Diskuze

Dopravní výbor kývl na zkrácenou podobu metra D, levnější o 10 miliard

Dopravní výbor pražského magistrátu odsouhlasil úspornou variantu výstavby čtvrté trasy metra, kterou mu předložil Metroprojekt. Linka D se prozatím stane odbočkou z "céčka", propojí Pankrác, Krč, Libuš a Písnici. Jde o nejlevnější ze všech dosavadních návrhů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Fuse

2. 10. 2012 14:06
Komunisti, vraťte se!

;-€ Zlaté socialistický plánování. V tomhle současném pseudodemokratickém diktátu osobních zájmů nejde postavit žádný velkorysejší projekt veřejné služby, aniž by byl předem invalidní!!

0 0
možnosti

Berti19

1. 10. 2012 10:30
Nemáme prachy...

...tak postavíme drahé metro místo levnější tramvaje.

1 0
možnosti

wierz66

28. 9. 2012 15:12
koleje z Krče do centra

už dávno vedou, bude vybudována příští rok zastávka Kačerov. To by se nedaly využít aby jezdily soupravy částečně po povrchu Písnice-Nemocnice Krč-Kačerov-nádr.Vršovice-Hlavní nádraží? To by rozhodně nestálo desítky miliard, protože pod Kačerov ty koleje už fungují. A hlavně je to alternativa k časem dlouhodobě opravovanému Nuseláku.

0 0
možnosti

mlada_fronta

27. 9. 2012 22:10
Větvení linek = konec plynulosti pražského metra

Budou u vchodů do stanic metra tabule a vidět na nich křídou napsáno ...

C-LINE: GOOD SERVICE

D-LINE: GOOD SERVICE

... bude pouze sváteční vzácností

0 0
možnosti

szalas

27. 9. 2012 11:26
idioti

už nemám jiná slova - utratí se desítky miliard za nesmysl

1 0
možnosti

tarten

27. 9. 2012 16:27
Re: idioti

Právě naopak, nesmysl bylo to předražené "lehké metro", co by i bez těch automatických vyfikundací stálo 3/4 nákladů při nerozšiřitelné poloviční kapacitě. Už po dostavbě celé trasy by patrně přestalo stačit.

0 0
možnosti

kostik35

27. 9. 2012 10:48
Prostudujte si původní projekt, nadáváte na něco jiného...

Původní projekt rozdělený do tří etap: staženo z http://strategickeprojekty.dpp.cz/metro/trasa-d

1. etapa Pankrác – Nové Dvory: zahájení výstavby 2014, zahájení provozu 2018 - LEŽ - původní projekto počítal s jinými typy vozů, ale na tomto úseku není depo, takže v roce 2018 by nemělo po déčku co jezdit, čekalo by se na druhou etapu, tj. do roku 20212. etapa Nové Dvory – Depo Písnice včetně depa, zahájení výstavby 2018, zahájení provozu 2021; všimněte si, že stále není navrhována alternativa pro Nuselský most... až:3. etapa Pankrác – Náměstí Míru, zahájení výstavby 2021, zahájení provozu 2025;cena? dle dřívějších článků na iDnes 44 miliard celkem, z toho za 1. a 2. etapu bychom zaplatili 35 miliard...

a až za 13 let by se mohl Nuselák zavřít...

tak nad čím pláčete?

0 0
možnosti

cyrin

27. 9. 2012 12:33
Re: Prostudujte si původní projekt, nadáváte na něco jiného...

nad tím, že v momentě, kdy se postaví jen výhybka na trase C, trasa D už nikdy nevznikne.

4 0
možnosti

mrazik007

27. 9. 2012 9:44
nechapu

Nepostavit od pocatku depo pisnice je velka chyba a doufam, ze v prubehu stavby toto  prehodnoti. Depo pisnice ma vybornou dostupnost ze soucasneho okruhu prahy a jeho vyuzitelnost jako P+R parkoviste bude obdobna tomu na cernaku. Autobusy nebudou muset  zajizdet az na budejovickou nebo opatov  a vyznamne to pomuze cele jizni oblasti kolem prahy. No uvidime.

0 0
možnosti

kenx

27. 9. 2012 9:54
Re: nechapu

Stavět v tuto chvíli metro až téměř k Vestci se nevyplatí, ty autobusy nestojí ani zlomek toho, co by stál provoz metra v prodlouženém úseku, natož jeho stavba. Klíčové pro úspory je dostat metro na Nové Dvory a přesměrovat tam autobusy z Prahy 12, pokud k tomu přidám příměstské a vybuduje velké dočasné P+R parkoviště, dostaneme se už na zajímavé číslo. Úzké hrdlo v oblasti je MÚK Vídeňská x Jižní spojka a to co tu popisuji tomu místu výrazně pomůže.

0 0
možnosti

Katjuša

27. 9. 2012 9:02
tohle ne!

ro radši nic, než tohle!;-€

0 0
možnosti

danny47

27. 9. 2012 8:34
Změna územního plánu.....

Tak kratší trasa vyvolá změnu územnío plánu ..... 8-o 8-o 8-o

0 0
možnosti

kenx

27. 9. 2012 12:01
Re: Změna územního plánu.....

Samozřejmě. Spojení trasy C a D pro běžný provoz s cestujícími je komplikovaná záležitost a znamená to menší ale samozřejmě úpravu trasování a tedy i změny ÚP. Přitom jak argumentuji níže, tato drahá sranda bude stát jednorázově prachy navíc a dále oddálí zahájení výstavby. Nechápu, jak může město tvrdit, že na to nemá prachy. Linka D dává nějaký smysl a pokud je jako projekt v pořádku a město ho chápe jako přínos, tak čím dříve bude jako systém fungovat, tím lépe. Pokud nemají peníze, ať si je půjčí, úroky jsou ještě dobré a postaví to za ně, než se nám začnou stavby zase prodražovat. PPP projektu bych se vyhnul, investorem by mělo být přímo město. Můžeme se bavit o ceně za jízdné, zejména v případě ročního kuponu, protože přiznejme si, je v Praze podstřelené. Provoz metra něco stojí, ale pro lidi je to úžasný komfort, mají rychlou dopravu nezávislou na intenzitách IAD v ulicích a není omezeno stavbami na povrchu, které brání železnici a tramvajím.

0 0
možnosti

fredie_b

27. 9. 2012 8:03
Před lety páni konšelé neodsouhlasili

metro do ZOO, (takže vzhledem k mizerným parkovacím zónám se lidé při návštěvě ZOO budou dál mačkat jak sardinky v busech) a tím pádem i odřízli od světa i Bohnické sídliště se skoro 18000 obyvatel, ale teď pojede metro do Písnice. Kolik má Písnice obyvatel? 4000? Tak to je "výborné" rozhodnutí.....Rv

Žádám redakci o vrácení blicího smajlíka.

0 0
možnosti

Martin Šubrt

27. 9. 2012 8:07
Re: Před lety páni konšelé neodsouhlasili

Písnice je konec toho metra, s plochami na velká záchytná parkoviště a termnály vnějších busů a na nové depo. Před tím je jaksi celé sídliště Nové Dvory a Libuš. V souhrnu by v tom metru D mělo být před Thomayerovou nemocnicí srovnatelně lidí jako dneska v céčku v Kobylisích. Jinak ale s nevhodným trasováním C na severu souhlas.

0 0
možnosti