Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské tramvaje a autobusy brzdí na mnoha místech metropole kolony aut

Přestože se přesnost provozu pražské MHD zlepšuje, stále existují místa, kde se opakují problémy. Důvodem jsou kolony aut na silnicích, ve kterých postávají hlavně ve špičkách autobusy a někde i tramvaje. Přitom by se situace na některých místech dala řešit. Jenže jednání se někde vlečou, jinde se vůbec nezačalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K45a38r87e27l 56D19r49d96a 6164762717

A ono to někomu vadí? Pražská doprava kašle na návaznosti. Oblíbeným pražským sportem je dorazit kamsi na přestupní zastávku a koukat jak váš spoj právě odjíždí a vám nezbývá než 5-10-15 minut stepovat při čekání na další. Jízdní řád MHD je v Praze jen na ozdobu a cestujícím je úplně na nic. (Snad s výjimkou spojů, co jedou 1 či 2 za hodinu.) Takže to úsilí o dodržování jízdního řádu pražské MHD mi přijde víc než komické. ;-D

+3/0
1.3.2013 7:24
Foto

D27a35v64i42d 24S63e95b63a36s91t20i52a77n 3212968414305

Oni se tak nějak všichni blokují vzájemně, proto velkoměsta v zahraničí preferují spíše kombinaci autobus a metro, či light rail na samostatném tělese.

+1/0
28.2.2013 17:28

A58l95e31n40a 67Č64e63c33h24o53v14á 7295753338419

Ve Štrefánikově jse zvláště nebezpečná zastávka Arbesovo náměstí a to v obou směrech. Auta do zastávky najedou i když tramvaj stojí ve stanici a blokují nástup a výstup, ale už jsem i viděla, že jezdí kolem tramvaje a ohrožují chodce. U Švandova divadla je zase úzký ostrůvek, jezdí tam hodně aut a nedá se po ostrůvku chodit, protože je tam hodně lidí. K zadní tramvaji se chodec kolikrát prostě po ostrůvku ani nedostane. Ve Štefánikově bývá taková zácpa, že tramvaje jede od Švandova divadla k Andělu i 10 - 15 minut.

+1/0
28.2.2013 11:57

J46i38ř80í 35J37í92š41a 3920572547558

Je vtipné, že se nikdo nezabývá zbytečně zapnutými semafory mimo dopravní špičku. Zrovna na tý Podbabě u tramvajové smyčky, kde jsou světla zaplá i v době kdy Kaufland už má zavřeno. To samý Teronská mimo špičku rozhodně vypnout. Zúžení na kruháku je dle soudrua Pekárka z radnice správné, když každý mimo něj vidí, že je to blbost. Ty přechody co jsou u kruháku za sebou po 20 metrech je další kravina. Stačil by tam jeden. Hlavně, že si zatravnili tramvajovou trať. Takže superzklidnění stálo za houby.

+6/−1
28.2.2013 8:49

T79o34m85á20š 16Z59e76m29a47n 3195558404595

V Jug.partisánů by především pomohlo, kdyby autobusy a sanitky mohly jezdit po tramvajovém svršku..

+1/−3
28.2.2013 9:19

T70o11m19á10š 19Z91e43m60a67n 3785158484405

Za co ty mínusy? To jste všichni proti plynulejší dopravě?

0/−1
28.2.2013 11:42
Foto

P70a14v36e26l 13P72o85k22o83r38n47ý 2146474530522

Nějak nechápu, proč jsou místa, kde auta a kamióny brzdí městkou dopravu, to mě připadá na hlavu. Třeba Radlická z Jinonic. Tak tam zakážu jezdit autům a kamiónum tak dlouho, dokud se to nevyřeší, aby městsku dopravu nebrzdily.

+2/−9
28.2.2013 8:05

J56a85n 31M90o96h30y64l36a 3838418826658

Jak Hurvínek válku.

+3/−1
28.2.2013 8:39

M20i94c21h55a79l 70P75a87v72l91á30t 9163813544479

Nebo tam muzou zakazat vjezd te MHD, ne? Taky "reseni". :o)

0/−2
28.2.2013 12:54

L85a72d71a 95N71o47v90a13k 4812563237

no mně přijde, že ty autobusy a tramwaye brzdí plynulý automobilový provoz... Když už je dražší jet do práce MHD, než sólo osobním autem..., tak ať alespoň nezdržujou...;-)

+7/−6
28.2.2013 1:33

M51i19r16o76s51l84a29v 17G74r26o71s81s66m43a71n65n 8782639644

Automobilový provoz brzdí především automobilový provoz sám. :)

+8/−2
28.2.2013 2:34

T25o19m52á82š 77Z63e22m45a21n 3275298904395

Nikoliv, auta brzdí především nesmyslná dopravní opatření snižující propustnost klíčových dopravních uzlů.

+3/−1
28.2.2013 9:20

Ř98e65h28o66ř 81V94l49a44s85á73k 2784304231896

Dražší jet MHD? To snad jen pokud si neceníte vlastního času (kdy musíte řídit, zatímco cestující si čte/luští křížovku/prostě vypne) ani nepočítáte do ceny cesty amortizaci vozidla (vydrží sice jen pár let, nicméně prostě jste za něj vyplázl desítky nebo stovky tisíc - třeba stejně, kolik by stály tramvajenky na celý život ;-)).

+2/−1
28.2.2013 10:13

L14a61d98a 81N22o49v27a40k 4142973357

ale zase nechytnu svrab, žloutenku, ani tuberu...

+2/−2
28.2.2013 10:27

J37o23s39e49f 18S88c55h35m42i81d11t 5243157833822

Zato já mám tyhle věci z MHD pomalu obden. :D

+2/0
28.2.2013 11:19

J23o29s38e44f 73S62c64h72m17i82d22t 5453177503212

A nevíc neumíte udržet myšlenku. Řeknete, že jet MHD je dražší. Pak to někdo vyvrátí (resp. snesete argumenty/názory proti) a vy na to odvětíte nějakou blbost. :)

+2/0
28.2.2013 11:21

T68o61m29á40š 53Z81e20m94a77n 3835338934795

Jo? Za 1:10 v MHD jsem nejdéle 12 minut v jednom BUSe, o nějaké práci nemůže být řeč. Navíc na sudoku byhc msel mít i nějaký prostor okolo sebe, což v mhd nehrozí.

Autem to zvládnu za 26-28 minut, takže časová úspora za den je víc než hodina.

+2/−1
28.2.2013 11:42

P18e13t47r 92V97e38s36e96l11ý 2689348723726

Prosím nereagovat, je to známý troll ...

+1/0
28.2.2013 10:30

L50u31k65á94š 53V48a84ň31u23r48a 1935734393113

Je nutne MHD oddelit od aut. Treba vystavbou rychlodrahy a prazskeho okruhu.

+2/0
28.2.2013 0:51

T13o34m60á59š 50C67h83r63a14s45t28n47ý 2778249249661

A6 k Vám místo v sanitě dojede záchranář busem, tak se budete divit ;-D

+1/−3
27.2.2013 23:55

T91o93m67á80š 40C87h38r81a40s83t19n58ý 2938639529281

Z čehož pohledu jsou tragédní Evropská a její objezdy (až se některá mamina bude divit že jí projedu SUVčkem, tak na přechodu a uprostřed silnice se NESTAVÍ!! ;-O), Sparta, a most Barikádníků

0/0
28.2.2013 0:01

P67a37t33r72i50k 18M83a14r87e85k 8272307768156

asi uz jsem dlouho mimo CR, ale tyhle tilky mne vzdycky pobavi, protoze to na mne pusobi tak, ze kvuli tramvajim a autobusum jsou brzdeny auta :) a ne naopak

+6/−1
27.2.2013 22:38

M69í16r56a 56N98o16v57o69t24n94ý 5779297653589

Tak já jsem teda v ČR a působilo to na mě stejně :D Člověk vidí ty pomalý kolosy, který všechno jen zdržujou a maj svoje vyhrazený pruhy a pak to rozklikne a dozví se, že za všechno můžou osobáky :D

+2/−2
28.2.2013 0:24

V35á69c50l92a98v 78H49o90s51c25h 8826208632921

Co tam po zácpách, kupte si novou Octawyci:-)

0/−3
27.2.2013 22:35

I54v70a17n15a 34P23r49ů51š47o17v52á 8221191672

Kdo vymyslel nedávnou "revitalizaci" povrchu vozovky v Jičínské ulici v Praze 3, to byl také naprostý diletant. Teď se tu násilně nahnané do jednoho úzkého pruhu na Floře blokují auta i autobusy jedoucí ulicí nahoru navzájem a dokud si lidé třeba do tří autobusů stojících za sebou nenastoupí a nevystoupí, tak prostě nikdo dál nejede a zelená si může zářit na semaforu jak chce. A důvod? DP odmítl osadit tramvajové koleje vedoucí prostředkem ulice do asfaltového povrchu, tak je usadil do kostek a ty oddělil od zbytku asfaltové silnice deseticentimetrovým vyvýšeným gumovým "lemováním", o které si lze ve snaze předjet stojící autobus tak maximálně urazit kola.Rv

+3/−5
27.2.2013 22:31

M18i76r71o88s28l55a62v 26G75r37o77s35s30m78a64n40n 8722889524

Zřejmě byste ji tedy vymyslela lépe.

Bylo to jinak. Jednalo se o protihlukovou akci TSK, jejíž snahou bylo, aby auta a autobusy jezdily po vozovce, která dostala místo kostek tichý asfalt, a jen tramvaje po trati. Násilí bych v tom nehledal. Špuntové zastávky samozřejmě nejsou ideální, zvlášť v kombinaci se semafory (které potřebují doladit), ale ulici neroztáhnete a dřívější stav, kdy auta předjížděla autobus (nebo jen sama sebe), zůstala stát na kolejích a zablokovala tramvaj, jistě také pamatujete. Ve většině úseku zůstala trať i zákryt původní a upravovaly se jen vozovky. A nemyslím si, že by DP měl problém se živičným krytem místo dlažby, když je levnější a rychlejší. Dlažbu však často vyžadují památkáři...

Chápu, že pokud jezdíte autem, nejste nadšená. Cestující tramvají však mají zajištěn plynulejší průjezd aspoň ke křižovatce a od ní, což si myslím, je správné. Na zvýšené tvarovky doporučuji nevjíždět.

+6/−2
28.2.2013 2:27

R64a25d52o87v72a93n 51B19u82b31e43n49í85č68e81k 1816745529939

Takže na Jugoších zcela zruší parkování a z toho parkovacího pruhu udělají autobusový? To bude hlína ;-D

+1/−2
27.2.2013 22:03

Ř90e17h40o37ř 93V79l37a97s92á69k 2864164431626

Obecně docela rozumný krok. Silnice má sloužit k dopravování, nikoliv k odstavování vozidel. Pokud tam parkují auta, tak se jich tam za týden vystřídá kolik, dvanáct? Přitom by tím místem mohly projíždět desetitisíce lidí týdně a mohlo by jim to ušetřit čas.

+9/−5
27.2.2013 22:22

R69a54d52o64v88a98n 93B75u46b78e93n42í86č90e65k 1476955899869

No, ono je tam i dost obchodů, takže bude celkem legrace. Jsem na to docela zvědav, jestli to fakt udělají a kde všude.

+2/−2
27.2.2013 22:58

T78o96m44á34š 86Z58e17m45a94n 3575488944255

Přitom by stačilo vybetonovat koleje a autobusy (+sanitky) mohly jezdit po tramvajových kolejích.

+1/0
28.2.2013 8:49

V98á86c26l24a39v 27Z84e53m98a24n 1705604436603

Mě zase rozkládá na molekuly,když jedu ráno např. po Plzeňské a prožene se kolem autobus prázdným pruhem s deseti lidmi a v koloně v druhém pruhu stojí 80 aut.

+2/−22
27.2.2013 21:48

Ř92e45h42o54ř 73V95l28a63s65á35k 2304654161806

Jeďte autobusem. Bude tam stát už jen 79 automobilů ;-D

+29/−2
27.2.2013 21:52

J62a98n 28D97v83o78ř42á10k 4743512183787

...a v autobuse bude 11 lidí ;-D

+8/0
27.2.2013 23:09

L14a43d79i81s72l72a52v 96H24i98n62n12e73r 1974955455318

Tož jeďte též a bude tam 12/78 a počkáme si s podobnou radou na další Vaše kolegy smogaře

+5/−1
27.2.2013 23:50

Š89t92ě73p20á14n 89F98r95a72n75c63l 8274919704890

Kdyby bylo ježdění MHD alespoň srovnatelné s autem (když už není výhodnější), jezdil bych MHD. Ale když se autem dostanu do práce výrazně rychleji a levněji, je něco špatně. Teda pro rozumně uvažující lidi, nikoli pro pana radního Noska, kterému to přijde v pořádku.

+3/0
28.2.2013 9:33

Ř46e94h91o84ř 82V82l61a56s22á19k 2664624451256

Na "rychleji" jsem ochoten na některých trasách věřit. Na "levněji" ovšem potřebujete nějaké rafinované počítání.

0/0
28.2.2013 10:19

Š33t84ě82p96á78n 83F57r44a67n10c52l 8804859104950

Například toto: http://goo.gl/maps/I1u7U

0/0
28.2.2013 10:39

V87á78c31l38a72v 65Z77e16l21i61n47k38a 2462600103472

Až řidiči těch aut zkusí používat šedou kůru mozkovou, tak jich tam bude stát méně.

+10/−3
27.2.2013 21:57

M36i62c80h48a90l 80M30a23m86r42á12k 4360914419

To je holt úděl lidí, pro který je ježdění sockou pod jejich úroveň...

+10/−2
27.2.2013 22:02

M12a96r60e59k 33T40u44r34n72o59v55e78c 7715442400546

Ráno? A kterým jedete směrem? A je to vůbec na Plzeňské? Není to takhle náhodou na Vrchlického?

A ano, směrem na Anděl ty autobusy asi budou ráno prázdnější, ale z Anděla na Motol zase jezdí plné. Myslíte, že by bylo lepší ty prázdné autobusy z Homolky na Knížecí nějak teleportovat?

+11/0
27.2.2013 22:25

I21v82a67n61a 25P27r14ů61š15o16v57á 8171501392

koukám, že Vám naklikali mínusy všichni, co ráno jeli kolem Vás v tom autobuse ;-D

+7/0
27.2.2013 22:32

J63a51r23o78s59l50a77v 85B36u68r12s12í89k 8319915224192

Já mu dal mínus a jezdím tam autem. Proč jsem mu dal mínus? Protože jezdit tam autem je úplný nesmysl.

+10/−1
27.2.2013 22:34

J84a82r42o31s28l68a39v 25B84u91r97s54í26k 8819365824422

Nehledě na to, že ten autobusový pruh většinou zácpy nezpůsobuje, protože následně končí a je tam o pruh méně... (tzn. zácpa by mohla být kratší, ale počet aut stejný plus troubení neznalců na zipu)..R^

+6/−1
27.2.2013 22:37

Ř94e14h64o91ř 83V88l76a34s55á97k 2584234371826

;-D

+1/0
27.2.2013 22:37
Foto

T68o92m96á71š 34K18i18r44o81v 1835628745587

Pokud si ze svého pobytu v Praze pamatuji, tak autobusové pruhy jsou vyhrazené jen od 6:00 do 10:00 a od 14:00 do 19:00. Víkendy si nepamatuji :-)

0/0
28.2.2013 13:46

J78a41n 19J85e75l28í56n35e87k 8573275112926

Palačák a Štefánikova ulice jsou naprosto tragická místa, Praha na takovou zátěž prostě není stavěná.

+3/0
27.2.2013 21:29

T64o95m71á69š 80Z12e56m18a38n 3615298204115

Jinými slovy, leckde za zhoršemín dopravy stojí snaha místních radnic o "zklidnění dopravy" které vede v neklidu a nervozitě všech zúčastněných - viz třeba zúžení nájezdu na kulaťák a ještě nesmyslnější protažení tramvají nikam na 400 milionů v Podbabě.

+9/−2
27.2.2013 21:15

Ř74e33h59o31ř 80V38l19a40s96á91k 2464214821946

Protažení na Podbabu snad má (docela dobrý) smysl v tom, že tam bude návaznost na železnici. Nebo se pletu?

+3/−2
27.2.2013 22:24

L80a57d80i44s78l70a41v 52H21o72l22í12k 5602272499491

Ano, za několik (desítek?) let tam bude vlaková zastávka.

+6/−1
27.2.2013 22:31

J79i89ř75í 73P53r32ů74š66a 7765872905629

Již příští rok. Původne to melo byt soucasne s tramvaji,ale nyli tlaky že to nejde.

+3/0
28.2.2013 6:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.