- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Že si odpovědní správci města všimli, té desítky let opomíjené železnice? Každé větší město v Německu ji takhle využívá a využívat ji nepřestala ani spřátelená NDR. No, nerad bych tu NADĚJI zakřikl. Snad se využívání pražských tratí dočkáme Malý nápad, se kterým se dozajista nepočítá - Nákladové nádraží Zižkov. Stanice S-bahnu by tam vyšla jen za namalování šipek k perónu.
A kam by taková linka vedla? Nebo by tam končila?
po Praze vlakem. Jako zaměstnanec DP Praha mám smůlu, neboť naše zaměstnanecké jízdenky nám ve vlacích neplatí. A ČD nebudu kupováním jízdenek podporovat.
To jsme rádi, že to víme. Ovšem veřejná doprava tu není pro své zaměstnance, ale především pro občany.
Mimochodem, autobusy, co jsou v PIDu, ale neprovozuje je DP, jezdíš?
"má železnice potenciál konkurovat městským autobusům a tramvajím" - no to bude krásný, až se ten potenciál využije. Nemají se náhodou dotované spoje v rámci PIDu doplňovat, nikoli si konkurovat? Nebo je řeč o tom, že se bude jezdit bez dotací, protože to bude výdělečné?
Nesmíte brát doslova každý žvást na iDnes.
Funkce městské železnice je především v rychlé dopravě z okolí do města a na dlouhé vzdálenosti po městě. Tak jako by měl být 1 mezistaniční úsek metra délkově zhruba na 3 zastávky tramvaje/busu, tak by měla mít městská železnice 1 mezistaniční úsek na 3 stanice metra.
V jistém slova smyslu to konkurence bude - protože když se to udělá dobře, vznikne spousta nových relací, kde budou cestující vlakem šetřit svůj čas oproti času v tramvaji nebo i autě. Podobně jako je dnes vlak bez konkurence např. na trase Klánovice-centrum nebo Uhříněves-centrum, může to tak být třeba v relaci Zbraslav-Kačerov-Pankrác.
Někteří lidé opravdu z tramvají přesednou. Vy to možná vidíte jako nevýhodu stylu "dotování prázných tramvají", ale nevýhoda to není. Protože ty tramvaje prázdné nebudou - jednak prázdnější tramvaje přilákají další lidi, co dosud jezdili autem, protože se nechtěli mačkat, a (díky vlakům) rychlejší systém veřejné dopravy příláká víc lidí celkově.
Pro pár lidí to určitě přínosem bude, ale vzhledem k tomu, kolik stanic se zrušilo za poslední desetiletí v centru, to taková láce nebude. Vyšehrad, Těšnov... Praha by potřebovala alternativní propojení centrálních částí a ne okružní jízdu po aglomeracích....
kolik stanic se zrušilo za poslední desetiletí v centru ... no kolik, povidej? Vyšehrad, Těšnov ... a nejake dalsi?
Navic Tesnov, to uz je hodne desetileti tomu nazad.
Vždyť je tu kolejí skoro víc, než silnic.
Není. Bude tam postaveno. Třeba o pár měsíců dřív, než déčko do Krče. To se zase bude sosat.
to mají na mysli spojit Krčské nádraží s Kačerovem?
to znamená "vyřešit", že z Kačáku je to na nádraží Krč 15 minut pěšky. čili - autobus, který bude pendlovat v příslušných intervalech mezi nádražím a Kačerovem by to vyřešil.
jenže - to by bylo, aby to nakonec nestálo aspoň pár miliard, že?? a tak se to naplánuje, předraží, zrealizuje a jak to tak v Čechách bývá - fungovat to nebude.
ne, ale když protáhneš podchod na Kačerově o pár desítek metrů, jsi na kolejích a tam bude ta zastávka.
jak když se tam v dnešní době dojet nedá. Ale dá a za celkem přijatelnejch 37 minut.