- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak ať se zastávkou město nepočítá a priority si nadále tvoří budováním zhovadilých kruhových objezdů, kácením městské zeleně a dalšími aktivitami charakterizující město Příbram, ale pak nechci číst jedinou stížnost z příbramské radnice, že ČD městu zrušilo vlaky, protože to bude jejich zásluha neboť nádraží je skutečně pro většinu obyvatel trochu z ruky a vzhledem k tomu, že ty vlaky zde nejezdí nijak extra vytížené (obsazenost většinou odpívídá běžnym regionálním autobusům) a kraj soustavně krátí rozpočty na veřejnou dopravu, není nereálné že se tady za nějaký ten rok vlakem už třeba nesvezeme...
Tak, tak..
Pominu rozdíl mezi stanicí a zastávkou, pro cestujícího je to nakonec jedno.
Nicméně pobavil mne argument s rychlíky směr Beroun a Budějovice. Ony tam snad jezdí ještě nějaké jiné? Nemluvě o tom, že se mají nějak omezovat...
Ale vážně - pokud je v docházkové vzdálenosti 10.000 lidí, a z nich by ten vlak 1,000 denně použilo, tak budiž, smysl by měla. Ale náklady? Mají to platit ČD, coby dopravce vlaků? A zaplatit to mají z těch pár korun jízdného, které na tom vyberou navíc? Těžko...
ČD by to určitě neplatily, i starosta zřejmě myslel SŽDC, ale plete se mu to, jako většině lidí i novinářů.
Ovšem praxe je taková, že se na nové zastávky skládají obce, SŽDC i EU. Ale když je obec zabedněná, nic nepomůže - pozemek vedle trati je patrně obecní.
Už jen to, že na jednom obrázku je Příbram - zastávka a na druhém Příbam - město,......
No a pak nám přijdou ti, co začnou řvát, že se jízda vlaků o 3 minuty prodlužuje