Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské tramvaje budou stavět na znamení. První se objeví už v prosinci

V prosinci by se Praze měla objevit vůbec první tramvajová zastávka na znamení. Takové označení by měla nést stanice ČSAD Smíchov. Pokud se osvědčí, bude společnost Ropid, která městskou dopravu v metropoli organizuje, uvažovat o tom, že by takových zastávek mohlo být v budoucnu víc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R51a58d70o23s63l46a40v 50K92l22a20u96d20a 5394328364972

To zas bude mrtvejch:-) Chodci i řidiči většinou reagují poněkud jinak, než by si úředník přál. Pokud vidí přijíždět k zastávce tramvaj, do teď platilo že ta 100% zastaví. Takže chodec nerušeně přechází a řidič klidně vjede na koleje.

+2/−1
17.12.2012 16:11

Z25d79e68n78e29k 11V18r10b71a 8519225243787

Já nevím co tady vlastně všichni řešíte. Tady v Reichengergu funuje tram. zastávka na znamení již od komunistů. Primárně byla zavedena tuším pro to, že je v dost prudkém kopci a na podzim to tram na listí moc do kopce nejede. Diskuze nad tím, jestli mávat nebo nemávat je zcestná. Když tam někdo stojí, řidič zastaví. Možná zastaví občas zbytečně - a komu to trhá žíly? Předtím tam přeci stavěl pokaždé. Primárně ale zjistíte, že moc zastávek na znamení mít nemůžete. Jízdní řád by šel do kytek. Ani zavedení intervalů místo pevného řádu nic neřeší. Vzniknou problémy s řízením vzniklého chaosu, zejména pokud se na konečné obrací více linek. Takže ve finále mají smysl dvě poslední zastávky před konečnou - většinou jsou beztak čistě výstupní. Pak v místech kde zastavení je problém, ať už pro samotnou tramvaj nebo pro okolní provoz s tím, že na následující zastávce bude tram čekat o něco déle. A pak samozřejmě zastávky, které jsou využívané jen velmi zřídka - málokdy jsou více jak dvě za sebou. Přínos zastávek na znamení je jasný. Zvýšení bezpečnosti (tam kde zbytečné zastavení působí potíže, jako je např. zablokování ostatní dopravy),  drobné snížení nákladů a možná to je určitá možnost, jak zredukovat nepravidelnosti. (zpoždění). Rozhodně zastávky na znamení nejsou univerzální řešení pro polovinu zastávek...

0/0
11.12.2012 23:06

A42n54n82a 10K41i78r61š71o60v83á 9486590825513

No to by mě zajímalo, jakou dobu předem bude muset člověk "mávat", aby tramvaj zastavila. Ono je to dost těžké vozidlo, takže pár metrů na zastavení nestačí....

Systém zastávek na  znamení, ale u autobusové linky, byl před pár lety zaveden i u spoje, kterým jezdím, ale nakonec byl v tichosti zrušen....:-/

+1/−2
4.12.2012 22:28
Foto

E48r54i59k 10S85l49a33v91a70t52a 4763326573622

Mávat nemusíte, stačí stát a být viděn ;-)

0/0
1.1.2013 7:57

J22i90ř93í 28M36a23c79e65k 3235205974521

Je to úsměvné. Asi před 10 lety jsem psal na DPP, že by bylo vhodné, aby zastávka ČSAD Smíchov byla na znamení, když v mnoha zemích zastávky na znamení fungují a šetří čas i náklady. Odepsali mi tehdy plno vytáček a výmluv, proč to nejde. Najednou se probudili.

+4/0
26.11.2012 18:51

B74o36h64u94s29l28a46v 58K68r55á22l50í36k 2741540509826

Nejen v mnoha zemích, i v mnoha českých městech. V tom roce 2003 se snad uvažovalo i o zrušení zastávky ČSAD Smíchov a jistě se probírala i varianta "na znamení". Jenže v té době měly z bezpečnostních důvodů povinnost zastavovat v každé zastávce i služební jízdy (pokud neměly oranžový majáček), takže opravdu byl ten návrh bezpředmětný. Ostatně i teď budou muset tramvaje podle předpisu u čela zastávky zpomalit na 15 km/h.

0/−1
28.11.2012 20:42

M40i33c19h30a97l 59Z68e88t30e33k 3688712820417

ROPID je banda lotrů a ignorantů. Vzhledem k tomu, co proasdil od září 2012 za změny v MHD. Např. linky 123, 176, 143.....hnus.;-€

+4/0
19.11.2012 12:11

Z49d12e42n74a 96H36v74o33z57d84e97n93s65k77á 6533907617686

193, 114...

+1/0
2.12.2012 17:47

T38o81m82á85š 87H31r75d75ý 9948160979941

119 narvaná i o víkendech...

0/0
21.12.2012 23:03

M77i86l84a24n 71K48ř92i10v56k23a 2171164759336

Předem upozorňuju, že jsem řidič MHD a tedy zaujatý. Nechápu, proč existuje ROPID. Dokud fungovalo seskupení Magistrát Prahy a přímo pod ním Dopravní podnik Praha, sice nebylo vše ideální, ale daleko pružněji se reagovalo na podněty a nebylo tolik kopanců. Pak se však od nikud zjevil ROPID, vklínil se jako mezičlánek mezi magistrát a DP a začalo rodeo popsané v povídce pánů Šimka-Krampola (Vlaková souprava pro 3. tisíciletí). Ropid se prostě rozhodl, že všem ukáže, jaký je prezident vesmíru. ON něco vymyslí a aniž by se kohokoli zeptal, ON rozhodne a Vy cestující se buď podřídíte nebo si dělejte co chcete. Spojte se dohromady a zatlačte na magistrát. Jde přece o Vaše pohodlné cestování. My řidiči s ROPIDem máme taky potíže. A pak jsme naštvaní my na Vás a Vy na nás. Někdy právem, někdy neprávem. ROPID je podle mne trafika pro odložené známé a příbuzné naši vládnoucích.[>-]

+11/−1
15.11.2012 11:14

R31e14n92é 89C45v39r71k98a42l 9116579636236

Původní myšlenka ROPIDU nebyla v zásadě špatná - dopravu v aglomeraci Praha zajišťuje více dopravců, nejen DP - takže koordinační orgán by měl svůj smysl. To, co se z toho vyvinulo, je bohužel hnus - s tím musím souhlasit...

+4/0
15.11.2012 12:00
Foto

M21a97r31t40i68n 35Š62u17b21r18t 1515161154965

Ropid (nebo něco podobného) samozřejmě existovat musí, protože DP je jen jedním z už asi 20 dopravců. Někde musí být mezičlánek mezi dopravci a těmi, kdo to platí. Ostatně je to běžné v řadě světových integrovaných systémů. Že se Ropid chová, jak se chová, je věc jiná. není přece možné, aby jeden z dopravců organizoval dopravu svým konkurentům, aby DP jednal s obcemi, kde třeba ani jeho busy na linkách nejezdí, aby pořádal výběrová řízení na nové linky a sám byl jejich účastníkem, aby jednal s Českými drahami o jízdních řádech a nebo koordinoval jízdní řády přívozů. Ostatně Ropid (město) by měl převzít i úkoly typu přepravní kontroly nebo dopravních informací.

+4/0
15.11.2012 12:15

M61i21l24a73n 75K20ř64i98v71k81a 2151694679336

Neměl jsem na mysli, že by funkci ROPIDU převzal DP. Od toho aby organizoval dopravu v Praze je magistrát Prahy. Nikoli středočeská organizace.

+3/0
15.11.2012 15:29

B77o53h83u65s18l34a81v 11K35r82á48l80í22k 2251200949516

Jakou středočeskou organizaci máte na mysli? Myslíte tu příspěvkovou organizaci města Prahy, kterou nevzdělaní redaktoři stále znovu a znovu nazývají "společností"? Jaký by podle vás byl zásadní rozdíl, když by to nebyla samostatná městská příspěvková organizace, ale třeba oddělení na magistrátu? Mimochodem, objednatelem dopravy v Praze není ani tak magistrát (ten v tomto obou vykonává především přenesenou státní správu), ale samostatnou působnost města vykonávají v tomto především rada a zastupitelstvo. Myslím, že kdyby pánové Jareš a Procházka působili pod hlavičkou magistrátu a jejich útvar by měl podobné kompletence, jaké má dnes ROPID, tak by se to příliš nelišilo od nynější situace.

+1/0
16.11.2012 14:49

K83a40r41e19l 87D27r36d81a 6534582217

Pokud je zde klasický problém, že lidé z praxe rozumí věci lépe, něž pánové z ROPIDu a nedochází k předávání informací, nevím, co by pro zlepšení interní komunikace v pražské MHD mohla jakákoliv občanská laická aktivita udělat?Obávám se, že to je úkol výhradně pro zaměstnance, aby dokázali vést odbornou diskusi ve svém resortu.

Dle mých zkušeností, flegmatici a kritici z řad zaměstnanců i přes hlasité slovo, zpravidla netuší jak rozhodovat lépe. Aneb odkazuji na přísloví kozel zahradníkem.    Nespokojenost s pražskou MHD mají nejčastěji v ruce právě řidiči, a jde o jejich ochotu dělat svoji práci lépe.

Po diskusích kolem 154, 271, 125, omezení provozu metra a osobní automobilové dopravy, kdy realita dopadla zcela v můj neprospěch, nejsem přesvědčen, že Magistrát umí jednat ku prospěchu Pražanů a ROPID chápu jako jedno z jeho chapadel. Předpokládám, že prosazené změny v MHD se dělaly ku prospěchu Středočechů na úkor Pražanů. Aneb reakce na stav, kdy 1/4 Pražanů se stala Středočechy.

0/0
16.11.2012 6:43

J36a48n 35J97í66c39h39a 8660340858961

Na znamení by měly být všechny zastávky, jízdní řád by byl otevřený (bez pevně daného příjezdu)...aby pak stejně řidič nestál v zastávce a čekal na odjezd. Stačil by pevný interval mezi spoji v určitých hodinách a na zastávce informační panely o času příjezdu jednotlivých spojů (to samé online v mobilu).

+2/−7
15.11.2012 9:12

K79a25r59e85l 41D35r93d96a 6484882757

Od té doby, co se zavedlo otevírání dveří na tlačítko, jsou zastávky tak trochu na znamení. Spoj, kde jiný cestující právě neotevřel dveře, nedoběhnete a řidič vám opožděné otevření dveří neumožní a ujíždí (za hlasitého smíchu).

Jinak si myslím, že to čekání je o dodržování pevného intervalu. Protože stačí pár "červených" a spoje se na jedné trati sjedou. Takové 9 jsou schopné jet ve špičce dvě za sebou na dohled a pak 10 minut nejede nic.

+5/−4
15.11.2012 9:30

R40o30b39e36r23t 88P36r56a82ž64á75k 4698736855560

Pane Drdo, neztrapňujte se. Nejspíš vám DPP provedl něco velmi ošklivého, zkuste se nad to povznést;-)

+2/−4
15.11.2012 10:23

K49a24r82e84l 52D70r65d85a 6594262597

Nápodobně. Podle vašich odborných znalostí, jste patrně zaměstnanec dopravních podniků. Vaše schopnost věcné diskuse je tristní. :-)

+3/−1
16.11.2012 7:20

R11o85b11e87r55t 19P32r60a18ž15á68k 4408266495400

Budete se divit,ale nejsem a nikdy jsem nebyl zaměstnanec DPP. Nevím  do jaké míry jsem odborník, studoval jsem SPŠD se specializací na městskou dopravu.

0/−3
16.11.2012 21:31

B76o12h42u14s54l84a10v 84K84r78á24l63í45k 2141740439786

U linek o délce do 15 minut by to možná jakž takž fungovalo. Ale u delších linek je jízdní řád (a tedy i vyčkávání nadjetých spojů) nutný k tomu, aby se spoje neshlukovaly - stačí, když se jeden vůz o minutku zdrží, a už je plnější a zpoždění se zvětšuje - následující spoj je pak zákonitě prázdnější a tedy ho dojede, a interval se tím zdvojnásobí a navíc se stane nevypočitatelným. Krom toho v zastávce mě nezajímá příjezd, ale odjezd.

+2/0
16.11.2012 14:54

K19a63r87e50l 55D94r18d65a 6474232767

OSOBNÍ ZÁŽITEK - CO ROPID PŘIPRAVUJE

Zrušila se tramvajová zastávka na Chodovské (20 let zpět, dnes benzina za Kauflandem). Značení zastávek zůstalo, byly zde ostrůvky. Každý počítal s tím, že tam tramvaje zastavují, tak jako vždy.

Mamča s kočárkem potřebovala překonat bariéru "Chodovská" asi k zastávce autobusu do Vršovic. Musela se vecpat mezi auta, dostat se na vyvýšené koleje... atd. Ze zatáčky od Michle na Spořilov přifrčela T3. Ta mamča počítala, že zastavuje v zastávce a je dost času. Tak v poklidu přecházela koleje. T3 ale projela "nečekaně" zastávkou a mamču nabrala. Kočár dělal kotrmelce, mimino dělalo salta v kolejišti, mamča udělala kotrmelec. Bylo zcela nepochopitelné proč řidička tramvaje nezastavila (myslím, že to byla řidička). Tu přecházející mamču viděla na 200 metrů. Četla si snad noviny? Samozřejmě šok pro všechny. Snad to skončilo jen modřinami.

Tak takto budou v Praze fungovat "zastávky na znamení". Přeji pěkné sny. Spi sladce Ropide...

+4/−5
15.11.2012 7:53

A51n80e83t66a 44M22a93l62á 6531550715

No až na to, že tramvaj má přednost i na přechodu, takže to nebyla chyba řidičky a tramvaj jentak nezastavíte

+6/−2
15.11.2012 8:17

K73a11r10e25l 18D41r55d86a 6554432707

Je to 20 let zpět. Žádná přednost ještě nebyla. Přechod na Chodovské u zastávek MHD nikdy nebyl. Je až na světelné křižovatce (Bohdalecká, U plynárny), to je cca 150 metrů. Rozjetá T3 na nějakých 100 metrech určitě zastavit umí. Tohle musela být velká nepozornost nebo úmysl.

Včera 9 nechtěla nabrat auto, tak na to řidič dupl. Stál na fleku. Cestující dělali kotrmelce. Seděl jsem, málem jsem přišel o zuby. Tramvaj umí zastavit na místě, když chce. Byl to ale hodně smolný řidič. Dupal na to na Žižkově podobně asi 5x. Příjemná jízda...

+4/−3
15.11.2012 9:43

A88n30e61t61a 89M30a16l33á 6471160715

Dobře, tak tramvaj dokáže zabrzdit, ale tak jak jste to popsal vy. To je přece jednodušší aby se slepice s kočárem nepletla pod kola tramvaje, notabene mimo přechod, kde nemá co dělat.

+3/−2
15.11.2012 10:01

K32a42r14e93l 57D28r33d20a 6214892337

Mýlíte se. Nastudujte si předpisy. Ta mamča jednala naprosto správně. (Pokud není přechod do 50 metrů, přecházíte kde jste, máte si ohlídat bezpečnost - nesmíte ohrozit a omezit jiné účastníky, tramvaj má přednost.) Jak asi měla předpokládat, že tramvaj zastávkou jen projíždí? O tom přesně je téma diskuse. V případě zastávek na znamení nebudou ostatní účastníci dopravního provozu vědět, kdy tramvaj v zastávkách zastavuje a kdy ne. Za zastávkou ČSAD Smíchov se často obracím s autem - je zde vhodný prostor. Tedy, nově zde bude hrozit shodná nehoda.  

Jinak, těm lidem šlo o život. Nelíbí se mi váš výraz "slepice". Doufám, že nemáte profesně s pražskou MHD nic společného. :-/

+6/−4
16.11.2012 7:44

R46e88n85é 49C40v86r76k20a59l 9676429806906

V zaujatosti proti DP ani nedokážete udržet myšlenku:-P Řidič 9 nechtěl nabrat auto, tak to zadupl - dobré. Dupal na to 5x, příjemná jízda - špatné, měl podle Vás ta auta nabrat. Na Chodovské to tramvajačka nezadupla a nabrala mimino - špatné. Co tedy podle Vás mají ti řidiči vlastně dělat????

+3/−2
15.11.2012 11:58

K63a14r81e31l 72D56r29d17a 6644122777

V prvé řadě mají umět řídit. To je jasné, ne? K tomu patří i předvídání situace a šestý smysl, kdy nemám potřebu na 1 km 5x dupnout na brzdu. (U tramvaje mohlo jít i o technickou závadu. Již jsem párkrát zažil 9, co neuměla "zvolna přibrzdit".)

Když řídím, pokud stále přede mě najíždí další auta, tak je to buď smůla na hloupou situaci a měl bych ubrat v adrenalinu nebo jedu hloupě a velkým odstupem nebo liknavou nesrozumitelnou jízdou vybízím ostatní řidiče k najíždění. (Chápu, že do prostoru před pomalejší MHD řidiči aut rádi myškují.)

To, že tramvaj na rovném přehledném úseku srazí nápadného dobře viditelného chodce, a to ze vzdálenosti 150 metrů, přece není o žádném řidičském umění a zadupnutí. Takový nepozorný nebo bezohledný řidič nemá na silnici - kolejích co dělat. ;-)

+3/−3
16.11.2012 8:11

Z66d20e23n82a 36H63v44o32z79d65e82n72s74k50á 6893297567376

Co maji delat? Kdyz jim najednou vleti auto nebo chodec do cesty, tak holt se dupat musi.

Ovsem vjizdet do zastavek stylem plyn-brzda snad uz tak nutne neni. Bohuzel, obcas se najde ridic, ktery timto stylem hopsa mestem a cestujici setrasa jako hrach v pytli.

+2/0
2.12.2012 17:51

K55a13r88e61l 23D40r52d45a 6114472647

Resp. Chodovská je díky kolejím celá bariérová. Přechody jsou tady tak po 500-800 metrech. A kdoví zda bezbariérové. Takových ulic po Praze díky tramvajím je mnoho. Sportovec přeběhne - přeskočí, kočárek překoná s velkými obtížemi, důchodci a lazaři o berlích sem nemají co chodit a vozíčkář na električáku to musí objet. Aneb krásy života v Praze po boku "městotvorných" tramvají (nejlépe bariérových T3, aby se nezdržovaly s nabíráním obtížných cestujících). ;-D

+2/−3
15.11.2012 9:54

R70o26b81e86r18t 81P29r72a92ž82á95k 4328206115350

Myslím, že zrovna Chodovská je schůdná docela dobře, navíc se zde momentálně dokončuje nový přechod se semafory (na úrovni OMV). Jinak je to ve větší části nezastavěný napaječ pro D1 a není důvod jej přecházet na více místech. Nebo myslíte, že zrušením tramvají zde zázrakem vznikne pěší zona?

+2/0
15.11.2012 10:21

K79a41r17e80l 81D36r71d78a 6184972877

Denně tady stojí kolony. Zrušení kolejí a zřízení dvou dalších jízdních pruhů by dopravní situaci (Spořilov, Bohdalec, Vršovice, Michle, Jižní spojka) rozhodně prospělo. Nejsem si jist zda právě zde převažuje zájem tramvají nad stovkami popojíždějících řidičů, co do množství zúčastněných - přepravovaných osob. (Podobně Švehlova.) Není to černobílé.

Nehoda se stala na zastávkách MHD, které roky slouží jako přestupní (pro Záběhlice) a roky zde chodci musí chodit vozovkou přes koleje, protože zastávky jsou daleko od světelné křižovatky. Nově přibyl Kaufland.

Přechod je dobrá zpráva. Doufám, že je blízko zastávek MHD. ;-)

0/−1
16.11.2012 8:30

B15o96h82u40s90l61a96v 67K18r49á11l84í66k 2671700569626

Ovšem přes těch vašich prospěšných 6 jízdních pruhů nacpaných auty - či v lepším případě používaným jako závodiště po různé Laciny a Trpišovské, by se té mamince s kočárkem určitě přecházelo lépe, že?

+2/0
16.11.2012 15:00

R53o59b80e78r60t 86P60r21a38ž29á64k 4378976465720

Inu, pan Drda je zapřísáhlý nepřítel MHD. Rád bych, aby svoji koncepci Chodovské ulice přednesl před obyvateli Spořilova (sídliště i původní zástavby). Docela by mě zajímal stav jeho chrupu po této přednášce.;-)

+1/−1
16.11.2012 21:36

K87a29r76e31l 89D62r91d43a 6344522917

Opět jen demagogie. Umíte někdy cokoliv komentovat konstruktivně? :-/

Spořilov dusí kolony aut, které brzdí například tato křižovatka na Bohdalci. Vyřešte to a máte medaili.

Jinak samozřejmě lžete téměř ve všem. MHD používám a chci aby byla funkční ve svém vlastním zájmu. Před domem na sídlišti mi mají nahradit funkční autobusy za tramvaje, omezit jízdní pruhy na silnicích, zavést placené parkování, zdražit stávající parkování... a to vše na úkor stávající parkové zeleně. A proč? Prý "městotvorný prvek". Jediný důvod, co uvádí. Podle mě čirá demagogie a vyhazování veřejných prostředků do kapes kamarádíčků.

Tak chci znát skutečné důvody k podpoře tramvají v Praze. A narážím jen na fandy tramvají, co dělají dobrovolně pražským kmotrům ODS ve své zaslepenosti hlásné trouby. :-P

0/−1
17.11.2012 9:15

K85a78r55e49l 22D21r79d19a 6354582277

Asi jste přehlédl, že ten kočárek nerozmetal Lacina, ale bezohledně jedoucí tramvaj co projela bez zastavení zastávkou.

Fakticky by se 6 jízdních pruhů přecházelo lépe. Musel by být vyřešen bezpečný přechod s ochranou chodců. Nebyla by bariéra vyvýšených kolejí. Relativní pohoda.

Neskutečně mě štve, jak u dálkových vyvýšených tramvajových tratí mimo přímé centrum (ehm bariérová Lazarská, Vodičkova s ostrůvkem pro chodce přes který jezdí auta... taky síla) tramvajová loby obhajuje zcela bariérová a pro město odpudivá řešení. Chybí bezbariérové přechody, chybí v kolejišti vozovka. Mimo tramvaj zde neprojedou hasiči či sanitky. Chodci a vozíčkáři mají smůlu. Jen tramvaje a představa, že jim nemá nikdo lézt do cesty. To je skutečná "městopudnost" tramvají.

Příkladem je právě Chodovská, dále třeba Olšanská.

0/−1
17.11.2012 8:15

Z19d53e19n31a 28H61v42o42z39d19e13n37s95k47á 6903487667106

Kdyz ono vysypat to kolejiste sterkem prijde asi mnohem levneji. Mame takhle udelanou celou Olsanskou v Pze 3.

0/0
2.12.2012 17:46

K60a25r55e35l 67D11r81d65a 6884162527

KOMICI V ROPIDU

Podle jakého klíče se vybírají odborníci na pražskou MHD? IQ konve, o dopravě v Praze nic netuší, ukončená ZŠ, synovec poslance za ODS, umí mumlat zřetelně "kaštan" 50x za sebou... či jak?

DPP za těžké miliardy ročně přece provozuje informační systém "jezdíme podle jízdního řádu". Pokud řidič tramvaje čas podjíždí, dostává elektrické šoky 220V rovnou do sedačky. Takže v Praze zastaví tramvaj plná lidí, co spěchají do práce, a stojí, a stojí, a stojí... Zcela nesmyslně čeká až se její čas srovná s jízdním řádem. Pak teprve řidič pokračuje. Přitom nezapomene kaštanům na zastávce bouchnout dveře před nosem a ujet jim. Podle pravidel DPP mají právo na přepravu jen ti, co stepovali na zastávce deset minut před příjezdem tramvaje. Dobíhání se musí trestat.

Za takového stavu věcí mně bajky Ropidu o tom, jak tramvaj někde jinde ušetří čas a peníze přijdou neskutečně komické. ;-D

0/−8
15.11.2012 6:47

K57a88r20e23l 70D20r32d22a 6674432407

Uvítal bych, kdyby Ropid konečně začal řešit v době "počítačů a modelování procesů" plynulost a návaznost dopravy v Praze. 

Aby přijíždějícím na přestupech neujížděly navazující spoje před nosem. Aby se nekumulovaly 4 spoje v jeden čas na zastávce, kde se přetlačují o místo a tím nutí cestující přebíhat ve strkanici kilometry po zastávce (a to přesně podle jízdního řádu). Přitom následných 10 minut na zastávku žádný spoj nedorazí. Aby neexistovaly v Praze zastávky, které linky jen projíždí (Háje mají 2, resp. 5 zastávek a Ropid úmyslně zabraňuje Petrovickým užívat spoje do Uhříněvsi). Aby řidiči umožňovali přestup z linky do linky. Aby řidiči MHD chodili každý měsíc na školení, jak neujíždět cestujícím, jak případně otevřít dveře i podruhé či jak zastavit na jedné zastávce podruhé. Objev století! Pražané spoje dobíhají, aby šetřili čas.

Teprve až takové civilizované způsoby pražská MHD pobere, by bylo vhodné začít uvažovat zastávky na znamení.

+6/−4
15.11.2012 7:21

K11a91r23e81l 81D50r58d12a 6314722237

Je v mém příspěvku snad něco věcně nesprávně? Jsou tady odborníci na tramvaje, prosím o komentář. Jízda tramvají v Praze je řízena podle předepsaných časů. Systém očividně hlídá "podjíždění" času, nevím zda hlídá "zpoždění", resp. s tím nikdo nic nenadělá. Jak to jde dohromady s možností vynechávat zastávky? Jak to bude řešeno? Nebo "podjíždění" na koncových tratích není třeba řešit? (Podle mě je to třeba řešit i zde.)

Užíváme MHD tak, že musíme chodit na konkrétní spoje. Nedodržování jízdního řádu v Praze, i přes sytém řízení, je obrovský problém. 

(Jinak komentuji 9 z Bolzanovy. Při přestupu, když vidím přijíždějící tramvaj, dobíhám. Je to v pohodě. Pravidelně tady 9 ale stává dlouhé minuty. (I když, poslední dobou spíš ne. Není tento systém aktuálně zrušen?) Za tu dobu dojdu na zastávku i když jsem tramvaj dobíhat původně nechtěl, protože byla daleko. Samozřejmě nejen já, jde hlouček lidí z metra. V okamžiku, kdy chceme nastoupit, tramvaj zavře dveře a ujíždí. Je to zlomyslnost.)

0/−1
16.11.2012 8:53

B18o73h43u70s82l84a18v 49K62r72á35l88í80k 2301910249346

Vy si trochu protiřečíte. Nejprve vytýkáte podniku, že vás nutí dodržovat jízdní řád a čekat na čas odjezdu, a pak zase tvrdíte, že podle PP mají právo na přepravu jen ti, co stepovali na zastávce deset minut předem - ale k tomu přece nutíte cestující vy, kdo byste rádi ze zastávky odjížděli co nejdřív bez ohledu na jízdní řád, ne? Jak je vůbec možné, že na místě řidiče má podnik někoho, kdo za ta léta vůbec nepochopil, jak jízdní řád funguje a proč nemůžete jezdit jako taxíky jak se vám zlíbí?

+1/0
16.11.2012 15:04

K37a67r36e97l 65D30r23d62a 6224852287

Vyjadřuji se tak nesrozumitelně? Nejsem řidič MHD. Jako cestující komentuji stav pražské MHD. Na jedné straně velmi luxusní a kvalitní, na druhé straně se spoustou zbytečných problémů vycházejících ze schopnosti Čechů házet si klacky pod nohy.

+2/−1
17.11.2012 8:20

M40i16c85h84a79l 44S79z46a79j10e36r 2471138276802

To mi hlava nebere.Tady lidi musi furt jen remcat,nic se jim nelibi,zadny napad neni dost dobry.Nevim co je na zastavce na znameni spatneho,i kdyby byly vsechny na znameni tak co? To vas jako zabije zmacknout tlacitko ze chcete prave vystupovat???Navic kdyz to usetri penize,cas a zprijemni cestovani.

+8/−5
15.11.2012 3:33
Foto

A66n75n13a 41R61y89k35l34o74v63á 3466243526522

Zas tak blbej nápad mi to nepřijde, na nejdelších trasách se tím podle mě i docela ušetří čas. Ale pokud je budou volit jako zastávky pro busy, máme se na co těšit. Na Píškově zastavuje snad každej autobus, protože lidi přestupujou na ten, co jede do tý správný strany sídliště. Zastávka je celodenně na znamení, blbost. Na Žižkově je na znamení Třebešín. Za těch pár měsíců, co tam pravidelně jezdím v různé hodiny, se mi stalo asi dvakrát, že bych byla jediná, kdo chce vystoupit, nebo někdo do toho jednoho busu, co tam jezdí, nechtěl nastoupit. Chápu, že o víkendech a v noci je situace jiná, ale nešlo by je tedy dát na znamení jen v tyhle doby? Nejvtipnější je před Třebešínem dávat znamení po předchozí zastávce, kde si to bus sviští zatáčkou a člověk se musí zuby nehty držet, aby nespadl a do toho mačkat tlačítko.:)

+3/−2
15.11.2012 2:14

J29a17n 70H98u88r18k56a 7850496186467

...a bude brzy také na znamení přidat tramvaj,autobus?...přidat soupravu...neboť některé spoje patří do hororového žánru pro přetíženost a bordel...o kultuře cestování a bezpečnosti nikdo nic8-o

0/−2
15.11.2012 0:56

T49o55m44á34š 10Š30t32e79c 4838630465597

Nehovorilo sa, že to bude spolu so zmenou predpisov (ktoré umožnia prejazd vlaku zastávkou) už od toho apríla? No, majú „trochu“ sklz.

0/−2
15.11.2012 0:02
Foto

R80o33b38e14r81t 21P30l42o29c37h 4926592911653

Já hlavně nechápu proč tu zastávku ČSAD Smíchov rovnou nezrušej. K čemu je tam v dnešní době dobrá? Další zastávky, které by (dle mého názoru) mohli být na znamení:Plzeňka, Prašný most (až bude obnoven) nebo třeba U Libušského potoka.

+5/−3
14.11.2012 23:27

I47v23o 19H34a80b35e93r93l22a44n90d 9984739429239

a Krejcárek

+2/−3
15.11.2012 0:12

J44a67r88o81m57í88r 75K60a13p74l73a28n 7758264212614

Přesně, místo tramvají by mohl v zastávce ČSAD Smíchov zastavovat na znamení třeba bus 253.

0/0
15.11.2012 8:16
Foto

R83o41b44e81r18t 70P59l82o21c64h 4856202921233

Krejcárek je taky o ničem :) a to ČSAD Smíchov s autobusem 253 taky nebrat. Zastávku úplně zrušit. Továrny tam už dávno nefungují a nic jiného okolo tam nikde neni. Ta zastávka tam vlastně jen zbytečně překáží v provozu aut a autobusů...

0/0
16.11.2012 15:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.