Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze přibyly vyhrazené jízdní pruhy pro autobusy, zrychlí dopravu

Po změnách v pražské MHD, ke kterým došlo na začátku září, si cestující stěžují na výrazně se zpožďující metrobusy. Ropid a město proto postupně na vybraných místech zavádějí další vyhrazené jízdní pruhy pro autobusové linky. Nově přibyly třeba na Jižním či Zahradním Městě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

muff-cz

ha !

jdu si koupit autobus !

0/0
24.10.2012 12:35

Berti19

Re: ha !

Nebo taxík.;-D

0/0
25.10.2012 15:31

Lord Helma

Vyhrazený pruh pro autobusy

a zapoměli dodat pro auta s kmotrovskou značkou, na Hradčanské ve směru do centra tam často stojí ještě větší kolona než pro plebs.

+1/0
24.10.2012 10:45

azazzelo

Výstavní je poškozená!

Dělají se kolony v Podleské, na druhém konci před Uhříněvsí. A tady až v Mírového hnutí na první světelné křižovatce, kde jede semafor neskutečně pomalu. A také obtěžují první dva semafory na Opatovské - fungující jako šikana řidičů a vytvářením kolon ničí vzduch místním obyvatelům. Ale tady, na Výstavní, před kruháčem, kde to jede? Fakt tady bývají kolony? Já tady bydlím a nikdy jsem do žádné nevjel... (Ale ráno tudy nejezdím.)

Širší jízdní pruhy byly na Výstavní potřeba pro cyklisty. Jiná cesta pro ně není dostupná a je to spojka dvou cyklostezek. Tak se využívalo toho, že je s autem kam uhnout. Bylo to bezpečné a už není! A pak se tady parkuje celé léto. U lesa je brána na koupaliště. Opět bylo šikovné, že těch pár aut tady mohlo stát na kraji vozovky a nepřekážet. Tak s tím vším je konec. Dost bezohledné řešení.

To schválila Praha 11? Mi přijde, že si vymýšlí na radnici umělé problémy a zbytečné akce mají zdůvodňovat nadbytečné úředníky i zbytečnou a zákeřnou práci ODS.

+3/0
24.10.2012 7:29

azazzelo

Re: Výstavní je poškozená!

Jen tak mimochodem. Údajně snad z rozhodnutí Magistrátu a s aktivní podporou starosty Prahy 11 byly mnohé autobusové linky Středočechů převedeny z Depa Hostivař ke stanici Háje. Což právě zde na Výstavní a pak na Opatovské zvýšilo intenzitu dopravy MHD nad limity stávajících zastávek.

Novinkou jsou 4-5 současně zastavující autobusy na zastávce Horčičkova. Ujíždění cestujícím. Přecpaná konečná Háje, kde parkující busy hrozí kolizemi, nehodami a ohrožením chodců. Přecpané metro odjíždějící přímo ze stanice Háje, takže obyvatelé Prahy 11 z Opatova a Chodova (a dále z Kačerova) mají s civilizovaným ježděním metrem smůlu... To vše prosadila ODS a starosta Mlejnský o tom psal propagační články.

Mlejnský vymyslel ale i šikovnou linku 125 z Hájů po Jižní spojce na Smíchov, kterou nyní Ropid protáhl na Skalku a zrušil 171. Praha 11 tvrdila, že 125 nyní nebude jezdit spolehlivě. Tak tohle bude reakce na přetíženou dopravu MHD zde. Aneb, nejprve vyrobím svéhlavě problém, pak ho nějak řeším.

+1/0
25.10.2012 7:19

mahony3307

Re: Výstavní je poškozená!

Ano zejména ta poslední věta je velice trefná, takhle se v praze vyrábějí zakázky pro firmy to jste si ještě nevšim?

+1/0
25.10.2012 10:38

azazzelo

Poprvé jsem si nedávno všiml 10-14

Jel jsem v 10:05 a pruhy jsem dodržoval. A nejen já. Navíc jsme se tak pěkně vzájemně ohrožovali, neb o to víc se někteří řidiči bránili zipu. A chyba byla na naší straně! Tak bacha na to. Navíc, ten pruh pro busy je po 10 dost volný. Tak to frčí. ;-)

0/−1
24.10.2012 7:04

Potápka

Taxi

Pro mě z neznámého důvodu, jsou ty pruhy vyhrazeny i pro taxi:-/

+1/0
24.10.2012 0:48

danny47

Re: Taxi

No přece jak Magistrát "bojuje" s taxikáři..

0/0
24.10.2012 7:10

BMBMBM

Re: Taxi

Ano jsou vyhrazene jen pro zlute taxi.

Kdyz magistrat zavedl pozadavky na vozy ktere mohou stat na taxistanovistich, tak naoplatku milostive povolil taxikum jizdu v techto pruzich, nicmene musi byt obsazeny se zakaznikem, jinak tam nesmi.

Magistrat bojuje s taxikarema, nikoliv vsak s temi nepoctivymi.

0/0
25.10.2012 6:41

D39a91v12i66d 19R47a60i36n 1954667893504

Proč ne? Taxíkem se jezdí často na letiště. A letadlo nepočká kvůli zácpě na Jižňáku. A platí to jen pro obsazené taxi (a myslím ještě pro objednané).

0/0
10.12.2012 9:37

macarát

Hezké

akorát pokud u toho nebudou stát policisté a nebude to mít vliv na body, tak to řada prasat nebude dodržovat.

0/−1
23.10.2012 22:17

danny47

Re: Hezké

R^!! !!

0/0
24.10.2012 7:10

LevP

V praze

jsou pruhy vyhrazeny 6-10 a 14-19 a v Londyne jsou vetsinou 7-10 a 16-19. Proboha proc je ten pruh vyhrazen od 2 odpoledne?

+4/0
23.10.2012 21:38

danny47

Re: V praze

Aby to nas...lo co nejvíc lidí...

+1/0
24.10.2012 7:09

azazzelo

Re: V praze

Napadá mě, pokud se Praha ucpe a busy se naštosují na trati kolem 15, tak prostě v 16 jezdit spolehlivě nebudou protože budou mít obrovská zpoždění. Pokud je chráním od 14, je vyšší naděje, že v 16-18 to bude jezdit relativně podle jízdního řádu.

Na kolony v Praze je třeba mít křišťálovou kouli. Někdy to jede, někdy je zcela nečekaně kolaps. Třeba včera kolem 18. Magistrála stála, Opletalka plná aut, Senovážné jedna kolona a desítky tramvají naštosovaných ve Vodičkové a Jindřišské. Na Karláku to muselo být to samé. Totálka. A proč vlastně?

+1/0
24.10.2012 7:39

petr-87

Re: V praze

Tu příčinu magistrály Vám řeknu naprosto přesně - byla ucpaná Žitná a "inteligentní" řidiči z Anglické se cpali do křižovatky s magistrálou i přesto, že ji nemohli přejet. Z Florence na I.P. jsme jeli hodinu a jenom díky tomu, že řidiči nejsou schopni pochopit smysl tak jednoduchého předpisu a způsobí kolaps v půlce města...

0/0
24.10.2012 7:50

azazzelo

Re: V praze

Tady žádný předpis nepomůže. Také bych asi nestál v Anglické a nečekal až bude místo v přímém směru, protože Magistrála chrlí do Žitné další a další auta, tak by z Anglické neprojel patrně nikdo celý den. Navíc tihle řidiči těžko zablokují celou Prahu, protože na průjezdnost přes Karlák vliv nemají. To je podle mě kolaps v okamžiku, kdy průjezdnost Prahy dosáhne svých limitů.

0/0
25.10.2012 6:48

LevP

Re: V praze

tak chapu ze nekde v centru muze byt pruh vyhrazen uz od dvou, ale na jiznaku od 14h?

+1/0
24.10.2012 9:19

azazzelo

Re: V praze

První vyhrazené pruhy pro "Jižňák" byly na Bohdalci. Pomohly průjezdu přes Vršovice na Žižkov. Ty podle mě smysl měly. Navíc za Spořilovem byl vyhrazen jízdní pruh pro busy po tramvajových kolejích. Což je ideální.

Pak se to rozmohlo jako mor po ulicích Jižního Města. Někdy se zde kolony opravdu tvoří. Ale přijde mi přehnané řešení vyhrazenými pruhy, protože ty kolony mají původ v omezování dopravy a umělých překážkách. Tak by se daly řešit spíš selským rozumem, než šikanou řidičů na druhou. Rozhodování radnice Prahy 11 je občas dost tragikomické. (Já tady mám třeba na Opatovské přechod, který autům přepíná pravidelně světla, ale chodcům dá zelenou, jen když zmáčknou tlačítko. Hrůza! Chodec vždy musí dlouze čekat. Auta (včetně autobusů MHD) zastavují většinou zbytečně, pro nic. V podstatě svévolná šikana všech účastníků silničního provozu radnicí Prahy 11.)

0/0
25.10.2012 7:02

Briťák

Tak rovnou Plzeňskou až z Řep

a zasekáme to ještě víc, co se dá. Zlíchovská ulice další debilita.

Proboha koho jste si to zvolili? Tomuhle přispívá ODS, SocDEM a TOP 09, takže je zase zvolte v dalších volbách.

Prosím ještě Průmyslovou, tam bych taky jeden pruh pro busy až do Letňan. Samé kraviny.

+2/0
23.10.2012 21:17

d__mm

Re: Tak rovnou Plzeňskou až z Řep

oranžový by ve snaze získat si voliče zelenejch zavedli pruhy pro busy dva, povyházeli stávající busy a koupili elektrobusy a zavedly nízkoemisní zóny v centru. to byste koukali.

Plzeňskou z řep jsem celkem nepochopil, když tam od motola po kotlářku nejezdí jedinej autobus:-) na druhou stranu, komu to vadí, ať jede tramvají. na plzeňský jezdí bus každý 3 minuty. v praze je MHD (stále ještě) naprosto famózní a ráno ve špičce rychlejší než auto.

+3/0
23.10.2012 22:46

z-VV-na-CENSORED

Nejak nechapu...

...pribyly jizdni pruhy vyhrazene pro autobusy, cili asi ubylo pruhu pro osobni dopravu ... jak ze to tu dopravu presne zrychli...? ;-D

+1/0
23.10.2012 21:03

bkv

Re: Nejak nechapu...

zrychlí to tu veřejnou, která by měla být preferovaná proti individuální.

+11/0
23.10.2012 21:05

Amoniak II

Re: Nejak nechapu...

Proč?

+2/0
24.10.2012 0:27

bkv

Re: Nejak nechapu...

Co má pro přepravu lidí větší efekt? Když rychleji projede plný autobus nebo tři osobní auta?

+4/0
24.10.2012 6:03

z-VV-na-CENSORED

Re: Nejak nechapu...

Nekdo se halt nechce mackat nebo chce jet kdyz potrebuje, neb dokonce neco prepravit.

-

Nejak nechapu, co myslis tim "vetsi efekt pro prepravu lidi". Kazdej at si jezdi cim chce. Cim chce jezdit poznas, kdyz srovnas podminky (tj. zariznes dotace MHD).

0/0
24.10.2012 22:09

z-VV-na-CENSORED

Re: Nejak nechapu...

A proc by mela? Je z principu nepohodlna a neefektivni, drzi se jen diky masivnim subvencim a znevyhodnovani vseho ostatniho.

0/0
24.10.2012 22:07

Grossak

Re: Nejak nechapu...

Osobní - nákladní

0/0
23.10.2012 23:11

z-VV-na-CENSORED

Re: Nejak nechapu...

To ale smoci z iDesu nejak zapomneli dodat. ;-D

0/0
24.10.2012 22:10

Serge__Gainsbourg

Doprava, nebo bez dopravy!

Holt Praha, tam na to jdou politicky.

0/0
23.10.2012 20:58

dj1

Absolutní trotlovina

Pruhy pro autobusy jsou naprostá hloupost. Holt jelita na migistrátu mají kulaté razítko.

+8/0
23.10.2012 20:17

Honza13

Re: Absolutní trotlovina

To je opravdu úsudek puberťáka.

+9/0
23.10.2012 20:29

george23

Re: Absolutní trotlovina

Jelito jsi ty.

+4/0
23.10.2012 20:43

haek

To musí být paráda,

když se autobus táhne za cyklistou. To musela být hlava, co to vymyslela.

0/0
23.10.2012 20:12

Honza13

Re: To musí být paráda,

Když jsem to viděl před 20ti lety v Rakousku, taky jsem se divil. Kupodivu to funguje, je to o vzájemné ohleduplnosti. Bus jede jen občas a cyklistů taky není souvislá kolona. Daleko horší by bylo, kdyby cyklista jel v levém pruhu mezi rychle jedoucími auty.

0/0
23.10.2012 20:24

haek

Re: To musí být paráda,

Pokud není v pruhu dost místa na to, aby bus cyklistu předjel, tak je to šílené. Určitě ty pruhy udělali i do kopce, tam to musí být obzvláště výživné.

+2/0
23.10.2012 20:29

bkv

Re: To musí být paráda,

Tak v tom případě dá autobus znamení o změně směru a z vyhrazeného pruhu vyjede, protože v Čechách přeci každý řidič ví, že je povinen mu to vyjetí umožnit i za cenu zastavení vlastního vozidla. ;-D

0/0
23.10.2012 20:54

haek

Re: To musí být paráda,

Jasně, kvůli cyklistovi  bude zastaví celý pruh. Takové řešení je ve městě typu Prahy nešťastné.

+1/0
23.10.2012 21:11

mahony3307

Re: To musí být paráda,

Tak teď jste mě pobavil ;-D To že má bus vyjíždějící z vyhrazeného pruhu přednost většina řidičů osobáků nemá ani tušení.Ale za to většinou přesně ví kde mají klakson

+1/−1
23.10.2012 21:18

Dusan321

Re: To musí být paráda,

Ja ho poustet rozhodne nebudu. Ma svuj vyhrazeny pruh tak at si to uzije.

+2/0
23.10.2012 23:23

mahony3307

Re: To musí být paráda,

Fajn budu se těšit ;-D

0/0
23.10.2012 23:56

Fai Rodis

Re: To musí být paráda,

Ja tedy ty vyhrazene pruhy pro autobusy povazuju za buzeraci, obzvlast, kdyz jsou vyhrazene i mimo spicku. Napriklad kdyz se jede z Cernaku do centra - tam je ´to celodenne.:-/

+1/0
24.10.2012 0:32

mahony3307

Re: To musí být paráda,

Někdy je to pravda,jeden takovej vyloženě buzerační pruh mam přímo před barákem.Je to kousek vyhrazeného bus pruhu před zastávkou Lhotecký les.Jako autobusák jsem nikdy nepochopil smysl toho pruhu,v životě jsem tu neviděl kolonu nebo nějakej problém.Za to ale když koukám z balkonu tak tam někdy vidim policajty jak to tam hlídaj.Někdy měšťáci a někdy tam PČR asi zaučuje nováčky z nedaleký policejní akademie.Ale jsou místa kde ty pruhy opravdu potřeba jsou.

0/0
24.10.2012 11:34

mahony3307

Re: To musí být paráda,

Jo a ten pruh platí taky nonstop

0/0
24.10.2012 11:36

jardahorak

Re: To musí být paráda,

Smula jen, ze tuto povinnost ma pouze pro vyjeti ze zastavky, rozhodne ne pri klickovani z pruhu do pruhu ;-)

+1/0
23.10.2012 23:44

mahony3307

Re: To musí být paráda,

Tak to se pletete,ale pár takovejm tvrdohlavcům už sem auto odstrojil.V domění že měli přednost si na sebe ještě zavolali policii a na ty udivený ksichty se nedá zapomenout když pak ještě dostali 1000.- pokutu a zjistili že si autí opraví za svý.;-D

0/0
23.10.2012 23:51

Amoniak II

Re: To musí být paráda,

Nasrat:

(6) Řidič vozidla, které zastavilo nebo stálo a opět vyjíždí od okraje pozemní komunikace nebo od chodníku, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Řidiči autobusu hromadné dopravy osob nebo trolejbusu musí v obci řidiči ostatních vozidel umožnit vyjetí ze zastávky nebo ze zastávkového pruhu, a to snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla; řidič autobusu nebo trolejbusu přitom nesmí ohrozit zejména řidiče vozidel jedoucích stejným směrem.

0/0
24.10.2012 0:32

mahony3307

Re: To musí být paráda,

Nauč zákon pořádně když chceš machrovat !

(1) Je-li vyznačen jízdní pruh dopravní značkou "Vyhrazený jízdní pruh" (dále jen "vyhrazený jízdní pruh") pro určitý druh vozidel, platí pro řidiče ostatních vozidel obdobně § 13 odst. 2, a je-li vyhrazený jízdní pruh vyznačen na tramvajovém pásu, též § 21 odst. 7.

(2) Přejíždí-li řidič vozidla, pro které je vyhrazen jízdní pruh, z vyhrazeného jízdního pruhu do přilehlého jízdního pruhu, řidič vozidla jedoucí v tomto pruhu mu to musí umožnit snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla. Řidič vozidla ve vyhrazeném jízdním pruhu je povinen dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit řidiče ostatních vozidel.

+1/0
24.10.2012 0:46

Amoniak II

Re: To musí být paráda,

Proč ne. Pokud mi řidič věrohodným způsobem prokáže, že je řidičem "vozidla, pro které je vyhrazen jízdní pruh", umožním mu přejetí. Bude mi stačit ověřená kopie smlouvy o tom, že provozuje veřejnou hromadnou přepravu osob. Nemám žádnou povinnost pamatovat si, jak je který autobus pomalovaný nebo si zjišťovat, kdo má smlouvu s Ropidem.

0/0
24.10.2012 0:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.