Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trasa metra D opět ulehá ke spánku, politici na ni nedali ani korunu

Výstavba čtvrté trasy pražského metra se zřejmě opět odkládá. V rozpočtu Prahy na letošní rok totiž není na přípravu výstavby "déčka" ani koruna. Primátor Bohuslav Svoboda však říká, že se o tom ještě bude jednat. Ukazuje se, že Praze chybí detailní dopravní koncepce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R17i18j83a87n25a 70E24g25e51r14e43r13o11v10á 4676450494353

Odkloněno.

+1/0
24.1.2013 16:17

L41u33k93e 73V11o61j50t89ě93c84h 7813875260447

Žádné metro není potřeba. Brno nebo Frýdek-Místek ho třeba taky nemaj a jsou tam spokojení :-)

+1/−1
24.1.2013 13:05

T79o14m38á41š 77Z72e90m63a40n 3925388904695

A ve Vidlákově Lhotě (okres Benešov) také nejezdí. ;-D

+1/0
24.1.2013 14:47

R46o11b72e50r58t 98P28r53a53ž18á27k 4238986165370

Za to tam mají integrovanou žebřiňákovou dopravu.

0/0
25.1.2013 17:07

R54o79b44e47r75t 11P35r38a18ž14á15k 4568956505620

Zkrátka trasa D není a nebude.

0/0
24.1.2013 11:15

Z57d72e37n21a 91H89v75o40z38d79e98n30s79k97á 6113867977376

A pro vas nikdy, i kdyby byla.;-)

0/0
24.1.2013 11:19

R53o86b38e67r10t 81P65r41a53ž76á98k 4958516545260

Já ji naštěstí nepotřebuju. :-P

0/0
24.1.2013 11:51

P41e26t36r47a 67V76a56ň55k58o63v48á 4744244366102

v titulku mělo být: " ..politici už všechno rozkradli."

0/0
24.1.2013 10:56
Foto

M64a26r75t87i95n 67Š95i25m28e60k 5225949482305

Ale no tak, vy modří partizáni, vždyť Metrostav bude bez peněz :-P

+1/0
24.1.2013 8:53

J23a95n 63N71o82v22á30k 3537418484726

Opravte si vážení ten pravý sloupek kde mate rozpočty stavby, jeden původní a druhy novy.. Neznalý člověk by si pomyslel ze se ušetří 10 milionu a ze stavba původně stala jen přes třicet mil.. Vypadá to hloupě..

+2/0
24.1.2013 6:39

M15a22r24e40k 98T27u48r65n64o79v40e98c 7355352650296

To v tom šedém boxíku vpravo myslí iDnes vážně?

Orientační propočet nákladů

Původní návrh: Pankrác – Depo Písnice 34 755 000 korun

Nová varianta: Pankrác – Depo Písnice 24 524 250 korun

Úspora oproti původnímu návrhu: 10 230 750 korun

Tak kdyby tam napsali, že je to v tisících, ale takhle? Mi přijde, že v iDnes se jim problém s pražskou dopravou povedlo vyřešit, za tyhle peníze to Praha sfoukne jedna dvě, to je snad pár procent ročního rozpočtu...

+6/0
24.1.2013 1:00

M30i87r27o53s79l92a82v 75J51e27ž30e82k 8861376582148

Ten současnej primátor Prahy, to bude taky pěknej dáreček, na nejdůležitější projekty peníze nemá. 8-o

+2/−5
24.1.2013 0:10

M61a57r95e50k 57T59u62r79n80o95v22e93c 7575762420836

No, to že se bude stavět Blanka a také že se bude prodloužení metra A stavět dříve než metro D, za to nemůže, za to může předchozí vedení...

+9/0
24.1.2013 0:57

S64l67a50v59o57m72i30l 86T90l40a52p71a67k 4444135173831

nejdřív se musí myslet na sebe

0/0
24.1.2013 9:15
Foto

B89r51o75n72i84s48l33a74v 32G94a13b60r98y20š 2832769701

Tak by se měla honem rychle probudit, protože Nuselský most to dlouho nevydrží. Zatím se jezdí bez omezení, ale jednou se bude muset uzavřít. Jiná adekvátní náhrada za metro C v této lokalitě není.

+7/0
24.1.2013 0:09

L35u24k16á70š 22H30l14o34u81c22a55l 6552950891544

déčko v aktuálně plánované podobě ale problém nuselaku neřeší :-/

+6/0
24.1.2013 0:13
Foto

B46r31o72n38i19s18l42a71v 46G98a58b61r46y20š 2292159381

Ale ano, řeší. Pokud ne, co byste dělal v případě, že by se Nuselský most skutečně musel kvůli rekonstrukci uzavřít? Jak a čím byste přepravil ty tisíce cestujících?

0/0
24.1.2013 0:16

L64u95k31á82š 13H58l17o38u29c27a88l 6572770381104

já rozumím vaší připomínce, ale déčko v poslední plánované variantě funguje "jen" jako odnož z céčka od pankráce směrem na krč

+4/0
24.1.2013 0:18

T32o74m50á89š 76Z21e39m71a76n 3615698604925

Toto řešení mělo být dočasné (vzor 1968) a umožňovat další pokračování na vinohrady.

Nuselák zjevně ještě chvíli vydrží a tohle řešení by bylo lepší než nic.

0/0
24.1.2013 0:25

L25u75k69á85š 90H72l51o46u82c26a26l 6142820791404

ano, máte pravdu, projekt počítá/počítal s pokračováním déčka z pankráce na synkáč, na mírák a dál na žižkov (tuším že na basilejské náměstí). ale toho se nedočkají ani naše děti...

+4/0
24.1.2013 0:43

V78a41c48l70a57v 67K84u34b79i57s 5371761939447

Tak samotny nuselsky most problem nema, problem ma pouze tubus metra, ale chapu to jako zjednoduseni. Myslim si ze problem nuselaku vyresi az trasa E. Pokud se D postavi jako odnoz metra C, tak si lide zvyknou a pote pro ne bude mene komfortni prestupovani a vznikne tlak na dobudovani trasy metra E.

+1/0
24.1.2013 0:32

Ř38e66h37o88ř 31V46l55a74s51á74k 2614214951496

Defenestrovat málo! Ta obrovská sídliště si opravdu nezaslouží přecpané smrdící autobusy. A i řidiči by byli raději, kdyby nebyl jeden pruh na Vídeňské od Thomayerky ke Kačerovu plný autobusů.

Tohle mi jako voliči vadí několikanásobně víc než to, že si třeba nějaký politik ulil nějaký miliónek do kapsy. Ale proč sakra při tom ulejvání alespoň nemohl dělat dobře svou práci? Nebyl čas?

+12/0
23.1.2013 23:57

T94o20m20á44š 72Z67e24m18a76n 3445808444865

Souhlas, navíc tam nejde natáhnout nic jiného, tramvaj či vlak nemá díky profilu žádnou šanci ani prostor.

+4/0
24.1.2013 0:13

V97a74c50l61a15v 24K57u60b78i70s 5391411149777

Tramvaj by mohla castecne pomoci, ale problem by se pak presunul z Kacerova na Vyton. Alternativu s vybudovanim tramvajove trati pres Nove Dvory, Modrany, Zbraslav na Slivenec a Barrandov o ktere se take uvazuje jako o castecnem reseni nepovazuji take za dobry napad. Me staci videt jaky je to silenstvi v Dublinu, kdyz tam funguji jen tramvaje a zadne metro.

0/0
24.1.2013 0:37

L67a45d98i75s46l56a49v 61H21o43l28í98k 5582632929781

Na metro se peníze nenajdou, ale na tunel Blanka se rok co rok nachází miliardy... Rv

+11/−1
23.1.2013 23:44

T38o23m80á83š 50Z59e93m23a82n 3505668174895

Blanku bych nezpochybňoval, na severu Prahy stále ještě neexistuje žádné východo-západní spojení.

+3/−2
24.1.2013 0:12

L41u52k98á72š 91H76l61o36u82c68a11l 6672980251854

Blanka má své opodstatnění a přes mraky negativistu Praze ohromně pomůže. blbý je, že je o 10+mld. dražší než měla původně být

+4/−1
24.1.2013 0:15

T68o35m85á43š 79Z93e30m78a46n 3905948264785

Víte, musíte uplatit čtvrti, kterými Blanka prochází, množstvím víceprací v podobě rekonstrukcí, parčíků a cyklostezek, aby vám výstavbu nebojkotovaly.

Druhá věc je, že Praha je geologicky nejblbější místo na Zemi hned po tekutých píscích v deltě Mississipy. Zjistit kolik bude nějaká podzemní stavba stát v podobných podmínkách lze jediným způsobem - postavit ji.

Je to obrovský rozdíl proti stavbě metra třeba v žule Skandinávie.

A k tomu ještě výlet na Everest..

+7/−1
24.1.2013 0:22

L90u85k15á14š 50H87l29o65u66c71a75l 6942910201394

v komercnim světě (a "občanských" sdruženích) se tomu říká rocketeering, ale u radnic městských částí vůbec netuším jak to nazvat...

+4/0
24.1.2013 0:25

T96o93m25á24š 73Z59e43m87a30n 3875708984455

Korupce.

Je zkrátka problém, že Praha nerozhoduje jako jeden celek, ale jako 250 rozhádaných vesnic.

+2/0
24.1.2013 0:33

L35u29k80á15š 71H57l85o93u49c44a11l 6362490901754

klíčovou roli hrál a hraje magistrát. jde jen o to sladit parciální zájmy (nikoliv jen města a městských částí...). a to evidentně pánové nezvládají

0/0
24.1.2013 0:40

S25t56a45n85i77s15l14a86v 56K17y95s90e30l86a 5683775300177

Škoda, že se to nepostavilo za minulého režimu, protože mi přijde, že výstavba je dneska jen šíleně drahá viz. třeba: http://www.stream.cz/gebrianvs/755693-gebrian-vs-metro a hrozně pomalá. Mimo to nechápu, proč metro nevede do Modřan, kde je více lidí než v Písnici...

+4/0
23.1.2013 23:28

Ř23e93h19o85ř 80V54l56a19s12á57k 2134484981276

Do Modřan už vede tramvaj a vlak. Pokud něco dělat v  Modřanech, tak zdvojkolejnění a elektrifikaci trati Modřany-Braník-Krč-Kačerov-Vršovice, případně i Kačerov-Hostivař.

+4/0
23.1.2013 23:53

T23o57m19á24š 82Z82e51m38a38n 3385608284125

Jak píše p.Vlasák, kdyby vedlo metro jinudy, tak musí řešit Modřanskou rokli a nevedlo by do nejobydlenějších míst.

A navíc, Písnice jako konečná je ideálním místem pro zachycení množství lidí, kteří se každý den valí ze satelitů v okolí "staré benešovské".

0/0
24.1.2013 0:16

V78a65c86l35a49v 91K50u67b45i29s 5151531879817

Ale ono do Modran povede, zastavka bude u dnesni polikliniky Modrany a blizskeho obchodniho centra. Jen tam nepujde udelat konecna coz neni tak velky problem.

+1/0
24.1.2013 0:40

F38i16l85i72p 98R96o81m17a46n44i39u48k 5901554947

Je to strašně smutné, chudák pražáci ;-(. Vždycky je mi tak teskno, když jim přečíslujé autobusé helé. A teď ještě nebude dééé ;-D;-O

+1/−24
23.1.2013 23:28

R90a39d29o93s29l16a27v 61K88l66a29u92d73a 5354748794172

Co to kecáš?

+13/0
23.1.2013 23:54

M96a20r51t41i56n 31V23a82n72ě39k 9744407402573

To ani on sám neví, vždyť se na něj podívejte.

+10/0
24.1.2013 0:06

L61u30k73á26š 23H87l90o97u25c19a23l 6212460341264

krno?

+2/−2
24.1.2013 0:16

T73o20m35á92š 97Z91e69m42a22n 3285108544625

Tudy ovšem proudí i zástupy Středočechů.

+1/0
24.1.2013 0:23

L88u57k65á41š 25M49a16l15v82i36n58s70k93y 2848734273248

Nevíte někdo zda byly i nějaké objektivní důvody proč trasa A dostala přednost před trasou D? Laickým pohledem to je zcela nepochopitelné, vezmu do úvahy každodenní situaci u krčské nemocnice.

+7/0
23.1.2013 23:26

J82i20ř86í 89O73u47k14r97o27p39e60c 5750208373649

Protože je to celkově levnější a ty prostředky už na to měly, kdežto na déčko, kdo ví... Také myslím, že než začaly vznikat plány na D, tak už byl projet áčka plně připraven

+1/0
24.1.2013 0:12

Ř32e58h82o75ř 13V18l38a19s74á55k 2784344611746

No to tedy nevím. Projekt Áčka se několikrát měnil, Chalupoida se vlnila.

A že byl projekt na Áčko hotový dřív, tím z toho akorát děláte otázku, proč dostalo projektování Áčka přednost před projektováním Déčka. Laickým pohledem to je zcela nepochopitelné, vezmu do úvahy každodenní situaci u krčské nemocnice.

+2/0
24.1.2013 0:21

L83u18k58á54š 31H54l61o49u64c70a28l 6142640141214

je víc než pravděpodobné že klíčovou roli hrály obchodní zájmy (víme koho), ale objektivní důvod pro prodloužení áčka je větší jednoduchost prodloužení něčeho již fungujícího než stavba zbrusu nové větve metra (které se říká linka)

+2/0
24.1.2013 0:22

V50a82c33l53a82v 67K85u56b63i51s 5681131859347

Protoze byla levnejsi a protoze bylo nutne vyresit dopravni situaci v Dejvicich.

Navic obecne je levnejsi postavit prodlouzeni nez neco zcela noveho.

Puvodni varianta, ze to protahne jen do Veleslavina ale nakonec neprosla a zacalo se chalupojdit a na decko se zapomelo. Kdyby se vse posinulo jen na Veleslavin, tak se dnes mohlo stavet i Decko a do budoucna i vyresit potrebny terminal Dlouha mile, ktery chalupoidou totalne prestal byt realny. Trasa D je navic prokleta co jsem nazivu, tak uz se menila tolikrat, ze vicekrat uz to ani nejde.

+2/0
24.1.2013 0:46

J24a89r39o55m52í94r 83V98í36t 2543667461270

O déčku se v Krči mluvilo už pár let před revolucí. To ještě v blízkosti hotelu zahraničního obchodu byl barevnými vlnitými plechy ohraničen pozemek, kde měla být vybudovaná stanice metra Krč. Je v blízkosti ulice Zálesí. Koukám, že déčko má stále smůlu. To dřív udělají rychlodráhu s Kladnem. Mně by se zase hodilo metro do Plzně :o)

0/0
23.1.2013 23:18

H93o77n63z61a 34P14r64i91b86y92l 8776960320245

jj minimalne 25let :-( co se basni ze se postavi "D". Nechapu, proc je od radnich takovej nezajem vyresit jih Prahy a radsi prodluzujeme neslyslnou trasou linku A, kde se da jeste rict, ze dopravni obsluznost neni tak spatna tak jako je na jihu.

+5/0
23.1.2013 23:25

J14a72r29o17m63í32r 93V22í74t 2433157381590

A podle některých zdrojů tunel z Kačerova k Thomayerově nemocnici vede již od prvopočátku trasy C. Dejte si do vyhledávače "podzemní nemocnice krč" a uvidíte.

0/0
23.1.2013 23:48

T54o14m64á39š 75B29l15a60h51o97š 6596807205170

TRASA "A" ...

_____________

Možná by nebylo marné, prodloužit hotovou trasu A zpět na jih, překřížit Smíchovské nádraží a pokračovat přes Lhotku do Písnice.

Asi  by se tím hodně vyřešilo, ale stálo by to asi šílený peníze ...

0/0
23.1.2013 23:10

V37a90c74l34a81v 32K87u29b75i42s 5421901129227

bude to prekvapeni, ale o moc drazsi nez varianta Namesti miru pisnice by to nebylo. Prekopala by se Plzenska a navedlo by se to na vlakovou trat Zlicin - Smichov a pote pres reku. Navic jednou tam stejne metro bude. Prodluzovat Acko na Zlicin nema  smysl lepsi je nahradit tramvaj ze Smichova a poslat ji az na Stidulky

0/0
24.1.2013 0:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.