Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Značky posílají cyklisty doprostřed kolejí. Je to pro ně bezpečnější

Na Smetanově nábřeží poblíž Karlova mostu v Praze navádí dopravní značka cyklisty doprostřed tramvajového pruhu. Ačkoliv tato novinka vypadá jako dost nebezpečný žert, je to myšleno vážně. Podle odborníků je bezpečnější jet prostředkem než po kraji vozovky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rhbpas

Já bych povolila vjezd do centra pouze pro auta

s více jak třemi pasažéry. Ve velkoměstech vyspělých zemí to normálně funguje, zvláště když je smog emergency jako v těchto dnech. Taky bych se ráda proháněla po centru Prahy na kole, ale bohužel dovážím a odvážím 4 děti ze škol a školek v centru a někdy jde o nervy (často potkávám stejné lidi, kteří se pouze projíždějí a kochají).;-)

+2/−1
23.10.2012 14:18

kmotrs

Re: Já bych povolila vjezd do centra pouze pro auta

třeba zrovna jedou pro ty děti jako vy.  nápad je to dobrý , ale málo proveditelný.  V případě smogu lidé z aut moc neubudou( na to jsou líní), naopak si seženou někoho koho svezou, takže ubude cestujícich v MHD.

+1/0
23.10.2012 14:23

Amoniak II

Re: Já bych povolila vjezd do centra pouze pro auta

Ještěže je lidí s podobnými idiotskými nápady minimum ...

+8/−1
24.10.2012 0:46

mocmocmedviku

Re: Já bych povolila vjezd do centra pouze pro auta

A jak budete dokazovat, při cestě zpátky z takového místa, kdy pojedete sama, že jste tam vezla děti? Úžasný nápad, co by nic nezlepšil, pouze by zvýšil počty úředníků, kteří se o danou problematiku budou starat a co zvýšená korupce při vyřizování dokladů, které budou dokazovat, že nejezdíte vdané oblasti sama?

+2/0
28.10.2012 21:43

Tom_300

Re: Já bych povolila vjezd do centra pouze pro auta

Koupil jsem si auto za legálně vydělané peníze, platím silniční daň / dálniční poplatek, DPH a spotřební daň z benzínu, vozidlo je schváleno pro provoz na pozemních komunikacích ... tak z jakého titulu mi chcete nařizovat nejezdit autem, ale jezdit MHD/ na kole ??? Ženská proberte se a běžte raději zkontrolovat knedlíky na plotně.

+3/0
30.10.2012 0:29

rtc

Re: Já bych povolila vjezd do centra pouze pro auta

Za Vase dane a poplatky se stavi Blanka a spol. R^

Tak si spalujte ten benzin na ni a ne v historickem centru mesta.

0/0
31.10.2012 0:52

rtc

Koleje vs. mokro

Po nábřeží kolem Karlovek projíždím na kole několikrát týdně cestou do práce a je to opravdu blbý místo, jedno z nejhorších ve městě, které se bohužel nedá rozumně objet (zajížďka po rozbité dlažba na Kampě...).

Dovolím si ale nesouhlasit s tím, že navádět na jízdu mezi kolejemi je bezpečnější - není! Problém je v tom, že musíte nejprve jednu kolej podélně přejet - to je ale jeden z nejnebezpečnějších nutných manévrů, co lze na kole ve městě absolvovat !! Za sucha hrozí spíš "jen" zapadnutí kola do kolejové drážky, ale za mokra je riziko sklouznutí vysoké i pro trénovaného městského jezdce.

Takže ty cedule i pikťáky zde považuju za špatný vtip. Rv

+1/0
23.10.2012 13:30
Foto

R89o73b41e18r47t 42P80l94o21c47h 4656512851553

Já tam projíždim sice jen párkrát do roka, ale v rámci svojí vlastní bezpečnosti tam raději porušuji pravidla a OPATRNĚ a pomalinku jedu po chodníku a pak projedu tou pasáží ke Karlovkám, než abych raýskoval mezi auty a tramvajemi na dlaždičkách...

0/0
3.12.2012 22:40

kleis

Karmelitská

Ať mi někdo vysvětlí co dělá cyklista v Karmelitský - cyklostezka vede přes Kampu a neexistuje jedinej důvod se motat na kole v Karmelitský.  A obdobně to platí i pro Smetanovo nábřeží (dá se jet po druhý straně řeky)  a Lidickou (vedlejší ulice). Cyklista na úzky ulici s kolejema je objednávka průseru.

+1/0
23.10.2012 11:54

Toranoko

Re: Karmelitská

treba tudy jede do prace, do skoly... a pokud vim, neexistuje zadna povinnost jezdit jen po cyklostezkach. :-)

0/0
23.10.2012 12:13

kleis

Re: Karmelitská

Dojet do školy a práce se místo Karmelistké dá dojet jinou, bezpečnější cestou.  Jinak samozřejmě cyklista nemusí jezdit po cyklostezce, ale stejně tak není potřeba upravovat , byť jen jednou cedulí, jejich provoz na normální komunikaci .  Mám pořád pocit, že místo jednoduchých , nikoho neomezujících řešení, se vymýšlejí komplikovaný, drahý, demonstrativní akce, jenom aby náhodou nějaká nátlaková skupina neřvala. Na kole jezdím docela dost a nikdy jsem neměl potřebu se vymezovat proti řidičům, chodcům atd.  a chtít nějaká prvilegia.

+5/0
23.10.2012 12:51

kobejda

Re: Karmelitská

Kampa náhradou za Karmelitskou rozhodně není.

Většinu dne se na Kampě cyklista proplétá davem turistů 8-o, což je o dost pomalejší a nebezpečnější než jízda Karmelitskou, která je většinou tak zacpaná a pomalá, že zde cyklista ani nemá šanci zdržovat provoz.  Přesto je tam  rychlejší a pohodovější průjezd než Kampou.

Vymezování se? 

Proč chápete piktokoridory a jiná opatření jako vymezování se v negativním slova smyslu? Není to třeba naopak? Situace je dnes taková, že se  vše (mluvím o ČR)  již v takové míře  přizpůsobilo automobilové dopravě, až to v řidičích vyvolalo pocit, že jsou snad jediní, kdo mají právo na veřejný dopravní prostor. :-(  Je to nezvyk dělit se s někým jiným. Nemyslím to zle a rozhodně nejsem proti autům, ani nejsem aktivista.

+1/0
26.10.2012 17:18

Tom_300

Re: Karmelitská

A existuje snad povinnost upravovat silnice cyklopruhama ?

0/0
30.10.2012 0:32

rtc

Re: Karmelitská

Karmelitskou bych taky nejel, ale Krizovnicka/Smetanovo je neco jineho.

Skrz centrum se neda rozumne projet (dlazky, chodci v uzkych ulickach apod.) a provoz je tak v teto oblasti vytlacen na nabrezi - to plati pro auta i chodce. Zajizdka pres Kampu ale pro cyklistu neni uplne zanedbatelna, nehlede na to ze asi polovina od Malostranske je po vykotlanych dlazkach s mezerami kam kolo zapadne a kostrc pozna stredovek (to je asi tak doba, kdy prosla dlazba posledni udrzbou).

0/0
23.10.2012 13:10

Worff

Volební plán

vybudovat cyklostezky - splněnoRv

+1/0
23.10.2012 10:40

hasmen

Radši mezi koleje,než na chodníky...

:-)

0/0
23.10.2012 10:23

budulinek4

Uzavřít

Vzhledem k tomu, že během 2 let dojde k úplnému zavření Smetanova nábřeží pro auta, jsou nářky některých autofašistů úsměvné. Chtěl bych vidět jejich ksichty za 2 roky, až tam pojedou jen MHD, pěšky nebo na kole. Kdo nevěří, ať si to vygooglí, ale Praha má jasný plán co se Smetanovým nábřežím, stejně jako s Václavákem. Berzte tu značku jako dočasné řešení, než tam bude klid od těch kolon. ;-D

+2/0
23.10.2012 9:11

looki25

Re: Uzavřít

zlatý voči...:-(

0/0
23.10.2012 9:25

budulinek4

Re: Uzavřít

Tohle jsou ty voči?

http://m.denik.cz/denik/c/auta-zmizi-z-vaclavaku-i-z-nabrezi-do-dvou-let-slibuje-primator-20120924.html

Stejně jako dolní václavák?

+1/0
23.10.2012 9:29

Bolkonski

Dlouho jsem tak nepobavil

nad politickou agitkou - na Den bez aut přece primátor nepřijede Mustangem 500 GT a nebude tvrdit, že 20 - 25% potenciálních pražanů na kole jsou čísla vycucaná z ankety někde na cyklojízdě. Korunu tomu nasazuje Deník se svým průzkumem mezi "Pražany" na již zmiňovaném Dni bez aut - příště bych prosil zavítat do sídla ČESMADu s otázkou ohledně víkendového zákazu kamionů. Odpovědi budou jistě překvapující...

+4/0
23.10.2012 9:50

Mysel

Re: Dlouho jsem tak nepobavil

Tak nejak. Cyklofasistickou propagandu je treba brat s rezervou. Maximalne jako varovani, kam by to ti zmatenci chteli vest.

+1/0
23.10.2012 11:12

Keni

Re: Uzavřít

Pokud bude dokončena Blanka a nebude naproto stupidně omezene nějakejma rychlostna 50km\h či 70km\h, tak tam ani žádná značka být nemusí. Kdo rozumný by tam tudy jezdil. Ale když dneska potřebuji z Holešovic na Smíchov, tak moc možností nemám.

Kdy konečně někomu alespoň nepatrně rozumnému dockackne, že tato omezení jsou jen pro kočku. Nedávno jsem potřeboval doručit malou lehkou zásilku na Senovážné a nabrat ve Školské. Nejinteligentnější by bylo tam nechat auto a doběhnout těch pár set metrů pešky nebo použít tram. Ale já nemohu nikde v centru zaparkovat. Takže jsem to asi hodinu v pátek objížděl. Km si nepamatuji, ale by jich dost. To se musí vrátiti na Karlák, vyskákat si Ječnou, pak si vyskákat magistrálu, poté přes Václavák do Opletalky a zpět na Senovážné. Pokud chce dnes nějaký vůz zásobování i opačně, nebo jen ze Senovážného na Václavák což je asi 100m, tak je to také pěkné a ZBYTEČNÉ poježdění po centru. A věřte tomu, že tam těch kanceláří a obchodů je dost.

+1/0
23.10.2012 11:21

rtc

Re: Uzavřít

Doufam, ze k tomu opravdu dojde, a to nejen kvuli prujezdu na kole.

Kdyz tam projizdim a vidim davy turistu co se tlaci u semaforu a padaji pod kola aut, tak je mi trapne.

Proste tady ma byt pesi zona a ne parkoviste.

To samy je Vaclavak, ale s magistralou od soudruhu se hybe o poznani hur.

0/0
23.10.2012 12:59

kmotrs

Re: Uzavřít

jsem autofašista a jsem jím rád, aspon vyvyžuji jiný fašisty jako jste vy. Až dojde k tomu uzavření  tak se z toho místa stane bud pěší zona, pokud to bude uzavření jen ulice, nebo se s toho stane mrtvé město, pokud dojde k uzavření celého bloku nebo čtvrti.

0/0
23.10.2012 14:22

Radek-334

V Brně je to podobné se symboly pro slepce

Po rekonstrukci ulic Kotlářská a Pionýrská namalovali plastické vodící pruhy pro slepce na přechodech. Všechno je krásné, estetické a zarovnané, ale že slepce vedou přímo na sloupy semaforů a osvětlení soudruzi nějak přehlédli. Navíc teď namontovali "klapače" na semafory pro slepce a to je pěkný hluk. I vidící s průměrným sluchem je slyší na 150 metrů, takže bydlení v okolí se posunulo na mnohem vyšší úroveň.

+1/0
23.10.2012 8:21

nemamole

Re: V Brně je to podobné se symboly pro slepce

Jestli to není proto, že semafor je pro slepce orientační prvek a tudíž vodící linie na něj navazuje...

0/0
29.10.2012 18:46

Bolkonski

Ač jsou podobné aktivity

splněním vlhkých snů nejrůznějších cyklospolků (zde označovaných jako "odborníci"), skutečnost se podobá stavění dálnic v KLDR - chybí ti, pro které se budovalo. Jel jsem tudy už asi 10x a cyklistu (natož cyklisty) jsem tam nepotkal. Podobné to je třeba na Hořejším nábřeží, kde se idiotsky zúžil pruh piktogramy kvůli cca 20 cyklistům -  tolik jsem jich tam během půl roku napočítal, když jsem tudy projížděl téměř každý den.

+2/0
23.10.2012 8:15

demagog_007

Re: Ač jsou podobné aktivity

hele já tam jel minimálně děsetkrát a tebe jsem tam taky nepotkal.... Podle tvé teorie tedy taky neexistuješ, tak prosím přesteň svinit do diskusí :o))

+2/0
23.10.2012 8:35

Bolkonski

Schopnost zjistit

jak kdo vypadá nebo dokonce jaké má auto na základě příspěvku v diskuzi, to už stačí na nějakou kouzelnickou estrádu. Když se k tomu přidá vytříbený, zemitý smysl pro humor je úspěch zaručen.

+1/0
23.10.2012 8:54

lukas.q

Re: Ač jsou podobné aktivity

Přes ty piktogramy se nemá jezdit autem? Já si na ně z autoškoly nepamatuju, možná ještě nebyly. Beru to jakože je tam třeba udělat místo pro cyklistu např. když zastavím nebo tak.

0/0
23.10.2012 10:30

Amoniak II

Re: Ač jsou podobné aktivity

Klidně tam jezdit můžete. Ty malůvky neznamenají zhola nic.

0/0
24.10.2012 0:49

kobejda

Re: Ač jsou podobné aktivity

Cyklistů jezdím zatím málo, protože síť použitelných tras není zatím pospojována. Buduje se postupně. Časem cyklistů po Praze přibude.

Piktokoridor pruh nezužuje, jen upozorňuje na možnou přítomnost cyklisty. Jet po něm můžete. Dává se na místa, kde není silnice dost široká na vyznačení samostatného cyklopruhu.

0/0
26.10.2012 17:28

untrvasrman

dobrej nápad

ještě nainstalovat kvalitní kamery a záběry do natočto jsou brzičko hotové

0/0
23.10.2012 8:14

Cévní chirurg Řehoř

Bovdeni

na silnici nepatří.

0/0
23.10.2012 6:42

crash

Přestaňte vymýšlet blbosti

Tady je každý moc hrdý a domýšlivý a podle toho to také vypadá. Já jako chodec/cyklista/řidič znám úskalí každé této dopravy a snažím se být ohleduplný ke všem. A překvapivě nemám žádné problémy. Počítám dopředu s mnoha situacemi, které mohou nastat, protože se věnuji naplno řízení. Problém nastává např. v případě, kdy si někdo usmyslí, že zrovna on pospíchá, tudíž má právo na nějaké přestupky a je za volantem nervózní a agresivní. Chce to jen vzájemnou ohleduplnost, nic víc. Ale to bych chtěl od Čecha moc...

+8/0
23.10.2012 2:07

zafordik

Re: Přestaňte vymýšlet blbosti

aha a proto ten nick...

0/0
23.10.2012 8:41

kajak v zakoně

kdy už cyklisti odtáhnou z míst kam zkrátka nepatří...

na svoje cyklostezky vybudované díky komoušům z Bruselu.... :-/

+8/0
23.10.2012 1:42

crash

Re: kdy už cyklisti odtáhnou z míst kam zkrátka nepatří...

A kdy už řidiči odtáhnou z míst, kam zkrátka nepatří ... mimo centrum města!

+7/0
23.10.2012 1:45

kajak v zakoně

Re: kdy už cyklisti odtáhnou z míst kam zkrátka nepatří...

až si to budou obyvatelé těch měst přát... Zatím tomu nic nenasvědčuje...

0/0
23.10.2012 1:46

crash

Re: kdy už cyklisti odtáhnou z míst kam zkrátka nepatří...

A proč tedy Praha uvažovala o uzavření centra pro auta? Resp. že by povolili vjezd za poplatek 200 Kč a stará auta by tam nemohla vůbec? Proč se uzavřela polovina Václavského náměstí pro auta? A proč se všude dělají nové a nové cyklopruhy? Ne, nic tomu nenasvědčuje, jistě... 8-o

+2/0
23.10.2012 1:55

kajak v zakoně

Re: kdy už cyklisti odtáhnou z míst kam zkrátka nepatří...

děláš si srandu...? Máš pocit, že to je to o čem se zdálo obyvatelům prahy...?;-D

+1/0
23.10.2012 2:01

kajak v zakoně

Re: kdy už cyklisti odtáhnou z míst kam zkrátka nepatří...

zatím všechny ty geniální nápady jenom zkomplikovaly už tak šílenou dopravní situaci v Praze... když se např. teď na zkoušku na chvíli zrušila nesmyslná 50tka na magistrále, zjistilo se, že se hluk zvýšil o míru, kterou není lidské ucho schopno rozeznat... Takhle je to se vším.., udělat pruhy jen proto aby byly pruhy pro cyklisty a kašlat na to, že jsou to vyhozený prachy a zhoršení dopravní situace... To všechno a mnohem víc je mafie v Praze..., nikoliv vůle obyvatel Prahy...Rv

+1/0
23.10.2012 2:06

crash

Re: kdy už cyklisti odtáhnou z míst kam zkrátka nepatří...

S tou rychlostí na magistrále jsem to také nikdy nechápal, sám jsem na to nadával, ale dodržoval. Ale já kromě toho, že jsem řidič a chodec, jsem také cyklista. A občas jsem zajel i do centra Prahy (bydlím na okraji) za kamarády na kole a mohu říct, že tak nebezpečně jsem se dlouho necítil. Cyklista se má objíždět stylem, že mu necháš dostatek prostoru mezi tvým autem a jeho kolem. Myslíš, že to tak funguje? A to mluvíme o místech, kde tento manévr provést lze, žádná úzká silnička. Nefunguje! Profrčí pár centimetrů od tebe, protože jim se stát nic nemůže. Pruhy po cyklisty jsou běžné snad po většině Evropy (alespoň západní), protože jde o lehkou ekonomickou dopravu. Nač ujet tři kilometry v autě do práce a vyčkat si kolonu, když mohu sednout na kolo, být tam dřív a ještě udělat něco pro zdraví? Např.? Já se naopak chci dopravovat po Praze na kole, ale zatím čekám na více cyklopruhů, abych se cítil bezpečněji.

+3/0
23.10.2012 2:17

lukas.q

Re: kdy už cyklisti odtáhnou z míst kam zkrátka nepatří...

Souhlas ale musí jít o plnohodnotné cyklopruhy, ne o nějaké směšné piktogramy nakreslené v pruhu pro auta. Já jsem jen příležitostný cyklista začátečník takže nejradši a pokud je to možné (nechodí lidi) jezdím po chodníku. Na silnici se mi nechce protože nejezdím moc rychle a nechci překážet. Při předjíždění cyklisty v autě by mu řidič měl dát tak metr místa, zkuste si to ale třeba u nábřeží kde je retardér mezi pruhem pro auta a tramvaje, předjížděl jsem tam cyklistu a myslím že pro nás oba to nebyl pěkný pocit.

0/0
23.10.2012 10:52

kobejda

Re: kdy už cyklisti odtáhnou z míst kam zkrátka nepatří...

Nu, jezdím na kole po Praze dost a potkávám hodně rozumných řidičů, kteří si v úzkých místech prostě chvilku počkají, až bude dost prostoru na předjetí. R^ Kde je problém?  Jen v myšlení.

PS: Je docela sranda pozorovat některé městské piloty F1, jak mě za každou cenu okamžitě, třeba  nebezpečně předjedou a za chvilku se sejdeme na červené na semaforech ;-D  ... ale byl první !

0/0
26.10.2012 17:39

Ananta

Re: kdy už cyklisti odtáhnou z míst kam zkrátka nepatří...

Ad silena doprava v Praze, doporucuji navstevu napr. Moskvy. Vse je relativni....

+1/0
23.10.2012 9:11

Mysel

Re: kdy už cyklisti odtáhnou z míst kam zkrátka nepatří...

Ha Noi je taky fajn.

0/0
23.10.2012 11:14

rtc

Re: kdy už cyklisti odtáhnou z míst kam zkrátka nepatří...

Jiste, sovetske hlavni mesto, nas vzor... 8-o

0/0
23.10.2012 13:15

Šebus

Re: kdy už cyklisti odtáhnou z míst kam zkrátka nepatří...

ty ses dobry lečo...

0/0
23.10.2012 8:25

pavel74

zase další zbytečnost

namalované symboly, značky a kdovíjaké blbosti nic neznamenají. Zvlášť v Praze tam kde prostě to místo na kolo není tak úředník vymyslí blbost nad blbost. Někde naopak bych třeba kolo zakázal protože je to nebezpečné. Už vidím jak nemehlo na kole s galuskama křížuje koleje padá před rozjetou tramvaj nebo auto. To mohl vymyslet fakt jen ichtyl.

+1/0
22.10.2012 23:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.