Diskuze

Z Benešova do Tábora lidé pojedou autobusem, dělníci vytrhají koleje

Lidé cestující z Benešova směrem do Tábora budou muset jezdit autobusy. Od pondělí 7. května bude na týden přerušen provoz na železnici, důvodem je modernizace trati z Prahy do Českých Budějovic. Všechny vlaky budou nahrazeny autobusy. Je to předposlední velká výluka před dokončením rekonstrukce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

roedor

4. 5. 2012 16:52
Tu trať už rekonstruují snad 10 let, ne?

By mě zajímalo, za jak dlouho ji za císařepána postavili:-P

0 0
možnosti
RJ

turista-

5. 5. 2012 11:29
Re: Tu trať už rekonstruují snad 10 let, ne?

Císařpán (psal se rok 1871) totiž necpal tolik peněz do dálnic ...

0 0
možnosti
L

Leinad

4. 5. 2012 16:39
Že by změna

Praha - Budějovice:

Částečně dotovaným busem za 2:13/152Kč; nedotovaným busem s povinnou rezervací místa, filmem, pitím, novinami i stevardem za 2:20/160Kč; dotovaným vlakem za 2:35/222Kč; nedotovaný vlak(IC/EC ČD ani Rakušanů) pro jistotu na idosu není vůbec.

Proč bych jezdil vlakem? Kam SŽDC odklání peníze, když se podle EU norem na silnice přispívá stejně, jako na železnici, navíc stavba vysokorychlostního koridoru je levnější, než stavba dálnice?

Pokud se tohle změní, budu rád. R^ Ať se rekonstrukce vydaří.

0 0
možnosti
PX

Poborskiii

5. 5. 2012 2:16
Re: Že by změna

Jízdní doba se ještě tak tři roky nezkrátí, protože je výrazně prodloužena kvůli stavebním pracím (pomalá jízda kolem rozestavěných míst, a pak taky aby to stíhaly náhradní autobusy při výlukách), které se jen přesouvají z místa na místo. Před zahájením oprav tuto trasu zvládaly rychlíky pod 2:20, Ex/IC Budvar i pod 2:10. Nedotovaný vlak letos nejezdí, jen samé rychlíky, tj. včetně těch do Rakous. Pravidelný nebo častý cestující využívá slev, takže jízdné není 222, ale s nejběžnější IN25 činí 167 korun.

SŽDC nestaví vysokorychlostní koridor, taková trať se počítá až od 250 km/h výše, zde se jen modernizuje na rychlost do 160 km/h. Krom toho ČD ani na takovouto rychlost nedisponují vlakovými soupravami, většina vozů má rychlost 140 km/h a u lokomotiv dokonce jen 120 km/h. Zde snad pomůže až konkurenční LeoExpress se svými jednotkami.

EU dotace se mezi silnice a železnice rozdělují cca půl na půl, ale nikoliv národní peníze, kterých jde na silnice daleko víc než na železnice.

1 0
možnosti
PK

kakaki

4. 5. 2012 15:30
Fakt dělníci ?

0 0
možnosti
MN

aifel

4. 5. 2012 20:47
Re: Fakt dělníci ?

Taky mne napadlo - vytrhat koleje, rozebrat most - aby to zase nebyla nejaka prace ''na cerno'' ...

0 0
možnosti