Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Sníh létá z kolejí. Dopravní podnik má nový tramvajový pluh

Nový tramvajový pluh na odhrnování sněhu z kolejiště mohl pražský Dopravní podnik v sobotu konečně vyzkoušet v ideálních podmínkách. Pluh je na samostatném podvozku a sune jej před sebou speciálně upravená tramvaj. Za rozšíření svého vozového parku o tento stroj zaplatil Dopravní podnik více než milion a půl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a83n 51F26i47a46l58a 7404267415269

Před nemnoha desetiletími se sníh z pražských ulic odvážel a sypal do Vltavy. Teď se jen odhrnuje z kolejí do vozovky, z vozovky na chodník a zpátky.

+2/−3
24.2.2013 9:53

R34o11m78a13n 25K89r31a19t41o72c71h46v59í65l 6226647866484

Taky bych to sypal do Vltavy.

0/−1
26.2.2013 7:46

M57i77c19h42a20l 38Č66e22r60n60í22k 2386666963131

Ten pluh je geniální. Sype to na zastávku přesně do míst, kde nastupují lidi, nebo autům přímo doprostřed pruhu....

+3/−1
24.2.2013 8:06

G16a39b34r61i91e35l 19H56o27r90t95e67n 9461919603344

Hm. Proč má asi ta "tlačná" tramvaj připojený druhý vagón? To je dvacet tun navíc, které se musí rozjet, ne?

+1/−4
23.2.2013 21:18

R80e70n90é 68Š62r17ů90t89e49k 8468125396698

vzhledem k tomu, že má i ten druhý vagon zvednutou trolej, tak asi tlačí oba.

+9/0
23.2.2013 21:41

G95a12b16r74i43e53l 35H86o13r94t22e47n 9311919513244

Ano, všiml jsem si, jen na rozdíl od vás umím počítat - i tak má druhý vagón dvacet tun.

+2/−1
24.2.2013 6:35

J70a29n 30F98i35a41l66a 7744387505979

Trolejové vedení zvednuté není. Zvednutý je pantograf.

+3/−1
24.2.2013 10:03

B48o44h21u54s33l78a85v 30K87r88á91l13í48k 2351460779746

Trolej bylo původně to kolečko na konci tyče, které bylo vedeno trolejovým vedením.

0/0
24.2.2013 13:06

J78i30r40i 25J48a74v78u26r81e40k 7436642452416

Prý je to kvůli brždění. Potřebujete víc kol, aby ta tramvaj neplandala smykem za tím pluhem, když to potřebujete zastavit.

0/−1
23.2.2013 23:46

G46a92b54r85i52e90l 49H88o68r44t70e63n 9351779263814

No, to by mohlo být vysvětlení, díky.

0/0
24.2.2013 6:36

P73e87t62r 91R94u18m19p82l98i68k 4429387509483

nevím nevím, ale jestli ten pluh může otáčet, tak proč to sypal na tu zastávku?Když to mohl sypat mezi koleje a ještě rada tomu manažementu;-Dfirmy vyrábí i kartáče na sníh, který by měl i lepší uplatnění na vyhybky a mohl se používat celý rok.

+6/−2
23.2.2013 19:48

P51e65t52r 56H55e20l92l48e93r 5853346894604

Dobrý, on je mezi kolejemi opravdu prostor, aby se tam nahrnulo přes 10 cm sněhu ;-D

+3/−2
23.2.2013 22:11

A95l53b84e49r10t 10C10e65c55h11l 5522456382824

Ano, vypadá to že tam na to prostor je.

0/−4
23.2.2013 22:23

M71a86r82t58i21n 47Š30t91r15o20s 4779327150878

Netušil jsem, že tramvaje něco takovýho potřebují. Na každý trati projede tramvaj maximálně každých 10 minut a kolej tak pořád zůstává bez sněhu. Ostatně, nemám dojem, že by někdy v minulosti tramvaje zapadly ve sněhu, ještě když tenhle pluh DP neměl.

+2/−5
23.2.2013 19:27

R35e93n76é 66Š15r56ů23t39e24k 8298415386498

Pluhy mají vyloženě už déle: http://technet.idnes.cz/prohlednete-si-tramvaje-ktere-vas-nikdy-nesvezou-vozi-snih-i-mrtve-1ft-/tec_technika.aspx?c=A080210_222642_tec_technika_rja#pluh ;-D

+2/−1
23.2.2013 21:14

A81l95b63e98r20t 27C36e31c60h20l 5372236512404

Minus. Za ten hloupě rozesmáý obličej Rv

+1/−7
23.2.2013 22:26

A13l47b73e71r77t 93C22e40c61h34l 5852406802694

Tak už dvěma minusákům se líbí bezdůvodné posmívání se jiným diskutujícím. To je smutné zjištění.

+1/−4
24.2.2013 3:08

P41a72v63e26l 81S97o47u95č50e21k 5661150789

Silničáři to radlicí odhrnou do kolejí, tramvajáci zase jejich radlicí zpět na silnici, jak je to vidět na tom videu a pořád tak dokola :-)

A jak to hrnou na tu zastávku,taky prima.

+16/−2
23.2.2013 18:37

J66a73n 82P48r52i62c25h19y90s49t56a63l 8441378513

Kam jinam by to meli odhrnout? Koleje jsou obvykle uprostred ulice. Silnicari obvykle taky odhrnuji snih k prave strane, takze ne na koleje. Idealni by bylo, kdyby nejdriv projel pluh tramvajovy a potom silnicari, ale takovou koordinaci muzeme tezko ocekavat.

+10/−3
23.2.2013 18:51

R44e39n22é 79Š45r66ů88t87e56k 8218405536928

takhle nějak? http://officespam.chattablogs.com/archives/Government-Snow-Plow.gif ;-D

+4/−1
23.2.2013 21:19

D17a96v61i15d 72Š25a54f66r77á85n42e76k 5647594507323

Moc prima, že ten sníh naháže na vedlejší vozovku...

+4/−2
23.2.2013 18:35

T17o62m47á69š 94K60a20ň98k85a 2687222769846

Jak to odhazuje přímo na zastávku ;-D;-D

+4/−3
23.2.2013 18:26

V36á36c22l19a32v 12J92o86n51á89š 8292813842653

Za obyčejnou radlici meloun a půl ?????

+7/−4
23.2.2013 18:12

M53a78r12t79i16n 48K64a49r58á91s82e96k 1558854629284

to není obyčejná radlice, to je radlice pro pražský dopravní podnik. V tom je ta speciálnost za kterou je to mego navíc. Jinak podvozek bez brzd, pohonu, čehokolikrom kol, na něm bedna a na bedně spřáhlo a radlice, se do půl mega musí s rezervou vejít.

+14/0
23.2.2013 18:23

J14a12n 77F80r51o58l30í67k 6426570565444

Když je to v Praze čekal bych miliardu a půl.

+7/0
23.2.2013 18:36

M64a71r28t86i20n 93P66r29a83v87d15a 8381298858777

Je fakt, že za ty prachy by ta radlice mohla mít pohon. Nemusel by ji tlačit pár T3ek.

+4/−1
23.2.2013 18:47

J29a35n 35P55r17i33c32h85y26s14t13a23l 8941588443

U pluhu je dulezita i celkova hmotnost. Lehky pluh by toho moc neodhrnul. Pluh s vlastnim pohonem, kabinou atd. by stal vic nez cela nova tramvaj. Mimochodem, ta bedna vypada ze ma taky hydrauliku.

Oni maji i pluhy, ktere jezdi samy - prestavene z tramvaji T3, ale ty mivaly problemy se zmzlym snehem.

+3/0
23.2.2013 19:02

M47a57r90t29i83n 85K73a95r85á60s28e43k 1448254969484

To bych řekl že by se za mego nepořídilo, leda právě přestavbou nějaké vyřazené tramvaje, ale samotné zařízení bude asi pěkná napakovávačka za tydle peníze.

0/0
26.2.2013 21:22

J60i64ř79í 10K41r17e12j49č21í42k 2857128824166

Tak vzhledem už jen k ceně motoru 400 litrů a to jsou na podvozku dva, by ses do mega fakt nevešel.

0/0
26.2.2013 22:50

M80a71r69t49i50n 56K47a98r12á91s54e39k 1488934879894

Podle popisu to nemá motor, natož dva. Kdo by je živil když to nemá pantograf? 5ekl bych že ta věc je ráda za nějaký malý diesel na honění hydrauliky a možná brzd.

0/0
27.2.2013 18:22

J87i70ř29í 64K52r57e24j57č12í40k 2557518184506

Motory to sice má, ale nejsou funkční. Plní pouze funkci mrtvé zátěže a nosiče brzdy. Diesel to naopak nemá, vše je napájeno z řídícího vozu. A ano, komentoval jsem tu přestavbu. Samozřejmě že motory nezmizely, ale pořád tu cenu maj.

0/0
27.2.2013 21:48

M10a71r22t78i79n 56K73a94r74á49s11e60k 1628874559124

Jo a jestli myslíte na tu přestavbu, tak tam bych předpokládal že motory samozřejmě jsou, vyřazením z provozu nikam nezmizely.

0/0
27.2.2013 18:26

R67o17m60a30n 53K24r81a27t63o32c57h21v46í19l 6106947906604

A jak je řešeno zatáčení ?

Jak vlastně zatáčí tramvaje na křižovatkách? - výhybkama (nevšiml jsem si že by se na kolejích něco výbalo), nebo podvozkem?

0/−6
23.2.2013 19:11

T91o82m26á68š 23K41u25c92h95a78ř 3637901948351

:-)

+2/0
23.2.2013 19:20

Z12d10e71n48ě90k 86Z95a84b88a94v25a 1572984616574

volantem asi...v..o..e:-P

+4/0
23.2.2013 20:38

J64i48n15d69ř11i95c71h 84W98o92l28f 4151603283138

No jak v Hošticích, vyvažujeme, vyvažujeme....;-D

+3/−1
23.2.2013 19:45

M62i72c36h31a19l 46C46h61a14l13u63p16a 6938310539653

tak ses asi špatně díval, příště to zkus znovu :-). Ty výhybky se pohybují celkem viditelně.

+4/0
23.2.2013 20:36

R42o63m45a40n 40K58r30a93t39o40c24h72v54í71l 6816457656854

No já si toho jenom nevšiml.

0/0
24.2.2013 7:36

B41o51h30u76s52l20a27v 85K10r66á46l88í77k 2631540379856

Připadá mi fascinující, že se někdo v civilizované zemi může dožít dospělosti nedotčen poznáním, že existují výhybky a jak fungují.

+1/0
24.2.2013 13:10

R50o25m86a71n 14K51r42a91t78o32c73h17v42í30l 6286507186884

Sorry, vím že výhybky mají klasické vlaky, ale nebyl jsem si jist jak to je u tramvají.

Dále by mě zajímalo kdy je přehazuje? - tramvaják? - jak?

0/−1
24.2.2013 13:50

J11i44ř64í 21K34r23e54j57č63í56k 2497618594276

Radiové rádiem, elektrické tlačítkem (radiové jsou pochopitelně taky elektrické, ale jde o systém), mechanické (a všechny dohromady) pak tágem (nikoliv taxíkem, ale stavěcím klíčem). ;-)

+1/0
24.2.2013 23:33

R26o84m40a30n 77K23r36a10t87o84c72h86v53í78l 6676467286484

Tím stavěcím klíčem - to musí tramvaják vylézt a přenastavit výhybku ručně?

0/0
25.2.2013 0:11

J69i73ř53í 92K30r39e89j73č27í56k 2877848514266

Pokud selže rádio nebo trolejovej kontakt, musí nastoupit ruční práce. ;-)

+1/0
25.2.2013 23:47

R71o55m89a56n 88K97r71a93t61o11c55h78v47í46l 6696747896274

Takže se to děje rádiem...

0/0
26.2.2013 7:46

M38a10r91t84i73n 32K63a10r39á13s95e79k 1228134439564

Běžné je že tramvaje dávají signál výhybce pomocí kontaktu na pantografu a stejně to asi funguje i u radlice tlačené právě tramvají. Tato zařízení bývají v dostatečném předstihu před výhybkou aby se tam samonosná radlice vešla. Nouzově je pak dá výhybka přestavit tyčí se speciálním zakončením, pokud toto zařízení nezareaguje správně.

0/0
26.2.2013 21:25

J25i96ř87í 20K56r29e76j74č22í52k 2477518914536

Tak úplně bez čehokoliv to fakt neni, třeba převodovky nebo brzdy to samozřejmě má.

Za půlmega je samotná radlice.

0/0
26.2.2013 22:49

M14a51r65t70i55n 50K33a86r81á66s91e87k 1688674969804

Jelikož to není hnané, pochybuju že by to mělo převodovky. Brzdy možná, to záleží na drážním předpise a maximální hmotnosti nebrzděného přípojného vozidla. Jestli je samotná radlice za půl mega, tak je začnu vyrábět. Kdybyste napsal 50kkč, byla by to cena vysoká ale reálná.

0/0
27.2.2013 18:15

J88i52ř45í 89K31r71e86j79č69í18k 2337268724306

Pochybovat můžete, ale je to tak. Základem je běžný trakční tramvajový podvozek, tj. včetně brzd, převodovek a motorů.

Asi už jste dlouho nic nekupoval, protože vaše povědomí o cenách je prachbídné. Doporučuju dát poptávku třeba tady - http://www.mtmtech.cz/zimni-udrzba-komunikaci/snehove-pluhy.htm , oni už vám to vysvětlí...

0/0
27.2.2013 21:54

J84i22n18d85ř98i53c24h 51W56o91l32f 4371243313278

Ne radlice stála půl mega meloun šel do kapse....;-D

+2/0
23.2.2013 19:13

J67i60ř18í 76K40r63e93j15č11í31k 2427648854106

To není jen ta radlice, ale hlavně ten pohon. A měls šanci, stejně jako každý druhý, to dodat levněji.

+1/0
25.2.2013 23:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.