Diskuze

V pražských Košířích se srazily tramvaje, řidič zřejmě zkolaboval

Dvě tramvaje se srazily nedaleko zastávky Kavalírka v Praze 5. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Provoz tramvají mezi Andělem a vozovnou v Motole se na dvě hodiny zastavil. Příčinou nehody byl zřejmě kolaps jednoho z řidičů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K60a33r17e71l 54D23r26d58a

7. 12. 2012 7:16

MIZERNÉ OPRAVY TRAMVAJOVÝCH TRATÍ

Doporučuji nahlédnout na polemiku, která probíhá mezi DPP a odboráři z OSPEA. Ti upozorňují na chybně prováděné opravy tratí hrozící nehodami. DPP jejich tvrzení popírá. Shodou okolností, před nehodou na Barrandově, také odboráři tvrdili, že jsou zde přechody pro chodce chybné a nebezpečné.

A copak se odborářům nezdá? Plzeňská (příhodně) u Krematoria Motol, rekonstrukce 2010, hrozí vykolejení při rychlosti 60 km/hod. Spořilov - přípojka k točně, rekonstrukce 2011, hrozí kolize protijedoucích tramvají, řešeno zákazem současné jízdy. Křižovatka Špejchar u Hradčanské, rekonstrukce 2010, pro závadu snížena rychlost na 10 km/hod. Apod.

Doufám že zde nešířím poplašné zprávy. Asi se stanu odborářem. ;-D

http://www.ospea.cz/?p=133

0 0
možnosti
Foto

Světe div se, já s vámi vyjímečně souhlasím.:-)

0 0
možnosti

K87a56r86e94l 49D74r24d93a

7. 12. 2012 6:56

RYCHLOST TRAMVAJÍ

Pro pražskou tramvajovou síť je DPP stanovena nejvyšší dovolená rychlost 60 km/hod. Což je pro tramvajové tratě v Česku standardní. Tuto rychlost využije tramvaj na vyhrazené trati. Na pozemních komunikacích platí max. rychlost jako pro ostatní vozidla 50 km/hod. Pokud je povolena 70, může tramvaj jet max. 60 km/hod. Dále platí omezení podle situace, třeba průjezd výhybkou v přímém směru 15 km/hod., při odbočování 10 km/hod. apod.

Nevím, zda na Plzeňské je vyvýšený tramvajový pás považován za vyhrazenou trať a zda zde platí max. 50 nebo 60 km/hod v místech, kde pro auta platí 50. Na úseku, kde mají auta povoleno 70, mohou jet tramvaje zde 60. Aneb auto jedoucí poctivě 50, může tramvaj na vyhrazené trati předjíždět 60. Na 70 by měla auta naopak předjíždět tramvaje. Je tedy možné odnést si z jízdy po Plzeňské pocit "dostihu s tramvají" aniž kdokoliv porušuje dopravní předpisy.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Rychlost_vlaku

http://tram.webzdarma.cz/predpisy/rychlost.htm

0 0
možnosti

K52a87r64e45l 56D18r97d92a

7. 12. 2012 7:01

Když si představím sportovní jízdu autem a tramvaj jedoucí vedle podobnou rychlostí, tak se pozastavuji nad tvrzením, že zde tramvaje jezdí maximálně 30 km/hod. Což jsem si na rozdíl od "nevěřících Tomášů" dohledal, a 30 km/hod platí patrně výhradně pro průjezd výhybkou u točny na Kotlářce ve směru k Andělu.

0 0
možnosti

Včera se na tom televize vydováděla. Opravdu to někoho zajímá?

0 1
možnosti

K86a41r35e55l 96D25r27d73a

6. 12. 2012 8:17

Jo jo. Volala mi mamka z druhého konce republiky, že mi nejela tramvaj. ;-D

0 1
možnosti

Opět jsem včera nemohl DP přijít na jméno, resp. připadal jsem si jako někde v Teheránu nebo Dillí. Nejezdilo totiž prakticky nic - ani BUS 167. A to jsem jel z práce hodinu po té bouračce, kdy už na Kavalírce ty tramvaje dávno nebyly.

Ó, jak moudré rozhodnutí jste učinili, soudruzi z ROPIDu, když jste nám zkrouhli 123

ku...;-€

1 0
možnosti

K73a37r13e62l 72D41r89d93a

6. 12. 2012 6:42

VÝPADKY 9

Když se stala podobná nehoda v Košířích v září, byl podle DPP také kolaps řidiče. Za tuhle příčinu nehod schovávají DPP patrně vše, aneb oblíbená fráze tiskové mluvčí. Ale také se uváděla nepřiměřená rychlost. Tak se zdá, že přes Košíře to metelí řidiči tramvají jako draci a ohrožují svévolně cestující a svěřený majetek.

Na Plzeňské jsem občas pořádal dostihy s tramvají. Ani nevím, zda je za Kotlářkou povolená 70. Já tady jezdím, pokud možno, tak 20-30 km nad povolenou rychlost (tedy 80/100) a občas jsem na ty tramvaje neměl. Pak mi tisková mluvčí tvrdí, že na Kotlářce tramvaje jezdí max. 30. Tak to ani omylem.

Jinak mě fascinuje X9 jezdící k Andělu. Něco jako X9 jsem na Žižkově nikdy nezahlédl. Mimo Košíře DPP jiné cestující na trati neřeší?

A samozřejmě s informovaností cestujících je v Praze naprostá krize. Plné zastávky lidí, občas i projede auto "Nehody" či jedou jiné spoje, ale nikdo z DPP neblafne ani popel. Přitom by se dal při dobré informovanosti použít jiný spoj.

0 4
možnosti

K95a64r91e78l 89D60r38d72a

6. 12. 2012 6:50

Upřesňuji: v září 2011.

0 0
možnosti

K88a59r92e79l 28D41r73d56a

6. 12. 2012 6:06

ODPOLEDNE 5.12. BYL VÝPADEK TRAMVAJÍ

Na Žižkově stály kolem 17. hodiny davy lidí na zastávkách. Jezdila 5. Nejezdila 9. Netušíte někdo proč také nejezdila ve špičce 26? Má mít interval 8 minut. Docela by se hodilo, pokud by v takovéto situaci jela. Na Kavalírku pokud vím nejezdí.

0 0
možnosti

ja jel posledni devitkou si hodit veci domu (seifertka), ze pak budu pokracovat do centra, a ani tuk! ... mam za to ze se neco prihodilo mezi olsanskym namestim a nakladovym nadrazim. zas takova traga to nebyla, za nekolik let eviduji v tomto useku snad 2 takovy pripad.

0 0
možnosti

K67a92r65e13l 28D61r81d58a

6. 12. 2012 5:51

RÁNO 5.12. BYL VÝPADEK TRAMVAJÍ

Kolem deváté hodiny nejezdily na Žižkov 9, 26 a 5. Nevíte někdo, co se stalo, že to zastavilo soupravy na různých tratích? Zpravidla nejezdí jen 9. Když se to pohnulo po desáté jela nepřetržitá kolona 5, 26 a 9 Žižkovem.

0 0
možnosti

M75a45r11e56k 17H24r59u60b10y

5. 12. 2012 23:24

No, az budou jezdit 70 lety ridici pred penzi, bude zazrak, kdyz nejakej spoj dojede ;-)

2 0
možnosti

Pánové tak si tam běžte sednout. Díky slavné zářijové revoluci tam není skoro co poslat.

167 musí jezdit kvůli sídlišti na Homolce. Na 123 jezdí jenom dva busy. A operativní záloha jsou snad 4 SD vozy a ty to moc nevytrhnou.

2 0
možnosti

sorry, ale to mi je úplně ukradený. já jsem kvůli nějakýmu kolapsu šel až skoro na Anděla pěšky, a na schůzku (byť jsem vyrazil s velkou rezervou) jsem nakonec přišel s půlhodinovým zpožděním. ani taxík nešel v obřím davu nešťastníků, co někam pospíchali, ulovit.

netvrdím, že je to jen problém dispečerů, ale mě jako zákazníka nezajímá jakou má DPP rezervu autobusů. pokud firmu (v konečném důsledku její klienty) s rozpočtem cca 15 miliard omezí bouračka dvou tramvají, tak něco není dobře.

1 5
možnosti

Děkuji řidiči, že zbavil Prahu dvou naprosto nepoužitelných tramvají. (I když to asi nebyl záměr :-/) Když jsou radní takoví matláci, že objednávají tramvaje, do kterých se nikdo nevejde, tak se jich holt budem muset zbavovat takto zdola. ;-)

2 5
možnosti
Foto

Zbavil Prahu jednoho zbytečného Porsche. Tramvaj 15T je v pohodě.

2 0
možnosti