- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zlaté socialistický plánování. V tomhle současném pseudodemokratickém diktátu osobních zájmů nejde postavit žádný velkorysejší projekt veřejné služby, aniž by byl předem invalidní
...tak postavíme drahé metro místo levnější tramvaje.
už dávno vedou, bude vybudována příští rok zastávka Kačerov. To by se nedaly využít aby jezdily soupravy částečně po povrchu Písnice-Nemocnice Krč-Kačerov-nádr.Vršovice-Hlavní nádraží? To by rozhodně nestálo desítky miliard, protože pod Kačerov ty koleje už fungují. A hlavně je to alternativa k časem dlouhodobě opravovanému Nuseláku.
Budou u vchodů do stanic metra tabule a vidět na nich křídou napsáno ...
C-LINE: GOOD SERVICE
D-LINE: GOOD SERVICE
... bude pouze sváteční vzácností
už nemám jiná slova - utratí se desítky miliard za nesmysl
Právě naopak, nesmysl bylo to předražené "lehké metro", co by i bez těch automatických vyfikundací stálo 3/4 nákladů při nerozšiřitelné poloviční kapacitě. Už po dostavbě celé trasy by patrně přestalo stačit.
Původní projekt rozdělený do tří etap: staženo z http://strategickeprojekty.dpp.cz/metro/trasa-d
1. etapa Pankrác – Nové Dvory: zahájení výstavby 2014, zahájení provozu 2018 - LEŽ - původní projekto počítal s jinými typy vozů, ale na tomto úseku není depo, takže v roce 2018 by nemělo po déčku co jezdit, čekalo by se na druhou etapu, tj. do roku 20212. etapa Nové Dvory – Depo Písnice včetně depa, zahájení výstavby 2018, zahájení provozu 2021; všimněte si, že stále není navrhována alternativa pro Nuselský most... až:3. etapa Pankrác – Náměstí Míru, zahájení výstavby 2021, zahájení provozu 2025;cena? dle dřívějších článků na iDnes 44 miliard celkem, z toho za 1. a 2. etapu bychom zaplatili 35 miliard...
a až za 13 let by se mohl Nuselák zavřít...
tak nad čím pláčete?
nad tím, že v momentě, kdy se postaví jen výhybka na trase C, trasa D už nikdy nevznikne.
Nepostavit od pocatku depo pisnice je velka chyba a doufam, ze v prubehu stavby toto prehodnoti. Depo pisnice ma vybornou dostupnost ze soucasneho okruhu prahy a jeho vyuzitelnost jako P+R parkoviste bude obdobna tomu na cernaku. Autobusy nebudou muset zajizdet az na budejovickou nebo opatov a vyznamne to pomuze cele jizni oblasti kolem prahy. No uvidime.
Stavět v tuto chvíli metro až téměř k Vestci se nevyplatí, ty autobusy nestojí ani zlomek toho, co by stál provoz metra v prodlouženém úseku, natož jeho stavba. Klíčové pro úspory je dostat metro na Nové Dvory a přesměrovat tam autobusy z Prahy 12, pokud k tomu přidám příměstské a vybuduje velké dočasné P+R parkoviště, dostaneme se už na zajímavé číslo. Úzké hrdlo v oblasti je MÚK Vídeňská x Jižní spojka a to co tu popisuji tomu místu výrazně pomůže.
Tak kratší trasa vyvolá změnu územnío plánu .....
Samozřejmě. Spojení trasy C a D pro běžný provoz s cestujícími je komplikovaná záležitost a znamená to menší ale samozřejmě úpravu trasování a tedy i změny ÚP. Přitom jak argumentuji níže, tato drahá sranda bude stát jednorázově prachy navíc a dále oddálí zahájení výstavby. Nechápu, jak může město tvrdit, že na to nemá prachy. Linka D dává nějaký smysl a pokud je jako projekt v pořádku a město ho chápe jako přínos, tak čím dříve bude jako systém fungovat, tím lépe. Pokud nemají peníze, ať si je půjčí, úroky jsou ještě dobré a postaví to za ně, než se nám začnou stavby zase prodražovat. PPP projektu bych se vyhnul, investorem by mělo být přímo město. Můžeme se bavit o ceně za jízdné, zejména v případě ročního kuponu, protože přiznejme si, je v Praze podstřelené. Provoz metra něco stojí, ale pro lidi je to úžasný komfort, mají rychlou dopravu nezávislou na intenzitách IAD v ulicích a není omezeno stavbami na povrchu, které brání železnici a tramvajím.
metro do ZOO, (takže vzhledem k mizerným parkovacím zónám se lidé při návštěvě ZOO budou dál mačkat jak sardinky v busech) a tím pádem i odřízli od světa i Bohnické sídliště se skoro 18000 obyvatel, ale teď pojede metro do Písnice. Kolik má Písnice obyvatel? 4000? Tak to je "výborné" rozhodnutí.....
Žádám redakci o vrácení blicího smajlíka.
Písnice je konec toho metra, s plochami na velká záchytná parkoviště a termnály vnějších busů a na nové depo. Před tím je jaksi celé sídliště Nové Dvory a Libuš. V souhrnu by v tom metru D mělo být před Thomayerovou nemocnicí srovnatelně lidí jako dneska v céčku v Kobylisích. Jinak ale s nevhodným trasováním C na severu souhlas.