Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražští zastupitelé zamítli návrat tramvají na Václavské náměstí

Pražští zastupitelé odmítli změnu územního plánu, která by umožnila obnovu tramvajové trati mezi Václavským náměstím a Vinohradskou třídou. Proti se postavila opoziční ČSSD i část ODS. Rada města záměr zhruba před měsícem odsouhlasila. Potřebná změna územního plánu však teď zastupitelstvem neprošla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K83a19r81e87l 58D89r43d86a 6264492147

ÚTERÝ NÁM. REPUBLIKY, 21:32, ŘIDIČ 8 - DALŠÍ HULVÁT V DPP

Ve směru na Letnou dobíhá 8 na zastávce starší manželský pár. Paní již stojí u dveří řidiče (T3) a prosí o sečkání, pán pokulhává ve spěchu kolejištěm. Řidič zavírá dveře, rozjíždí se a dává pozor, aby mávajícího kulhajícího pána nesrazil. Situace je zpestřena blikající sanitkou, co tramvaj (uprostřed pěších zón) právě objíždí. Přesto se 8, patrně v rozporu s dopravními předpisy, rozjíždí. Tramvaj je poloprázdná. Jede asi s 2 minutovým zpožděním. Kouká z toho 10-15 min. čekání na další spoj. Pán to komentuje slovy, že by se řidič asi zalkl, kdyby je vzal. Nezbývá než popřát řidiči, aby se skutečně zalkl. Pražskou dopravu tím o malý téměř bezvýznamný kousek zlepší. ;-D

MHD chápu jako službu hrazenou daňovými poplatníky a cestujícími a zřízenou pro řešení jejich potřeb. Rozhodně to není účelový nástroj šikany občanů v rukou řidičů MHD.

0/−1
5.12.2012 7:41

R46o98b97e25r87t 27P66r32a53ž15á68k 4928486395160

Jestliže jste byl přímý účastník tohoto incidentu, měl jste si poznamenat číslo vozu a tohoto řidiče normálně prásknout. Pláč zde nic neřeší.

0/−1
5.12.2012 11:28

K26a67r93e90l 22D78r84d17a 6334892337

Doufal jsem, že stačí uvést zastávku, směr a čas podle jízdního řádu 21:32. S intervalem 15 minut by mohlo být v DPP zřejmé o jakého řidiče se jedná. Nerad bych ho připravil o pochvalu zaměstnavatele a vysoké vánoční odměny za pečlivé dodržování přepravního řádu. ;-D

Popravdě, nevím za co bych takového řidiče mohl napráskat. Za blbost, aroganci či za to, že jde o pěknou sv... Tím by se někdo v DPP či ROPIDu zabýval? To je výhradně o ochotě. Spíš se patrně dovíme, že v DPP tepou řidiče, aby dodržovali striktně předpisy a časy a nedělali cestujícím žádné úsluhy z kterých koukají potíže, jinak jim sejmou půlku platu. Pak to podle toho vypadá v ulicích.

0/0
6.12.2012 7:03

R24o66b79e73r96t 83P62r52a93ž38á31k 4518266345830

Budete se divit, ale podle mých informací se na řidiče MHD (alespoň v Praze) uplatňuje presumpce viny. Za udání mu nejprve strhnou prémie a teprve potom se může obhajovat. Pakliže je přesvědčivý, třeba mu je vrátí. Ale spíš ne. Já bych to nedělal (řidiče MHD) ani za kus prasete.

0/0
6.12.2012 10:25

R28o92b44e25r26t 42P57r51a73ž75á92k 4358376355610

Toto platí údajně ve vozovně Pankrác. Třeba je to jinde lepší.

0/0
6.12.2012 10:26

J90i73ř35í 63K13r10e51j78č17í83k 2407958454776

Prosím o sdělení, co konkrétně udělal řidič špatně, případně v rozporu s dopravními předpisy. Sám uznáváte, že tramvaj byla zpožděná, rtakže vaším ideálem je zřejmě to, aby byla ještě zpožděnější... :-/

0/0
5.12.2012 21:29

K94a25r76e66l 37D59r91d71a 6184732897

1) Tím, že byla zpožděná o 2 minuty, tak ji patrně předjela 5 (pak již nejela). Takže cestující, které řidič nevzal, čekali 15 minut na další spoj. Jinak by jela za minutu 5 podobnou trasou.

2) Když už, 21:30, nulový provoz, vůbec nic by se nestalo, pokud by řidič počkal 10-20 sec. Je v tom vážně takový problém?

3) Jde také o klasický podraz ROPIDu a DPP. 4 linky, v tuto dobu 15 minutové intervaly a ony jedou všechny linky současně v půl, ve tři čtvrtě a celou. (Resp. 8 a 5 jezdí společně.) Zcela nesmyslné jízdní řády.

4) Jako řidič bohužel naznám dopravní předpisy pro pěší zóny. Ty by mohli znát obhájci návratu tramvají do centra, jako že na pěších zónách není žádný problém s tramvajemi. Ale pokud mě jako řidiče míjí blikající sanitka, tak uhýbám a stojím. (A mohu třeba nabrat cestující.) A ne že předvádím nutné dodržování jízdního řádu i přes blikání sanitky. Ale třeba je tomu na pěší zóně jinak. Třeba je zde zase nějaká ta skulina v zákoně, která bude řešena až po prvním smrťáku.

0/0
6.12.2012 7:30

K65a24r16e97l 13D58r35d27a 6424462577

k 4) Sanitka na kolejích. Jak je to s předností? Čekal bych, že tramvaj má zastavit a umožnit objetí či projetí. (Viz nehoda na Pavláku, kdy tramvaj nabrala blikající hasiče.)

0/0
6.12.2012 7:59

J26i62ř30í 83K76r23e37j40č84í46k 2217738784596

ad nehoda na Pavláku: Pokud myslíte ten smrťák, tak řidič hasičů to dostal tuším dokonce na tvrdo...

0/0
6.12.2012 11:48

K25a67r98e74l 68D28r64d60a 6734462847

Na Wikipedii je, že řidič hasičů dostal podmínku. Přes znalecký posudek nebyl řešen řidič tramvaje (nebrzdil, mohl a měl). Zraněný muž po roce v bezvědomí zemřel.

0/0
8.12.2012 21:05

J45i80ř13í 35K15r77e13j40č47í97k 2247458534826

Právěže znalecké posudky hovořily ve prospěch řidiče tramvaje...

Vina byla zcela jednoznačně na straně řidiče hasičů, stejně jako je teď akruálně na straně saniťáka v medializované kauze Libeň...

0/0
9.12.2012 0:05

J77i44ř76í 88K53r53e50j37č47í86k 2897358514726

1) Není chyba řidiče, ale v drtivé většině právě cestujících.

2) Viz bod 1), pokud by čekal, tak by logicky jezdil pozdě.

3) Jen tvůrce JŘ, tedy Ropidu.

4) Žádná skulina, prostě i blikající a houkající sanita musí dodržovat ZPPK, zóna nezóna. Tramvaj pochopitelně taky, ale to by řidič třeba musel o sanitě vědět...

0/0
6.12.2012 11:47

K28a91r65e88l 82D97r40d42a 6334152797

HLUČNÉ TRAMVAJE

Seděli jsme Na Poříčí v restauraci v neděli večer. Praha tradičně vymetená. Pražáka v tuto dobu v centru téměř nepotkáte. Kolem, co minuta, projížděla poloprázdná tramvaj. Dunění, hupsání celého domu, málem praskající zdi, poskakující skleničky na stole. Hodně to při večeři vadilo. Zrovna jsme řešili, že byt v centru je výhra, ale ty tramvaje pod oknem jeden mít fakt nemusí. A pak jsem si všiml, že ten efekt "projíždějícího tanku" produkují jen některé tramvaje. Zhruba 75% tramvají projelo v naprostém klidu. Ale nepřišel jsem na to které spadají do skupiny těch 25% hlučných. Na typu, se mi zdá, že nezáleží. Možná jde o vyšší rychlost. Občas jedu vozem, kterému nechutně mlátí kola. Že by šlo u tramvají o nějaké špatné vyvážení kol? Či nezáleží na typu, ale na provedení podvozku, které je různé i u stejného typu tramvají? Jde tradičně o zanedbanou údržbu v DPP? Je to nějaká rezonance domu? Nevíte někdo, co je příčinou tohoto hlukového efektu a vibrací domů?

0/−1
3.12.2012 20:36

K67a18r42e41l 61D11r32d55a 6914902837

HRADČANSKÁ - ODHLUČNĚNÍ?

Kolejiště na zastávkách tramvají na Hradčanské je plné nějakých gumových dílů. Kolejnice zde byly při rekonstrukci vylepeny z boku gumovými pásy asi metr dlouhými. Jako lepidlo byla použita něco jako montážní pěna. Ta nedrží a guma z kolejnic volně opadává. Hradčanská šla do provozu nedávno, tak je to zase nějaký ten český šlendrián z DPP.  

Spíš mi uniká smysl oblepování kolejnic gumou. To fakt tlumí hluk? Nebo to má zabránit ukopnutí palce, když se chodec pokusí přejít otevřené kolejiště? ;-D

0/−1
3.12.2012 20:44

R87o71b29e92r44t 17P42r25a44ž78á35k 4398226545420

Otevřené kolejiště nemá nikdo co přecházet.

+1/−1
4.12.2012 23:03

P61e54t51r 44H21r71o18m84á44d17k95a 1859852665798

V neděli večer každou minutu projížděla poloprázdná tramvaj? A to jste si ještě 3/4 tramvají nevšimli? Dobré pohádky ;-D

+1/−1
3.12.2012 22:07

K59a80r43e14l 92D68r89d63a 6334102177

Neděle večer, (akce šetříme s ROPIDem): 3 interval cca 8 min., 24 int. 8 min., 14 int. 8 min., 26 int. 15 min., 5 int. 15 min., 8 int. 15 min. a to celé tam a zpět, tak to máme 69 tramvajových souprav během 60 minut v ulici Na Poříčí.

Z toho železářství na kolečkách připomínalo tak 17 souprav. Tj. každé 3,5 minuty nám projel pod okny tank.

Ještě mám přidat nějakou bajku či horor? ;-)

0/0
4.12.2012 5:53

R69o10b42e78r30t 85P28r74a70ž10á50k 4568716265620

Vaše demagogie, pane Drdo, je čím dál zábavnější.:-)

0/0
4.12.2012 23:03

K43a57r36e21l 55D39r76d97a 6754572777

To je jízdní řád. Snad tady nehodláte označovat za demagogii dílo DPP a ROPIDu? ;-)

0/−1
5.12.2012 6:31

J50i48ř65í 70K89r28e44j14č11í18k 2527658864196

Vtipné, něco reálnějšího tam nemáš ? :-P

0/−1
3.12.2012 23:33

R67o20b95e78r19t 34P71r86a40ž34á42k 4378226535760

Nejde o vyvážení kol, ale o následek brzdění smykem. Na kole se vytvoří ploška, která pak mlátí o kolej. Obvykle se během provozu sama ojede a vybrousí.

+1/0
5.12.2012 11:25

J91i11ř65í 30K52r44e78j18č98í19k 2327218674256

"Jsem přesvědčen, že bychom se měli zabývat rozvojem kolejové dopravy tam, kde opravdu chybí," řekl zastupitel za ČSSD Karel Březina.

Tak tohle je snad právě argument PRO obnovení TT na Václaváku. Pan Březina to má lehce pomotané...

+1/−1
1.12.2012 13:08

R54o90b90e48r11t 87P28r80a29ž65á33k 4168626185410

Nu, pan Březina je vůbec případ.

0/−1
5.12.2012 11:38

K37a62r16e90l 36D18r16d85a 6454442747

HÁJE PÁTEK 7:00

Přichází skupinka cestujících z autobusu doposud čekající metro jim zavírá dveře před nosem a ujíždí. Na konečné, kde řidič předtím okouněl. Klasika. Patrně sranda pro dnešní den. (Kolikrát mě řidič metra nabral dodatečně a nikomu se nic nestalo. Tak je to podle mě jen o ochotě.) 

Ráno se tam mění řidiči na začátku nástupiště. Mladá holka si pospíšila, zavírající dveře roztáhla a metro tak stihla. No a ten řidič stojící na nástupišti spustil, co je to za kr... Holka ho už slyšet nemohla. Tak počastoval nás. Vynadal jsem mu podobně. Nechápu, že stále jezdí roky s MHD lidi, co umí cestujícím jen nadávat a dělat jim samé podrazy. V DPP je to samý odborář nakročený k demonstraci a pak zjišťujete neustále, že jde hlavně o hulváty a úmyslnou šikanu cestujících. Ach jo. Zlatí agresivní řidiči v autech. Na silnici mám alespoň stejná práva a nikdo nešpiní moji důstojnost. :-P

0/−3
1.12.2012 9:11

J87i11ř95í 69K86r23e14j71č85í43k 2517878204646

Co je tak nepochopitelný na tom, že do prostředku MHD se nenastupuje po spuštění výstrahy dveří ? Navíc v metru. Bylo to snad poslední metro ?

Odmítam doplácet na nedochvilnost některých jedinců. Přišel jsem včas, nastoupil jsem a jedu, přišel jsem pozdě, tak nejedu. Zkuste pochopit, že ta chyba je jen ve vás, ne v řidičích. ;-)

+2/−1
1.12.2012 12:59

K58a21r81e10l 96D45r80d69a 6764712567

Samoúčelná šikana lidí není rozhodně chybou cestujících. V hromadné dopravě patrně být musí, ale měla by se co nejvíc omezovat. Tomu se říká civilizovaná společnost. ;-)

0/−1
3.12.2012 7:18

J26i30ř40í 16K47r14e55j14č35í98k 2277848584786

Dodržování pravidel je pro vás samoúčelná šikana ? Trochu převrácené vidění světa... ;-)

+2/−1
3.12.2012 23:34

R20o12b90e32r96t 85P73r94a36ž77á95k 4338856485970

Docela bych vám přál, pane Drdo, aby vám někdo v prostředku MHD kydnul kus pizzy na kabát. Abyste věděl, proč se nesmí ve vozech jíst a pít.

+1/0
5.12.2012 11:23

K92a27r33e34l 22D70r91d72a 6654472397

A k čemu by byla dobrá taková brutální nehoda? O tom, že se nesmí v MHD jíst víte jen vy. A když budete dlabat pizzu v tramvaji, tak vám stejně nikdo nic neřekne. Tohle pravidlo fakticky neexistuje. Tak hlavně, že je v nějaké pohádkové knížce sepsané. ;-D

0/0
6.12.2012 7:40

J94i82ř83í 64K40r36e32j30č85í43k 2897478794846

Když budete jezdit na červenou, taky vám v 99% případů taky nikdo nic neřekne, ale nic to nemění na tom, že je to zakázané.

Koukam že máte docela problém s uznáváním autorit...

0/0
6.12.2012 11:49

R81o30b93e62r20t 23P27r17a16ž42á81k 4928596465180

Že se v tramvaji nesmí jíst vím já a další, kteří vidí blbuvzdorné piktogramy u VŠECH dveří.

0/0
7.12.2012 9:29

K27a38r34e83l 67D89r89d20a 6704462697

Na Wikipedii jsou piktogramy z Liberce: zákaz zmrzliny, zákaz jídla, zákaz kolečkových bruslí, zákaz batohu na zádech, zákaz znečišťování (?, asi)... Nic takového z Prahy neznám. Cestující a cizinci by se patrně nad něčím takovým umlátili smíchy. ;-D

Tedy, o některých těchto zákaz opravdu netuším a podle mě podobné piktogramy v Praze nejsou - díky za to. ;-)

0/−1
8.12.2012 21:30

K10a65r61e63l 13D79r53d49a 6394492977

Jen mě napadá, tramvaj na projetí křižovatkou má cca 20 sec po rozsvícení signálu "stůj". Kolik sec má cestující po rozsvícení signálu "nenastupuj"?

0/−1
3.12.2012 7:23

J19i55ř33í 22K87r76e51j82č47í75k 2857228684156

Tramvaj nemá 20 sekund ani omylem, cestující má 3. Jak to souvisí s nedochvilnými cestujícími ? ;-)

0/0
3.12.2012 23:36

K64a62r22e93l 90D20r32d26a 6494222617

3 sec jsem nikde nenašel. V přepravním řádu je zákaz vystupovat - nastupovat, jakmile zazní znamení. Většina Pražanů nastupuje do tramvaje na vytížených zastávkách za situace, kdy jim řidič již dávno houká do kroku.

Ta přepravní pravidla jsou na dvě věci. Prostě si DPP hledají důvody pro šikanu cestujících. Podle předpisů nesmíte mít třeba v MHD batoh na zádech, i v přepravním prostoru MHD je zákaz jíst a pít či zákaz hlučného hovoru... To se to pak cestujícím nadává za každou volovinu. Jak tak koukám, denně porušuji asi 30 důležitých nařízení, jinak bych MHD nemohl používat. ;-D

0/−1
4.12.2012 6:36

J54i51ř38í 12K48r20e16j67č28í29k 2787608544116

Čas je dán přepravnim řádem a ani další pravidla nejsou o šikaně, ale o bezpečnosti.

Anarchie se s bezpečností moc neslučuje.

0/0
4.12.2012 11:56

K23a67r87e97l 92D24r52d91a 6584472267

Ta pravidla jsou vesměs nesmyslná a samoúčelná protože jsou v praxi nevymahatelná. Jsou dobrá jen jako alibi DPP při dodatečném řešení sporů. (Tedy těžko zvyšují bezpečnost cestujících, protože jsou nefunkční. Měla by se přejmenovat na "doporučení". Tak reálně fungují.)

Chování cestujících a jejich bezpečnost lze fakticky průběžně ovlivňovat jen přímými pokyny, šikanou a osvětou. Nezbývá než doufat v normální lidský rozum.

0/−1
5.12.2012 7:06

J41i54ř48í 39K75r92e15j20č59í42k 2347238804986

...který vám ale zjevně chybí, když se vám nelíbí zavedená pravidla a místo toho preferujete anarchii...

0/0
5.12.2012 21:32

K65a79r54e50l 84D84r12d66a 6914772517

Nápodobně. Hájíte pravidla, která jsou zavedena jen ve vaší hlavě. Občas se v MHD rozhlédněte. Většina lidí netuší, že nějaká pravidla existují, natož, že je porušují.

0/0
6.12.2012 7:46

J44i27ř55í 97K18r62e92j90č84í16k 2647678384526

...což je jen a jen jejich chyba a jejich problém. Rozhlédnu-li se kolem sebe, zjistím, že dobrá polovina lidí netuší ani to, že se jezdí vpravo, k čemu jsou blinkry a že červená na semaforu znamená stůj.

A budeme ta pravidla kvůli tomu rušit ?

0/0
6.12.2012 11:42

K36a73r49e94l 68D87r54d16a 6984372447

Jen mě napadá, že rušit by se mělo v prvé řadě nebezpečí, které ohrožuje lidské životy. Takže v zájmu přepravce je pravidla nejenom vydat, ale uvést je také do praxe.

Pokud ne, je to jeho problém. Pokud se jeho byznys stane veřejným ohrožením, měl by být zrušen. ;-)

0/0
8.12.2012 21:14

J97i51ř72í 61K23r74e62j69č86í41k 2747588224506

Vy jste opravdu nikdy neslyšel formulku "neznalost zákona neomlouvá" ?

0/0
9.12.2012 0:06

K79a41r31e94l 91D10r21d25a 6974582217

Jistě, hláška ze slovníku alibizmu.

Vás opravdu neštve, když je vaše jednání postaveno za hranici zákona jen proto, že někdo existují předpisy, které nikdo nezná a nedodržuje? Kde máte lidská práva a svobodu, když jsme ze zákona v podstatě všichni zločinci a patříme za mříže? Z tohoto pohledu byla železná opona efektivním řešením. Za mřížemi byli všichni. Tak hurá zpět ovečky do klece! ;-D

0/0
9.12.2012 10:24

J62i71ř33í 89K96r37e28j28č63í20k 2207298384716

Nikoliv, platný axiom, ať už je režim jakýkoliv.

Vraťte se do reality. :-/

0/0
9.12.2012 22:08

K40a12r97e50l 20D60r24d37a 6534872557

Vaše realita, kde polovina lidí jezdí na silnicích vlevo a nerespektuje červenou mě fakt neláká. ;-D

0/0
11.12.2012 6:13

R32o21b16e37r32t 81P53r24a50ž60á13k 4388786895130

Je to marný, je to marný, je to marný...Z celého města uděláme jednu velkou pěší zónu. Prej klidový bulvár. Jestlipak odpůrci tramvají byli někdy na nějakém SKUTEČNÉM bulváru. Třeba Champs Elysees? To je taky pěší zóna? Bahnhof Str. v Zurichu? Unter den Linden? Samé pěší zóny, co?

+1/−1
30.11.2012 9:20
Foto

R56o40b57e40r69t 21P92l32o60c96h 4236732861973

Myslim si, že to je správné rozhodnutí. Je spíše potřeba rozšiřovat tramvajové tratě jinde: Suchdol, Bohnice, Měcholupy, Letiště (nebo alespoň Dědina)...

0/−1
29.11.2012 23:52

M95a34r28t45i43n 73V26e21i89s40s 2377666155863

Přečtěte si dole příspěvek od pana Šubrta. Není možné rozšířit trasy do nových čtvrtí, protože se už žádné další tramvaje do centra nevejdou.

0/0
30.11.2012 10:52
Foto

M21a37r72t28i60n 17Š13u82b78r22t 1285441394875

Možné to je, ale tramvaje třeba z Počernické budou v drtivé většině končit na Olšanských hřbitovech, nebo pojedou do Vršovic či na Palmovku. Tramvaj je primárně kapacitní prostředek, takže se oproti současným autobusům prodlouží interval a cesta do centra zůstane s přestupem na metro delší než dnes. Dědina bude mít tramvaj rovněž pouze k nejbližšímu metru a většina spojů bude končit už na Červeném Vrchu, možná linka 26 pojede do toho centra. Tramvaj by právě měla nabízet kvůli delšímu intervalu i kvalitní překryvnou síť do centra, jako návoz k metru tramvaje opravdu stavět nepotřebujeme.

+2/0
30.11.2012 12:20

K54a39r19e17l 66D26r53d35a 6844922447

To by mi pan Šubrt mohl vysvětlit k čemu je dobrá taková 9 vozící bezdomovce z konečné na konečnou s vyhlídkovou jízdou od Anděla, přes Václavák na Žižkov. Či 26 s 5 přes centrum na Letnou. A jiné podobné vyhlídkové trasy centrem Prahy. Opravdu má takto vypadat tramvajová doprava? Jinak se to nedá dělat? Opravdu musí tramvaje kopírovat na povrchu metro z podivného důvodu, že jsou šikovnější? Chtěl bych vidět statistiku požadavků cestujících. Není to hlavně o tom, že takovou linku využije v různém úseku jiná skupina cestujících a vlastně jde o tři linky spojené v jednu? Co požadavky centra řešit více samostatně?

0/−2
1.12.2012 9:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.