Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slavná éra smíchovské Tatry začala před 160 lety. Nahradil ji obchoďák

Je to přesně 160 let od chvíle, kdy na Smíchově vznikla slavná továrna na tramvaje Ringhoffer-Tatra. Do dnešních dnů z ní nezůstalo téměř nic. Ocel nahradilo sklo obchodních a kancelářských center. Vagony nahradil byznys.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R20o74b36e71r89t 56B53a25r85t30y28z88a94l 8100576357491

Nesouhlasím s větou "Nejdříve je pod značkou Siemens přesunut na Zličín, v roce 2011 zanikl úplně."

Výroba tramvají byla ze Smíchovana Zličín přesunuta již v polovině devadesátých let.

Ještě v roce 1999 jsem pracoval v ČKD - Dopravní systémy na Zličíně, kde se krom vozů metra M1(které se sice vyráběly v rámci konsorcia s fy.SIEMENS a tuším ještě AD Tranz), dále vyráběly tramvaje nikoli pod vedením SIEMENSe ale stále ČKD v čele s p.Marouškem.

SIEMENS ČKD Dopravní systémy koupil tuším až v roce 2001, čemuž ovšem předcházelo "zestánění" ČKD v rámci revitalizace Zemanovou vládou.

V té době se ale na Smíchově už dávno nevyrábělo...

Takhle to vyznívá, že zlá konkurence zlikvidovala českou chloubu. Tu jsme si bohužel zlikvidovali sami

0/0
20.11.2012 10:31

R19o46b97e89r53t 54P66r52a69ž29á89k 4888136245570

Ale malý český člověk se cítí lépe, když ho poškodili zlí Němci. Že by něco zbabral sám? Ale, ale...

0/−1
20.11.2012 20:59
Foto

J98a68n 68J93i28r67á86s58e21k 7562768328805

To samé s ČKD v Libni. Tam si pamatuji ještě oživování motorových lokomotiv, které ČKD divize Trakce, úspěšně vyráběla. Po Smíchovu lehla Libeň i Vysočany. Vlastně z industriálních objektů dnes Praha nemá skoro nic. Ano, ještě je tu nákladové nádraží Žižkov, ze kterého se doufejme stane památková zóna...

0/0
20.11.2012 9:08

R57o18b63e15r13t 78P62r37a59ž11á66k 4308686285290

Co to je úspěšně vyráběla? Kam, na které relevantní trhy se vyvážely?

0/−1
20.11.2012 20:57

J36i63ř35í 81J16í70š89a 3360402627168

To jsou zase fotky. Tak je ten článek o fabrice nebo jen o tramvajích. Křísťálová lupa to jako vždy zmazala na plný čáře. 9 obrázků, galerka jak stehno. To už jste tak neschopní vytahat ty fotky z archívů či alespoň si vzít foťák, až půjdete na oběd a udělat pár fotek?

+2/0
20.11.2012 8:58

S80t32a86n86i43s76l32a84v 94M61a64t83ě85j34k61a 4299483669127

Je to velice smutné že si v Praze nevážíme industriální historie jako v Ostravě!!

+3/−3
19.11.2012 23:30
Foto

R73o58b49e66r32t 57P30l93o25c20h 4666812331523

Tak něco na tom asi bude. Tady ta industrální historie hodně rychle mizí. Ve většině případů se, ale dá říci chvála bohu, že to mizí...

0/−2
19.11.2012 23:40

V95l96a39d49i72m67í89r 96F83i33b67i70g78e49r 5574541511514

Tak v dnešní době by ta továrna v téměř centru města byla nevhodně umístěná ale je škoda že to nevydrželo na tom Zličíně. Přijde mi že skoro všechno co má mnohaletou tradici a bylo světově známé postupně zaniká. Modernizovaná T3 tu bude jezdit ještě za 30 let.

+4/−1
20.11.2012 7:35

P68e38t88r 56V41e65s64e39l23ý 2819168743376

Sice už nikdo nepozná, že to byla T3 : http://www.kos.cz/tramvaj-vario-lf32.php :-P. Z T3 zbyl akorát "techničák".

0/−1
20.11.2012 8:16

R74a68d25o23s80l25a65v 14K60l42a46u45d16a 5224668464772

Světově známé od Aše až po Ural :-P

+1/−5
20.11.2012 8:22

R49a70d56o92s42l53a15v 84K66l30a21u31d39a 5294238474942

Mám dotaz na toho kdo mi dal mínus. Co na tom není pravda?

+1/−3
20.11.2012 8:26

P49e53t78r 49V67e49s17e80l81ý 2229698543116

Že třeba jezdila v DDR a ta byla na západ od Aše. :-P Proč jste tak zapšklý? Žádného typu tramvaje se nevyrobilo tolik, jako T3 a už to na zápis do historie stačí.

0/−2
20.11.2012 8:56

P82e30t91r 68V20e60s75e78l42ý 2259198383246

Mínusy dávají zneuznaní géniové diskuzí, dneska už to hodnocení ztrácí smysl, znám pár lidí, co jen tak z plezíru projíždějí diskuze a mínusují jak o život.

+1/−2
20.11.2012 8:58

P94e54t81r 31V23e32s96e20l72ý 2239668383816

Všiml jste si, že akorát moje příspěvky jsou bez mínusu, neb byly vloženy až po nájezdu mínuskářů...

+1/−2
20.11.2012 8:59

P30e48t22r 60V41e44s39e64l47ý 2899388703186

Tak mínusový fantom nás navštívil taky

+1/0
20.11.2012 11:58

L62i71b26o16r 37T68y21m52e54š 8625978597979

Ty blaho, při pohledu na ty fotky se mi vrací vzpomínky na dobu před hodně lety , kdy jsem při návštěve Prahy jezdil těmito "kráskami". Nynější tramvaje se mi teda vůbec nelíbí. Nostalgie přetrvává:-)R^

+3/−2
19.11.2012 23:22
Foto

R46o57b89e19r17t 34P40l38o39c36h 4666812831733

Já si tu továrnu ještě pamatuju, ale už v době, kdy už se blížil její zánik. Asi to byl kus historie Prahy, ale upřímně mě tam ta továrna zase až tak moc nechybí. Smíchov byl špinavou ostudou Prahy. Řekl bych, že se změnil k lepšímu, ale je zase pravda, že těch skleněných budov je tam možná až moc. Teď ještě udělat něco s tim škaredym nádražím. To je teď momentálně asi největší ostuda této městské části...

+4/−1
19.11.2012 22:43

P97e58t57r 63V52e59s14e69l34ý 2939658843976

Hm, z deště pod okap. Bolševikem zdevastovaná fabrika (oni ti zli kapitalisti dbali i na vzhled svých vykořisťovatelen) nahrazena hnusnými chrámy konzumu a modlitebnami úřednictva a darmošlapů. Místo produkce spotřeba. Akorát, kdo a kde tu bude ještě něco vyrábět?

+3/−2
19.11.2012 22:48

F27i38l75i85p23e 10S42a97l80a73m37a 6824142409

připadá vám, že je nedostatek výrobků?

0/−3
20.11.2012 0:28

P79e32t45r 59V34e53s93e22l92ý 2969988543106

???

+1/−1
20.11.2012 8:14

V92l76a32d95i53m32í36r 22F98i63b50i52g80e50r 5754271841294

Jezdil jsem kolem té továrny když se bourala, v jeden ten čas tam zůstalo jen to historické průčelí, které zachovali.

+1/−1
20.11.2012 7:36

J79i48ř29í 34L47i88b43i40c40h 9132155458781

Zničili tu všechno a ještě po nich budeme pojmenovávat třeba letiště.

+2/−6
19.11.2012 22:09

R85o67b10e48r30t 58P76r82a60ž76á27k 4798676935170

Tatrovka normálně zkrachovala. Všimněte si, kterým směrem byl zaměřen export. Prostě se vyrábělo pro RVHP a to jaksi kleklo.

+3/−3
19.11.2012 22:41

P52e13t28r 94V18e76s28e15l79ý 2679398423616

Omyl, byla zkrachována. A měla našlápnuto k celkem slušné prosperitě, přece jen T3 byl symbol tramvaje. A to co bylo v přípravě vůbec nebylo špatné.

+8/−2
19.11.2012 22:45

R23a90d33o17s63l84a63v 83K80l11a55u67d17a 5464298714122

T3 byl symbol tramvaje. Jenže ze symbolů se žít nedá. Zákazníci dneska požadují modernější stroje. První nízkopodlažní tramvaj z ČKD byla tragédie. Krachuje každý, kdo se nepřizpůsobí. Dokonce i takové společnosti jako je Kodak.

+1/−1
20.11.2012 8:05

V54l78a93d36i86m37í84r 20F36i11b67i62g30e80r 5904251251684

Tak teď vyrábíme pro EU a ta je v plánování dál než RVHP. Ti plánovali pětiletky EU jde na desetiletí.

+1/−1
20.11.2012 7:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.