Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha připravuje nové tramvajové tratě, někde obnoví už dříve zrušené

Tramvajová doprava v Praze se v budoucnu rozšíří do několika dalších lokalit. Magistrát plánuje, že vybuduje nové a zároveň obnoví i některé v minulosti zrušené tramvajové tratě. Na seznamu jsou například koleje vedoucí na Dědinu, Háje či do Suchdola. První by se mohly otevřít po roce 2014.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K61a26r87e57l 30D44r26d90a 6754392357

JIŽNÍ MĚSTO

Dohledával jsem informace o smyčce na Spořilově a našel jsem plány na tramvajovou trať na Jižní Město, která by měla propojit Vršovice (Slavia) - Spořilov - Opatov - Háje.   Uvažuje se odbočka na Spořilově a točna na sídlišti Košík.

To mi přijde mnohem přijatelnější než představa jediné tratě přes Michli. Spořilov by získal tramvajové spojení bez potřeby přestupu na autobus. Trojmezí a Košík si lepší řešení MHD také zaslouží.

Této trati jen chybí rychlé a přímé spojení na metro. Opatov je příliš daleko. Lepší by byl Chodov či Roztyly. Na Jižním Městě by bylo třeba podpořit dopravu mezi Chodovem, starým Chodovem, Opatovem a Litochleby, v duchu "přemostění D1". Nemyslím si, že trať vedená Opatovskou je jediné a nejvhodnější řešení. Tady potřebuje doprava zklidnit. Chtělo by to analyzovat víc variant řešení.

0/0
14.11.2012 6:54

K86a87r78e12l 77D60r27d85a 6534532107

Při představě, že spojení Slavia - Háje je dnes řešeno autobusy a jízda trvá tak 20 minut, pokud není na Bohdalci "věčná kolona", soudím, že přínos tramvaje na stejné trase bude kritický. Tramvaj se zácpou sice lépe protáhne, ale s kličkováním přes Spořilov a s výškovými rozdíly bude jízda o mnoho delší - odhadem 30-40 minut a to kdykoliv, i mimo špičku. Povede to ke zrušení či omezení stávajících autobusů a narušení rychlého spojení mezi trasou metra C a A.

Přínos takové tramvajové trati je, podle mě, pro cestující sporný.

0/0
14.11.2012 7:11

P21e83t28r 50V33e29s46e84l78ý 2769708593446

Tramvaj má schopnost jezdit vyšší rychlostí, než 20 km/hod. Nemluvě o její mnohem vyšší přepravní kapacitě. Co se týče kopcovitosti, tak moderní tramvaje (a to už byly T1) s pohonem všech náprav jsou na tom mnohem líp neč autobus.

V podstatě při stejné frekvenci zastávek je na tom tramvaj krapítek líp jak autobus.

Vemto to tak, že v Ostravě urazí 11 km za 27 minut - a to na 15 zastávkách. A tramvajová doprava tam je páteří městské dopravy. Taková 8 ve špiččce urazí za 41 minut 14km na 24 zastávkách s přepravní kapacitou 200-230 lidí na soupravu - to máte 2 až 3 12 metrové autobusy, nic jiného se do centra nevejde. V podstatě máme pokryte spojení Poruba-Centrum v 3-4 minutovém taktu, z toho dvě přímá a jedno s přestupem. Autobusy obsluhují převážně okrajové oblasti a slouží primárně jako přípoj k tramvaji.

0/0
14.11.2012 12:03

K52a90r92e53l 97D18r95d96a 6494492937

Vycházím ze zkušeností dálkové dopravy, kdy autobusem dám 100 km za 1 hodinu, vlakem za 2,5 hodiny. Podle mě je to hodně podobné i při srovnání tramvaj - autobus v MHD. Akorát, tady není jak srovnávat. Linky zpravidla nevedou po stejné trase. Svého času jsem mohl jezdit do školy tramvají (oklikou s přestupy) nebo autobusem. Nakonec jsem volil jako všichni přímý autobus, úspora cca 20-30 minut.

Jinak linky Slavia - Jižní Město jsou zpravidla kloubové autobusy, co poberou tak 160 lidí. Nemyslím, že tramvaj zde bude přínosem. A jak se zavede, vzpomene si Ropid na přestupy a rušení stávajících autobusů a ve výsledku bude vše špatně.

0/0
15.11.2012 8:11

R87o88b73e24r79t 19P55r41a36ž49á41k 4698166965250

Srovnávat autobus MHD a dálkovou dopravu je opravdu "velmi relevantní".

+1/0
15.11.2012 10:07

P79a15v95e61l 64M37e53r35t20l83í16k 7297779566556

Koukám mapa se iDnesu opět povedla :-)

Ale jinak vize hezký, každoroční tradicí je zvěřejňovat plány o rozvoji tramvajových tras, především na Suchdol a zatím jediný co se pro to udělalo, bylo zúžení vjezdu na kuláťák, aby to víc brzdilo autobusy, což, uznávám, potřebu tramvají zdůrazní, ale mám obavu, že toho se dožije nemnoho z nás :-)

+2/0
13.11.2012 15:54

L59u71k88á40š 61N59o14v66á75k 4336446432203

koukám, že v tý mapce se rozjeli ve velkym a kromě zmiňovaných tratí tam domalovali ještě spoustu dalších (Kukulova ulice; Řepy-Bílá Hora; přes Horní Měcholupy a Petrovice; Argentinská; Bohnice-Podbaba; Spojovací-Depo Hostivař; Komořany; Budějovická-Michle atd.)

Jo, kéž by celá takhle nakreslená síť byla pravdou...jenže toho já se nedožiju, a to mi teprve bude třicet a Cháronem se převézt hned tak nehodlám.

+1/0
13.11.2012 9:44

J12a82r84o94m38í27r 12K98a44p83l22a50n 7618774882184

Máte pravdu, vypadá to krásně! No když se toho nedožijete vy, tak já, jakožto o 20 let starší stařec, už vůůůbec ne ;-D

0/0
13.11.2012 9:58

R59o41b97e84r76t 77P52r38a53ž47á20k 4238396725260

Takovýchto mapek jsem za život viděl mnoho. Takže jsem spíše skeptik. Ale ta Budějovická by bodla. A co takhle z Budějárny k Thomayerce?

0/0
13.11.2012 14:31

K31a26r51e52l 35D88r76d11a 6744562217

Na Florenci? Nechápu k čemu by tady byla trať dobrá. Rozumíte někdo tomuto návrhu?

Smyčka Depo Hostivař to samé. Proč je potřebná, když o dvě zastávky dál je smyčka s kompletním zázemím pro řidiče? To jako někdo chystá linky, co budou končit v Depu a ty tři zastávky dál do průmyslové zóny budou řešeny autobusem nebo tramvají jednou za hodinu? Neměl by mudrlant za takovouto úvahu dostat korunu?

+3/−2
13.11.2012 7:44

L74u59k48á77š 83N70o95v16á43k 4346596662413

Na Florenci je potřebná..je potřeba odlehčit ulici Na Poříčí, navíc tramvaj je prvek městotvorný, který rozvíjející se ulice Na Florenci potřebuje. No a smyčka u stanice metra je logická.

Chápal byste to, kdybyste občas zvedl zadek z auta!!

+3/−2
13.11.2012 9:45

K59a53r41e57l 28D14r71d36a 6274622947

Tvrdíte hlouposti, tramvajový aktivisto. "Městotvorný" prvek si strčte za klobouk, neb je to čirá demagogie tramvajové loby a pravdou je spíš, že tramvaje městu škodí. 

Smyčka Depo Hostivař 800m vedle stávající smyčky logická rozhodně není, pokud není cílem propojit Depo s Dílnami DP. Sem směřoval můj dotaz. Z hlediska pouze možného krácení tramvajových linek mi to přijde jako podlost. Na Depu Hostivař je vyřešen přestup metro - tramvaj po chodníku cca 100 m. jiné řešení zde není třeba.

Ulice Na Poříčí žádné odlehčení nepotřebuje. Je to častý cíl cesty. Cestující nepotřebují linky, které budou zastávku Bílá labuť "projíždět". Dále odkazuji na plány Florentina, které předpokládají ulici Na Florenci věnovanou chodcům, zeleni, parkování a se zklidněnou dopravou. Tramvaje zde tento záměr poškozují.

http://tinyurl.com/bpklwbl

0/0
14.11.2012 6:06

K98a18r52e10l 40D57r66d50a 6734112277

NOVÉ TRAMVAJE V PRAZE? NE!!!

Jsem pro drobné úpravy, rozumím prodloužení tratí, kde to dává smysl - nevelkými náklady obsloužit třeba Dědinu, (pokud to neomezí přetíženou automobilovou dopravu a nezničí dostupnost letiště). Jsem ale zásadně proti budování nekonečných zdlouhavých nepraktických tratí, které povedou k rušení mnohem rychlejších autobusů. Je to vyhazování našich peněz oknem.

Z uvedeného sem řadím Budějovickou - Dvorce a Opatov - Háje. Zažil jsem nuceně tramvaje ze Spořilova do centra, či z Hostivaře na Žižkov. Jet víc jak 5 stanic tramvají je naprosto neúnosné. Nové linky navíc nemohou do centra protože je již přetížené. Podle mě tramvaje přispívají ke vzniku dopravních kolapsů, protože dokáží zablokovat všechnu dopravu v centru. Navíc mají tramvaje pravidelné výpadky bez náhrady a jejich spolehlivost je špatná. 

Pokud místo kolejí řeším silnice, pomáhám mnohem většímu počtu účastníků dopravy (MHD, dálkovým autobusům, taxíkům, automobilům, cyklistům, chodcům)!

+2/−12
13.11.2012 7:26

L13u60k69á76š 24N17o95v47á66k 4636846902983

;-D

+3/0
13.11.2012 9:46

R93o40b58e96r12t 30P93r22a64ž49á69k 4418696645570

Pane Drdo, můžete mi vysvětlit pojem "nuceně tramvaj ze Spořilova do centra"?

To vás pod bajonety nahnali do tramvaje a deportovali pod koně?

+1/0
13.11.2012 14:29

K76a83r85e65l 23D55r91d71a 6794142967

To je odkaz na doby, kdy Jižní Město mělo spojení s centrem pouze vyhlídkovým autobusem na Budějovickou na metro C, s možným přestupem na tramvaj na Spořilově (s vyhlídkovou jízdou přes Michly a Nusle) či s přestupem na neskutečně narvanou 136 (s vyhlídkovou jízdou přes n. Míru na dnešní Dejvickou. (Pokud to popisuji dobře.)

Naprosto nepraktická hrůzná doprava, kterou chce dnes někdo oživit a tramvaj  protáhnout až na Háje a zničit tím hlavní ulice Jižního Města za cenu hluku a zvýšeného nebezpečí pro chodce, které je již dnes na hranici přijatelného.

0/0
14.11.2012 6:26

J75o88s59e97f 19T17u19m58a 6688803605639

Snad vyjma té trati na Václaváku je to zajímavé, ale asi by si páni plánovači měli uvědomit že při tom počtu tratí by měli i navýšit počet tramvají a postavit taky novou vozovnu.

+2/−1
13.11.2012 2:24

Z30d79e87n62ě63k 89C37m16u58n58t 7291627804972

Vozovna tramvají se plánuje na Libuši. Měla by být větší než na Pankráci.

+2/−1
13.11.2012 5:36

A70l45e16š 31J60a54b98ů35r40e43k 4239541420609

hlvně ne obnovení tramvají na Václaváku.  Rv;-O;-€

+8/−4
12.11.2012 23:23

M82i11l83a95n 22N62o16v76á60k 2910115435735

Jak vyplývá z počtu diskutujících, takovéto populistické sliby, bez reálného financování již nikoho nezajímají.

+4/−3
12.11.2012 23:15

J54a47n 56N35o77v98a48c70e12k 4363184365605

Koukam ze novinari zas napsali clanek o tom, jak nasi "....."planuji.... Kdo si to objednal?  budou v Praze volby? A ten obrezek se zakreslenymi neexistujicimi tratemi? Kde na to chteji vzit, kdyz za poslednich par let se zmohli na stavbu par asi 1km useku? ... Hem

+5/−2
12.11.2012 22:23

J37a89r45o74m18í30r 39K54a14p74l62a17n 7108744312204

Před několika málo dny Nosek prohlásil, že na tyhle věci Praha nemá peníze a že je to reálné jen, pokud to zacvaká Evropská unie.

0/0
13.11.2012 9:31

R52a14d87e86k 98N61o78v14a64k 9234153709570

Nosek by s měl hlavně starat, aby konečně prošly zásady územního rozvoje, aby se konečně mohlo pohnout se stavbou 511 Pražského okruhu Modletice-Běchovice.

To je pro Prahu důležitější než linka Dvorce-Smíchov.

+1/−2
13.11.2012 10:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.