Diskuze

Dieslová lokomotiva sveze z Kolína do Mlýnku výletníky i na silvestra

Lidé, kteří nemají ještě vymyšlen program na Silvestra, si nemusí zoufat. Redakce MF DNES přináší tipy, kam se lze poslední den v roce vypravit i bez větších příprav - třeba na výlet kolínskou úzkorozchodnou dráhou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

10 km je z dnešního hlediska kousíček, ale když si uvědomíte, že v době otevření této dráhy byla jediná doprava vůz s koněm, který to tam a zpět jel v podstatě celý den, a navíc uvezl tak možná tunu řepy.. Tak možnost dovézt jí z pole jen na nádraží a tam přeložit na vláček byla opravdu významná úspora času a patrně i peněz. (Tuplem pokud ta lokomotiva jela na dřevo z vedlejšího lesa. Mimochodem, ono se to nezdá, ale ona je parní lokomotiva na provoz relativně úsporná i dnes, pokud jede na dřevo. Rozhodně levnější než diesel, o elektřině ani nemluvě. Až se divím, že je na některých vedlejších tratích nikdo neprovozuje, tam kde by rychlost 70 km/h nevadila. Ideální by byla symbíoza s nějakou pilou, takové ty 2 metry dlouhé krajinky, odřezky z prken by kotel parní lokomotivy žral více než ochotně.)

3 0
možnosti

P98e45t68r 36V51l26c91e93k

30. 12. 2012 9:30

Dát sem tento obrázek, mohl by si mnohý myslet, že uvidí parní lokomotivu.....ale jak je v článku napsáno, soupravu potáhne DIESEL !

2 0
možnosti

Je to úplně nanic 354 není ani úzkorozchodná, je to úplně protismyslné, že by neměli aspoň nějaký úzkorozchodný diesel v ilustračních obrázcích? Asi jim to moc nemyslí.:-)

0 0
možnosti