Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamion uvázl na přejezdu ve sněhu. Řidič stihl utéct, než přijel vlak

V Králově Dvoře na Berounsku na přejezdu narazil vlak do kamionu, který uvázl v navátém sněhu na přejezdu. Jeho řidič stihl před srážkou vyskočit, nikdo nebyl zraněn. Drážní inspekce vyčíslila škodu na téměř dva miliony korun. V Česku je to jen za sobotu už čtvrtý střet vlaku s autem na přejezdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V69l71a12ď68k46a 37B51e55n10e38š37o31v31á 8333224928729

Koukám,že jste většina z Vás u toho byli... když jste tak chytří..8-o!!

0/0
24.2.2013 21:26

M41a58r92t26i10n 34Š57p53i27c89a77r 9455383969987

To by mě zajímalo zda od uvíznutí do srážky nebyl opravdu čas na to aby řidič vytočil např. 158 aby přes SŽDC byla zastavena doprava ( v krajním případě generálním stopem který má výpravčí k dispozici ) ......

+1/0
24.2.2013 12:54

J49a20n 26M73o62h66y30l14a 3298628616728

Záleží na situaci, pokud kamion neuvázl zcela "na tvrdo", tedy tak, že by bylo naprosto jasné, že bez externí pomoci to nepůjde, ale třeba měl tendenci se dostat pryč sám, mohl si řidič zcela oprávněně myslet, že to zvládne, jen na to prostě zrovna neměl čas vzhledem k přijíždějícímu vlaku. Málokdo nosí jízdní řád v hlavě.

+1/0
24.2.2013 13:08

V43l53a48ď43k73a 52B85e83n42e55š54o44v24á 8583504568589

Tak na to opravdu čas neměl!

0/0
24.2.2013 21:22
Foto

M15i26r13o38s86l20a14v 59Z58a36p51l36e38t39a63l 3377905138143

Todkaj sme jeli s kamionem ze Vsetína do Valmezu, už několik hodin nesněžilo, kde bylo posoleno tam bylo jen mokro, největší kopce v pořádku ale jak byla silnice bez kopců, tak údržba žádná, tak 1cm sněhu a zmrazků ujetých na led. Dokud se jelo, tak pohoda ale pak se muselo zastavit na červenou před přejezdem. pak sme se chtěli rozjet a už to klouzalo, kola se protáčely a auto se do kopce za přejezdem sunulo jen velmi neochotně a protáčejícími se koly. Ono uváznout na přejezdu je to nejjednodušší.

Můžete začít kecat o tom, že si má tedy řidič před přejezdem nasadit řetězy a jiné blafy, ale já bych Vám to první přál vyzkoušet. Za prvé nenasadíte je hned (blokujete dopravu), za druhé ani řetězy nejsou všemocné, za třetí - při profi řízení je to akorát aby vás někdo z protisměru přejel, za čtvrté - řetezy na prakticky na holé cestě, kde je akorát uklouzaná sklovina pěkně rozbíjí jak cestu, přejezd i pneumatiky. 

A tou jízdou v sobotu... řidiči kamionů mají 5 denní pracovní týden jako všichni ostatní ale v celkovém pojednání je velmi plovoucí, když vyjedete až v úterý, tak vám týden končí v sobotu, takto se může pracovní týden různě posouvat, jste doma ve středu a ve čtvrtek a pak jezdíte i přes týden. A ono se o víkendu jezdí lépe, je menší provoz a větší klid.

+4/0
23.2.2013 21:42

J83i25n35d58ř53i63c52h 93Š74k12o24p22e19k 4715981120595

na druhou stranu jsou řidiči, kteří než aby dali pod kopcem řetězy, radši risknou, v kopci zlomí, pustí výstažný a jsou schopni tak max. nadávat na silničáře, že silnice nevypadá jak v létě. Další věcí jsou kamiony jako takové - ono totiž tahač4x2 se třeba špatně naloženým návěsem toho moc nevyjede.......

Dělal jsem brigádně v lese a nezažil jsem, aby kamion se dřevem nevyjel. Jenže to byl 6x4 a řidič na jednu odvozenou soupravu dával a sundaval řetězy 3x. A samozřejmě se otočil několikrát za den.

Jenže některým taky řidičům je zatěžko udělat to jednou za cestu

0/−1
24.2.2013 16:45

J33a84r32o48s88l83a47v 10S59t55u13c91h27l53í21k 7546668402326

Všechny tyto nehody vznikají ze staletých a zastaralých drážních předpisů. Kdy už se někdo kompetentní zamyslí nad tím jestli by se přednost na přejezdech nemohla změnit? Alespoň pro začátek na méně frekventovaných tratích kde čekají desítky lidí v autech než náhodou přejede motorák, ve kterém obvykle jedou přednostně dvě baby.

+1/−11
23.2.2013 21:21

V56i72k49t84o91r 45N12á44r46o26ž79n37ý 3359792398

Tak to asi těžko.On se totiž i ten motorák ovládá daleko hůř z hlediska rozjezdů a brzdění než silniční vozidlo. A představa taková , že bude každý vlak u každého přejezdu zastavovat a dávat přednost silničnímu vozidlu je absurdní.

+10/−1
23.2.2013 22:34

O51n68d63ř24e98j 77L35e98k96e60š 8608762314901

Tak to asi tezko. Ono se totiz i to osobni auto ovlada daleko hur z hlediska rozjezdu a brzdeni nez chodec. A predstava takova, ze bude kazde auto u kazdeho prechodu zastavovat a davat prednost chodci je absurdni.

+4/−1
24.2.2013 0:17

R68a54d78e48k 51J39a20n47a92t86a 9465536474312

Takže přednost vlaku na přejezdu je "zastaralá"? Kde na světě jsou podle vás tak progresívní, že je tomu naopak?

Zastaralé je na tom jen jedno - že tam ten přejezd vůbec je a není tam podjezd nebo most. Pokud bychom alespoň na hlavních tratích zrušili přejezdy, o dost se zvýší přesnost železnice. Každý takovýhle karambol zpsobený neukázněným řidičem znamená zpoždění spousty vlaků.

+3/0
24.2.2013 0:42

S29i31m29o32n61a 75K84r56á40l67o62v96á56-74K87o34v25a23ř21í75k90o47v40á 1840951691908

Kolik je takových přejezdů, kde se kříží hlavní trať a hlavní silniční tah? Neznám takový. Vždy se kříží hlavní trať s nevýznamnou silnicí, nebo hlavní silniční tah s lokální tratí. A řešit tak obrovské množství nevýznamných kříženi nadjezdy a podjezdy je utopie.

+1/−1
24.2.2013 8:20

R57a80d26e69k 61J55a15n76a77t37a 9975106464432

Na západě to tak mají.

0/0
24.2.2013 11:44

M38a86r25e51k 94H63r31u23b77y 6727352771558

koukam ze kamion opet vezl urgentni naklad, takze musel jet v sobotu Rv Kde jsou ty doby, kdy o vikendech mohly jezdit jenom potraviny a zasobovani palivem :-/

+17/−5
23.2.2013 17:26

M83a88r46t33i62n 69H28o13r39á69k 8157167905

Jakože v týdnu by se mu to stát nemohlo?

+6/−3
23.2.2013 17:30

M79a96r60t35i25n 76E76l46s14t31n88e89r 2421474772798

to je spíš k zamyšlení, jestli v tomhle počasí opravdu musel vyjet...doufám, že pokud ho donutil zaměstnavatel, tak si zaplatí škodu sám...

+10/−3
23.2.2013 17:34

M18a90r91t16i71n 26H40o54r73á38k 8807427135

Tak pokud to vezl dva dny třeba z Francie, taky si asi nemohl říct, počkám další tři dny, až to roztaje.

+5/−5
23.2.2013 17:44

P68a80t18r59i24k 65Š70e87b62e95s57t40a 4503612986555

v mnoha státech zcela normální... anebo to měli odvézt právě vlakem...

+5/−5
23.2.2013 18:30

J89i24ř91í 48S94v48o76b98o43d74n48í52k 5859952433436

Pane ŠEBESTA.A na rohlíky a mléko budete taky čekat až Vám jej přivezou vlakem?Prostě řidič kamiónu je jako každá jiná práce.Jen s tím rozdílem,že Vy jste doma každý den a my třeba až za měsíc.

+4/−1
24.2.2013 0:23

P72a77v33e22l 38O74d75r76a88z26i21l 6424619647200

Běžte už s těma vašima rohlíkama a mlíkem vítekam.

0/0
26.2.2013 22:10

P26e83t63r 58K46u42c47h64a90r 8811739848740

Kdepak - on si řekl, že to v tom nečase projede a ejhle, ono to zase na tom sněhu nějak nejede, tak byl doma včas - odvezli ho tam po výslechu policisté ;-D

+2/−4
23.2.2013 19:53

V23l83a90d28i61m84í61r 27M48e70n79d24i 3472129311826

Nie on tam išiel len tak z pasie, čiste zo zábavy. Taký šofer kamionu nemá väčšiu radosť ,keď sa môže  vyblázniť v snehu ...

+7/−1
23.2.2013 20:34

P15e25t43r 33R57u64m87p36l59i10k 4959177869503

Nemohlo, nepospíchal by a počkal, až přestane blikat červená a né jak začne blikat dát tomu plnej a proto se kola protočila, nehazte to na závěje, ten kamion má 40 tun a setrvačností by to projel.;-O

+3/−4
23.2.2013 19:39

J48i53n10d61ř91i96c96h 59W57o98l47f 4701553133498

Vy jste byl na místě? Já bych si tuto situaci nedovolil hodnotit, když jsem neseděl v tom kamionu....

+4/0
23.2.2013 20:18

Z21d43e21n63ě59k 74Z47a50b36a20v35a 1572404286644

v tom kamionu neseděla ani PČR, DIČR ani soudní znalec. a přesto to hodnotit budou...;-)

+2/−3
23.2.2013 20:47

J76i74n75d10ř26i79c61h 54W14o33l32f 4561253953628

to jo, ale přeci jen maj výhodu toho, že byli na místě.....

+3/0
23.2.2013 21:00

Z12b60y48n25ě26k 88J41e57h21l13i97č26k88a 8364448659781

to je to kouzelný "just in time" a pak to stráví PĚT dní přeložený na parkovišti. Znám z vlastní zkušenosti

+6/0
23.2.2013 17:54

M94a80t34e70j 70B38l33a86n65k38a 4860418122

To podnikani v doprave je vlastne takova pohadka, ze staci jezdit treba jen tri dny v tydnu. Zkus se zamyslet nad skodou, ktera ted vznikla, nebo nad tim,jak se ted citi ridic a majitel firmy. Na to kdy ridici jezdi je dohoda AETR a digitalni karta do tachografu. A to ze to nekteri ojebavaji nema se sobotou nic spolecneho. Na to jsou zase zakazy jizd. Nemluv do toho, cemu nerozumis, az budes podnikat, pochopis.

+13/−4
23.2.2013 18:41

V59l51a86d33i59m85í41r 24M38e32n28d62i 3722129981896

... ale nehovorte, tak sem hoďte nejaké info, kedy bola tá doba, že cez víkendy mohli jazdiť len tí , ktorých spomínate....

0/0
23.2.2013 20:36

L35i19b47o53r 37M74o90u34č91k72a 1378617585872

za komancu .. bylo naprosto normalni, ze ridici CSAD cekali na 6.00 hodin rano,. aby mohli vyjet, od  22:00  do 6:00 byl zakaz jizdy kamionu .. to samy vikendy

0/−1
23.2.2013 20:45

V12l10a54d61i60m20í91r 39M49e13n51d50i 3712629701976

To fakt ? No ja som pane za komanča na ČSAD robil a niečo také si nepamätám. Zákazy jázd boli piatok myslím od 15 do 21 h. potom v sobotu 7-11 a v nedelu opäť 15-21 h. Takto nejak si to pamätám ja. To ste mi nemohol poradiť pred nejakými 25 rokmi, to by som ja blbec v noci chrápal a nie niekde sa trápil za volantom....

+3/0
23.2.2013 21:05

J67i38ř42í 60S56v89o42b13o36d67n27í94k 5609312343826

Jste hlupák.

0/−2
24.2.2013 0:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.