Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje bourají v Praze třikrát denně, rizikových míst je celá řada

V prvních osmi měsících letošního roku měly tramvaje v Praze 792 nehod, denně se tak průměrně vybourají tři. Jako úsek jejich častých nehod je označeno jedenáct míst v Praze a patří mezi ně například ulice Národní, Lidická, Ječná nebo Keplerova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

roedor

Hm, dopravní podnik k té nehodovosti navíc přispívá,

nechápu, který inteligent vymyslel, že se tramvaj polepí černošedou maskovací fólií s reklamou na nějakou uhelnou společnost. Hned po pár dnech ji přehlédl řidič v Hloubětíně a byl z toho dost špatný, protože ji prostě neviděl.

0/0
20.10.2012 11:05

d__mm

Re: Hm, dopravní podnik k té nehodovosti navíc přispívá,

já absolutně nemam problém s tim, že tramvaje maj na sobě reklamu, pokud ta reklama přinese do DP peníze na provozování veřejný služby, kterou já každodenně využívat zatim ke svojí spokojenosti. je fakt jen spekulace, že ten řidič by tu tramvaj neviděl právě kvůli zbarvení a že by jí viděl, kdyby byla v normální červenobílý nebo třeba v zářivě růžový.

+1/0
20.10.2012 11:49

Berti19

Re: Hm, dopravní podnik k té nehodovosti navíc přispívá,

Celkem souhlas. Ale peníze z reklamy na vozech nejspíše neskončí v pokladně DPP, ale ve zpocených prackách jistého Rittiga.

0/0
21.10.2012 13:39

Invandrare

tramvaje mají v sobě počítač

který si pamatuje celkem dost věcí, zadání jízdy, brzdy, zvonění, otevření dveří, blinkry, atp. Při nehodě se tento tachograf stahuje. Pokud tam uvidí kontrolor, že místo brzdy řidič použil zvonek a pak byl jen náraz, tak to asi přišije řidiči..jenže když tomu tak není, pak z toho vychází ta statistika, která je v článku...Jen tu v diskuzi blábolíte, protože o tom povolání víte naprostý kulový, ikdyž si myslíte, že jste mistři světa.

+3/0
20.10.2012 0:11

Robbik

nehody

Když tak koukám na názory diskutujících, je mi smutno. Hlavně když si představím, kolik z nich získalo řidičský průkaz. Zákon o provozu na pozemních komunikacích jasně stanovuje, že řidič nesmí vjet do křižovatky, když ji na druhé straně nemůže bezpečně opustit. Takže k situaci, že zůstane stát na kolejích, by vůbec nemělo dojít.

Ale to nechme stranou, vraťme se jen k obyčejnému rozumu.

.

Při první hodině v autoškole se nás na úvod zeptali, jak je to s tramvajemi na křižovatkách. Učitel: "Co má tramvaj vždycky?" Studentka: "Přednost." Učitel: "Ne, tramvaj nemá vždycky přednost. Tramvaj má vždycky vepředu velký ocelový hák." Pakliže tohle někomu nedochází, nemá na silnici co dělat. A stejně tak ten, kdo si myslí, že rozjetá tramvaj plná lidí zastaví na 100 metrech (nebo dokonce méně). Co by na to asi říkali cestující, kteří nemají měkkou sedačku a bezpečnostní pás...

+1/0
19.10.2012 23:28

RozervalPaarkund

zvonek místo brzdy

To je tim, že tramvajáci používaj obvykle místo brzdy zvonek.

0/0
19.10.2012 16:19

Grossak

Re: zvonek místo brzdy

Zajímavý postřeh. Divné, že přitom způsobí jen cca 15 % nehod. :) Důvod asi bude jinde...

+1/0
19.10.2012 16:39

p555

Re: zvonek místo brzdy

ne, duvod neni jinde... jen autor pouzil nadsazku... cesto se stava, ze auto odbocuje prez koleje a klidne muze, nebot tramvaj nikde v dohledu... ale proud aut odnaproti mu neumozni opustit koleje a jako naschval se prizene tramvaj a ta zveni a zvoni alle aby zlehka pribrzdila to ne...

0/0
19.10.2012 16:45

Grossak

Re: zvonek místo brzdy

Ne nadsázku, ale nepravdu. :) Často? V takovém případě je označen řidič TRAM jako viník nehody. A to přestože řidič auta porušil zákon, protože omezil tramvaj na tramvajovém pásu, jedno, kde byla tramvaj, když tam vjížděl. :)

Zaviněných nehod od TRAM je cca 15% a většinou se jedná o neodhadnutí průřezu při průjezdu kolem jiného vozidla, třeba špatně zaparkovaného. :)

0/0
19.10.2012 17:45

Marcus Porcius Cato CENSOR

Re: zvonek místo brzdy

mluvme česky - nejde o nadsázku, ale o hloupou lež....

0/0
19.10.2012 18:20

Keni

Re: zvonek místo brzdy

Aha, to jsem netusil. Takze az potkam na prechodu babicku, co nestihla prejit a mne spadne zelena, tak ji asi prejedu. Ono by to chtelo i vicevohleduplnosti, ktera vetsine tramvajakum schazi. Jinak v clanku se pise, ze zpusobite 30% nehod. To je na Vasi predpokladanou profesionalitu opravdu dost. Yo je jedna nehoda denne. Pochopim, ze nejaka na silnici nepatrici trubka si nevsimne tramvaje a vjede pod ni. Je pravda, ze jsem par nehod sam videl a nikdybbych nemohl tvrdit, ze ji mohl tramvajak zabranit. Ale i casto vidim tramvajaky, jak delaji ostatnim naschvali. Pri tom ale k zadne kolizni situaci nedochazi.Mate prednost, se kterou pocitame. Kdyz budu chtit, zvladnu denne desitky nezavinenych nehod.

0/0
19.10.2012 19:19

Grossak

Re: zvonek místo brzdy

Když babičku takto přejedete, jste viník nehody. A hlavně gauner. Řidici TRAM způsobí cca 15% nehod, těch 30% je průměr včetně BUS. Zbytečné zvonění a naschvály jsou blbost, kterou neobhajuji. Větší ohleduplnost a vyspělost na všech stranách je to nejpotřebnější.

0/0
20.10.2012 1:57
Foto

T91o65m62á91š 97K49i78r92o81v 1165878815987

Dovolím si nesouhlasit. Všechno je to o ohleduplnosti a slušnosti. Několikrát se mi stalo, že při odbočení doleva z Veletržní směrem ke Spartě na Letnou, jsem popojel ke kolejím, v zrcátku vidím, že se blíží tramvaj, tak zastavím. Ale 90% "tramvajáků" mi sami ukázali (bliknutím do zrcátka), že mohu pokračovat v odbočení. Jak říkám, je to celé jen o slušnosti, ohleduplnosti a znalostí dopravních předpisů.

0/0
28.3.2013 3:58

Zbysek

Re: zvonek místo brzdy

Tramvaj která nouzově brzdí sama automaticky zvoní, stejně tak i při rozjedu tramvaje tramvaj sama zazvoní.

0/0
19.10.2012 18:39
Foto

T31o58m19á31š 89K43i77r70o76v 1785758525137

Dovolím si (víceméně) nesouhlasit. U tramvají typu T3 (dost možná) typu T6 při rozjedu a nouzovém brždění mačká tlačítko zvonku sám řidič.

0/0
28.3.2013 3:48

Rosomak

Pokud vidím správně, jedná se především o křižovatky

a odbočování doprava nebo doleva, zkrátka přes těleso tramvaje.

Možná by stálo u takových míst dát delší prodlevu mezi změnou směrů nejlépe jen tehdy když se blíží tramvaj, aby to řidiči nelámali na poslední chvíli.

0/0
19.10.2012 15:42

Grossak

Re: Pokud vidím správně, jedná se především o křižovatky

Doprava přes těleso tramvaje? Hmm... Nějak nechápu, co chtěl autor říci. :)

0/0
19.10.2012 16:36

Rosomak

Re: Pokud vidím správně, jedná se především o křižovatky

Přes koleje chápeš?

0/0
19.10.2012 16:47

Grossak

Re: Pokud vidím správně, jedná se především o křižovatky

Doprava? Kde odbočím doprava a přejedu koleje? :) Možná tak u Hradu nebo na Barrandově. :)

0/0
20.10.2012 11:59

Rosomak

Re: Pokud vidím správně, jedná se především o křižovatky

Doprava odbočuje tramvaj.

0/0
20.10.2012 19:51

kebab

to jsou ti bývalí řidiči kamiónů

myslí si že ten druhej uhne :-/

0/0
19.10.2012 15:34

anonymousCZ

Re: to jsou ti bývalí řidiči kamiónů

Jakoze ridici tramvaji jsou byvali ridici kamionu? No maji pravdu, tramvaj ma prednost pred auty.

0/0
19.10.2012 15:41

peepa_47

Re: to jsou ti bývalí řidiči kamiónů

na semaforu třeba ne

0/0
19.10.2012 16:01

p555

Re: to jsou ti bývalí řidiči kamiónů

to je sice pravda, ale kdyz je krizovat ucpana tak se ta prednost tezko uplatnuje a zvoneni to tak lehko nespravi, je treba i zabrzdit...

+2/0
19.10.2012 16:46

kebab

Re: to jsou ti bývalí řidiči kamiónů

já myslel srážky tramvají jak na obrázku, zajímalo by mě co vede k takovýmto nehodám 8-o

0/0
19.10.2012 17:00

Marcus Porcius Cato CENSOR

Re: to jsou ti bývalí řidiči kamiónů

v tom případě ti řidiči aut, kteřé bourají do tramvají, jsou logicky bývalí řidiči tanků.....

0/0
19.10.2012 18:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.