Diskuze
Tramvaje mohou zpět na Václavské náměstí, rozhodlo vedení Prahy
Děkujeme za pochopení.
Fai Rodis
Vaclavak jako misto setkavani?
Za sebe mohu rict, ze pokud tam nemusim, tak tam nohou nevkrocim. A jestli tam jezdi auta nebo ne, to uz je mi uplne jedno. Nejak mne nic nenuti stradovat si to tam prostredkem.
Kdyz ted tak o tom premyslim, tak jsem se Vaclavaku zacala vyhybat od doby zruseni tramvaji... navic je to tam ted samej bezdak nebo cernej nadhanec a ovcoviti turisti.
_m-
Re: Vaclavak jako misto setkavani?
Zvláštní - nohou tam nevkročíte, nebyl jste tam 20 let, ale víte že je to tam sám bezďák nebo černej nadháněč...... Určitě se taky nedíváte na televizi Nova, protože přesně víte co vysílá, že?
azazzelo
Stále jsem proti - tramvaje městu škodí
V zásadě mám dva důvody. 1) Tramvaj je nebezpečná. Pražští řidiči tramvají jezdí velmi agresivně, v rozporu s předpisy a ohrožují jak řidiče automobilů, tak především chodce a samotné cestující. Situace se zhoršila s uzákoněním přednosti tramvají před chodci. Tramvaje jezdily v Praze opatrně jen asi 14 dní po masakru na Karlově náměstí v roce 2005. (T1 údajně skončily po masakru na Špejchaře v roce 1982.)
2) Z důvodu úspor jsou propagována levná řešení tratí. Před pár lety byla rekonstruována trať od Bulhara k nákl. nádraží Žižkov. Olšanská byla vyhodnocena jako vhodná pro otevřený tramvajový svršek. (Viz varování hasičů a řidičů sanitek.) Trať nebylo možné po rekonstrukci ani přejít. Viděl jsem tady pár pádů do kolejiště při přelézání kolejí. Později DP přechody doplnil. Přesto se vykašlal na bezbariérové přechody (před poliklinikou!). Olšanská je zničena. V kolejišti se drží nepořádek. Zvýšena je prašnost. Taková řešení do města jednoznačně nepatří, pokud není cílem město zničit.
Berti19
Re: Stále jsem proti - tramvaje městu škodí
Jestli máte pocit, že tramvajáci jezdí agresivně, tak oni si to zase myslí o všech ostatních. Vážně, bydlím kousek od vozovny a chodí k nám do hospody po šichtě na pivo. Ale i kdyby to byla pravda, není to argument k potlačení tram. dopravy.
A vozy T1 neskončily kvůli žádnému masakru, ale protože byly prostě staré. Nehodu na Špejchaře nezpůsobil vůz T1 (což je prakticky T3 v jiné karoserii), ale chybné vjetí do výhybky.
azazzelo
Jsem proti, souhlasím s Prahou 1
Vyspělá města budují pěší zóny a my je budeme rušit?
Umím si zde představit jen tramvaj, co nahradí Magistrálu a spojí Vinohradskou a Ječnou. Ale to za předpokladu, že Magistrála zmizí pod zem a případně se utlumí doprava v Ječné, Žitné, Sokolské a Legerově. Vracet tramvaje na Václavák je bezohlednost.
Pamatuji tramvaje Na Příkopě, Na Můstku, na nám. Republiky. Všude kolony, smog, přecpané úzké chodníky, ohrožení chodci. Porovnejte si se současnou Jindřiškou a Vodičkovou. Nebe a dudy. Pak něco vykládejte o prospěšnosti tramvají pro město. Stávající pěší zóna přes celé centrum je krokem k pokroku a civilizaci. Akorát, než se to uskutečnilo, byly obyvatelé z centra vyhnáni a jsou zde jen kanceláře a obchody.
Berti19
Re: Jsem proti, souhlasím s Prahou 1
To jsem netušil, že tramvaje vypouštějí smog...
mimka
Nesmysl nebo provokace?
Najednou se šetřit nemusí? Zrušením linky 19 a odkloněním linky 16 z Jarova se ušetřilo na koleje na Václavském náměstí? Za situace, kdy se 70% Pražanů výrazně zhoršila dopravní obslužnost, to zní jako velmi špatný vtip.
M.
Berti19
Re: Nesmysl nebo provokace?
Tímto by se naopak obslužnost zlepšila.
MFD to hraje s náma
263 příspěvků... Možná se budu opakovat
Tramvaje jednoznačně ANO a klidně i dolů na Národní a Na Příkopy. A pokud ne tramvaje, tak alespoň minibusy podobné těm, kterými je protkané centrum Vídně:
-
Obyvatelstvo stárne, velká část lidí je hůř hůř mobilní a Praha by se tomu měla koukat přizpůsobit. Prozatím se jen ruší a komplikuje..... (že, milí hajz***é z ROPIDu ) Tramvaje na Václavák by mohly být prvním krokem.
MFD to hraje s náma
Re: 263 příspěvků... Možná se budu opakovat
Po přečtení diskuze opravuju svuj názor - autobusy by pomohly jedině v případě, že by jezdily jeden za druhým v dlouhém hadu.
Každopádně NĚCO tam už ,pobůh, postavte!!
hovn
předpokládám, že Praha 1 prosadí svou
a ještě zredukuje pozemní dopravu pouze na dopravu obslužnou pro fungování provozoven.
Vidoulan
Tunel
Kdo navrhnul tento průhledný tunel? Ví to někdo?
Lepší by byla lanovka, mohlo by se po Václaváku dále špacírovat (nahoře Kolja, dole Alí). Nepřerušil by se
provoz sexi služeb. A v době nejhorší by nám zanotovala - Ať mír zůstává s touhle krajinou.....
kars
Srovnání
Doporučuji srovnání s podobným článkem na Aktuálně. Stejná událost, většinou stejné fotky (ovšem z jiného zdroje - dle popisku), ale u většiny z nich o něco podrobnější popis, než "Tramvaje na Václaváku".
Luc123
Dobrá myšlenka
Obecně je to super myšlenka, jen se bojím toho kolik to bude stát. Viděl bych to na 5-6 miliard :-)
Martin Šubrt
Re: Dobrá myšlenka
Vždyť jde cca o 500 metrů tratě prostorem, kde už byla. I s výraznou úpravou okolí na nám. by to mělo být pod 1 miliardu. Cena by vyletěla výrazněji při současném budování podzemních garáží pod náměstím.
JUDr.Lawyer II.
Moc se neradujte, stejně to neprojde
Řeči o zaatraktivnění si strčte za klobouk, lenoši líný. Václavák je dostupnej víc než dost, jenomže to by někdo nesměl být opatrnej na pár kroků navíc.
michal II
Re: Moc se neradujte, stejně to neprojde
No ono, kzyz mas jit ale treba z Karlaku na Mirak, tak uz to docela vykon je.
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma
Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize
Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...
Chceme spravedlivý model financování sociálních služeb, píše Udženija v dopisu vládě
Náměstkyně primátora pro sociální věci Alexandra Udženija (ODS) vyzvala českou vládu k debatě...
D6 poblíž letiště uzavřela hromadná nehoda. Srazilo se šest aut a autobus
Hromadná nehoda sedmi vozů na okraji Prahy uzavřela dálnici D6. Na 0,5. kilometru se srazilo šest...
Jágr: Kdybychom baráž neuhráli, hokej by na Kladně pravděpodobně skončil
V půlce rozhovoru mu zacinkal v kapse mobil. „To mi zvoní budík, kdybych náhodou zaspal. Občas si...
Ostrava vede nad Opavou, rozhodl vyloučený hráč. Nymburk slavil i potřetí
Ostravští basketbalisté podruhé za sebou ve čtvrtfinále ligového play off zaskočili obhájce titulu...
DLOUHODOBÁ BRIGÁDNICKÁ VÝPOMOC – Zadávání farmakovigilančních dat
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha