Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

MHD do Suchdola se přizpůsobí studentům. Změní se jízdní řád i zastávka

Ropid pokračuje v seriálu změn v pražské MHD, tentokrát se týkají cestujících, kteří jezdí z Dejvické do Suchdola. Od 9. prosince se přesunou zastávky na Dejvické a upraví se také jízdní řády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a50n 58P78i62v57a75r67n24í14k 1398523233531

Jó hnojárna, za bolševika 2. nejlehčí VŠ (po pajdáku v Boleslavi). Dnes hrdá ZU. "Studuje" se tam všechno (ale v jaké úrovni a kvalitě ?), snad i zemědělské obory. A protože je to "sranda" VŠ  a  udělá  ji každej, kdo se umí podepsat, tak je na ni velkej nával a jezděj na ni všichni z celý Prahy a přilehlej i vzdálenejch vesnic.  Tak se  nedivme návalu v MHD. Já bejt ředitelem toho ústavu (výrazy jako rektor nebo děkan patří na VŠ nikoliv na školy pomocné či praktické;-D), tak bych nařídil studentům v rámci  TV a zvýšení kondice z Kulaťáku pěší dopravu, aby měli aspoň kondičku, když ne vzdělání a problém by byl vyřešen!!!

+3/−5
29.11.2012 10:24

J18i53ř50í 47J89í14š71a 3430192147568

Ano, pokutovat chodce na červenou, ale ne za stovku ale minimálně za 500 až 10000 jako řidiče. To by najednou bylo vzorných chodců. Na Hradčanskou jsou semafory fakt výplod dementa, když je pod nima podchod. Takhle se totiž dělá v Praze doprava. Ostatně ten pruh pro autobusy taky platí na Hradčanský 24 hodin, 7 dní v týdnu. Co se týče suchodáků, těm bych akorát naprděl, když protestujou proti obchvatu, který tam je naplánován od roku 1930!!!!  Až přestanou dělat obstrukce, tak pak klidně.

+1/−2
29.11.2012 9:21

M44a66r23e71k 62T54u25r60n72o87v59e63c 7815762800276

Tak pravda, když je někde podchod, většina lidí může opravdu podchodem, tak se existence povrchového přechodu může některým zdát zbytečná. Ale mám otázku. Existuje do toho podchodu z obou stran také výtah? Pokud ne, tak je takový podchod naprosto nepoužitelný třeba pro vozíčkáře. A asi je to i obtížnější například pro lidi s kočárkem, nebo obecně hůře pohyblivé (těm by někdy pomohly alespoň eskalátory, ale ty, co si pamatuji, také nejsou z vestibulu na Hradčanské všude). Takže právě pro takové případy se nechává i možnost překonat vozovku po povrchu.

0/−1
29.11.2012 13:53

K60a79r29e87l 46D59r92d77a 6254562287

ŽELIVSKÉHO - DOBŘE ZRUŠENĚ TRAMVAJE

Doporučuji navštívit Želivského. Konečně zde byly zrušeny 3 tramvajové ostrůvky. Nově jsou jen 2. Byl zaslepen jeden vchod do metra. Místo toho zde vznikl široký ostrůvek pro cestující - úplná pěší zóna. Už se zde nemusí tísnit cestující na úzkém ostrůvku ofukováni smradem z kolony aut.

Byl nově přetvořen přechod pro chodce přes Vinohradskou. Není přímý, vytváří šikany. Vcelku bezpečné přecházení. Myslím, že chodec přechází na tři oddělené semafory. I když ta logika je děsná. Na Hradčanské to samé. Jeden semafor přes vozovku, druhý přes koleje, třetí přes vozovku. Na zelenou vlnu zapomeňte. Takže jdete přes a stále mačkáte tlačítka a čekáte. Takže je lépe chodit na červenou. S čímž se asi počítá. Čekám jen měšťáky, kdy si z pokutování chodců udělají na "bezpečných přechodech" byznys. Ach jo. ;-)

+3/0
29.11.2012 8:36

K53a43r28e69l 40D54r32d28a 6894622957

Včera jsem se projel v poledne ze Žižkova na Letnou. Jeli společně dlouhá 5 a 26 po stejné trase a překáželi si v zastávkách. Všude tramvají jak psů, že chodec nepřejde přechod. Dopravní ruch v Praze uměle vyrábí tramvajová MHD. A poloprázdné tramvaje převáží v poledne 5 cestujících.

Když si to porovnám s narvaným metrem ve 21-22 hodin, které nestíhá v desetiminutových intervalech převážet fandy či lidi z divadel a tréninků, tak mě jímá zlost za to pitomě nastavené šetření ROPIDu.

Jinak koukám a od 8.12. budou nové jízdní řády. Co tak kontroluji, je to bez zásadních změn.

+2/0
29.11.2012 8:26
Foto

R60o59b23e90r50t 65P57l88o67c70h 4196862201633

je to téměř beze změn. Jen ten jeden človíček za den, co nastupuje na ČSAD Smíchov, bude muset stát tak, aby ho tramvaják viděl ;-)

0/0
30.11.2012 0:20

F88r26a19n83t73i44š56e15k 35S71k27o53č28d28o19p59o57l89e 9639644286693

Všichni řeší problém s dopravou ale ten problém je jinde - neskutečně nesmyslné rozšiřování VŠ "vzdělání" v této republice. Ještě před 5-10 roky platilo že maturitu může mít i naprostý PÍP jako řezník apod. A dneska? VŠ tituly si běžně dělají blbečci, kuchaři, atd. Rv Vědomosti VŠ absolventů jsou naprosto tragické, častoi neumějí ani základy jako pravopis, na technické škole půlka studentů neumí ani trojčlenku. ;-O

Poznámka - nemám nic proti žezníkům, kuchařům a jiným manuálům. Pokud jsou šikovní vydělají si kupu peněz za poctivou práci. Ale nemají mít sakra maturitu nebo dokonce titul. PROČ proboha?? 8-o

+7/−2
29.11.2012 6:29

P73e54t18r 37Š29k35o87d57a 5437560184160

Proč? Protože ČR byla dlouho kritizována z různých mezinárodních organizací, že je tady málo lidí s VŠ. Že to bylo proto, že úroveň středního vzdělání byla mnohem výše než jinde, to už nikdo neříkal. Tak se to začalo všechno uvolňovat, maturitu má kdekdo, úroveň středního vzdělání klesla a VŠ taky. Jinými slovy - dnešní vysokoškolák je na úrovni středoškoláka před 30 lety. Ale zato můžeme říkat, že máme hodně vysokoškoláků.

+3/0
29.11.2012 8:24

K51a37r22e44l 26D27r48d54a 6344512727

Tomu se říká devalvace VŠ vzdělání. Češi jsou chytří, podle mě mají mít i víc VŠ, než kolik mají jiné země. Otázkou je, kde VŠ seženou práci? Vesměs jde v Česku o zaměstnance pro státní správu. A koukněte na platové tabulky. VŠ zde má 15.000 Kč čistého. Tedy zhruba to, co člověk bez VŠ dělající v soukromém sektoru.

Jinak, kolik asi Pražanů studuje zemědělku s představou práce v zemědělství? Zemědělka má koleje přímo na Suchdole. Tak proč vlastně ty davy na Dejvické? To na Suchdole bydlí studenti z ČVUT? Nebo je to nějaký tranzit Strahov - Suchdol? Neumíte to někdo upřesnit?

0/0
29.11.2012 8:50

K96a46r39e79l 18D22r28d32a 6554442287

Tak mě napadá, zrušme Slovákům bezplatné školství a problém bude vyřešen. ;-D Tak soudím podle stavu na kolejích a VŠ, co znám. V Praze studují možná "statisíce" Slováků. A také tady na postech VŠ zaměstnanců často zůstávají. ;-)

+3/0
29.11.2012 8:55

K52a64r74e45l 24J31a27r77o38s70l45a22v 75P80r47o23c72h46á25z72k44a 7326806212904

Musí doopravdy všechny busy ze Suchdola končit na jednom konci Vítězného náměstí když nejbližší tramvajová zastávka je asi 300 m? Nemohla by jedna z linek končit na Špejchaře a druhá třeba na Smíchově?

Ta kumulace do jednoho místa, navíc bez přímé návaznosti je naprosto nesmyslná.

+5/−1
28.11.2012 22:39
Foto

R89o54b79e45r24t 33P61l70o33c84h 4576682801133

A co takhle už konečně popřemýšlet o prodloužení tramvajové tratě z Podbaby. Neni to zase až tak daleko - jen asi 4km.

+1/−4
28.11.2012 21:46
Foto

R27o37b56e23r12t 61P34l62o97c70h 4986552851403

Samozřejmě za předpokladu, že to bude levnější než ten stometrovej úsek, co tam otevřeli nedávno.

0/−1
28.11.2012 21:47

J71a82n 30D82v63o54ř34á75k 4463412233467

Až zas tak daleko to není, ale ty terénní poměry...!!

+4/0
28.11.2012 22:18
Foto

R82o51b52e95r89t 53P91l43o96c44h 4876192781593

Jaké terénní poměry? Když tramvaj zvádne kopec Hlubočepy - Geologická nebo stoupání na Petřiny, tak si myslim, že by zvládla i stoupání od Vltavy do Suchdola. A peníze? to je věčnej problém, ale možná kdyby se nestavěli stometrové tratě za nehorázné miliony, cyklostezka za 150 míčů, polozbytečná stanice Motol a tunel Blanka (užitečnej, ale kolik už se tam utopilo miliónků a miliard navíc, než byl původní rozpočet?), tak by bylo třeba i na tuhle tramvajovou trať nebo na jiné důležité investice (metro D v původní trase)...

0/0
30.11.2012 0:09
Foto

M66a37r55t18i46n 68Š47u31b98r49t 1645731154355

Estakády, tunely - máte v peněžence cca 2 miliardy volně k použití? ;-) Navíc tramvaj je sice vhodná kapacitně, ale zase méně vhodná z hlediska proměnlivé poptávky.

0/0
28.11.2012 22:28

A77l51e89x24a98n65d77r 82K19o12s80t54k62a 5529426369946

Jen novější tramvaje jsou nedělitelné. Klasická T3 je použitelná jak ve variantě 1, tak 2 vozů a mám pocit, že by šlo klidně připřáhnout ještě pár dalších. Takže v době menšího počtu cestujících stačí 1 vůz, v době náporu 4. Jen by to chtělo nějak pořešit, aby řidič viděl i na zadní vozy, ale nějaká ta webkamera, malý notebook a interní wifi by se mělo vejít do pár tisíc kč na vůz. (jek tak by voko, 2 webkamerky, jedna na zrcátku, jedna u zadních dveří tak 2000 kč, malý netbook s linuxem, který je bude pohánět řekněme 7000, úprava elektroinstalace tramvaje pro napájení tak tisícovka, úprava software jednorázově, pro všechny tramvaje v celé Praze tak 15-30 tisíc)

+1/0
28.11.2012 23:18
Foto

M20a14r13t87i95n 29Š38u94b54r98t 1615521134405

I nové tramvaje 15T jsoui dělitelné. Mohou mít dva články, nebo také čtyři. Ale o tom to není. Ta tramvaj na Suchdol bude jezdit také v podobě linek z centra a ty kvůli centru zas tak zkracovat během dne nepůjdou, takže k tomu musí být nějaký napaječ ze Špejcharu či ČV a ten už přece jen dost velký kus poveze vzduch, protože kvůli němu nezrušíme souběžné linky z centra.

0/0
29.11.2012 12:16
Foto

R25o47b66e64r55t 54P73l19o23c80h 4836272521373

Estakády - něco mi to připomnělo - megalomanská trať k nám do Modřan. Rychlá - super - ale všelijaké ty nadjezdy nad silničkama, kde projede pár aut za den - člověk nechápe. No jo no, holt zlatá devadesátá :) Ale celkově jsem rád, že tu ta trať stojí. Já jí používám místo přetíženého metra C. Jen kdyby jí stavěli dneska, tak by asi v rámci úspor vedla středem Modřanské a Baranďák? No a co :-P

0/0
30.11.2012 0:15

P90a16v93e87l 71O54b53d69r12ž47á81l31e61k 6286544658252

Není třeba přemýšlet. Projekt je prakticky hotový, plány namalované.

Jen nejsou prachy a pokud budou, zblázní se zase ekologové (trať by asi 200m vedla chráněným územím u Vltavy)

0/0
29.11.2012 13:25

M40a16r71t65i17n 95V87e86i81s30s 2117896325143

Autobusem do Suchdola jsem nikdy nejel, takže nevím, jak zastávka v Dejvicích vypadá... Ale mohl by mi někdo, kdo ví, vysvětlit, kde vzniknul problém? Hnojárna se přece nepostavila letos v létě, jaktože se dřív nepsalo o přetékajících ostrůvkách?

0/0
28.11.2012 21:42

J78a75r11o14s47l14a72v 79B58r85ü54m45m28e82r 7334913546

Těch problémů je několik, "Hnojárna" se za posledních pár let neuvěřitelně rozrostla, studentů je mnohem více, možná i několikanásobně. A pak, jak už psali přede mnou, hlavně absolutně pitomé, šílené a zločinné "zklidnění" Jugoslávských partyzánů.

+6/−1
28.11.2012 21:49
Foto

M64a56r64t53i21n 80Š71u82b20r16t 1115881334525

Problém tam je roky. Loni v září začal být vidět více po zúžení vjezdu na Vítězné náměstí ze dvou na jeden jízdní pruh, čímž délka stání busů v koloně před náměstím vyletěla z maximálních cca 10 minut na dvojnásobek, dokonce byla zaznamenána loni i nějaká zdržení v trvání i 29 minut na úseku, který se běžně projede za 4 minuty. No a jelikož busy stojí v koloně a na Dejvické není moc prosotru na odstavy, nepřijíždějí busy tomu davu, co chce jet zpět, pravidelně a problém je vidět více. Největší kolony jsou na začátku semestru, postupně se to pak zklidňuje. Ale potíže s uspokojením poptávky jsou tam i vzhledem k výuce a k rostoucímu počtu studentů. Je fajn, že v oblasti jízdních řádů byl udělán velký krok v před. Ještě to bude chtít něco lehce stavebního ;-).

+1/0
28.11.2012 22:33

M78i79c43h12a54l 60N24o16v61á52k 1594567842204

Bylo to vždycky, jen na to všichni kašlali. Před pěti lety měla ČZU 14 tisíc studentů, nevím, kolik jich má teď. Archivní video u článku je z nějaké autobusové výluky, konference nebo tak něco, záběry mi jsou velmi povědomé... nejde o běžný školní den.

0/0
29.11.2012 8:09
Foto

M71a76r15t62i88n 74Š45u43b66r60t 1665941384305

Bohužel jde o běžnou situaci, která se tam vyskytuje ráno zejména na konci září a na počátku října každého roku.

+1/0
29.11.2012 12:17

M37a96r71t89i34n 43K74o65n84e79č78n41ý 4400579937223

Zrušte nesmyslné semafory a málo využívaný pruh pouze k odbočení vlevo u stanice Podbaba, zrušte zúžení u stanice Čínská, kde když stojí autobus tak blokuje veškerý provoz z Vítězného náměstí směrem dolů, nebudou se dělat kolony a může jezdit víc autobusů. Jenže to by někdo musel uznat, že vymyslel úplné hlouposti a přiznat vlastní chybu co?

+9/−1
28.11.2012 20:50

R92o63m95a60n 21K42ů11r48k98a 9573167457225

hlavní průšvih je zúžení před "kulaťákem", autobusy který maj jet z dejvický na ní ještě ani nejsou a trčej v zácpě na Jug.partyzánech... v dobách kdy byly na kulaťák zespoda dva připojovací pruhy to zdaleka nebylo tak hrozný...

+7/−1
28.11.2012 21:32

A82l45e59x31a92n78d64r 79K68o32s50t44k16a 5919356839576

Zlý to bylo, ale takhle hrozný ne. Toho, kdo vymyslel snížení průjezdnosti na kulaťák bych nazval slovy, za která by nenásledovala penalizace jen 100 dukátů, ale rovnou ban. Už ta logika, že v místě, kudy jezdí tisíce aut a stovky autobusů, které nemohou jet jinam, snížíme průjezdnost je hodně divná.

+1/0
28.11.2012 23:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.