Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané MHD po změnách chválí, tvrdí Ropid. Každá pátá cesta ale trvá déle

S MHD jsou cestující spokojení více, než byli před rokem, tvrdí průzkum, který koncem roku připravila Praha a organizátor dopravy Ropid. Spokojeno je 93 procent dotázaných. Zároveň se ovšem ukázalo, že velké změny ze září více lidem cestování zkomplikovaly, než zlepšily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K35a16r33e61l 20H61a51n30o77u24s94e58k 6846477886661

Desatero spokojenosti:

1) prodloužené intervaly metra

2) fakticky oslabený provoz tramvají o desítky procent - např. dočasně byly zrušeny linky 4,6 a jiné, aniž by bylo kdekoli info, ani se neškrtala čísla

3) u některých významných linek jezdí často jen 1 vůz, ve špičkách je to opravdu pro hodně náruživé frotéry

4) nízkopodlažní tramvaje abys pohledal - jsou to křápy v depu, na hlavních linkách jezdí jen staré dobré T3.... obzvlášť oceńují matky s kočárky, senioři a zdravotně postižení

5) prodloužení intervalů je opravdu nepochopitelné - min. intervaly jsou nejen 15, ale i 30, 40 a 60 minut 6) autobusy opět jezdí muzejní kousky - např. 207 nedávno snad vyjela z NTM 7) už nejezdí jen kolony 3 tramvají za sebou a pak 15 minut nic, ale už tak jezdí i 5 autobusů, aby se asi neztratily.... 8) metrobus a jízdní řád, to spíš na výletu v Tatrách potkáme yettiho... 9) nelogické dublování linek 10) více přestupů, prodloužení cestování...

+12/−2
10.1.2013 18:49

Z36d26e51n54a 37H91v41o75z22d17e81n94s17k82á 6873917197786

Hanousek, vemou laskave na vedomi, ze metro jiz neni prioritou, uvedomej si to konecne!

Koncepce navozu lidi na metro a jejich rychle protazeni pod centrem byla za sociku a ted je zrejme prohlasena za fuj.

Sotousove horuji pro metrobusy a paterni tramvaje, tedy povrchovou dopravu. S metrem se totiz neda sibovat kazdej mesic, podle smeru vetru a vysky slunce...;-D

+2/−1
10.1.2013 20:04

A84l14b29e20r85t 78C69e20c45h24l 1703871827968

Copak kvůli výšce slunce, ale ti kluci Ropiďáci mají tolik nápadů, které si chtějí vyzkoušet ! Jsou to takoví hračičkové, jako když mají děti doma vláčky a zkouší co to udělá, když pošlou vláček třeba na slepou kolej .... :-P

0/0
11.1.2013 12:43

P13e51t67r 75V28e37s14e96l24ý 2919848963536

Paní, to se mejlíte, šotoušové jsou v tom nevině. Ti by nejraději všude viděli koleje a interval jeden za druhým, vláček na vláček. Přiznám se, že i já k nim patřím, ale s antikoncepcí MHD oni nemají nic společného. Nedejbože s autobusy, autobus to je přece smrtelný nepřítel každého pravého šotouše.

0/0
11.1.2013 12:51

L69u35k70a41s 17N66o74v68a14k 4619179153648

V noci zas jezdi tramvaji az az. Co mam moznost sledovat tak 58 a 59 jezdi ze smichova do rep a 20min( samozrejme kazda s intervalem 40min) a sou vecne poloprazdny. Autobusy jezdi do cca.pulnoci taky dost casto, a opet prazdny....

Setri pres den, aby se na vecernich a nocnich spojich penize opet promrhaly.

0/−1
10.1.2013 21:51
Foto

R75o67b80e94r61t 50P29l97o96c13h 4406292261903

Noční linky mají už hodně let interval 30 minut a je to tak naprosto vyhovující.

+1/0
10.1.2013 23:02

L51u79k16a15s 27N11o80v25a50k 4199539383808

Tak v tom pripade jedou a15min ;)

Prijde mi to zbxtecny vyhazovani penez, aby byla zdvojena linka, ktera veze 10lidi.

0/−1
10.1.2013 23:40

K26a32r44e46l 16H68a23n71o38u39s42e95k 6326557336701

A cenu Dr. Josepha Goebbelse za rok 2012 získává.... ROPID, upřímně blahopřejeme!!!

+8/−1
10.1.2013 18:34

M37a66r10e86k 49M83a27r34t54i11n 8869624936510

A to hlasovali jen zaměstnanci DP a ROPIDU nebo i normální cestující? ;-D

+7/−1
10.1.2013 18:08

K40a85r18e22l 48H81a74n67o92u22s57e76k 6786507766721

zpřesníme to, co vy na to.....jen ti zaměstnanci DP a ROPIDu, co cestují limuzínami....

+1/0
10.1.2013 18:35

V31l77a34d91i78m81í85r 38H92o75l47ý 8274221616667

nehlasoval nikdo. Moudrá hlava v ROPID prostě vzala kružítko, pravítko, tužku...

+1/0
11.1.2013 10:37

P35a18v43e87l 11K20r24a43m83e88r 9613987169735

jediným cílem omezování počtu spojů MHD v Praze i Brně je zřejmě to, aby dojíždějící mimoměstští zaměstnanci ještě více používali automobily a naplnili tak poloprázná (a samozřejmě placená) záchytná parkoviště. No a pak už jen zbývá zavést ekopovolenky a inkasovat do městské kasičky ještě více. Říká se tomu "ekoterorismus" :-)

+1/−3
10.1.2013 18:05

T91o16m47á82š 77Z37e65m84a69n 3595618134315

Záchytná parkoviště již více zaplnit nelze.

Z mnoha směrů navíc chybí.

+1/0
10.1.2013 20:06

K82a55r15e37l 49J80a60r89o51s69l17a87v 70P20r63o90c17h88á30z86k31a 7286826402784

Citát:"

Průzkum probíhal od poloviny listopadu do začátku

prosince na 60 místech Prahy. Zhruba tři tisíce respondentů odpovídaly

ve frekventovaných přepravních uzlech jako je Anděl, Budějovická, Skalka

či Roztyly."

Z toho jasně vyplývá, že v naprosté většině byli dotazováni 1/ - lidé kteří bydlí přímo na stanici metra, a 2/ - lidé kteří mají přímé spojení na takovouto stanici, tj. lidé pro které se nic nezměnilo, nebo naopak změnilo k lepšímu. Podle toho také výsledek "průzkumu" vypadá. Metro trasy kupodivu nezměnilo, tramvaje jen v nejmenší míře. Nejhorší dopady změn pocítili hlavně ti co jsou nuceni celou trasu cestovat autobusy, maximálně v kombinaci s tramvají, a jsou často nuceni přestupovat na zastávkách kde zahynul pes. (Je tato formulace dostatečně slušná???)  Těm se (Podle jejich vlastního přiznání) tazatelé snažili obloukem vyhnout!!!

+15/0
10.1.2013 16:48

Z39d82e39n68a 33H73v38o49z16d92e59n38s82k34á 6583357227126

Hrebicek na hlavicku!R^

+5/0
10.1.2013 16:55
Foto

R64o77b75e88r66t 55P30l77o51c71h 4826432611363

Netušim jak vám, ale mě Roztyly nepříjdou jako přestupní uzel. Jezdim denně metrem v úseku Kačerov - Háje a na Roztylech nastupuje suveréně nejméně lidí...

+1/−2
10.1.2013 23:04

J31o95s70e51f 77S59c81h45m42i59d30t 5133697403782

A co všichni ti lidi, co dojížděj z jihu do Prahy za prací a do školy? Autobusový terminál mi přijde jako celkem významný přestupní uzel. ;)

0/0
11.1.2013 11:26
Foto

R15o95b38e94r16t 80P75l11o63c93h 4726232121943

Mnohem více lidí dojíždí do Prahy za prací nebo do školy s přestupem na Hajích nebo na Opatově. Ale je fakt, že ty dálkové linky opravdu končí na Roztylech. Ale platí, že tam z celého jižního města nastupuje nejméně cestujicích.

+1/0
12.1.2013 1:14

J85a77n 33J58o97r11d60a37n 5861837449

Kdyby tak dodržovali jízdní řády!! To by se pak jezdilo.

+3/−1
10.1.2013 16:12

J51i81ř41í 42K39r45e51j60č47í72k 2657868144666

Ono by se to dodržovalo, ale když Ropid soustředil příliš mnoho spojů do míst, kam se fyzicky nevejdou a Praha zároveň začala systematicky likvidovat preferenci MHD, tak prostě zůstává u zbožného přání...

+1/−1
10.1.2013 17:36

J30a50n 29J68o87r83d86a68n 5431477729

No je to spíš tím, že Ropid stanovuje nesmyslné jízní řády, které řidiči nemají šanci stihnout!

0/0
11.1.2013 14:31

M52a79r20t42i76n 53K67n50o20b 1709387935694

...a jak jste spokojeni se změnami v pražské MHD vy? Vylpňte anketu na

http://cibulky.info/anketa/index.html

průběžné výsledky na

http://cibulky.info/anketa/vysledky.php

0/0
10.1.2013 15:48

A30l63b36e71r51t 56C22e21c46h54l 1403801207178

Při zpracování tohoto průzkumu se zřejmě inspirovali jistým Josefem G. který se kdysi vyskytoval v Německu. Ten taky říkal, že Německo válku vyhrává a přitom ruský tanky už stáli na kraji Berlína. :-P

+9/0
10.1.2013 15:11

Z28d95e60n63a 23H97v93o66z91d71e49n15s95k21á 6283637557596

Mein Fuehrer....Steiner hat es nicht geschafft...

;-D

+1/0
10.1.2013 17:02

K21a35r98e66l 29H59a96n90o89u59s41e42k 6656117956431

aha, tak já jsem to dnes vzal bez čtení, tak držíte první místo

0/0
10.1.2013 18:37

J59i32ř24í 19K73r80a71m36p96l 4446984126516

zmanipulovaná statistika.

Nová doprava NENÍ lepší. Zaznamenal jsem pouze zhoršení stavu. Nevěřím žádné statistice, kterou jsem si sám nezmanipuloval.

+10/−1
10.1.2013 14:46

M26i98l28a90n 84N31o97v81á29k 6395400141

já vím o celé čtvrti, kde nejspíš nenajdou ani jednoho spokojeného ...Hodkovičky ... tam bych řekl 70% lidí Ropid a jeho změny nesnáší ...a těch zbylých 30% jezdí autem

+3/0
10.1.2013 14:40

L25a16d14i16s60l39a82v 14H98a76b67a40l41a 6499478546376

Ten průzkum asi dělali v sídle DPHMP...

+9/0
10.1.2013 14:36

M39a32r25t96i88n 47P42e41t24r 6743252748459

To mě také napadá jako asi jediné místo v Praze, kde by jim to mohlo takto vyjít....

+4/0
10.1.2013 14:41

J77i12r83i 77J69a64v64u31r89e83k 7696282472266

Ani nevíte, jakou máte pravdu. Ptali se totiž lidí v MHD, jestli jezdí MHD. Vyšlo, že jezdí. Z hlediska statistiky je tento výzkum zcela bezcenný, protože nebyl použit reprezentativní vzorek obyvatel. Těch, co jezdí autama, se nikdo neptal.

+4/0
10.1.2013 15:39

J31i59ř59í 53K80r60e36j91č98í18k 2877278274656

Proč DPHMP ? Ten s průzkumem ani změnami nemá nic společného...

+2/0
10.1.2013 17:40
Foto

K72a28r24e18l 87P34l41a89c37h56ý 6706766894719

Super dobrodruzstvi bylo to, jak znama, z Pardubic. ktera neslysi cestovala z hl. nadrazi na Malostranske namesti. Nez prisla na to, ze tramvaj na Malostranske vymeni cislo, dvakrat ji to ujelo a prisli jsme pozdě na konferenci (cekal jsem na ni a rovnez neslysim) Nemely by byt ty adventury zpoolatnene?

+3/0
10.1.2013 14:22

Z17d41e40n37a 70H10v26o19z64d25e71n92s84k50á 6203847697806

Jo, ja jsem Ropidu desne vdecna za to, ze autobus k nam do prace jezdi mimo spicku jen 2x do hodiny anebo musim klusat od jineho spoje pres pul kilometru.  Jo, postat si denne na Kacerove 15 minut jako tydyt, to se oceni.;-€;-O

+4/0
10.1.2013 14:11

P46e47t65r 26V64e54s19e58l90ý 2899688313966

Co byste ještě nechtěla? Nám to jezdí jednou za hodinu nebo šlapat 2 km od nejbližšího trolejbusu.

0/−2
10.1.2013 14:15

Z20d82e46n29a 90H75v57o89z56d64e56n19s59k92á 6263417567496

Ja bych jen chtela, aby to bylo jako tech vic nez 30 let predtim...;-)

To jsme totiz meli linku 193 primo k ustavum z Budejovicke (no, taky se jmenovala jinak, ale princip byl stejny) a koncila tam.

Tu ted sotousove presmerovali do Kunratic na Seberak, ale protoze cestou z centra je zastavka uz za krizovatkou u IKEMu, tak k nam nemuze odbocit a jede rovne. Cestou zpet uz odbocit mozne je, tak se u nas stavuje. Jak u blbejch na dvorku, fakt.

A nejhezci  je, kdyz se u brany pred byvalou zastavkou schazi hloucek tech, co sli odzdola od IKEMu s temi, co klusali od Zelenych domku o zastavku dal...

+2/0
10.1.2013 16:54

P27e70t10r 95V52e34s51e25l75ý 2819608503346

Takových optimalizací bylo. 500m na zastávku je opravdu sranda, to chodím každý den. Já se děsím březnové "optimalizace" v Ostravě.

0/0
11.1.2013 12:45

J28a94n 92M73o81h11y13l89a 3928928336558

Celých 500 metrů, to je opravdu tragédie :-D zdaleka ne všechny změny byly k lepšímu, ale tento argument je čistá lenost

+2/0
11.1.2013 8:41

K90a10r69e54l 93U26r42b59a42n 8294142358191

Dobrá změna je, že Trojka jezdí přes den s jedním vozem. Narvaná jak za bolševika.

+9/0
10.1.2013 14:06

K85a92r94e49l 60H80a18n94o23u32s89e64k 6986517586541

zase mají lidi k sobě tak nějak blíž....

+1/0
10.1.2013 18:39

Z45d36e76n17a 71H96v43o50z55d30e86n43s18k73á 6853757887486

Intimni atmosfera.

0/0
10.1.2013 18:46
Foto

R71o25b20e94r53t 42P51l47o94c86h 4466642391263

Jo ta páteřní jednovozová trojka, to je dobrá blbost no :)

0/0
10.1.2013 23:09

P90e10t87r 83Š76k57o12d23a 5957600974150

"Věřím pouze tomu průzkumu, který si sám udělám"...takže asi tak. Tohle je výsměch Magistrátu v čele s panem radním všem cestujícím :-/

+5/0
10.1.2013 13:47
Foto

A60n31g60e15l57i14k88a 19K12o85c39k34o40v33á 2731300597

škoda len, že tie ich metrolinky nechodia tak, ako majú.. pravidelne ráno čakám na 174 a ešte sa mi nestalo, že by prišla načas.. tie ich vychvaľované intervaly sú nanič, keď namiesto každých 7 minút chodí každých 10- 15 minút.. a to nehovorím o zrušenej 130, takže sa cez víkend dostať z Nových Butovíc znamená, že musím ísť až na Luka a tam čakať na už spomínanú 174.. takže úspora času = 0

+6/0
10.1.2013 13:44

Z47d62e18n64a 56H26v26o72z96d90e22n89s69k11á 6233447547366

Nechodia tak proto, protoze to jsou metrolinky. Kdyz tahnete bus pres cele mesto, jak to dle Ropidu musi byt, tak holt se to zpozdeni nasbira.

+3/0
10.1.2013 14:12
Foto

A89n25g44e81l88i59k50a 17K87o24c58k58o46v34á 2371920467

ja viem, že to je tým, že tá trasa je dlhá, ale to ma predsa zaujímať nemusí.. vyhlasovali, aké sú metrolinky super a ako často chodia a človek zistí, že chodia ešte menej často, ako "obyčajné" spoje..

tak nech posunú odchody na zastávkach.. ak je tam napísané, že prejde z Hradčanskej na Nárožní za 20 minút a on ten bus to nestíha ani za 30, tak je asi niekde chyba v systéme.. nehľadiac na to, že keď prídem na bus o pol a je trištvrte a široko ďaleko žiaden bus, tak to dosť naštve..

0/0
10.1.2013 16:14

Z22d44e96n94a 73H43v87o83z16d96e96n22s26k38á 6213957777466

No to je ale ten rozdil mezi vyhlasovanym a skutecnosti.

Ze se metrolinky budou zpozdovat, to jim DP rikal jeste pred zarijovymi zmenami.

Ale marny, marny, marny...

+2/0
10.1.2013 17:00
Foto

A39n43g13e80l29i15k15a 19K38o58c48k42o74v65á 2411170767

ja viem.. škoda slov :) som sa len chcela odreagovať :))

+1/0
10.1.2013 18:37

L31a19d39i94s51l10a92v 14H52o53l19í75k 5962292479501

Buďte ráda, že když Vám 174 přijede, tak se do ní alespoň vejdete. Já u 135 takové štěstí nemíval, tak místo toho chodím 3x tak delší trasu na tramvaj.

+1/0
10.1.2013 17:28
Foto

A55n90g62e12l18i63k77a 89K67o33c58k34o67v63á 2311560837

máte pravdu :)))

+1/0
10.1.2013 18:36

A30l43e73x68a17n44d91r 13Š87í24r 5611610103

Připomíná mi to jednu sloku jedné písně z dob bolševismu:

Socialismus je výhoda

pro velikánskou část národa,

snad pro polovinu,

nebo desetinu,

přinejmenším pro dvě procenta.

+5/0
10.1.2013 13:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.