Diskuze
Doprava v Praze může do 40 let zcela zkolabovat, varuje poradenská firma
Děkujeme za pochopení.
Keni
Praze vadi hlavne dopravni experti
Není se čemu divit, když u nás rozhodují experti. Kamiony na Spořilově je blbost ,ale jaké je jiné řešení? Díky blokacím okruhu od ekoteroristů. Kamiony by to chtelo asi rozdelit a zakazat odboceni z J.Spojky ze směru Barrandov. Aby kamion jedoucí z Ruzyně do Holešovic musel přes Říčany a Spořilov je pěknej nesmysl.
A hlavně, že každý kecá a podpoře cyklistů. Cyklisté do města patří a mají mít podporu, ale naprosto opačnou než hlásá AutoMAT a podobné nesmyslné organizace. Teď se u nás předělává Michelská a bude dělat i nový most přes Botič na cyklotrase A23 a A223. Ale ani nový most nestojí za to, udělat zde pro cyklisty mimoúrovňový podjezd. On se časem udělá nesmyslný a možná i dražší cyklopřejezd se semafory. Protože cyklisté v podání magistrátu a AutoMATu jsou jen k tomu, aby se pletli s auty na jejich páteřních komunikací a zbytečně je blokovali.
NumLock
Zase jen PR
Je to zase jen další PR článek, jež má pomoci propagaci nějakého drahého tunelu, postaveného na utopistické vizi. Doprava houstne, protože lidé chtějí jezdit autem a Magistrát dělá vše proto, aby jim to ztížil - zavádí nesmyslné autobusové pruhy, kde projede jeden autobus za půl hodiny, zatímco vedle stojí kolona aut, zužuje silnice ze čtyřpruhu na dvoupruh kvůli přechodům, kde by stačil přitom semafor, rozděluje město na nesmyslné parkovací zóny, atd.
CarlitosCZE
.
Třeba parkování v Praze i díky stupidním modrým zónám už zkolabovalo, takže doprava to může zvládnout podstatně rychleji než za 40 let
MFD to hraje s náma
Ježiš to je zas článek!!
Podívejme se na Prahu před čyřiceti lety. Nebyl okruh, metro jen zčásti, magistrály malej kousek, jižní spojka neexistovala, tunel max. na Letný.
Jak asi bude vypadat město za dalších 40 let? Určitě ne jako dnes! Tuhle poradenskou firmu bych vypráskal.
-
A ano, půjčovny kol určitě město zachrání od armagedonu.
Pravá Míra
Praha nemá žádnou dopravní koncepci
odhlédneme-li od nekoncepčních dopravních staveb ("tunelů a magistrál"), které mají nikoli dopravní, ale především tunelářský význam pro zadavatele a na ně napojené přísavky. Řešením individuální automobilové dopravy ve městech není, nebylo a nikdy nebude stavba nových silnic pro automobily. Jde o věc komplexní, rozbor se nevejde do takto krátkého příspěvku. I v případě, že produkcí spalovacích motorů bude pouze vodní pára a odpadne znečištěn ovzduší, stále zůstává problém velikosti a zatížení městského prostoru. Praha není nafukovací a vozidla se do širšího centra nevejdou už nyní. Jde o klasické politické zadání, zda chceme Prahu pro lidi nebo pro auta, jistě se shodneme, že potřeba je obojího. Zatím se koná vše pro to, aby se intenzita a potřeba automobilové dopravy nesnižovala, ale naopak přijatá pseudořešení problém zatížení města automobilovou dopravou zesilují, dokonce nové problémy generují.
Roman37b
Re: Praha nemá žádnou dopravní koncepci
To je ale blbost. Pochopitelně že stavba nových silnic je řešením. Je potřeba odvést tranzitní dopravu z města (R1) a místní dopravu rozdrobit. Tj. dokončením vnitřního okruhu a dalších staveb. Ono těch aut už moc nepřibude a pokud dojde ke stavbě několika parkovacích domů pro rezidenty, pak je vyhráno.
misticjoe
ja bych to nejdriv otestoval
Ja bych veskere tyhle napady otestoval nejdriv v mensich mestech. Dejme tomu v Brne. Zavest tam vsude parkovaci zony, zakazat vjezd aut do centra, udelat pujcovny kol. Kdyz to bude mit pozitivni vysledky, tak se to muze aplikovat na vetsi mesta.
kunta_kinte - padly u Krupky
Re: ja bych to nejdriv otestoval
teda ne ze bych mel Brno nejak v lasce, ale takovou katastrofu bych jim nepral.
Gamer
Ještě to tak
Z půčovny kol a nedejbože automobilů by Praha udělala několikamiliardový tendr, kde by se zase utopilo peněz a výsledek by byl na nic. Infrastruktura by byla dostatečná, ale to by nesmělo bejt co auto to jeden člověk...
Don_Alex
Re: Ještě to tak
a jak chces udelat aby jezdilo vic lidi v aute, kdyz v drtivy vetsine jezdi kazdy jinam a v jinou dobu? nebo snad budou automobilovy zastavky, kde kazdy bude drzet ceduli kam jede a ridici si budou vybirat a rovnou je pak kasirovat? A kazdy auto bude mit povinny taxametr? muzes laskave trosku rozvest tvoji dosti zjednodusenou myslenku?
habr
Za 40 let budeme řešit otázku zda kárku potáhneme sami
a nebo nějakým mezkem.
Z venkova budou lidi dojíždět jako před desetiletími - ráno dojdou na nějaký spoj, po cestě uvážo někde kozu na louce u kolíku (bude ustájena v garáži místo merecedesa) a večer po práci si dovedeme domu, podojíme, pokud by ji někdo jiný přes den o kolíku neodvedl.
Idea, že za 40 let budeme mít dostetek energie na individuální doprava je téměr zcestná. Ropa končí, dnes už prosakují informace jak jsou nová ložiska ropy nákladná, a že nová nalezená ložiska pokrývají 1/4 spotřeby ropy - takže vize moc optimistická není.
Idey o motorech na vodu, vodík apod jsou krásné, ale jsou to jen prototypy a často jejich rozšíření bude přímo závislé na některých již dnes velmi zvácných surovin na naší planetě.
Jdu si založit chov mezků - a tažnej volů. Jen aby mi EU dala limit na počet chovaných biodopravním prostředků.
rob5
Spotřební daň z benzínu
Pokud by všechny prachy co se vyberou na spotřební dani z benzínu šly na stavbu silnic tak by to zas takovej problém nebyl.
bartik09
Re: Spotřební daň z benzínu
80 mld byl vyber na spotrebni dani z mineralnich oleju (nejen palivo do automobilu). 60 mld byl rozpocet RSD. RSD spravuje 10 % delky silnicni site v CR (samozrejme ty nejdulezitejsi a nejvetsi silnice). Udaje z roku 2010.
kunta_kinte - protistatni zivel
Pujcovny kol ?
No to je napad hodny genia.
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu
Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Basketbalistky USK zvládly třetí finále bez problémů, titul mají na dosah
Basketbalistky USK Praha porazily doma ve třetím ligovém finále Žabiny Brno 83:61. V sérii vedou...
Létaly židle, lidé je pohřbívali. Volejbalisté Ústí ale baráž senzačně otočili
Křepčili, jako by vyhráli titul, poskakovali s fanoušky, v extázi jim nabíhaly na krku žíly....
Posílili jsme opatření, tvrdí pořadatel maratonu. Minule závodníci kolabovali
Přes osm tisíc běžců, z toho přibližně polovina ze zahraničí, a zhruba 200 milionů zisku pro českou...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...