- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nechápu jak by se majetkové restituce měly týkat právě Františkánů. I když, při pohledu na okolní články, navrácení kláštera, spor o zahradu... Žebrání bude patrně výborný byznys.
Observanti přišli do Prahy poprvé roku 1460 a usadili se u sv. Ambrože na Poříčí, odkud však byli r. 1483 vyhnáni. Vrátili se r. 1604, kdy jim císař Rudolf II. daroval zpustlý bývalý klášter karmelitánů Panny Marie Sněžné na Novém městě pražském. Obnova kláštera i kostela začala hned po příchodu bratří za vydatné mecenášské pomoci pána z Lobkovic. 15. února 1611 během nepokojů vyvolaných vpádem pasovských žoldnéřů, byl klášter napaden ozbrojeným lidem. Již v říjnu 1611 přišli k P. Marii Sněžné noví františkáni a působili zde bez přerušení až do komunistického záboru roku 1950. V 2. pol. 17. století byl klášter rozšířen, rozkvět prodělalo i zdejší řádové studium. Klášter odchoval i misionáře a obětavé ošetřovatele nemocných morem.
nevím, ale není podmínkou pro blahořečení prokázaný zázrak?
vzpomínku si tihle umučení mničši zaslouří. Jejich kati ne.
v kresťanstve mi vždy pripadalo odporné a morbídne. V podstate je to istá forma modloslužobníctva, pričom na druhej strane kresťanstvo modloslužobníctvo odsudzuje. To už mi pripadá normálnejšie sa klaňať esteticky stvárnenej soche predstavujúcej božstvo ako nejakej práchnivej kosti alebo mumifikovanému a rozpadajúcemu sa kusu ľudského tela.
Fascinující. Nás tady ale moc nezajímá, co si v Horních Uhrách myslíte. To co Avarům připadá "odporné a morbídne" považují ostatní, civilizovaní lidé, za projev úcty a vzpomínky na ty, jejichž odchod z tohoto světa nebyl v "míru" a nebo na ty, jež si toto privilegium zasloužili svým obětavým a příkladným životem. Nebojte, Vás to nečeká
využít smutnou událost k náboženské agitaci a k rekatolizaci prostředí.
Take mi to prijde trapne ... kdyz je chteji pekne pochovat, tak prosim ale proc kolem toho delat nejake divadlo.
pripada jako modlarstvi, cili neco Bohu nepratelske a tak i nekrestanske ... . Jak to rekl Kristus cloveku co jej chtel nasledovat az po te co pohrbi sveho otce? Mrtvi at pohrbivaji sve mrtve?
Obávám se, že jsem vůbec nepochopil, co Vám vlastně vadí.
další důkaz toho, jak si dav vybil svou zlost na mladých mužích či starcích, kteří za něco ÚDAJNĚ mohli, a pravděpodobně se ani nebránili.
Kláštery se zpravidla živí samy a na západě (viz Rakousko, Německo...) dokonce živí spousty dalších lidí v chudých regionech. Kláštery mají v popisu práce hospodaření - lesy, zemědělství, vinařství, ale i lehký průmysl, turistický ruch apod. Aby kláštery mohly samostatně hospodařit, potřebují své majetky - pole, lesy, rybníky.. A o tom právě je vyrovnání státu s církvemi, jinak budou církve na věky nesamostatné a závislé na pomoci státu. Stát jim uměl vrátit jen rozpadlé nemovitosti, do kterých je třeba vrážet miliardy, ale prostředky k podnikání už vrátit zapomněl, z těch má přece své příjmy, stát jeden zlodějský
Zase se stal zřejmě nějaký zázrak, například zeměkoule se otáčela dle své osy. To je třeba zapít míšním vínem, a když to platí daňoví poplatníci Česka, pak to chutná mnichům dvojnásob. Alespoň víme proč je máme, kalí každý den a za nmaše peníze.
stačí že byl katolík a v nějaké šarvátce přišel o život. Nejvttipnější byl svatořečení Sarkandra, což byla taková kreatura, že byl popraven víc než právem. Ale když to ty papežence baví....
Svatořečení Jana Sarkandera mně vadí taky, ač jsem katolík. Volal do země cizí (polská) vojska, aby podpořila jeho nábožensko-politickou stranu. Tedy něco jako Vasil Bilak. Jenže Jan Amos Komenský ve Švédsku rovněž žadonil o vyslání švédských vojsk na podporu jeho nábožensko-politické strany, a přesto ho český národ uznává a nezavrhuje. Tak nevím, je to u všech těchto tří mužů vlastizrada nebo přípustné jednání?