Diskuze

Pražský Nuselský most slaví čtyřicet let, architekti dostali šest tisíc

Pražský Nuselský most už slouží řidičům celých čtyřicet let. Otevřen byl přesně 22. března 1973, i když první projekt na přemostění údolí vznikl již v roce 1903. Na stavbu zavzpomínal pro MF DNES i jeden ze tří architektů, kteří most projektovali, Stanislav Hubička.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

A28n28n82a 27V55e79s18e74l46á

23. 2. 2013 20:55

Přes staveniště Nuselského mostu jsem chodila shodou okolností den co den do školy, šplhání po lešení kolem mostních pilířů bylo běžnou součástí mého dětství od první do sedmé třídy, kdy byl v únoru 1973, v rámci výročí „Velkého února“ provoz na mostě zahájen. (Metro ale začalo jezdit až na jaře roku 1974 a to bylo poprvé, kdy jsme s maminkou a tisíci dalšími obyvateli Prahy vstoupili v metru na dlouhé a proklatě rychlé jezdící schody a snažili se na nich udržet rovnováhu... :) )Tak si tam ten březen, pisálkové z iDnesu, opravte...

0 0
možnosti
IP

Kdy už tu konečně bude místo vozovky pěší zóna?

0 3
možnosti
Foto

Až naprší a uschne.

0 0
možnosti
JP

J83a60n 10P62i62r64k26l

23. 2. 2013 7:13

Nevím jestli je nuselák dost bezpečný. Stavěl se přece za komunistů a v té době se jen kradlo, do práce se chodilo jen na oko, aby se mohlo chlastat pivo, jak se to v některých diskusích píše. Nebo že by to nebylo v té době tak špatné s českými inženýry, techniky, a stavebními dělníky, jak  to média mladým prezentují?

0 4
možnosti
Foto

A není to snad pravda? Hospody plný už v deset ráno. Kradlo se, protože se muselo. Cement se prostě legálně koupit nedal, dlaždičky taky ne. A jak kvalitně pracovali dělníci jsme viděli při zaplavení metra. Ošizeno, rozkradeno.

5 0
možnosti
EV

Na šesté fotce jsem našla jednoho hrubě neukázněného tankistu!!!! ;-O

1 0
možnosti
Foto

J74a89n 31P69e37š49e62k

22. 2. 2013 22:59

Co ten březen hned v první větě??

0 0
možnosti
Foto

J63a94n 88P84e49š11e88k

22. 2. 2013 23:00

sorry, druhý

0 0
možnosti
RK

Je jen škoda, že autor článku neuvedl žádnou informaci o první projektu přemostění Nuselského údoli tříobloukovým mostem i s plánovaným tubusem na podzemní dráhu, který vypracoval vysoce uznávaný architekt Stanislav Bechyně (1887-1973). Dokonce byla v některých mládežnických periodikách uvedena studie celé stavby (např. Pionýrské noviny).

6 0
možnosti
JS

J36a97n 58S92l10o73v95í87k

25. 2. 2013 12:16

O té historiii se tam opravdu zmínit mohli, takhle všechnu smetanu slízli komunisti (myslím tím investora). Obloukový most by byl určitě hezčí, jenže také mnohem dražší a nevím, jestli by více nestínil než současný "truhlíkový". Ale třeba pokud by byl z kovu podobně jako Žďákovský ...

0 0
možnosti
MJ

Bez počítačů. Klobouk dolů před architektem a ostatními lidmi, co se na stavbě i projekci podíleli.

4 0
možnosti
LM

Pěkný článek i fotky. Nejzajímavější je ta poslední devátá: depresivní pohled na omšelou socialistickou ulici bez života.

2 1
možnosti
JP

J27a13n 31P13a66v41l65í50k

22. 2. 2013 21:19

Pohled to fakt pekny neni, ale ze by byl zrovna socialisticky... Na Zizkove to dneska vypada stejne, ale k tomu posprejovane, a treba ve Vidni je taky vsechno omsele a bez zivota.

6 0
možnosti