Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příbram se bojí, že konec rychlostních silnic sníží rychlost na R4

Proti plánu ministerstva dopravy přeřadit v rámci nového pojetí dálniční sítě silnice R4 a R7 do nové kategorie se ozval starosta Příbrami. Obává se totiž toho, že si řidiči pohorší. R4 z Prahy na jih Čech nesplňuje parametry dálnice a hrozí, že by se tu místo 130 smělo jezdilo pouze 110 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R22e33n26é 27C12v77r45k53a43l 9846929416636

Další výsledek Humlozákona. Po měření rychlosti Českou poštou už mě vůbec nic nemůže překvapit. ;-€

+2/−1
8.3.2013 11:23

M14a78r84t14i52n 15M51u78s55i42l 4980891543131

Dálnice se zastávkami autobusů? Tady přece zdaleka nejde jen o nějakou chybějící pumpu a odpočívadlo. R4 prostě parametry dálnice nemá. Jasně, těm co po ní jezdí často se myšlenka na možné zpomalení nelíbí, tomu rozumím. Ale výkřiky starosty, jak to postihne region, jsou naprosto nesmyslné. To jako by křičeli severočeši, že když na 4pruhu Most-Chomutov-Teplice nebude 130 region padne. Mimochodem tam těch 90 měří Poliši dnes a denně. Stejně tak nebude 130 z Liberce do Bílého Kostela. A proč? Třeba pro ty zastávky busů.

+1/−6
8.3.2013 8:01

T40o47m76á27š 47Z92e45m22a82n 3185768244715

A jsou s tím dnes nějaké problémy, ač je 130 povolena? Nejsou, a to je jediné na čem by mělo záležet. Ne nějaká papírová fikce, ale skutečný stav.

+2/−1
8.3.2013 12:47

P33e26t98r 48U39l67l32m88a77n33n 2217298367622

To je zvláštní, já když jedu po R4 130Km/h, tak všechny rychle předjíždím a připadá mi, že tam 110 je už teď:-/

+3/0
7.3.2013 20:33

M71i66c89h27a36l 57P74a15v16l66á66t 9543473274909

To je problem vsech dalnic, bohuzel nejen R4. Jak zdrazuje benzin, jezdi cim dal tim vic lidi po dalnici "krokem". Holt pro korunu by si nechali koleno vrtat. A pomalu prece automaticky znamena, ze bezpecne. Humlovci to prece furt rikaji..

+2/0
8.3.2013 13:18

Ř95e75h37o37ř 42V28l61a55s93á68k 2324324231616

Neříkal bych tomu problém. Pokud se většině lidí nechce pospíchat, tak bych je nenutil.

0/0
9.3.2013 15:15

J24i64r97i 20K40m73o55t91r 4904492661961

to je ale cenou benzínu, když jedu  přes denslužebně jede 130 tak 50% aut.  když jedu o víkendu jedu 130 skoro sám.

+1/0
8.3.2013 14:37

T28o20m41á80š 83Z29e14m96a81n 3565838914935

Kdyby se R4 stala silnicí s rychlostním limitem jen o 10 km vyšším, než je na rakouské okresce, tak by vzniklo skvělé, 40km dlouhé rejdiště pro passaty.

Podobně funguje silnice I/20, která navazuje na R4 u Písku - parametry jako nová R4, ale rychlost jen 90.

Možná by bylo lepší nechat u nové kategorie silnic rychlost 130 a na pravých dálnicích rychlost navýšit na třeba 150 za sucha.

+11/−2
7.3.2013 18:15

K44a20r20e95l 58N14o34v60á52k 1900123680440

A co takhle ne? :-P

+1/−5
7.3.2013 21:36

J17a53n 45S13l84o86v69í44k 7107502245231

To právě kvůli parametrům nejde a nepůjde. Dálnice jsou u nás stavěny na návrhovou rychlost max. 120, staré rychlostní silnice často dokonce jen na 100. Co tam chcete pořád zvyšovat? Max. povolená rychlost může být pouze o 10km/hod více než je návrhová rychlost (projektovaná). Nejsme tak bohatý stát, abychom kvůli "několika" závodníkům upravovali dálnice - delší nájezdy, větší cedule, sklony .... Vím, Německo má i neomezenou rychlost, ale to se nedá srovnávat v ničem, hlavně ve stylu jízdy jejich "závodníků". Nakonec, jsme malá zemička, jízdou 130 místo 150 budete na konci dálnice jen o něco déle.

+1/−2
8.3.2013 11:38

T83o12m28á25š 79Z66e80m15a26n 3945638454955

A jak vysvětlíte rakouský pokus s 160km/h za dobrého počasí, kdy nehodovost dokonce mírně klesla?

+3/0
8.3.2013 12:53

J41a45n 42S46l74o28v39í22k 7497212595611

Byl to jen pokus a nepočítejte s tím, že by ta 160 platila všude. A vůbec v Rakousku, kde by na dálnicích okolo měst nejraději snížili rychlost na 60, neměla 160 šanci projít. A nehodovost se na tomto zkušebním úseku snížila proto, že byl úsek pod neustálým dohledem, takže si tam řidiči dávali velký pozor :-)

+1/0
9.3.2013 20:14

J77i71r95i 31K58m43o68t95r 4814732111161

projektovaná rychlost 100 v roce 1985 se nerovná rychlost 100 v roce 2010. To co prejela 120 v 60ti projede Fabie stejně bezpečně v 90ti. bezpečnost aut se neustále zvyšuje, i jejich jízdní vlastnosti.

+2/0
8.3.2013 14:40

Ř44e71h34o30ř 62V27l22a89s98á16k 2524514371976

Zase tolik to neudělá. Nejslabším článkem byl už před třiceti lety člověk.  A naše obyvatelstvo stárne a leniví, za volantem přibývá důchodců. Zkrácení dráhy je hezké, ale když se nám na druhou stranu prodlužuje kvůli mizerným reflexům starců čas do zmáčknutí brzdy, tak to máme nulu od nuly.

Mimochodem, jsou vlastně někde nějaká srovnání? Třeba brzdná dráha Fabie v 90 a stodvacítky v šedesáti?

0/0
9.3.2013 15:15

J34a31n 83S10l43o90v67í63k 7117942845831

každý řidič je jiný, každý má jiné reflexy, praxi, auto ... Auta dnes sice jezdí jinak než dříve, ale parametry, tudíž i zákony zůstávají obdobné.

0/0
9.3.2013 20:11

M66i61c93h49a23l 67P43a35v11l12á93t 9183583324989

No oni to chytraci z ministerstva od zacatku planovali - na R4 melo byt nesmyslnych 110km/hod. (Viz vsechny dosud zverejnene vystupy z ministerstva na toto tema.) Ale protoze do toho starosta Pribrami nastesti(!) zacal vrtat, uz se k te blbine nehlasi. A to je sakra dobre. Diky panu starostovi a hanba hlupakum a lharum z ministerstva!

+7/−2
7.3.2013 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.