Diskuze

Značky posílají cyklisty doprostřed kolejí. Je to pro ně bezpečnější

Na Smetanově nábřeží poblíž Karlova mostu v Praze navádí dopravní značka cyklisty doprostřed tramvajového pruhu. Ačkoliv tato novinka vypadá jako dost nebezpečný žert, je to myšleno vážně. Podle odborníků je bezpečnější jet prostředkem než po kraji vozovky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rhbpas

23. 10. 2012 14:18
Já bych povolila vjezd do centra pouze pro auta

s více jak třemi pasažéry. Ve velkoměstech vyspělých zemí to normálně funguje, zvláště když je smog emergency jako v těchto dnech. Taky bych se ráda proháněla po centru Prahy na kole, ale bohužel dovážím a odvážím 4 děti ze škol a školek v centru a někdy jde o nervy (často potkávám stejné lidi, kteří se pouze projíždějí a kochají).;-)

2 1
možnosti

kmotrs

23. 10. 2012 14:23
Re: Já bych povolila vjezd do centra pouze pro auta

třeba zrovna jedou pro ty děti jako vy.  nápad je to dobrý , ale málo proveditelný.  V případě smogu lidé z aut moc neubudou( na to jsou líní), naopak si seženou někoho koho svezou, takže ubude cestujícich v MHD.

1 0
možnosti

rtc

23. 10. 2012 13:30
Koleje vs. mokro

Po nábřeží kolem Karlovek projíždím na kole několikrát týdně cestou do práce a je to opravdu blbý místo, jedno z nejhorších ve městě, které se bohužel nedá rozumně objet (zajížďka po rozbité dlažba na Kampě...).

Dovolím si ale nesouhlasit s tím, že navádět na jízdu mezi kolejemi je bezpečnější - není! Problém je v tom, že musíte nejprve jednu kolej podélně přejet - to je ale jeden z nejnebezpečnějších nutných manévrů, co lze na kole ve městě absolvovat !! Za sucha hrozí spíš "jen" zapadnutí kola do kolejové drážky, ale za mokra je riziko sklouznutí vysoké i pro trénovaného městského jezdce.

Takže ty cedule i pikťáky zde považuju za špatný vtip. Rv

1 0
možnosti
Foto

Já tam projíždim sice jen párkrát do roka, ale v rámci svojí vlastní bezpečnosti tam raději porušuji pravidla a OPATRNĚ a pomalinku jedu po chodníku a pak projedu tou pasáží ke Karlovkám, než abych raýskoval mezi auty a tramvajemi na dlaždičkách...

0 0
možnosti

kleis

23. 10. 2012 11:54
Karmelitská

Ať mi někdo vysvětlí co dělá cyklista v Karmelitský - cyklostezka vede přes Kampu a neexistuje jedinej důvod se motat na kole v Karmelitský.  A obdobně to platí i pro Smetanovo nábřeží (dá se jet po druhý straně řeky)  a Lidickou (vedlejší ulice). Cyklista na úzky ulici s kolejema je objednávka průseru.

1 0
možnosti

Toranoko

23. 10. 2012 12:13
Re: Karmelitská

treba tudy jede do prace, do skoly... a pokud vim, neexistuje zadna povinnost jezdit jen po cyklostezkach. :-)

0 0
možnosti

Worff

23. 10. 2012 10:40
Volební plán

vybudovat cyklostezky - splněnoRv

1 0
možnosti

hasmen

23. 10. 2012 10:23
Radši mezi koleje,než na chodníky...

:-)

0 0
možnosti

budulinek4

23. 10. 2012 9:11
Uzavřít

Vzhledem k tomu, že během 2 let dojde k úplnému zavření Smetanova nábřeží pro auta, jsou nářky některých autofašistů úsměvné. Chtěl bych vidět jejich ksichty za 2 roky, až tam pojedou jen MHD, pěšky nebo na kole. Kdo nevěří, ať si to vygooglí, ale Praha má jasný plán co se Smetanovým nábřežím, stejně jako s Václavákem. Berzte tu značku jako dočasné řešení, než tam bude klid od těch kolon. ;-D

2 0
možnosti

looki25

23. 10. 2012 9:25
Re: Uzavřít

zlatý voči...:-(

0 0
možnosti

Radek-334

23. 10. 2012 8:21
V Brně je to podobné se symboly pro slepce

Po rekonstrukci ulic Kotlářská a Pionýrská namalovali plastické vodící pruhy pro slepce na přechodech. Všechno je krásné, estetické a zarovnané, ale že slepce vedou přímo na sloupy semaforů a osvětlení soudruzi nějak přehlédli. Navíc teď namontovali "klapače" na semafory pro slepce a to je pěkný hluk. I vidící s průměrným sluchem je slyší na 150 metrů, takže bydlení v okolí se posunulo na mnohem vyšší úroveň.

1 0
možnosti

nemamole

29. 10. 2012 18:46
Re: V Brně je to podobné se symboly pro slepce

Jestli to není proto, že semafor je pro slepce orientační prvek a tudíž vodící linie na něj navazuje...

0 0
možnosti

Bolkonski

23. 10. 2012 8:15
Ač jsou podobné aktivity

splněním vlhkých snů nejrůznějších cyklospolků (zde označovaných jako "odborníci"), skutečnost se podobá stavění dálnic v KLDR - chybí ti, pro které se budovalo. Jel jsem tudy už asi 10x a cyklistu (natož cyklisty) jsem tam nepotkal. Podobné to je třeba na Hořejším nábřeží, kde se idiotsky zúžil pruh piktogramy kvůli cca 20 cyklistům -  tolik jsem jich tam během půl roku napočítal, když jsem tudy projížděl téměř každý den.

2 0
možnosti

demagog_007

23. 10. 2012 8:35
Re: Ač jsou podobné aktivity

hele já tam jel minimálně děsetkrát a tebe jsem tam taky nepotkal.... Podle tvé teorie tedy taky neexistuješ, tak prosím přesteň svinit do diskusí :o))

2 0
možnosti

untrvasrman

23. 10. 2012 8:14
dobrej nápad

ještě nainstalovat kvalitní kamery a záběry do natočto jsou brzičko hotové

0 0
možnosti

Cévní chirurg Řehoř

23. 10. 2012 6:42
Bovdeni

na silnici nepatří.

0 0
možnosti