Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První pražská zastávka tramvaje na znamení se osvědčila, budou další

Od prosince funguje v Praze první tramvajová zastávka na znamení: ČSAD Smíchov. Stejný režim plánuje společnost Ropid, která pražskou dopravu organizuje, zavést i na dalších zastávkách zhruba za rok. Ve hře je i varianta udělat to na celých souvislých úsecích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K27a23r59e74l 63D47r83d59a 6234302697

Šel jsem s vozíčkářem a potkali jsem H1 na Nám. Republiky - bludný Holanďan č. 1 . Nikdy jsem neviděl, že by H1 někoho vezla a teď se mohl řidič přetrhnout, zda se nechceme svézt. Už to vypadalo, že zastaví a kolegu násilím nacpe do vozu. Tak tomu říkám spoj na znamení. ;-D Že by nabral někdy někoho z postávajících cestujících, tak to ani náhodou. Přitom má v centru zastavovat, ale zastávkami H1 běžně jen projíždí. To je spoj jen k vzteku.

Jinak jsem proti masovému zavádění zastávek na znamení. Město je prostor pro lidi, podle existence zastávek se řídí chodci, když přechází vozovku. Jak bude nejisté, zda tramvaj zastavuje nebo ne, bude to chodce i řidiče ohrožovat na životě. :-/

0/0
21.1.2013 3:09

B42o16h54u10s21l26a22v 37K90r95á25l88í97k 2451860879946

Celý článek je o tom, že se ta jedna zastávka na znamení osvědčila, ale paní redaktorka se zapomněla pana skorošéfa Procházky zeptat, jak na to vůbec přišel. Nebo je to opět jen jeho zbožné přání? Kolik procent tramvají tam teda nezastavuje, jaké byly vyčísleny úspory, jaký vliv to mělo na dodržování jízdního řádu a jak bylo ověřeno, zda zvýšení bezpečnostního rizika způsobené změnou provozních předpisů je únosné? Paní redaktorka ještě zapomněla připomenout, že i nyní podle provozních předpisů musí každá tramvaj při průjezdu čela vlaku kolem čela zastávky zpomalit na 15 km/h, takže ten efekt úspory bude výrazně nižší než u autobusů a pro chodce a ostatní účastníky provozu bude tento manévr vždycky matoucí.

+2/0
18.1.2013 21:33

B63o74h79u88s97l84a51v 52K38r38á11l80í24k 2861700759446

Většina ČSAD a ex-ČSAD dopravců naopak rozlišování druhu zastávek úplně zrušila, protože to je zbytečná byrokracie. Normální řidič prostě ví, že má zastavit, když je to potřeba, a nezastavuje zbytečně, když je evidentní, že není proč.

+1/−1
18.1.2013 21:18

P81e68t56r 31H33r49o16m46á95d92k31a 1969692755278

Tak jasně že v dopravě z Horní do Dolní Lhoty to nepotřebujete...

0/0
19.1.2013 21:10

M60a95r63t58i55n 88R52u18z68i57c67k87a 1832358206817

Na jednu stranu se zavadeji zastavky na znameni aby se usetrilo pri brzdeni a rozjezdu, na druhou stranu se zavadeji nesmyslne zastavky jako Vozovna Hloubetin, ktera je asi 2min. chuze od zastavky St. Hloubetin.

Nemam problem s nekterymi zastavkami na znameni, kde byl hlavni argument setreni, ale tahle zastavka to uplne poprela.

+1/−1
18.1.2013 17:24

B37o27h31u11s15l28a48v 42K50r40á81l61í88k 2581310409676

Tam byla zastávka odjakživa, i když občasná.

+1/−1
18.1.2013 21:15

M35a62r62t90i17n 27R88u91z26i48c61k75a 1802288626697

No fyzicky tam slouek jako obcasna byl, ale nemate pravdu, nebot zadna pravidelna linka na teto "zastavce" nikdy nezastavovala, nyni se na ni zastavuje pravidelne...

Neexistovala ani jako obcasna pri zatahovani do vozovny, vzdy byla posledni zastavka bud St. nebo Novy hloubetin.

Mj. zde na idnes najdete clanek o moznem zavedeni zastavek St. Hloubetin a N.Hloubetin na znameni, zatimco o zastavce Vozovna Hloubetin neni ani zminka o podobnem zameru.

Jny priklad je treba Vozovna Kobylisy, kde je skutecne pred odbockou do vozovny obcasna zatavka v provozu, o Vozovne Hloubetin jako obcasne se to rici neda, nikdy nebyla v provozu, a opravdu je naprosty nesmysl ji zavadet, ...

0/0
19.1.2013 19:48
Foto

S82t49a68n51i53s26l54a76v 25T25e14s57a69ř 9557784982464

Na mnoha místech na světě jsou dokonce všechny zastávky na znamení. A semafory pro chodce na všech větších křižovatkách na tlačítko. R^

+2/0
18.1.2013 15:45
Foto

J57o25s10e56f 28K46o20ř14e22n22s12k98ý 5800742587631

V Jihlavě jezdí MHD na znamení na všech trasách a nejsou s tím žádné problémy. V Praze by úspory mohly být velké, pro cestující to znamená pouze mávnout nebo stisknout knoflík.[>-]

+3/0
18.1.2013 13:53

J98a29n 75K81o70z25á80k 3453175238906

no jo, ale tramvaj na znamení je něco jiného než autobus či trolejbus. V Praze je samozřejmě taky plno autobusových zastávek na znamení:-)

+1/−1
18.1.2013 14:33

Z11d83e43ň55k91a 81V76e44s69e46l69á 8359305317410

Je to úplně stejné. V Brně jsou i tramvajové zastávky na znamení už spoustu let, od ledna přibyly ještě další, a funguje to naprosto normálně. Nemluvě o tom, že některé zastávky jsou na znamení celodenně, jiné jenom od 20 do 5 hodin a jiné zase jenom v nepracovní dny. A nikdo si nestěžuje, že mu tramvaj nebo třeba i bus/trolejbus ujel, protože se při čekání na zastávce zamyslel a zapomněl si mávnout, což byl "argument" pro zrušení zastávek na znamení v Prahe. ;-D

0/0
18.1.2013 15:19

P49a13v42e73l 26O44d39r98a15z56i59l 6324639857980

Vozidla MHD v Brně zastavují v zastávce na znamení vždy, když tam někdo stojí.

0/0
18.1.2013 18:34

Z28d21e20ň33k28a 12V37e77s55e16l97á 8979245927610

Nemyslím si. Ono asi totiž hodně záleží mj, na tom, kolik linek danou zastávku obsluhuje. A pokud to nemají řidiči nařízené, tak záleží i na řidiči, jestli skutečně zastaví, když tam někdo jenom stojí, nebo jestli se musí dát znamení mávnutím ruky.

0/0
18.1.2013 19:12

J58a50n 60K48o83z40á42k 3743485748666

jenže v Praze je problém, že mávání na zastávkách na znamení bylo zrušeno, tudíž by tramvaj stejně musela skoro na všech zastávkách stavět, jelikož tam stejně alespoň jeden člověk vždycky stojí. Proto my zavedení zastávek na znamení přijde nesmyslné, dokud by se to znovu nezavedlo, ale kde bychom to pak byli...

0/0
18.1.2013 18:35

Z54d44e50ň45k31a 53V80e83s47e51l24á 8209975227470

Pokud je zastávka "na znamení", tak to, že tam někdo stojí, přece není znamení....? 8-o To asi zase někomu něco značně ujelo...

No, tak se to mávání zase zavede, holt si lidi budou muset dávat bacha, aby se nezamysleli...

0/−1
18.1.2013 19:09

B75o64h28u19s45l41a83v 21K94r11á81l12í46k 2241860789456

Zastávky na znamení se zřizují právě v těch místech, kde většinou nikdo nestojí.

0/0
18.1.2013 21:10

M83a53r44t81i42n 15R70u75z53i43c19k23a 1172368496497

Mno, chvili jsem pracovne pobyval v Jihlave, a mel jsem ohromne problemy s orientaci, nebot zastavky se nehlasili, a reklamy polepene pres okna ze z autobusu nebylo temer videt, hlavne po setmeni. Bylo opravdu vyborne v rychlosti sledovat kde jste a kdy si zmackout. Nehlede na to, ze kdyz vyjel autobus ze zatacky a vy jste si mavnul pozde, tak nezastavil. Jihlava neni dobry priklad, po me stiznosti na DP alespon do vsech vozu slibili dat planky linek a hlaseni zastavek. Pro mistni to problem nebyl, ale pro turisty treba ohromny.

0/0
18.1.2013 17:37

Z71d92e65ň19k30a 64V30e23s59e38l49á 8309705777460

V Jihlavě se zastávky hlásily už dávno, problém byl, že se nehlásily zastávky na znamení, ale to už taky napravili, jak jsem měla možnost osobně o prázdninách poznat. ;-)

0/0
18.1.2013 19:14

P32e63t45r 74V24e68s12e92l32ý 2239488683866

Muže mi někdo vysvětlit, jak se bude dodžovat jízdní řád u těch souvislých úseků. Aspoň u nás nesmí odjet ani o minutu dříve, něž je uvedeno v jízdním řádu. A na takových 5 zastávkách za sebou se tři minuty vyšetří jedna báseň.

+5/−1
18.1.2013 13:18

L50u12d81ě92k 55Š62i96š52á93k 3227358629874

Viděl bych to jednoduše. Interval se zkrátí na celý úsek třeba o ty zmiňované tři či více minut, takže pokud tramvaj vícekrát zastaví, tak nabere zpoždění.

0/0
18.1.2013 13:46

M23i68c81h75a30l 55F81r64a72n90z 7533903741342

nebo se použije osvědčená hláška - interval 3-5 minut a budou z obliga :-/

+1/0
18.1.2013 13:51

J13a89n 72J86í17c26h60a 8360190368671

A nebo na nejake z tech zastavek na znameni zastavi, pocka a odjede dle jizdniho radu (jak to treba ted delaji autobusy).

+1/0
18.1.2013 14:17

M36a25r25t48i78n 69R32u49z61i79c87k34a 1492468276237

to neni uplne prakticke, protoze za ni muze jet tramvaj, ktera bude nabirat zpozdeni...

0/0
18.1.2013 17:25

P14e84t38r 89H49r64o86m71á49d13k49a 1479552705628

Tuhle hlášku bych o víkendu v jízdním řádu docela bral...

0/0
18.1.2013 18:07

K42a72r49e62l 28B66u49r33i21a82n 1674351723321

Viděl bych to tak, že na některých zastávkách po trase holt tramvaj bude stát delší dobu, aby případný časový náskok srovnala podle JŘ. Naneštěstí to bude určitě ta zastávka, před tou, na níž zrovna chcete vystoupit (vlastní zkušenost) :-)

+1/0
18.1.2013 14:20

M12a48r47t69i97n 47R31u33z96i76c86k59a 1372768396657

neni to mozne, spis nastvete lidi, kteri jedou v tramvaji za tou co bude cekat, a to muze dana tramvaj mit naopak zpozdeni... proste druha tramvaj nemuze jen tak predjet tu, ktera ma zrovna dost casu...

0/0
18.1.2013 17:28

B82o11h16u18s35l90a75v 96K64r94á46l44í15k 2781650969616

Tak logicky když řidič vidí z jiného směru přijíždět zpožděnou tramvaj, tak se nenacpe před ni. Při taktových intervalech už má každý řidič zažité, co má jet před ním a co po něm. A pokud žádná z nich zpožděná není, tak logicky nemůže jedna druhou zdržovat, protože jízdní doby ve stejném úseku mají stejné.

0/0
18.1.2013 21:14

J98i27ř11í 10K10r84e72j25č20í49k 2517848404176

Což je pochopitelně nesmysl, jelikož řidič fakt nepozná, jestli je ta tramvaj z "jiného směru" zpožděná nebo naopak předjetá.

0/0
18.1.2013 22:04

S22t55e80p27a83n 33T65o23t75h 8568709725428

A k cemu je ti jizdni rad??? V Londyne jsou vsechny trasy v intervalech a je to v klidu. Neni nutne mit zivot casove na vsechno nalajnovany. Stejne se rady, hlavne ve velkych, cpanych, mestech blbe dodrzuji. V Praze neni vyjimka.

+2/−2
18.1.2013 14:21

R51e83n87é 90C96v30r62k74a76l 9226649816116

To je nesmysl - přijdu na zastávku, kde je napsáno: interval 30 minut. Jak ale zjistím, kdy odjel poslední spoj - a tedy jak dlouho budu čekat??

+3/0
18.1.2013 14:38

T31o45m20á80š 36Z54e79m63a39n 3325588974485

Při intervalu delším než 10 minut to podstatné je.

l

+3/0
18.1.2013 14:50

B22o38h42u13s34l53a39v 21K39r72á36l61í59k 2861200549466

Jenže k tomu, aby ty intervaly fungovaly a vozidla se neshlukovala, je potřeba právě ten jízdní řád.

0/0
18.1.2013 21:09

B77o68h61u11s32l44a77v 65K75r43á27l62í87k 2541640419986

Před vynalezením železnice a příručních hodinek jezdili i u nás formani podle intervalů. Obvykle tak jednodenních až týdenních.

0/0
18.1.2013 21:27

J80o49s46e44f 18K40o38m70á19r15e46k 5534742944919

Mám pocit, že v Praze mají (nebo mívali) k jízdnímu řádu toleranci +/- 2 minuty. Každopádně hlášení o době dojezdu, jak už to na některých zastávkách funguje, by tuhle otázku aspoň trochu vyřešilo.

0/0
18.1.2013 15:07

B53o84h84u79s38l86a21v 15K96r35á68l77í94k 2921760849806

Ta tolerance má vliv leda tak na statistiku, jestli se ten spoj někde vykáže jako přesný anebo na. Na práci řidiče ani na spokojenost cestujícího to číslo nemá žádný vliv. Mimochodem, už dávno je to -0/+2, nadjíždění už se netoleruje.

0/0
18.1.2013 21:21

J95i28ř86í 38K14r98e43j59č31í72k 2607348714286

-0/+3, přesněji teda 1-179 vteřin.

0/0
18.1.2013 22:06

Z31d68e32ň69k43a 68V78e60s69e93l38á 8419465827700

Tak ty tramvaje budou v daném úseku jezdit o něco pomaleji. Ony jsou ty jízdní řády stejně obvykle napnutý, nevidím v tom větší problém.

+1/0
18.1.2013 15:16

B60o75h25u37s61l72a77v 76K14r24á79l85í46k 2781650479546

Jízdní řád v povrchové dopravy je stejně vždycky založen na statistice a pravěpodobnosti. Jednou musí dávat přednost, podruhé na tom samém místě nemusí. Jednou nastupují tři lidé, podruhé dvacet lidí. Jednou natrefí na semaforu volno, podruhé stůj. Pokud místo ve dvaceti zastávkách bude zastavovat v patnácti, tak se to také projeví celkovým zrychlením, i když pokaždé to budou jiné zastávky.

0/0
18.1.2013 21:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.