- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V Práglu asi trochu exotika, ne? To se ani nedivím těm reakcím, když polovina pražáků neví k čemu to je a 80% s tím neumí zacházet.
..."VNUTIT! Lidé nevědí, že chtějí jezdit do práce na kole, musíme jim to vnutit!.Z tunelu Blanka uděláme sklad okurek a magistrálu zúžíme na jeden pruh!" Gerdo, neplač, odstěhuješ se do Plzně!.."
podívejte se tady:
Při pohledu na silnice mám spíš pocit, že vládne automobilový fašismus, nevšiml jsem si, že by denně na silnicích byly nepřehledné hromady kol. Spíš velmi málo ve srovnání s jinými evropskými metropolemi. Naopak jsou vidět velmi často nekonečné zácpy, smog, devastace - důsledek pohodlnosti a průměrné inteligence neschopné dohlédnout dále než je rádius domov, práce, supermarket, školka, chalupa.
to jste na spatne diskusi
tedy se na cyklisty nadava a auta uctivaji jako nezbytna soucast zivota vsech dospelych
Jezdim po praze na kole a je to opravdu pohoda. Ale neni to mozne vzdy a treba do prace holt jezdit nemohu (takze sockou) a na nakup vetsinou autem nebo pesom. Ano, autem a jezdim v nem sam. Nebo si snad mam obehnout panelak a vzit nekoho sebou?
Na kole jsem zacal jezdit do worku, kdyz jsem delal kdysi na Flore. Autem sice asi jen 10min, ale pak hledani mista k zaparkovani a v zime skrabani. MHD to byli tri prestupy a 10min pesky a 30min MHD. Zkusil jsem to jednou na kole, do prace asi 35min (ano, bylo to do toho hrozneho pro cyklisty asi neprekonatelneho kopce), z prace pod 20min. Dest ci jen malo snehu nikdy nevadilo. Ale byla k tomu potreba podpora zamestnavatele a tolerance kolegu. Potreboval jsem pak sprchu a bezpecne uchovani na kolo. Ted to bouzel jinde nejde a nemam zadny narok nutit zamestnavatele, ze nam musi na pracovisti vybudovat sprchu.
Ale v Praze vzdy budou auta, chodci i cykliste. Jen musi byt navzajem nejaka tolerance a preference. Cyklista na magistralu nepatri.
Tyto cyklo akce, pojde zablokovat auta neschvaluji. Cyklostezky nakreslene po hlavnich (Vrsovicka), tazich take ne. Ale souhlasim s tim, ze v nejake rovnobezne ulici v zastavbe ta cyklostezka ma smysl a preference cyklistu take. Nebo rozsireni chodniku mimo komunikaci pro stezku pro cyklisty. Rad bych videl mimo hlavni paterni tepny povoleni jizdy cyklistu v protismeru.
Velak cast cyklistu jsou i motoriste a vetre tomu, ze s vetsinou kroku Auto-Matu apod nesouhlasi. Problem je, ze o doprave v Praze rozhoduje asi jen Eltodo (zisk), prazske matky (rvouci skupina netolerantnich zen) a podobne skupiny.
lidi co neumej na kole ani sedet ,lidi bez nejakeho telesneho udu ,lidi kteri po poziti neudrzi riovnovahu..
Ne, jenom dost lidi, pro ktere neni auto modlou a mesto mistem urcenym jenom a pouze pro jeji uctivani.
vcera si elastaci aspon ochutnali svoji vlastni medicinky
http://www.auto-mat.cz/aktivity/prahou-pesky/
"Lidé pohybující se pěšky jsou základ města. Prosazujeme pro ně lepší podmínky"
tim je mysleno napr. to vcerejsi najizdeni do chodcu na prechodu?? stejne tak, kdyz se vsechny ty smrduty alternativy sjizdeli na namesti Jiri z Podebrad v drtivy vetsine prijizdeli po chodnicich, kde jezdili ve skupinach vedle sebe a spoustu chodcu ohrozovali! jedu na kole, kdo je vic!!
Je dobrá věc, líbí se mi to. Doprava ve městech by měla směřovat k postupnému vytlačení veškeré automobilové dopravy, vyjma záchranných služeb atp. a zavedení opravdu propracovaného systému mhd. A pak by byl obrovský prostor i pro dopravu na kolech. Myslím, že je to nutné, protože opravdu velmi často jsou zácpy a např. cesta do práce, která mně normálně zabere 20 minut, se prodlouží až o 3 násobek. A když pozoruji z okna busu využití aut, tak musím říct, že většina lidí cestuje sama a díky těmto blbům, doprava kolabuje. Přitom 99 % lidí takto necestuje z nutnosti a protože to jinak nejde, nebo dokonce proto, že by se svět zboural, ale jen z pouhé pohodlnosti a vyvepřenosti.
Tedy navrhujete, v rámci vytíženosti aut, aby samotný řidič povinně na kraji Prahy nacpal do auta pár kolemjdoucích a dovezl je někam do centra? Aby nejel ve voze sám a neiritoval Vás?
Ale jinak tito cykloteroristi autama vůbec nejezdí, že...?!
Ale o tom to vůbec není. Nevíš o čem mluvíš. Samozřejmě, že cyklisti jezdí autama. Jde o to, že existují lidi, kteří myslí a prostě nejedou po Praze autem, když můžou jet MHD nebo na kole - je to povětšinou rychlejší a navíc nepopiratelně společensky přínosnéjší.
škoda že organizátorům uniká, že centrum Prahy prostě není vhodné pro jízdu na kole - zejména kvůli kopcům... holt nejsme Kodaň... ale samozřejmě je hezkej kšeft zužovat dvouproudé silnice a cpát všude cyklopruhy vedoucí od nikud nikam, po kterých až na pár sebevrahů nikdo nejezdí...
Myslíš třeba zužovat Vršovickou/V Olšinách, Černokosteleckou/Vinohradskou... namalováním parkovacích pruhů místo průběžných a pak zbylé místo využít jako cyklopruh?