Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V pražských Košířích se srazily tramvaje, řidič zřejmě zkolaboval

Dvě tramvaje se srazily nedaleko zastávky Kavalírka v Praze 5. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Provoz tramvají mezi Andělem a vozovnou v Motole se na dvě hodiny zastavil. Příčinou nehody byl zřejmě kolaps jednoho z řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K20a32r70e32l 88D71r10d58a 6864512757

MIZERNÉ OPRAVY TRAMVAJOVÝCH TRATÍ

Doporučuji nahlédnout na polemiku, která probíhá mezi DPP a odboráři z OSPEA. Ti upozorňují na chybně prováděné opravy tratí hrozící nehodami. DPP jejich tvrzení popírá. Shodou okolností, před nehodou na Barrandově, také odboráři tvrdili, že jsou zde přechody pro chodce chybné a nebezpečné.

A copak se odborářům nezdá? Plzeňská (příhodně) u Krematoria Motol, rekonstrukce 2010, hrozí vykolejení při rychlosti 60 km/hod. Spořilov - přípojka k točně, rekonstrukce 2011, hrozí kolize protijedoucích tramvají, řešeno zákazem současné jízdy. Křižovatka Špejchar u Hradčanské, rekonstrukce 2010, pro závadu snížena rychlost na 10 km/hod. Apod.

Doufám že zde nešířím poplašné zprávy. Asi se stanu odborářem. ;-D

http://www.ospea.cz/?p=133

0/0
7.12.2012 7:16

R37o30b43e72r85t 53P88r10a46ž86á88k 4978566625110

Světe div se, já s vámi vyjímečně souhlasím.:-)

0/0
7.12.2012 9:25

K67a41r40e88l 29D81r78d38a 6324452597

RYCHLOST TRAMVAJÍ

Pro pražskou tramvajovou síť je DPP stanovena nejvyšší dovolená rychlost 60 km/hod. Což je pro tramvajové tratě v Česku standardní. Tuto rychlost využije tramvaj na vyhrazené trati. Na pozemních komunikacích platí max. rychlost jako pro ostatní vozidla 50 km/hod. Pokud je povolena 70, může tramvaj jet max. 60 km/hod. Dále platí omezení podle situace, třeba průjezd výhybkou v přímém směru 15 km/hod., při odbočování 10 km/hod. apod.

Nevím, zda na Plzeňské je vyvýšený tramvajový pás považován za vyhrazenou trať a zda zde platí max. 50 nebo 60 km/hod v místech, kde pro auta platí 50. Na úseku, kde mají auta povoleno 70, mohou jet tramvaje zde 60. Aneb auto jedoucí poctivě 50, může tramvaj na vyhrazené trati předjíždět 60. Na 70 by měla auta naopak předjíždět tramvaje. Je tedy možné odnést si z jízdy po Plzeňské pocit "dostihu s tramvají" aniž kdokoliv porušuje dopravní předpisy.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Rychlost_vlaku

http://tram.webzdarma.cz/predpisy/rychlost.htm

0/0
7.12.2012 6:56

K43a94r82e13l 92D78r45d85a 6124712407

Když si představím sportovní jízdu autem a tramvaj jedoucí vedle podobnou rychlostí, tak se pozastavuji nad tvrzením, že zde tramvaje jezdí maximálně 30 km/hod. Což jsem si na rozdíl od "nevěřících Tomášů" dohledal, a 30 km/hod platí patrně výhradně pro průjezd výhybkou u točny na Kotlářce ve směru k Andělu.

0/0
7.12.2012 7:01

J87i30ř18í 72K41r82e30j33č24í68k 2877138684286

Na Plzeňské platí pro tramvaje 50, jen v úseku mezi zastávkami Motol a Krematorium Motol, kde je silniční 70, mohou tramvaje jezdit 60, takže vaše tvrzení, že vás v rychlosti 100 km/h předjížděla tramvaj, je zcela jistě lživé. ;-)

0/0
8.12.2012 11:40

K97a32r92e57l 91D21r36d35a 6604552147

Tak to jsem v klidu. To jsem nikdy netvrdil.

Plzeňskou jezdím od Kartouzské. Podle mě až k točně na Kotlářce je 50 pro auta, tramvaje asi mohou místy jet i 60. Pak mám pocit, že je (nebo bývala) 70 až do Motola. 70 je určitě za křižovatkou v Motole. Ale podle mě končí až před zastávkou Hlušičkova.

Až do Košíř je vcelku zázrak, když mě žádný řidič nepřekáží a mohu dát 70. Tady tramvaje jezdí místy rychleji než auta. Od Košíř se dá jet 100.

Spíš tedy otázka, překračují řidiči tramvají povolenou rychlost když to jde, podobně jako řidiči aut? Zdá se mi, že ano.

0/0
8.12.2012 13:03

K63a82r95e29l 20D75r98d95a 6114522677

Třeba to zvýšené opotřebení kolejí u Krematoria Motol není jen o chybách projektu a o špatné opravě, ale také o tom, že z kopce od Řep jezdí tramvaje víc něž 60. Ale radar v kufru fakt nemám, abych to přeměřil. ;-)

0/0
8.12.2012 13:08

J20i18ř47í 54K11r21e45j33č54í90k 2237848944566

Přečtěte si ještě jednou co jsem napsal a nešiřte bludy.

Vyjma jednoho úseku (Motol - Krematorium Motol) mohou tramvaje 50.

Píšete "jezdím 80/100 a občas jsem na ty tramvaje neměl", což je zjevný nesmysl.

70 končí u zastávky Krematorium Motol.

Velká část tramvají jezdících do Motola má omezovač na 60, menší část víc než 60 do kopce ani nejede a na rozdíl od řidičů IAD jsou řidči tramvají na rychlost permanentně kontrolováni, takže překračování rychlostí u nich moc nehrozí.

0/0
8.12.2012 13:27

K51a38r20e59l 13D61r69d62a 6684762107

Díky za zasvěcený komentář. Procházím pomocí google mapy Plzeňskou a prohlížím dopravní značky. (Občas je tam ještě rekonstrukce trati, aktuálnost nafocení je třeba brát s rezervou.) Ve směru Řepy je 70 od křižovatky Motol po Hlušičkovu. Jak si to pamatuji. Ve směru Smíchov je 70 až od krematoria po křižovatku Motol. Co mě překvapuje, od Košíř po Motol žádná 70 není. (Nejezdím zde patrně tedy 100, ale 70-80 max. Při standardně nadhodnoceném rychloměru spíš 60-75.)

S výjimkou značky úsekový dělič žádné značení pro tramvaje nevidím. Rozumím vašemu komentáři tak, že kde je 70 pro auta, mohou tramvaje 60. Jinak smějí po celé Plzeňské jen max. 50, tedy není zde vyhrazená trať po které smějí tramvaje 60.

Jak je ta permanentní kontrola realizována? Opravdu zde nemohou jezdit tramvaje 60 a víc (i s omezovačem na 60) na povolené 50/30/15 (výhybky točna, vozovna)?

0/0
8.12.2012 16:40

J34i14ř13í 92K88r17e67j74č39í21k 2837208464206

Vykašlete se na google, už potřetí vám opakuji, že v obou směrech je 70 jen v úseku křižovatky Motol-Krematorium Motol. K Hlušičkově rozhodně není.

Ano, tam kde mají auta 60 nebo 70, tam tramvaj může 60. Vyjímkou jsou stavebně oddělené tratě (Krejcárek, Barrandov, Modřany), kde platí taky 60.

Má-li tramvaj omezovač na 60, tak prostě víc než 60 nejede. Vozy s novými tachografy při průjezdu přes bránu depa odešlou celodenní data do počítače, kde si je dopravní kontrola analyzuje a mimoto probíhá denně námátkové měření rychlosti.

0/0
9.12.2012 0:17

K24a89r36e10l 22D50r97d11a 6714682477

Divokých jízd v tramvaji jsem již pár zažil. Pochybuji, že jsou všechny tramvaje vybaveny tachografem, který umí "napráskat" překračování rychlosti či agresivní jízdu a pokud ano, že se tím DPP dále zabývají. Na to mi přijde, že jsou řidič v obdobných situacích až příliš v klidu.

Podrobné záznamy mají být ostatně v tachografu o průběhu posledních cca 500 metrů jízdy a slouží pro analýzu nehod, ne pro prevenci chování řidičů.

Je fakt, že jde o subjektivní posuzování (jak řidičem, jiným účastníkem či kontrolou). Protože mohu mít nakrásně povolenu 50, ale i 30 může být v dané situaci příliš agresivní. Posledně mě ohrozila tramvaj ve Spálené u staveniště na Národní a řidič prostě jen nebral ohledy na situaci stavby. Aneb agresivní jízda není jen jízda 100 na povolené 50. Takže zjišťování, zda tramvaj nepřekračuje povolenou rychlost je vlastně jen neúplnou informací.

0/0
9.12.2012 11:18

J87i45ř97í 90K96r56e49j69č54í76k 2177418404656

Koukam, že to fakt nemá cenu. Přestože o tom vůbec nic nevíte, vydáváte své dojmy za fakta.

Nové tachografy skutečně zaznamenávají celou směnu, starší pochopitelně méně, ale vždy záleží na velikosti paměťové karty. Věřte, že řidiči opravdu v klidu, co se rychlosti týče, nejsou, jelikož už překročení o 3 km/h (53 km/h) je stojí peníze.

Nevim jak vás může tramvaj ohrozit na svém vlastním tělese dráhy, spíš to bude asi naopak, ne ?

0/0
9.12.2012 22:03

K83a54r19e64l 44D66r27d72a 6494872707

Aha, tedy pokutováno je překročení i 50. (Opravdu je tachograf synchronní s dopravní situací, když nemají tramvaje často ani synchronní hlášení o zastávkách?) Dobrá, věřím, budu si toho všímat. Beru tedy za platné, že tramvaj nažene čas jen v rámci agresivní jízdy v mezích povolené rychlosti a arogance vůči cestujícím. ;-)

Ve Spálené najel řidič do chodců, co kličkovali staveništěm. Aneb klasické ohrožení tramvajemi v Praze. ;-)

0/0
10.12.2012 7:41

K43a62r55e36l 11D32r41d44a 6544102707

Jako cestující se mohu řídit jen dojmy. Tak to je.

0/0
10.12.2012 7:43

F69r83a42n64t44i49š91e42k 17E57l94i44á37š 6947873465376

Včera se na tom televize vydováděla. Opravdu to někoho zajímá?

0/−1
6.12.2012 8:00

K11a29r25e95l 19D29r62d92a 6924422527

Jo jo. Volala mi mamka z druhého konce republiky, že mi nejela tramvaj. ;-D

0/−1
6.12.2012 8:17

R53o74b96e84r64t 22P83r35a31ž78á32k 4778806165790

Já věděl, pane Drdo, že budete mít radost. Ale jestli tvrdíte, že jezdíte Plzeňskou 80-100 km/h a tramvaje jsou rychlejší než vy, měl byste vystupovat pod pseudonymem "bratři Grimmové".;-)

+1/0
6.12.2012 10:29

K23a47r28e27l 41D22r85d14a 6434352847

Mé bajky jsou pravda pravdoucí. Není chybou na mé straně, že jim odmítáte uvěřit. ;-)

0/−1
7.12.2012 6:15

R74o59b64e78r70t 50P16r48a88ž41á60k 4208786245210

Že vás předjížděla tramvaj v osmdesátce, tomu teda věřit odmítám.:-P

+1/0
7.12.2012 9:21

M62i24c57h77a51l 44Z88e39t16e25k 3748752110397

Opět jsem včera nemohl DP přijít na jméno, resp. připadal jsem si jako někde v Teheránu nebo Dillí. Nejezdilo totiž prakticky nic - ani BUS 167. A to jsem jel z práce hodinu po té bouračce, kdy už na Kavalírce ty tramvaje dávno nebyly.

Ó, jak moudré rozhodnutí jste učinili, soudruzi z ROPIDu, když jste nám zkrouhli 123

ku...;-€

+1/0
6.12.2012 7:49

K67a70r63e59l 79D47r33d69a 6514182817

VÝPADKY 9

Když se stala podobná nehoda v Košířích v září, byl podle DPP také kolaps řidiče. Za tuhle příčinu nehod schovávají DPP patrně vše, aneb oblíbená fráze tiskové mluvčí. Ale také se uváděla nepřiměřená rychlost. Tak se zdá, že přes Košíře to metelí řidiči tramvají jako draci a ohrožují svévolně cestující a svěřený majetek.

Na Plzeňské jsem občas pořádal dostihy s tramvají. Ani nevím, zda je za Kotlářkou povolená 70. Já tady jezdím, pokud možno, tak 20-30 km nad povolenou rychlost (tedy 80/100) a občas jsem na ty tramvaje neměl. Pak mi tisková mluvčí tvrdí, že na Kotlářce tramvaje jezdí max. 30. Tak to ani omylem.

Jinak mě fascinuje X9 jezdící k Andělu. Něco jako X9 jsem na Žižkově nikdy nezahlédl. Mimo Košíře DPP jiné cestující na trati neřeší?

A samozřejmě s informovaností cestujících je v Praze naprostá krize. Plné zastávky lidí, občas i projede auto "Nehody" či jedou jiné spoje, ale nikdo z DPP neblafne ani popel. Přitom by se dal při dobré informovanosti použít jiný spoj.

0/−4
6.12.2012 6:42

K70a41r27e47l 62D37r48d12a 6294592707

Upřesňuji: v září 2011.

0/0
6.12.2012 6:50

J56a64n 82Š50v84a30n58d63r95l74í15k 7186318706950

Zdravím pane Drda, 

k té nehodě na Kotlářce v loňském roce, překročená rychlost byla proto, že řidič při kolapsu ponechal ruku na ručním řadiči tak, že tramvaj stále nabírala rychlost. Jako řidič vím, že jsou zaváděny náhradní autobusové spoje i jinde. Například když byla nedávno stržená trolej u Fidlovačky, byla zavedena náhradní doprava autobusy, samozřejmě se nejdříve musí vymyslet kudy, aby se nestalo, že někde bude špatně zaparkované auto a autobusy tam budou stát.

+1/0
6.12.2012 8:24

K60a98r76e86l 91D71r48d95a 6804122717

Ke Kotlářce se uváděl náraz při rychlosti 65 km/h a tisková mluvčí DPP tvrdila, že v místě je povolena rychlost 30 km/h. Což je hodnota, která se běžně neuvádí. Tak by mě zajímalo o jaký úsek či opatření se jedná. Podle mě je v místě průjezd výhybkou po hrotech v přímém směru, což by mohlo být ono.

Když vypadne 9, chybí spojení na Žižkově. Nahrazuje ho sice formálně 26 a 5, ale ty z nějakého důvodu často nejezdí také, i když mají trasu přes Letnou (patrně situace dopravních kolapsů v celé Praze). X9 na Žižkově DPP nenasazují a cestující na zastávkách neřeší a neinformují. Je to pokaždé hloupá situace k zlosti. Při lepší informovanosti by bylo možné poměrně snadno volit jiné spoje.

0/0
7.12.2012 6:35

J90i52ř86í 36K72r81e79j95č23í97k 2757388614126

Vy jste ale Andrzén, nechcete ty pohádky třeba vydat knižně ? ;-D

+1/0
6.12.2012 11:33

K21a87r22e17l 64D32r94d76a 6654762497

ODPOLEDNE 5.12. BYL VÝPADEK TRAMVAJÍ

Na Žižkově stály kolem 17. hodiny davy lidí na zastávkách. Jezdila 5. Nejezdila 9. Netušíte někdo proč také nejezdila ve špičce 26? Má mít interval 8 minut. Docela by se hodilo, pokud by v takovéto situaci jela. Na Kavalírku pokud vím nejezdí.

0/0
6.12.2012 6:06

O35n41d66r97e17j 68L12i47p22t38a15k 7751680110339

ja jel posledni devitkou si hodit veci domu (seifertka), ze pak budu pokracovat do centra, a ani tuk! ... mam za to ze se neco prihodilo mezi olsanskym namestim a nakladovym nadrazim. zas takova traga to nebyla, za nekolik let eviduji v tomto useku snad 2 takovy pripad.

0/0
6.12.2012 7:47

K38a34r56e97l 84D69r24d83a 6804832367

Já šel pěšky po 17. do Alberta. A jela jen 5. Pak jsem šel s nákupem a jezdila už jedna tramvaj za druhou. Ale když nejezdila 9, nejela ani 26. Přitom na Ohradu to ze Želivského jezdilo v pohodě.

Výpadky jsou tady pravidelné. Odhaduji tak 1x do týdne. Totálku jsem zažil snad jednou.

0/0
6.12.2012 8:14

K79a75r24e86l 20D85r46d49a 6234962167

RÁNO 5.12. BYL VÝPADEK TRAMVAJÍ

Kolem deváté hodiny nejezdily na Žižkov 9, 26 a 5. Nevíte někdo, co se stalo, že to zastavilo soupravy na různých tratích? Zpravidla nejezdí jen 9. Když se to pohnulo po desáté jela nepřetržitá kolona 5, 26 a 9 Žižkovem.

0/0
6.12.2012 5:51

M78a86r67e46k 24H27r65u81b64y 6827242361508

No, az budou jezdit 70 lety ridici pred penzi, bude zazrak, kdyz nejakej spoj dojede ;-)

+2/0
5.12.2012 23:24

R67o21m78a74n 20P73o71l83á83č82e84k 1150946290285

Pánové tak si tam běžte sednout. Díky slavné zářijové revoluci tam není skoro co poslat.

167 musí jezdit kvůli sídlišti na Homolce. Na 123 jezdí jenom dva busy. A operativní záloha jsou snad 4 SD vozy a ty to moc nevytrhnou.

+2/0
5.12.2012 19:36

L17u35k91á37š 82H35l60o84u32c12a58l 6872550691494

sorry, ale to mi je úplně ukradený. já jsem kvůli nějakýmu kolapsu šel až skoro na Anděla pěšky, a na schůzku (byť jsem vyrazil s velkou rezervou) jsem nakonec přišel s půlhodinovým zpožděním. ani taxík nešel v obřím davu nešťastníků, co někam pospíchali, ulovit.

netvrdím, že je to jen problém dispečerů, ale mě jako zákazníka nezajímá jakou má DPP rezervu autobusů. pokud firmu (v konečném důsledku její klienty) s rozpočtem cca 15 miliard omezí bouračka dvou tramvají, tak něco není dobře.

+1/−5
5.12.2012 19:55

J57i79ř43í 77K98r79e10j46č45í21k 2517958944146

A teď si představ, že když je třeba blbá mlha (nebo sníh, sopka, či jiná "prkotina"), tak nelítaj letadla společností s se stonásobnym rozpočtem a to třeba tejden.

Taky něco neni dobře a co s tim naděláš ? Moc si to bereš, tři hodiny jsou prkotina... ;-)

+6/−1
5.12.2012 20:22

L82u40k29á97š 46H74l39o90u85c53a25l 6172350551714

a ve stredu v 15.55 byla v Kosirich mlha?

+1/−1
6.12.2012 0:10

J61i85ř26í 23K43r34e15j71č26í30k 2477168884556

Co tím chtěl básník říct ? Bude pointa ?

0/−1
6.12.2012 11:35

J26a40n 38M64a80j49e71r 5387897

Tak DPP zdraží jízdné, aby byly neustále připravené pro špičku náhradní busy a řidiči a až se zase něco stane, tak pan Hloucal nepříjde o 1/2 hodiny později na schůzku;-D

+1/−1
5.12.2012 22:58

L18u93k20á66š 92H88l62o90u53c54a73l 6832340351814

pripada Vam 12 miliard dotace od mesta + 3,5 miliardy vybranych na jizdnem od zakazniku malo na zajisteni operarivni zalohy busu? potom tedy v tomto meste/state nemuze fungovat nic

+1/−1
6.12.2012 0:13

J60a78n 76Š67v12a77n97d67r50l44í69k 7226858516540

Také je problém v tom, že pokud se to stalo na tomto místě, jsou nějáké tramvaje zablokované ve směru od Anděla směrem k nehodě, a od Sídliště Řepy k nehodě. Dále, než se někde najdou autobusy, které mohou jezdit, jde o to aby řidiči nejezdili více, než zákonem můžou, což je myslím maximálně 4 hodiny v kuse a nečerpají někde bezpečnostní přestávku také chvíli trvá, dále pokud tam byla kolona vozidel tak se může stát, že náhradní autobusy stály v této koloně a nemohly přijet k zastávce kde jste stál

+2/−1
6.12.2012 8:28

M15a98r32e95k 17T28u33r66n22o81v63e38c 7935612240716

Jel jsem asi v 17.30 ze Sídliště Homolka a na zastávce čekalo nějaké neobvykle velké množství lidí, dychtících svézt se autobusem. Asi tam čekali dost dlouho. Když pak 167 přijela, byla dost plná... A na každé další zastávce směrem k Andělu to bylo jen a jen horší. Čím to tedy bylo, když 167 NEBYLA použita jako náhrada za tramvaje?

+1/0
5.12.2012 20:48

L90u15k55á14š 11H72l14o36u22c20a36l 6682310321764

protoze NIKDO z DPP nebyl schopen dat lidem informaci o tom, co se stalo. pokud si to clovek neprecetl z idnesu a spol., tak cekal...

+1/−1
6.12.2012 0:16

M75a48r97t48i73n 60V38e27i62s36s 2227646855483

Děkuji řidiči, že zbavil Prahu dvou naprosto nepoužitelných tramvají. (I když to asi nebyl záměr :-/) Když jsou radní takoví matláci, že objednávají tramvaje, do kterých se nikdo nevejde, tak se jich holt budem muset zbavovat takto zdola. ;-)

+2/−5
5.12.2012 18:29
Foto

R48o14b16e35r72t 77P16l39o47c53h 4426942951833

Zbavil Prahu jednoho zbytečného Porsche. Tramvaj 15T je v pohodě.

+2/0
5.12.2012 20:03

M96a91r63e44k 88T14u87r88n94o23v49e20c 7615872910776

Po pravdě - já dřív hodně nadával na 14T a myslel jsem si, že horší to už být nebude a 15T jsem si docela idealizoval. No a teď v poslední době, když už jsem se s ní také párkrát svezl (protože začala jezdit na trasách, kterými cestuji), už 15T tak chválit nemůžu. Například ty dřevěné sedačky, o kterých si všichni mysleli, že budou lepší, než polstrované - při sebemenším zpomalení z nich skoro každý sjíždí. Podivně řešený "zadní salónek"... Jak jsem na 14T vždycky nadával, teď je mám na své delší cesty přes Prahu skoro nejraději. Vždycky si zalezu co nejvíc dopředu za řidiče - skoro vždycky je tam místo a skoro nikdo se tam necpe a já tak můžu nerušeně absolovat svůj 30minutový průjezd Prahou. :-)

+2/0
5.12.2012 20:44

O88n17d27r87e72j 15L29i42p58t53a70k 7451110540159

14T nejsou pro prazskou aglomeraci absolutne pripustne! ze si sedite s miste kam nikdo nechodi je pouze dukazem, ze ta tramvaj je navrzena spatne.cilem ma byt rovnomerne rozlozeni cestujicich. proste 1. a posledni dvere jsou absolutne k nicemu. co se tyce 15T, jedina vytka patri opravdu sedackam, ale neni to zas takovy hardcore. Zadni cast je opravdu ponekud zvlastni, ale neprijde mi to takovy extrem jako u 14T. Jak uz jsem kdesi psal, na 14T je zajimava jenom ta elektronika, jinak je to vozidlo naprosto k nicemu.

a posledni vec! radeji budu sedet na prkne nez na pochcane a proprdene sedace kde se okotilo milion blech a filcek!

+2/−1
6.12.2012 7:55

O78n64d54r30e70j 71L76i74p80t59a58k 7181910850619

chtel jsem rict v 1. radku NEpripustne :-/

0/0
6.12.2012 7:56

L25u28k47á69š 63H34l76o18u20c90a71l 6312850451434

pokud se ta nehoda stala opravdu v 15.55, tak dispečerům DPP trvalo skoro 40min aby vypravili první náhradní autobus směrem na Anděla. to je teda pružnost :(

hlavně, že přímo na Kavalírce stál prázdný bus, který tam končí (tuším, že č.123), který mohli využít a poslat dolů

0/0
5.12.2012 17:11

H51a86n49a 17S70k55o17u66m31a15l22o42v46á 5370237952

Jo, posílená autobusová doprava opravdu stála za to. 167 normálně jezdí jedna za druhou, ale tentokrát jsem na ni čekala snad 20 minut. A samozřejmě se do ní lidi pak nemohli nacpat.

0/0
5.12.2012 19:04

A36l56e95x37a51n97d41r 90K80o11s55t44k38a 5979506899396

Na jednu stranu chápu, že nemají připravených 20 či 40 autobusů navíc jako zálohu, které by mohli nasadit okamžitě, na stranu druhou, přesně jak říkáte. z několika konečných lze přesměrovat busy prakticky okamžitě, takže by tam něco jezdilo skoro hned. A holt, v zájmu udržení provozu na poměrně klíčové trase by okolní busy nejely co 10, ale co 15 minut. 40 minut do příjezdu prvního náhradního busu bych viděl na vyhazov toho dispečera, který si neporadil. Ostatně, kamarád jezdí balíkovou dopravu a zažil jsem kolikrát, že mu volali z dispečinku: Hele, je problém. musíš na depo teď hned a pak ještě rozoz tady a svoz támhle, kleklo nám auto (nebo stojí v zácpě na D1, taky oblíbená hláška!) Zajímavé, že jeden dispečer dopravy to zařídit umí a druhý ne.

0/0
5.12.2012 19:24

P46e17t70r 68L84u25d16a18n60e25k 1637514917403

ve špičce prakticky nikdy nestojí bus na konečné jen tak. v naprosté většině případů to znamená, že řidič čerpá bezpečnostní přestávku, takže to není tak jednoduché.

+3/0
5.12.2012 22:36

J80a95n 93M45a73j89e17r 5907537

Tady dost lidí vidí všechno hrozně jednoduše. Stejně tak pak vypadají jejich příspěvky.

+2/0
5.12.2012 22:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.