- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
provize převedou a až se ukáže, že tobyl šunt, zaplatíme to zas my. Ty podvozky měly mít nějakou záruku, někdo je vyrobil. Jo kdyby to byli Rusové, to by byl cambus, podávaly by se žaloby, vypovídali velvyslanci. Takhle? Potichu se to stáhne a špatné podvozky rozřežou a odvezou do šrotu. Stalo se. Dopravní podnik vedla banda gaunerů, jen se to nikdo neodváží říct nahlas. Kradli ovšem tak, že je to netrestatelné a nežalovatelné. Prostě profíci.
ponevadz oni nas berou jako zaostaly buranov a tak i s nami jednaji.
at opravy prenechaji nejake soukrome firme, nejlepe nejakeho kamose at to dela za desetinasobek. Delat si veci sam uz se dnes davno nenosi ...
Sedávám na "C" s oblibou na stejném místě a jezdím do práce v pravidelném čase. Opakovaně jsem sednul do vozu, který za jízdy drncal a při rychlejší jízdě nepříjemně vibroval. Jen jsem si říkal, kdy něco takového DPP objeví a opraví? Hádám, že jsem si toho všímal nejméně půl roku. Ten vůz tam asi jezdí dodnes a patrně budou od něj pěkně ozobané koleje, za tu dobu.
zasloužených 9500 za hodinu!
...kde se opravy provádějí a kteří pracovníci DP je dělají? Zejména proto, že všechny své původní opraváře metra podnik před časem v rámci outsoucingu převedl na firmy Škoda Transportation (trasy A a B) a Siemens (trasa C). A když se se Siemensem nepohodl, musí si opravu udělat sám... Opravdu efektivní šetření... Nebo je to dokonce tak, že si outsourcnuté opraváře DP najal znovu a platí je znovu, protože v rámci původní smlouvy mu tuhle opravu Siemens udělat nechtěl, protože nechtěl uznat, že za závadu nese on nebo členové konsorcia výrobců vozů vinu? To by mě fakt zajímalo. Tak jen zbývá doufat, že DP pak třeba uspěje u soudu při vymáhání nákladů, pokud prokáže, že šlo o vadu konstrukční, nikoli vadu pozáruční...
No a proč se Martine nezeptáš ?
zaplati?
Lze předpokládat, že vozy jsou po záruce. Výrobce chybu odmítá a DP si bohužel k tomuto výrobci záměrně před časem převedl všechny své opraváře. Tj, žádné na metro nemá. Takže buď musí opravovat tramvajoví opraváři, nebo si DP musel najmout ty opraváře, co nechtěli dělat za původní peníze a dát jim peníze další. No a pak se modlit, aby závada byla vyhodnocena jako konstrukční a náklady výhledově, asi soudně, získat zpět.
Trochu se o metalurgii zajímám, takže i když jsem amatérka, několik „běžných“ důvodů pro deformace materiálů znám. Nekvalitní materiál, nebo může jít o skryté vady materiálu - špatné suroviny, špatné výrobní postupy, anebo snaha o snížení nákladů. Vibrace a vznik rezonančního chvění na správné vlnové délce mohou také způsobit deformace materiálu. Další důvod může být v samotné konstrukci a to jak tvaru, tak složení podvozku. Tím může vzniknout namáhání v místech, anebo ve směrech které daný materiál dlouhodobě nezvládne. Každopádně nechci být v kůži těch, co to svařují, i když bude mít člověk státnice a hodně „odvařených“ hodin, svár je další zásah do materiálu a to dost značný jak tepelně tak materiálově. Přidaný materiál bude vždy o něco jiný než je originál a nikdo nedokáže říct co to za rok či dva provede. Zvlášť když se stále neví, co to způsobuje.
A zřejmě i nejlevnější a o to nejspíš jde. Že je to nakonec dražší, než ti nejdražší s kvalitními výrobky, už nikdo nevidí, či spíše vidět nechce.
Jo,,šetřt se musí. Mafiání chtějí svých 17 haléřů z každé jízdenky. A to je jen to, co se jim nepodařilo utajit. Jen pan exředitel (možná generální) ví, kam ještě penězovody vedou. Ví,ale nepoví. Prozatím. A tak se podvozky lepí, jak to jde.