Diskuze

V Praze funguje oproti jiným městům většina semaforů i v noci

V hlavním městě funguje i v nočních hodinách 85 procent všech semaforů. V České republice je tato situace ojedinělá. Například v Brně svítí přes noc jen 16 procent semaforů, v Plzni dokonce pouze 7 procent. V Praze tak funguje většina světel nepřetržitě, i když jsou noční ulice prázdné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mihulebus

4. 2. 2012 19:34
Semafory v noci

Předem avizuji, že jsem řidič autobusu MHD a můj názor je podložený zkušenostmi. Mnoho semaforů, které kdysi byly v noci "na blikačku" nyní fungují i přes noc. Projedu-li několik takto fungujících křižovatek, dojedu na konečnou až o několik minut opožděn a cestujícím často ujedou přípoje. Nehledě na to, že spotřeba elektřiny je větší a myslím, že to měsíčně může v praze dělat několik desítek tisíc korun. To, že se nahradily normální světla jinými, které mají větší intenzitu svítivosti je nejen nepříjemné, ale podle mne to přímo ohrožuje bezpečnost provozu, protože po chvilce stání na těhle světlech jsem chvíli prakticky slepý. Tohle podle mě nemohl dovolit nikdo kompetentní, aniž by nebyl nějak motivován. Rv:-P

0 0
možnosti

roul

31. 1. 2012 10:38
doplery a indukcni

Jezdivam trasu Nove butovice, radlicka, nabrezi, jiraskuv most, IPP, Seifertova. v noci to je nepredvidatelne, vyporozoval jsem ze nektere krizovatky se nastavi na vsech stranach na cervenou, treba nove butovicexOMV a jak auto prejede inducknimi civkami v danem pruhu, v mziku slozi smer, to je ok to se mi libi, ale dopaluji mne doplery, ktere vas "vidi" na dalku, pozna se do podle takove radoby kamery umistene na svetlech, krizovatka tim rozpozna blizici se objekt, kdy na svelech je zelena, a jak se prilizim, pink a je tam cervena, ale hned, to je vterina, takze brzdy, vyradit, dafacto zastavit v tu ranu se to zase da do zelene, pripominam, ze nikde nikdo.

A jeste poznamka, nejake blikani dalkami je blbost, dopleruv radar nevnima svetlo, ale odrazenou vlnu od okoli, v pripade, ze se blizi objekt, vrati se odrazena vlna o jine frekvenci nez vyslana, z rozdilu se pozna rychlost bliziciho se objektu, blikani nema zadny vyznam ;-)

0 0
možnosti

demon3

31. 1. 2012 15:57
Re: doplery a indukcni

Pak ovšem existují i řadiče napojené na kamerový systém, který detekuje přítomnost vozidla před SSZ a právě u takových blikání opravdu smysl má. Občas si takhle dokáže navolit zelenou nějaká hustší větev nebo stín mraku... ;-)

0 0
možnosti

tomajdan

31. 1. 2012 9:12
Je neskutecne

na kolika zbytecnych mistech se v posledni dobe semafory stavi(vedlejsi ulice, sviti neustale, u nas na prubezne na najezdu na okruh, mam chut ty semafory o vikendu, kdy tam nic nejezdi, uriznout). No vsak se take spekuluje komu vlastne eltodo patri. Je to slusny kseft, ktery je tezko napadnout - vsichcni se zacnou ohanet bezpecnosti, kterou ovlivnuji minimalne, a je dost lidi kteri se nad tim moc neumi zamyslet a podpori to..

0 0
možnosti

mahony3307

31. 1. 2012 10:04
Re: Je neskutecne

Vzal jste mi to z úst.Jezdim do 1.30hod. po Praze s busem a pak autem domu takže bych mohl vyprávět.To jejich dynamický řízení znamená že až zastavim tak padne zelená a to i při povolené rychlosti.Přitom široko daleko nikde ani krysa neběží ;-€

0 0
možnosti

pletiplot

31. 1. 2012 8:23
Mě na nočních semaforech vadí jiná věc

A to, že svítí strašně silně. Aspoň ty nový rekonstruovaný (asi LEDky). Po zelený nic nevidím.

2 0
možnosti

LadislavH

30. 1. 2012 22:10
SSZ v noci

Tak jsem si vzpomněl na svou nedávnou jízdu nočním autobusem č. 508 ze zastávky Píškova na Anděl. Z jízdní doby 16 minut jsme téměř polovinu prostáli na prázdných křižovatkách, kde svítila červená.... Jízdní styl brzda - plyn a minuta zpoždění... Za těch pár minut jsme potkali asi 12 aut, tudíž chápu, že zvýšení bezpečnosti je zde na místě.

0 0
možnosti

u.boat

30. 1. 2012 21:38
Bezpečnost...

...bezpečnosti nejvíce pomůže když budou lidi za volantem spoléhat na své schopnosti a ne na semafor.

btw.: když dojedu v 1 v noci na křižovatku nikde nikdo a 2 minuty tam stojím na červenou, fakt si připadám jako trotl. Bohužel ne všechny křižovatky jsou vybaveny dynamickým řízením...

1 0
možnosti

Schmouddle

30. 1. 2012 20:38
Kecy

"Podle provozovatele světel - firmy Eltodo - jsou skoro

všechny semafory vybaveny takzvaným dynamickým řízením. To znamená, že

autu, které se blíží k prázdné křižovatce, automaticky blikne zelená.

Musí jet ale povolenou rychlostí." ->>> Tak tohle jsou kecy, bohapusté kecy. Když se zkusíte projet po Praze 8 (Ďáblice, Kobylisy, Bohnice,Čimice) taku budete stát na každém pošahaném semaforu, i když budete jezdit 50. Jediiné co jakžtakž funguje je 30m před pustit dálkové, to nebudete muset zastavit, ale jen zbrzdit na 30kmh.

3 0
možnosti

Keni

30. 1. 2012 21:46
Re: Kecy

To same Michelska od Vyskocilky na Thomajerovku. Kdyz jedete z Nusli, tak vetsinou chytnete cervenou na vsech. K tomu kdyz jsou nekde semafory s tlacitkem, tak ma chodec zelenou hned. Takze pokud jsou zde vyjmecne serizene semafory, tak vzdy cekate.

A ted chce magistrat cpat semafory i tam, kde jsou naprosto neopodstatnene.

http://praha.idnes.cz/prazskou-michelskou-ulici-cekaji-posledni-opravy-na-pul-roku-se-zavre-1e9-/praha-zpravy.aspx?c=A120124_1721582_praha-zpravy_sfo

0 0
možnosti

nepetr

30. 1. 2012 20:14
Nic než souhlas

Až se lidé naučí jezdit podle předpisů bez nutnosti je ukázňování nebude problém světelné křižovatky v noci vypínat. Když mě ale na Vinohradské u rádiopaláce předjíží dobytek rychlsotí cca 100 km/h dobře mu tak že jej pak zastaví červená, v době kdy ho dojíždím blikne zelená a akorát mne brzdí jelikož se rozjíždí z nulyRv. A  opakuje se to samé start hodný bezmozka a na dalších světlech opět stojí a brzdí všechny co jednou podle předpisů:-/. Místo měření na 50 ve dvě hodinyRv odpoledne by měla MP měřit na 50 od 23:00 do 6:00R^

0 0
možnosti

u.boat

30. 1. 2012 21:41
Re: Nic než souhlas

Následovat bude to že bezmozek zjistí že kolem je stejně houby provoz tak třetí křižovatku tou stovkou střelí stylem ruská ruleta na červenou. Když bude mít kliku nic nepojede, když ne - pojede tramvaj. Když bude mít smůlu někdo jinej, vletí mu tam děda ve škodovce....

0 0
možnosti

danny47

30. 1. 2012 20:07
Inspirovali se v Německu....

zřejmě ale ještě v DéDéeR osmdesátých let.. ne.. ;-D ;-D ;-D

0 0
možnosti

nepetr

30. 1. 2012 20:17
Re: Inspirovali se v Německu....

Myslíte byl jste někdy třeba v Berlině a né jen v prvním maloměstě na nákupu?

0 0
možnosti

AAA3

30. 1. 2012 20:02
Jasne, 5 minut neni tak hrozne

a co benzin spaleny zbytecnym zastavovanim a rozjezdy? Ekologie nezajem?

0 0
možnosti

nepetr

30. 1. 2012 20:19
Re: Jasne, 5 minut neni tak hrozne

Když pojdete 50 nemáte prblém se zstavováním a rozjezdy, nemáte-li smůlu a ke křižovatce se dřív nepříblížilo jiné vozidle z jiného směru. V takovém případě chvála bohu že světla zasáhnou a zabrání tragedii.;-D

0 0
možnosti