- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro rok 2012 nebyl objednán z finančních důvodů žádný nový autobus. Ale na klimatizaci v tramvajích peníze jsou.
Napred udelame tramvaje bez oteviracich oken (tu miniaturni vetracku nepocitam) a pak do nich zacneme montovat drahou klimatizaci.
Nechapu, jak si mohly drivejsi generace vystacit s prachobycejnym vetranim.
Tehdy si čeští úředníci nedělali legraci z EU norem.
Problem je hlavne ve ventilacnim systemu T15. Ty jeji ventilatory jsou na nic a foukaji jen ze zhora. Takze je nutne pootevrit ta malinka okenka, ale pak jde veskery vzduch z ventilatoru ven. Pri zavrenych oknech je to ale stale slabe a nepouzitelne. Za to by managment DPP mel platit ze sveho kompletni predelani vsech tramvaji a ne si davat milionove premie.
Jinak proti klime nic nemam, pokud bude pouzivana rozumne. Pokud se diky tomu budou dat zavrit okna a te mikroventilace bude stacit, tak jiste krok spravnym smerem. Ale protoze ani v dnesnich vedrech nejsou ridici bus schopni zapnout ani obycejne vetraky, jak budou ridici tram rozumne zapinat klimu. Pokud ji celou zimu nezapnoum, zpuchri tesneni a utece z toho plyn. A predpokladam, ze v lete budou polohy vypnuto nebo 18^C. Hlavni je v tramvajich dostatecna vymena vzduchu.
Nejde jen o chlazení, ale především o odstranění zápachu. Předpokládám, že na to výrobci klimatizačního zařízení nezapomněli.
a prodlouzi se brzdna draha, tak jedine reseni je- vyndat motory fsechny, brzdna draha je NULA a usetri se i za klimatizaci, protoze do tramvaje co nikam nejede, nigdo nepoleze !
že měnící se řidiči na pauzu nechávají otevřené dveře jak v mrazech, tak v létě a dobrou minutky si pokecají se střídajícím kolegou. Ten si nejdříve kolem sebe rozloží věci, pak usedne a teprve potom všechny dveř zavře. Chlad popřípadě teplo je dávno v čudu. Větší otevíratelná okna by byla lepší, kdyby je umožnily nesmyslné normy
jojo, jestli něco v létě v tramvajích chybí, tak to není klimatizace (a tedy chlad), ale především čerstvý vzduch...větší okna by byla supr, nejen funkčně, ale nepochybně je to i levnější řešení:) A to ani nemluvím o tom, že v případě klímy ve všech tramvajích by to asi dost lidí odneslo angínou či jinými veselostmi
Stačilo by, kdyby šlo v tramvaji okénko a proudil jím dovnitř nějaký vzduch, když tramvaj jede..
Jsem zásadně pro, všude na západě klimatizaci v hromadné dopravě mají a komfort pro cestování je nesrovnatelně vyšší.
Ideální je kombinace klimatizace + automatické zavírání dveří, kdy se dveře sami zavřou pokud již nikdo nenastupuje či nevystupuje. Ale to by naši důchodci asi nezkousli, to bylo keců když se zavádělo otevírání tlačítkem
Stačí větrání. 4x za odpoledne zopakovat kolečko rozpálená ulice - 5 min vychlazená tramvaj - 5 min rozpálená ulice - jiná tramvaj, to je akorát koledování si o chřipku. To zase začnu jezdit autem...
byly stejně nejlepší, i když pomalejší. Okna se dala plně stáhnout, v létě nádhera. Pravda, v zimě se tam netopilo, ale zato je člověk mohl opustit, kdy chtěl. Čím novější model tramvaje nebo autobusu, tím ucpanější ponorka. Větráky jsou slabé a řidič je stejně nepustí, úzká okénka se dají jen trochu vyklopit. Jestli je klimatizace náročná investičně, bude ještě dražší provozně při stálém otvírání dveří.
A když se jezdilo jen na koni, tak to bylo vůbec nejlepší, protože kůň okna vůbec nemá.