- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za sebe mohu rict, ze pokud tam nemusim, tak tam nohou nevkrocim. A jestli tam jezdi auta nebo ne, to uz je mi uplne jedno. Nejak mne nic nenuti stradovat si to tam prostredkem.
Kdyz ted tak o tom premyslim, tak jsem se Vaclavaku zacala vyhybat od doby zruseni tramvaji... navic je to tam ted samej bezdak nebo cernej nadhanec a ovcoviti turisti.
Zvláštní - nohou tam nevkročíte, nebyl jste tam 20 let, ale víte že je to tam sám bezďák nebo černej nadháněč...... Určitě se taky nedíváte na televizi Nova, protože přesně víte co vysílá, že?
V zásadě mám dva důvody. 1) Tramvaj je nebezpečná. Pražští řidiči tramvají jezdí velmi agresivně, v rozporu s předpisy a ohrožují jak řidiče automobilů, tak především chodce a samotné cestující. Situace se zhoršila s uzákoněním přednosti tramvají před chodci. Tramvaje jezdily v Praze opatrně jen asi 14 dní po masakru na Karlově náměstí v roce 2005. (T1 údajně skončily po masakru na Špejchaře v roce 1982.)
2) Z důvodu úspor jsou propagována levná řešení tratí. Před pár lety byla rekonstruována trať od Bulhara k nákl. nádraží Žižkov. Olšanská byla vyhodnocena jako vhodná pro otevřený tramvajový svršek. (Viz varování hasičů a řidičů sanitek.) Trať nebylo možné po rekonstrukci ani přejít. Viděl jsem tady pár pádů do kolejiště při přelézání kolejí. Později DP přechody doplnil. Přesto se vykašlal na bezbariérové přechody (před poliklinikou!). Olšanská je zničena. V kolejišti se drží nepořádek. Zvýšena je prašnost. Taková řešení do města jednoznačně nepatří, pokud není cílem město zničit.
Jestli máte pocit, že tramvajáci jezdí agresivně, tak oni si to zase myslí o všech ostatních. Vážně, bydlím kousek od vozovny a chodí k nám do hospody po šichtě na pivo. Ale i kdyby to byla pravda, není to argument k potlačení tram. dopravy.
A vozy T1 neskončily kvůli žádnému masakru, ale protože byly prostě staré. Nehodu na Špejchaře nezpůsobil vůz T1 (což je prakticky T3 v jiné karoserii), ale chybné vjetí do výhybky.
Vyspělá města budují pěší zóny a my je budeme rušit?
Umím si zde představit jen tramvaj, co nahradí Magistrálu a spojí Vinohradskou a Ječnou. Ale to za předpokladu, že Magistrála zmizí pod zem a případně se utlumí doprava v Ječné, Žitné, Sokolské a Legerově. Vracet tramvaje na Václavák je bezohlednost.
Pamatuji tramvaje Na Příkopě, Na Můstku, na nám. Republiky. Všude kolony, smog, přecpané úzké chodníky, ohrožení chodci. Porovnejte si se současnou Jindřiškou a Vodičkovou. Nebe a dudy. Pak něco vykládejte o prospěšnosti tramvají pro město. Stávající pěší zóna přes celé centrum je krokem k pokroku a civilizaci. Akorát, než se to uskutečnilo, byly obyvatelé z centra vyhnáni a jsou zde jen kanceláře a obchody.
To jsem netušil, že tramvaje vypouštějí smog...
Najednou se šetřit nemusí? Zrušením linky 19 a odkloněním linky 16 z Jarova se ušetřilo na koleje na Václavském náměstí? Za situace, kdy se 70% Pražanů výrazně zhoršila dopravní obslužnost, to zní jako velmi špatný vtip.
M.
Tímto by se naopak obslužnost zlepšila.
Tramvaje jednoznačně ANO a klidně i dolů na Národní a Na Příkopy. A pokud ne tramvaje, tak alespoň minibusy podobné těm, kterými je protkané centrum Vídně:
-
Obyvatelstvo stárne, velká část lidí je hůř hůř mobilní a Praha by se tomu měla koukat přizpůsobit. Prozatím se jen ruší a komplikuje..... (že, milí hajz***é z ROPIDu ) Tramvaje na Václavák by mohly být prvním krokem.
Po přečtení diskuze opravuju svuj názor - autobusy by pomohly jedině v případě, že by jezdily jeden za druhým v dlouhém hadu.
Každopádně NĚCO tam už ,pobůh, postavte!!
a ještě zredukuje pozemní dopravu pouze na dopravu obslužnou pro fungování provozoven.
Kdo navrhnul tento průhledný tunel? Ví to někdo?
Lepší by byla lanovka, mohlo by se po Václaváku dále špacírovat (nahoře Kolja, dole Alí). Nepřerušil by se
provoz sexi služeb. A v době nejhorší by nám zanotovala - Ať mír zůstává s touhle krajinou.....
Doporučuji srovnání s podobným článkem na Aktuálně. Stejná událost, většinou stejné fotky (ovšem z jiného zdroje - dle popisku), ale u většiny z nich o něco podrobnější popis, než "Tramvaje na Václaváku".
Obecně je to super myšlenka, jen se bojím toho kolik to bude stát. Viděl bych to na 5-6 miliard :-)
Vždyť jde cca o 500 metrů tratě prostorem, kde už byla. I s výraznou úpravou okolí na nám. by to mělo být pod 1 miliardu. Cena by vyletěla výrazněji při současném budování podzemních garáží pod náměstím.
Řeči o zaatraktivnění si strčte za klobouk, lenoši líný. Václavák je dostupnej víc než dost, jenomže to by někdo nesměl být opatrnej na pár kroků navíc.
No ono, kzyz mas jit ale treba z Karlaku na Mirak, tak uz to docela vykon je.