Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský Dopravní podnik začne letos v metru stavět tři nové výtahy

Tři klíčové stanice pražského metra budou mít příští rok nové výtahy. Stavět se začnou letos, a sice ve stanicích Můstek, I. P. Pavlova a Anděl. Do tří výtahů investuje Dopravní podnik dohromady půl miliardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K97a46r24e45l 81D67r62d65a 6684762527

Lidé jsou různí. Všímám si poslední dobou arogance některých lidí na vozíku. Vychází to z pocitu, že ostatní lidé nepomohou, zpravidla nevědí jak pomoci, a spíš překáží či vám nadávají. Tak jim to vozíčkář oplácí stejnou mincí. Jenže on se z toho pak stane zahořklý životní postoj a za ochotu se pak snese na jednoho nečekaná soda. Je to blbé, ale takový vozíčkář kazí život všem ostatním vozíčkářům. Jde prostě o vnímání nějaké skupiny lidí majoritní společností. A je fakt, že těžko může kdokoliv předepisovat vozíčkáři vlídný úsměv vždy a za každou cenu, když je pražská společnost nevraživá a vlídným úsměvem hýří v Praze málokdo.

Byli jsme třeba v restauraci, kam vás musí pustit postranním vchodem, skáčou kolem vás tři lid než vás na vozíku usadí ke stolu. A vedle paní na vozíku, kterou navíc známe. My spokojeni odcházíme. A nasupená vozíčkářka měla konflikt s číšníkem a tradá ven - spěchám, a vy máte pohnout kostrou lenoši. Ten číšník se jí ve dveřích doprošoval, zda chce jako utéct bez zaplacení nebo bude platit. Bylo mu hloupé vystartovat na vozíčkářku a nevěděl jak situaci řešit. Patrně kdyby řekla, že odchází bez zaplacení, tak jí pustil nájezdem ze dveří a ještě zamával. Propadali jsme se za takové chování hanbou, navíc v restauraci, kterou máme rádi. (K tomu víme, že paní si svým chováním popudila proti sobě celé své okolí, a bydlí v naprosto nepřátelském světě, kde jí nejbližší sousedé, již jen ze sportu, házejí klacky pod nohy. Což ji musí hrozně ničit. Situace na pytel. A je to jen o slušném společenském chování.)

+1/0
27.2.2013 7:28

K75a38r88e16l 79D90r27d94a 6564632257

Minulý týden, metro Florenc. Skupinka rozjařených ochotných asistentů a holka na mechaničáku. Šli vchodem do C a chtěli na B. Řešili to s dispečerkou u vchodu. A jak jsem pochopil, tak ji ukecávali, že to vezmou po eskalátorech. Skupinka ukecaných veselých studentů, mávla nad nimi po chvíli rukou. Pak jsem sledoval ten děs v očích holky na vozíku, když ji tahle parta chytrolínů dělala asistenci na prvním eskalátoru. Tak si tedy ušetřili výtah před MCD, objet MCD a sjet 2 výtahy na B. (Tedy doufám, že to celé nebylo kvůli poruše některého ze 3 výtahů. Protože to by je čekal maraton kolem Masarykova nádraží na Hlavní nádraží.)

A jako vždy, výtah na B na Florenci užívá bezpočet vychytralých mladých lidí, kterým by dojít do vchodu B neudělalo žádnou újmu. Tak si tak řeším roky zneužívání výtahů v metru touto skupinou lidí a DPP postaví výtah na Národní přímo před fakultu, patrně, aby se co nejvíc studentů neučilo výtahy v metru zneužívat. Jenže... je to zneužívání? Neměl by výtah v metru zvládnout hravě zátěžový provoz? Vlastně ani tak nejde o ty vychytrálky, jako o to, že DPP nechá rozvrzaný výtah, taky měsíce bez opravy a zákon schválnosti, nahraní jsou vozíčkáři v situaci, kdy dopravu opravdu nutně potřebují.

Podle mě by měl být servis výtahů řešen zákonem a podléhat správnímu řízení a pokutám. To jsou desítky případů, kdy je vyprošťován vozíčkář z výtahu, který je v hrozném technickém stavu. (Třeba Budějovická - vyprošťování, Muzeum - výtah se snad rozpadá za provozu, Hl. nádraží - svého času půl roku v opravě, Chodov - plošina kam jezdili hasiči dvakrát denně vyprošťovat, dnes výtah o patro výš, co  je pravidelně pod vodou...) Mám pocit, že DPP servis stávajících bezbariérových zařízení moc nezvládá. Je vidět, že to není pro DPP velkou prioritou. Pak se obávám, že DPP řeší jen výtahy ke vchodu a výtahy na chodník již jsou v pravomoci nákupního centra či majitele areálu, které na údržbu kašle také. Zákon by pomohl?

0/−1
27.2.2013 8:00

S47v35a90t42o78p94l80u76k 64S25i60l50n96ý 4602166289438

Půl miliardy za 3 výtahy? Oni budou vyrobené z Iridia?

+1/−3
26.2.2013 2:51

R69a69d30o17s32l86a60v 58K90l64a97u17d75a 5274308694822

Ty výtahy tak drahé pochopitelně nejsou. Nejdražší je ražba a pochopitelně zabezpečení, aby nedošlo k propadu. Výstavba se provádí za plného provozu, nesmí dojít k žádné tragedii.

+1/0
26.2.2013 6:13

A98l88e53x49a88n66d83r 90K22o37s25t87k91a 5559726729836

Ale stejně mi to přijde hodně. 166 milionů za jeden výtah, když podobný (na délku) do činžáku vyjde na milion až dva.

0/−2
26.2.2013 6:38

R35a86d42o17s24l48a40v 82K86l40a82u69d88a 5974408794232

Ten výtah přijde na obdobnou částku. Je to tak těžké pochopit?

+2/0
26.2.2013 7:38
Foto

M61a27r73t92i80n 13Š45u25b20r58t 1455701974185

On třeba na Pavláku ani nebude jen jeden. Nejprve jeden nad úroveň tunelů, pak chodba trošku zpět cca kousek vedle prostoru stanice a pak teprve další výtah nahoru do baráku. Ona to není legrace to postavit. Podobné je to na Můstku a Andělu, provrtat to za provozu a pod baráky vyžaduje dosti složitý technologický postup a ten opravdu není levný... Ono to není holt metro v díře zakryté pár panely, jako v řadě měst, kde se prostě postaví výtah a je hotovo. Tady je každý podobný výtah spíše inženýrskou výzvou, zda se to vůbec podaří...

0/0
26.2.2013 10:02

K35a44r91e91l 42D36r74d83a 6494232667

"Z výtahu se bude vylézat proskleným "kioskem" v chodníku na rohu ulic Nádražní a Bozděchova." Bojím, bojím... mám živou představu kanálu z Bídníků. ;-D

+1/−1
25.2.2013 23:42

J11o35s11e31f 32K39o84l17á78ř 7933548975898

Nezbývá než připomenout: Příjem DPP: cca 12 mld. dotace, cca 3 mld. jízdné ;-D.

0/−3
25.2.2013 22:52

J53i82ř96í 91K13r88e94j21č87í31k 2567348954156

A copak nám tím chtěl básník sdělit ?

+3/0
25.2.2013 23:44

J96o53s47e76f 76K59o36l78á76ř 7433938865298

Téda, třikrát hurá socialistickému dopravnímu podniku ;-D.

0/−3
25.2.2013 22:48

D59a63v29i24d 79Z45a11h47r59a39d82n79í59č28e54k 3227147546951

On si někdo všiml, že na jedné z našich hlavních tepen, tj. Můstek, není výtah? 8-o Už? No to snad .... zpoždění jen 20 let..... hlavně že je nový monstr-výtah na Národní třídě, která se následně zavřela. Ach jo :-/

+8/−1
25.2.2013 22:10

J35o33s87e63f 40K26o77l47á63ř 7733168625968

:-)R^

0/0
25.2.2013 22:54

A26l69e44x57a68n17d76r 88K94o67s47t23k64a 5969266419806

Nemluvě o tom, jak mimořádně dementně je ten výtah řešen. Jsou to dva výtahy, s přestupem v "servisní chodbě", z jednoho vylezete, dojdete na druhý konec a musíte zmáčknout tlačítko a čekat na druhý.. Hnus.

+1/−2
26.2.2013 6:50

J66o71s88e96f 60S94c71h98m87i96d12t 5973467723522

Tak předpokládám, že to takhle nepostavili natruc. ;) Prostě to zřejmě jinak nešlo...

0/0
26.2.2013 8:53

A76l84e63š 89K83o95z52e95l76s17k40ý 5651500490754

Přeprava dětského kočárku bez dítěte není zdarma ani dnes.

Viz.: http://praha.veolia-transport.cz/res/data/002/000300.pdf,

Část 7.4. Přeprava zavazadel, bod 3 Placení podléhají spoluzavazadla: ..... d) dětský kočárek bez dítěte.

+6/0
25.2.2013 21:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.