Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V prodlouženém úseku metra A by lidé mohli telefonovat v tunelu

Pokud cestující ve vagónech pražského metra telefonují a vjedou do podzemního tunelu, signál se ztratí. Změnit by se to mohlo na prodlouženém úseku trasy A z Dejvické do Motola. Sám Dopravní podnik na to ale nemá, spoléhá na mobilní operátory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S19t62a67n62i46s31l73a19v 77K43y32s80e64l96a 5833395440767

Já si naopak myslím, že kdyby se v metru neukazovalo, kdy předchozí metro odjelo, ale kdy má přijet další, nemuselo by to stát miliony na projektory, který jsou stejně k ničemu, ale mohl by se čas ukazovat na těch tabulích, co jsou uprostřed každého metra a upozorňují, když vlak končí třeba na Kačerově. Mimo to, ten čas zjistit jde, tak nevím, kde by byl problém to zavést.

Pro ty, co si myslí, že je to zbytečnost, tak všude v Evropě tento systém mají a je výhodný jak pro turisty, tak i pro obyvatele - ne vždycky chci chodit přes půl stanice, abych se podíval do jízdního řádu, kdy mi jede další metro.

+1/0
4.1.2013 16:47

D32a15n47i72e13l 64K77o59r24t63s72c46h73a57k 4780984751249

Mate pravdu, displeje tam jsou uz dneska. Bylo by vyhodne, kdyby se i v Praze konecne ukazovalo, kdy ma prijet dalsi metro.

Ale kritika co se tyce intervalu v Prazskem metru opravdu neni na miste. 90 nebo 100 vterin je skvele. Tady ve Frankfurtu n. M. jezdi metro rano a vecer jen kazdych 20 minut, pokud vubec jezdi. Az 40 let stare soupravy maju totiz kazdou chvili nejakou poruchu. Nemluve o casto stojicich eskalatorech a vsudepritomne spine. A za to pak zaplatite vize nez 800 EUR na rocni kupon.

0/−1
4.1.2013 17:43

S73t47a24n15i13s96l74a26v 91K10y78s34e55l73a 5373655790957

Intervaly metra mi vůbec nevadí - po zkušenostech jinde mi přijde, že naše metro je zlatý, nemluvě o tom, jak je naše metro moderní.. Cena je taky přiměřená, jen prostě je tu pár drobností, které by potřebovali změnu.. Co se týká telefonování v metru, stejně by to tolik lidí nevyužívalo, protože není mnohdy slyšet vlastního slova, jen by instalace na pokrytí nešla jen z kapes operátorů, ale i dopravního podniku, takže je to podle mě zbytečnost...

+1/0
4.1.2013 19:14

L69u46k59á13š 83Š85l17e19h45o41f69e74r 1123649305699

Koukám že pro zdejší diskutéry je mobil jen o volání. Ale já bych třeba uvítal signál kvůli pokrytí tunelu připojením k internetu. Ne vždy se vše stihne načíst ve stanici ;-)

+4/0
4.1.2013 11:18

R64a96d62o27s11l49a96v 85K71l77a80u89d18a 5984188174772

Signál v metru je určený převážně pro volání. Také proto operátoři neuvažují o vysokorychlostním připojení. To nikdy nebude ani ve stanicích, natož v tunelech. Bylo by to příliš drahé a zbytečné. Pár minut bez internetu snad může vydržet každý.

0/−3
4.1.2013 13:12

P82e38t39r 63T70a62b37o96r92s61k43y 8567272977237

Ale totez by slo rict i o telefonovani, nemyslite ?

0/0
6.1.2013 14:05

L13u85k18á39š 12H62l93o30u48c73a40l 6152150271114

jak jsem psal níže, lidem, kteří používají telefon jen pro základní funkce, to logicky nevadí, na tom není nic zvláštního. ale nechápu proč se těm ostatním posmívají a mají nutkání (třeba jako dotyčný pode mnou) někomu neustále nabízet nějaké jiné, náhradní řešení, když mobilní signál v tunelu metra je ve vyspělém světě běžnou záležitostí

+1/0
4.1.2013 13:53

L45u32k61á95š 28H36l90o15u93c44a35l 6292180861624

pardon, nade mnou

0/0
4.1.2013 13:54

R38a54d79o66s85l32a90v 78K14l24a87u17d89a 5894398564312

Co se vám nelíbí na tom co jsem napsal? Tohle je fakt, který pronesli zástupci mobilních operátorů.

0/0
4.1.2013 16:03

J79a91n 26M21o93h30y78l86a 3228808246948

Naši operátoři pronášejí mnoho skvělých slov, jen málo z nich je ovšem nějak spjato s fakty.

0/0
5.1.2013 19:22

P76e43t85r 43Š85k44o85d35a 5487400784540

Signál v tunelu je to poslední, co mi v metru chybí. Mnohem radši bych uvítal panely s odjezdy vlaků už při vstupu do stanice.

+4/−1
4.1.2013 10:00

T53o56m81a40s 28A10u24g63u86s14t48y26n 6697516441330

premyslel jste o tom, jak by to vypadalo, kdyby tam byly? (myslim ttim vstup jeste nad eskalatorama)

0/0
4.1.2013 20:19
Foto

M11a78r73t50i75n 82Š37u80b12r73t 1145541524315

Masívní běh "přes mrtvoly" po eskalátorech dolů i v časech, kdy se metro už doběhnout nedá... Řešilo se to několikrát a vždycky se na tento problém narazilo. Nicméně pár míst (třeba Depo Hostivař a nějaké stanice se schody) by to mít mohlo.

0/−1
12.1.2013 20:23

R81o48b23e71r67t 46H48o48m68o21l65k59a 2170722932681

Interval je věčný boj. A to držení dveří se lidi naučili až v posledních letech s novými soupravami. Přejal bych model z Paříže. Tam zapípá signalizace, dveře se o pár centimetrů pouzavřou a následně je hydraulika přirazí takovou rychlostí, že si každý sakra rozmyslí, strkat tam ruku nebo nohu. A interval se špičce méně než minutu je na světě. A v noci? Ve 23:30 to bylo pod 5 minut...

+1/−1
4.1.2013 7:10

R72a44d10o62s34l69a66v 37K77l69a29u10d37a 5544958694202

To držení dveří tady bylo už za bolševiků. S novou soupravou nesouvisí. To s tou Paříží je pochopitelně nesmysl. Něco takového nepatří do civilizace, je to proti bezpečnostním předpisům. Nemusí se jednat o přidržení dveří, ale o to že tam dítě strčí ruku, že se tma zpříčí invalida, že se ve dveřním prostoru někomu udělá špatně, cokoliv.

+2/−1
4.1.2013 8:17

P65e31t10r 13N97e82c96h84a62n20i62c84k25ý 7743636868430

U Madridu zas nejsou veřejné jízdní řády MHD, takže přijď a čekej. O plánování návazností nemluvě.

+2/−1
4.1.2013 6:39

T10o69m54á89š 95H22r81d84ý 9928960269481

Kdyby radši místo vymýšlení ptákovin udělali pořádný spojení na letiště Ruzyně. Je jedno jestli metro, nebo rychlodráhu, hlavně něco! Ty narvaný busy jsou nedůstujný a pomalý.

+5/−8
3.1.2013 23:52

L20u23k25a95s 49N51o51v92a65k 4749609123768

Tak jedu taxikem ne?

Nerikam s letistnima, ale sou tu dispecinky ktery jezdi za 17-18kc/km....

+5/−5
4.1.2013 2:03

R71a58d13o51s61l93a65v 22K93l54a36u24d30a 5684198284272

Stovka jezdí poloprázdná a 119 bývá ve špičce plnější, ale těch 20 min. se dá přežít. Řada lidí vystupuje dřív a z Dědiny už to není nic hrozného.  Pak jsou tady ještě autobusy ČD, kterými jede pár lidí.

+5/−1
4.1.2013 6:27

F14r84a80n46t51i95š47e88k 75S33k22o93č76d34o18p52o23l34e 9629774436413

A není levnější než dráha na letiště koupit pár busu navíc? ;-D

U nás se docela dost lže s tím, že všude v Evropě vede metro na letiště. Naopak skoro všude kde jsem byl tak na letiště metro NEVEDE. :-) Třeba i v Hamburku se jezdí na letiště busem. :-P

+3/−2
4.1.2013 6:34

M13a60r35t26i68n 87Š80í29m81a 6423734480708

Doufám, že to neklapne. Už vidím tu hromadu řvoucích lidí, kteří se snaží překřičet hluk jedoucí soupravy a posléze sami sebe. Osobně jsem rád, že v metru signál není.

+11/−5
3.1.2013 23:19

V74í31ť40a 29N61o65v62á85k 1698533275261

Každý zvládne odeslat sms "jsem v metru" . A pokud na 2. konci Neni úplný blb,tak si těch 10-20 minut počká..Nesmysl se vůbec jako DP v tom angažovat.Stejně by 95% peněz šlo na Kajmany.

+8/−3
3.1.2013 23:06

E29d27a 71D17r43á55b50e82k 7729812303207

Operátoři si umí spočítat, že s minutovou tarifikací se jim to nevyplatí. Jeden hovor "jsem v metru, zavolej za chvíli", druhý hovor "ještě jsem v metru", třetí hovor mimo metro. To se vyplatí víc, než kdyby se během minuty během vjezdu do tunelu stihlo vše vyřídit.

+9/−3
3.1.2013 21:59

R34o37b58e17r56t 51H79o29m37o63l43k31a 2810152102211

Jenže minutová tarifikace už pomalu ale jistě končí. Už dneska má spousta lidí vteřinovou...

0/−3
4.1.2013 7:05

J79a55n 42J17e18l98í48n69e19k 8223475852336

To slyšíme furt, nejsou peníze, nejsou peníze. Peníze jsou, ale na Kajmanských Ostrovech, nebo v kapse Béma!

+5/−3
3.1.2013 21:50

R64a97d91o10s30l94a34v 17K55l38a28u73d97a 5884658834502

To je pravda. Jenže z celkových výdajů na metro je to zanedbatelné množství, které by metru moc nepomohlo. Tím neříkám že se mi takové jednání líbí.

+1/−6
3.1.2013 21:55

J34a38n 54J38e13l27í48n22e12k 8343875872976

A to slyšíme taky furt, zanedbatelné množství. Ale těch zanedbatelných množství je dohromady nezanedbatelně, takže už je to pak pěkná suma.

+4/−3
3.1.2013 22:21

R44a13d92o94s72l65a50v 30K60l19a75u14d34a 5264248434192

Přirozeně. Ale metro by to do nočních hodin neprodloužilo.

+1/−5
3.1.2013 22:34

S20t82a85n67i86s18l41a94v 61M80a53l87i28n69a 2457284563937

hlavně by se hodilo metro do pozdějších hodin než pouze do čtvrt na jednu

+4/−8
3.1.2013 21:48

R24a79d12o25s98l43a30v 72K29l77a33u77d10a 5344788914232

Nejsou prachy. Provoz metra je velmi nákladný.

+3/−5
3.1.2013 21:49

T14o12m39a57s 93A60u98g21u84s95t42y42n 6487396851760

opilci at si jezdi taxikama ;)

0/−1
4.1.2013 20:16

R32a98d62o17s94l82a51v 47K23l88a62u71d82a 5794288184362

Pražské metro jezdí na čas, který mají v grafikonu na vteřiny. Na každé stanici je jízdní řád, všichni cestující se můžou podívat kdy jim další souprava pojede. Na velkých stanicích je i čas do příjezdu další soupravy. Podle mě je to dostačující. Signál v tunelu je blbost. Tenkrát to bylo tuším mezi I.P. Pavlova - Muzeem a Hl. nádraží, jenže se to neosvědčilo. Vlak je v tunelu příliš hlučný a telefonující se automaticky promění v ukřičeného orangutana.

+26/−8
3.1.2013 21:37

D56a41v25i27d 46R30e28g12n14e24r 5463871407799

Pokrytí signálem už dávno není jen o hlasových hovorech. Je to jen otázka času, až některé aplikace (třeba streamovaná hudba do sluchátek) si to pokrytí vyžádá. A neříkejte prosím nic o tom, že to je zbytečné. Ano, všechno je zbytečné, ale život je od toho, abychom si ho dělali příjemnějším.

+3/−8
3.1.2013 22:52

R48a47d10o77s35l26a83v 28K31l60a91u43d14a 5974378374142

Pokud bude v metru pokrytí, budou lidé telefonovat. A pokud budou telefonovat, budou přirozeně i hulákat. Pražské metro je zkrátka velmi hlučné. Pokrytí tunelů je velmi drahá záležitost a pochopitelně v metru nebude nikdy konkurence. Ve stanicích funguje "vnitrostátní" roaming.

+4/−3
3.1.2013 22:56

D77a33v16i91d 97R69e59g84n77e43r 5143891687149

Tak by bylo nejlepší, kdyby to dopravní podnik pokryl pomocí wifi. Na takovou službu občanům by se snad zdroje mohly najít. Metro je časté a vhodné místo, kde se člověk potřebuje podívat na jízdní řády, mapy, úřední či ordinační hodiny... a podle toho směřovat své další kroky. Jistě, někdo by to používal k hulákání do Skypu, ale mezilidská slušnost se snad má pěstovat jinak, než technickými omezeními.

+2/−7
3.1.2013 23:10

R59a82d19o24s34l82a11v 92K90l51a37u19d64a 5354128254302

Mobilní operátoři platí DP dost vysoký nájem. Nejsem si jistý jestli by taková služba nebyla z jejich strany žalovatelná. Navíc 100% by nesměla být zdarma.

+4/−2
3.1.2013 23:16

R74o76m19a68n 63P34o86l49á76č50e91k 1560826790375

Nemyslím, že má naše metro tak dlouhé trasy, aby hovor nepočkal na konec cesty a nebo si dotyčný počkal na další soupravu.

Ostatní věci spíš vidím jako hodinky s vodotryskem.. Metro má maximální interval 10 minut (když pominu dva spoje ráno, které mají větší mezeru mezi sebou), takže odpočty nevidím jako nějakou srážející cenu pražského metra.

Spíš než problém samotném zabezpečení a tlačení intervalu smerem dolu, ho vidím v plánování dopravy. Třeba dnešní interval 5 minut na trase A okolo půl šesté večer je "luxuxsní".

Metro na nuseláku vyřeší snad někdy hodně v daleké budoucnosti trasa D.

+7/−7
3.1.2013 21:13

L61u55k41á60š 93H82l13o53u13c83a42l 6632630871144

...asi byste mluvil jinak, kdybyste bydlel třeba na rajské zahradě a pracoval ve stodůlkách. každý den 2x 40min v tunelu prakticky bez možnosti vyřídit cokoliv po telefonu. ano, není to nic dramatického, lidstvo žilo bez mobilů stovky let, ale bohužel všechno se zrychluje, na spoustu věcí je třeba reagovat rychle (a není to jen o práci, či penězích), ale především - všude ve světě je to běžné, i ti zmiňovaní Španělé (třeba barcelonské metro je skvostné) mají už asi šest let pokryté tunely. je to asi jako kdybyste říkal: na co si lidi stěžují, že je nová oktávka v česku dražší než v cizině, vždyť tu máme špatný silnice, na to mi stačí stará stodváca.

+5/−4
3.1.2013 21:38

M33i82c62h22a39l 23N58o44v94á57k 1324737562424

Tak třeba já celou cestu do práce vyřizuji e-maily, na odeslání signál ve stanici bohatě stačí a výše zmínění ukřičení orangutani by mě akorát rušili. Každá mince má dvě strany.

+9/−3
3.1.2013 21:42

R19a46d18o70s98l57a19v 92K51l31a46u70d32a 5164838314692

Říká vám něco pojem slušnost? Jestli se cítíte tak důležitý, nejezděte hromadnou dopravou. Fakt nikdo není zvědavej na vaše kecy do mobilu. Hlavně ve špičce je to lahůdka.

+10/−6
3.1.2013 21:47

D32a60v72i26d 19R92e69g50n24e13r 5203461127719

Říká vám něco pojem 21. století? :) Určitě z větší části nepůjde o hlasové hovory, ale o to, aby si člověk mohl přečíst noviny, vyřídit pár mailů nebo si zahrát šachy.

+4/−7
3.1.2013 22:25

M19a55r21e92k 47P33a91l63i40c94k40a 1405419751673

Telefonovat jde i normálním hlasem. Nebo považujete za neslušné, když si v metru dva lidé povídají?

+4/−7
3.1.2013 22:29

R89a51d60o73s87l98a23v 83K25l98a52u48d30a 5844538974562

Nejde. V tunelu v metru do doopravdy nejde. Jak jsem již psal, ta zkušenost z pražského metra tady je. Kravál je v tunelu příliš velký.

+5/−5
3.1.2013 22:31

D48a58v37i24d 21R22e46g96n77e67r 5303771857789

A ještě něco - pravidelně mě rozčiluje, když se chci v metru podívat na jízdní řád, jestli bude lepší vystoupit na stanici X nebo Y, ovšem než se mi telefon připojí k serveru, tak jsem stanici X už přejel. Nehledě na vybíjení baterky při neustálých pokusech o připojení.

+4/−5
3.1.2013 22:30

R61a92d81o34s60l59a71v 24K71l94a71u95d93a 5934848704782

Tak tím je to vyřešené. Pojedete ze stanice Y:-)

+7/−4
3.1.2013 22:33

D85a95v82i90d 81R47e52g78n38e23r 5763191417919

No ... a jsem nasraný, ztratím nějaký čas, vyprodukuju nižší HDP... a na krizi je zaděláno. :)

+4/−5
3.1.2013 22:35

L16u39k30á89š 54H48l59o92u48c83a34l 6862410521254

mívám podobný problém, ale pánové nad vámi to nedokáží pochopit. já jim to neberu, každý se chová tak, jak je mu blízké.

a kritizovat někoho (nebo si z něj dělat srandu) jenom proto, že dokážete používat mobil pro řadu jiných, užitečných funkcí kromě běžného telefonování (od toho se jim říká chytré telefony) ukazuje na jejich netoleranci a buranství.

+1/0
4.1.2013 13:51

P28a51v21l16a 87B43r80u12z86k79o55v38a 5557316454946

Není nic snazšího než si do mobilu stáhnout jízdní řády dostupné offline - MHD, autobusy, vlaky v ČR i v zahraničí, pravidelné aktualizace, když je člověk online. Já platím asi 70 korun za rok, někde.to je nejspíš i zdarma.

Najde mi to dokonce i autobus do IKEA nebo Fashion arény, které zajišťuje soukromý dopravce.

+5/−1
4.1.2013 0:26

J14a40n 13B65u65d73a14ř 1402321295928

Také si v metru vyhledávám vhodný návazný spoj a tím pádem i výstupní stanici a vždy to bez problémů stíhám. Ideální je si v aplikaci předvyplnit údaje ještě během jízdy v tunelu a v okamžiku příjezdu vlaku do stanice již pouze odklepnout vyhledávání. Pak doba na připojení telefonu k serveru bohatě dostačuje. ;-)

+3/−1
4.1.2013 1:02

J56a98n 66M94o16h10y63l20a 3708648136528

Vzhledem k tomu, že pokrytí je často tristní i na zastávkách, tak to bohužel mnohdy nestačí.

0/0
5.1.2013 19:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.