Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha má minimálně dvakrát víc taxikářů, než potřebuje, tvrdí magistrát

V hlavním městě nabízí své služby více taxikářů, než kolik Pražané spolu s turisty ve skutečnosti potřebují. Vyplynulo to ze studie o pražských taxislužbách za rok 2012. Analýza ukázala, že v metropoli je více než sedm tisíc řidičů, Praze by přitom stačilo asi 2 700 taxikářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V59i87l33i35a54m 65M29l12i26c65h 1141783445618

Když se v Praze uživí tolik taxikářů, ať si klidně jezdí. Ale záhadou je, jak se uživí ty spousty úředníků počítaním taxikářů a novými ekonomickými teoriemi, podle kterých konkurence zvyšuje ceny. Nemají taxikáři náhodou vysoké náklady kvůli úplatkům?

+1/0
14.3.2013 17:07

L81u94k50a68s 75N83o53v27a67k 4169289583588

Ne tacikari maj vysoke naklady kvuli pozadavkum dispecinku...

Leasing cca.10tis mesicne, 10-12tis nafta, 3tis zdr. A soc poj, platba dispecinku 5-8tis. Servis auta, a rezii ridice nepocitam...

0/0
14.3.2013 19:36

R87i67j10a83n22a 65E25g30e69r32e18r13o26v18á 4216920834853

Tak to mají magistrátní úředníci opravdu vážné starosti.

+2/0
14.3.2013 16:52

J62a80r73o66s63l72a22v 70N21o88v75á44k 6167669484473

Pražští úředníci se asi brzy zasadí o změnu ekonomie.Převis nabídky přeci tlačí ceny nahoru!! ;-D

+4/0
14.3.2013 11:39

R69a52d37k97a 13F94u32k94s65o73v80á 9465660807371

Konkurence zvyšuje ceny? Sakra to je nějaká novinka? přepište učebnice ekonomiky!

+3/0
14.3.2013 11:00

P18e55t22r 44B71l95e17c93h42a 4294482532530

Hrdlicka jeden z tech co pomohl dostat taxikarinu tam kde je ted....!Pokud dojede k regulaci poctu vozu doufam ze bude prvnim z tech od kteryho budou ridici utikat.

0/0
14.3.2013 1:49

L19u80k56a73s 95N58o69v73a33k 4409579633768

Vse by vyresila a) deregulace cen

b) jednotna cena na km

Jednotna cena by vyresila problem v dumpingovych cenach dispecinku.

Deregulace by vyresila vse, kazdy se zepta kolik ho bude cesta stat a bud bude souhlasit nebo si mavne na jiny taxi popripade si zavola na dispecink.

A nepiste tu poznamky o cizincich, kazdy se vzdy pta "how much" a bud se mu to zda OK, nebo ne a mavne na jiny.

Jediny co bych pak prisne trestal by bylo nedodrzeni inzerovane ceny.

+1/0
13.3.2013 20:46

L77u44k67a16s 48N89o74v31a93k 4169969203358

Hrdlicka si zas dela PR.

Ze to byl on a dalsi 2dispecinky, ktery svyma cenama totalne znicili taxisluzbu.

V dnesni dobe nabizet cenu 19/17kc km je absolutne prodelecny, ze se k tomu dnes pridavaji dalsi dispecinky, aby pretahli zakazniky se nebudu radsi vyjadrovat.

V praze neni takovy problem s poctem vozu taxi, v realu jich neni 7tis( to je lidi co muzou jezdit), ale registrovanych pocet aut je cca.5tis.Nejvetsi problem je "smluvni preprava osob", kdy ridic nemusi splnovat dohromady nic krom vlastnictvi RP.

Smluvni preprava jsou vozy ktere maji na sobe oznaceni dispecinku pro ktery jezdi, ale nejsou uz oznaceny jako bozy taxi. Priklad dispecinku ktere takove vozy posilaji zakaznikum misto taxiku:

SpeedCars, Taxi Praha, Kuryr taxi, modry andel, TicTack, sedop, profitaxi....a to jsou dispecinky na ktere jsem si ted vzpomel. Techto vozu je minimalne stejne mnozstvi jako vozu TAXI.

0/0
13.3.2013 20:36

P12e96t56r 30P14r69u74s 7827515219642

Previs nabidky tlaci cenu nahoru. ;-D

+7/0
13.3.2013 15:50

J98a89n 91S83a77l48a81k 1886134239419

Urednici si nejspis pripravujou pudu pro nejakou regulaci (likvidaci nepohodlne konkurence), tak musi vymyslet nakou omluvu. Co na tom ze je to nesmysl.

0/0
14.3.2013 10:47

P39e25t97r 60N41e15c63h43a58n61i66c98k48ý 7433716358830

A to má Praha tak vymakanou MHD

0/−1
13.3.2013 15:45

T37o59m17á13š 61Z26e94m82a90n 3845398204385

Po centru a do/z centra ano, ale po okrajích je cestování na hodinu a přitom auto jede třeba jen 10-15 minut. Nemluvě o večerních hodinách.

+2/0
13.3.2013 16:29
Foto

M58i38r46o97s82l24a89v 88S71t24e50i45n57e30r 6508384343845

Sedm tisíc úplatků za štafl je jistě větší balík, než by vyneslo třeba 1400 povolení. Takže bez jakéhokoliv vlivu úředníků, přijímajících pozorné, by těch taxikářů tolik nebylo.

Řešení je nasnadě- povolit dvě, nebo tři taxikářské centrály, přesně omezené počty štaflů, třeba 600 a zvolit jednotné vozidlo, třeba Škoda Rapid v speciální taxikářské barvě- třeba slonová kost. Všechny jiné vozy jsou pak lehko rozeznatelné jako černota.

Vyúčtování jízd by se provádělo v centrále, takže by byly ujeté km a tržba vždy přehledně zaznamenány. Zkrátka Leninovo : důveřuj, ale prověřuj!

Jednotlivé taxikáře nelze dostatečně sledovat- proto musí z Prahy zmizet.EU[>-]

0/−5
13.3.2013 15:42

R39e14n19é 62J29í85š81a 2327227461436

Už jen v tom vašem nápadu vidím minimálně dalších 5 možností, kde se vytvoří nový prostor pro korupci, jelikož někdo nevolený bude o něčem rozhodovat a bez jeho razítka ani nenastartujete. Je mi úzko, že někdo se nepoučí a i přesto, že historie již několikrát ukázala opak, stále strká hlavu do utahující se oprátky a řiká, že to je správná cesta.

+2/0
13.3.2013 15:54

R46o31b72i58n 28I51b38l49e19r 2963726525693

Analýza ukázala, že v metropoli je více než sedm tisíc řidičů, Praze by přitom stačilo asi 2 700 taxikářů.K tomuto výčtu je potřeba ještě přičíst ty co jezdí jako taxikáři a nemají k tomu žádné povolení a ani vhodný vůz.

0/0
13.3.2013 15:26

P47e70t45r 87R20y79c46h61t49a55r 3153354983537

V parizske oblasti je 17 tisic taxiku na 11 milionu obyvatel, v Londyne 14. Na Prahu by 3 tisice bohate stacili.

0/0
13.3.2013 15:28

R28e82n78é 96J41í66š75a 2347797141246

Jenže Pražáci se radši svezou, než Arabové a Alžiřani, co žijí v Londýně.

+1/0
13.3.2013 15:31

P84e71t31r 85R95y44c29h17t46a20r 3593474213857

Napriklad v parizske oblasti je denni prumer pocitany na rok 300 tisic jizd denne. Myslim, ze by v Praze kazdy taxikar zaviskal, kdyby mel 13 - 15 jizd denne.

0/0
13.3.2013 15:35

J33a36r62o98s69l32a12v 23B26r38ü94m90m23e93r 7544373796

Možná, ale nechte to na těch taxikářích!

+3/0
13.3.2013 15:31

P93e20t17r 15R65y61c89h28t69a19r 3893794463817

V soucasne dobe to v Praze neni na taxikarich, ale na par spolecnostech, kteri je drou z kuze.

+1/0
13.3.2013 15:33

J72a29r58o30s79l52a97v 26B14r53ü62m69m18e69r 7664483386

Mohou jezdit i sami, je to jen na nich. Dokonce i já mám taxikářskou licenci, a to nemám řidičák, musím ji jít zrušit, když už ji nepoužívám a táta už nejezdí.

0/0
13.3.2013 15:35

P92e52t64r 31R66y26c75h25t30a96r 3473784133427

Ji neruste a nechte si ji, jednou se budou licence, stejne jako jinde v Evrope prodavat. V Parizi se pred 50 lety licence rusili, pak zavedli numerus closus a ted stoji licence 240 tisic eura a cekaci doba na koupeni volne je ted kolem dvou let.

+3/0
13.3.2013 15:40

R14a35d58e58k 18S50t73r95n16a98d 9511214901110

Kdyby se v Speed Cars aspon chovali tak, jak hlasaji. Pred rokem me jejich ridic zavolany pres dispecink vratil na mensi bankovku, nez kterou jsem mu platil. Kdyz jsem pak volal na dispecink, rekli mi, ze to je problem mezi mnou a ridicem, ze on pro ne jezdi na zivnostak.

0/−1
13.3.2013 15:26

Ř21e97h30o20ř 98V52l51a51s53á39k 2174964911146

Bylo by možné ten mechanismus, proč má být větší konkurence problém, rozvést?

+5/0
13.3.2013 15:25

T14o36m77á29š 65Z74e58m36a14n 3445178884295

To je snadné, magistrát chce větší regulaci z které plyne i více úplatků.

+1/0
13.3.2013 16:28

R51e77n68é 24J66í74š63a 2347297841496

Pokud se uživí a nefixlují, tak at jich je třeba milion. Nebo zase chce někdo vytvořit totalitní zákon, jen proto, aby mu jeho firma pořádně sypala a nikdo jí neohrožoval?

+4/0
13.3.2013 15:23

P58a92v43e60l 82M17o14r78a43v76e13c 3122949242438

Ano, chce, zde na diskuzi minimálně Petr Rychtar pod vámi:)

0/0
13.3.2013 15:37

P70e44t46r 49R92y15c63h44t61a32r 3113614473817

Jako v kazde metropoli by mel existovat na taxikarske sluzby "numerus closus". Licence by se meli kupovat a prodavat. Prazska oblast by mela byt rozdelena do tri oblasti, hyper cenrum, Praha a okolni obce a tim padem vytvoreny tri ruzne tarify A.B.C, ktere by se aplikovali na vsechny drzitele licenci. Stari auta by melo byt limitovano na pet let. Mela by byt zrizena taxikarska policie, ktera kontroluje drzitele licenci a za jakekoli poruseni reglementace by mela byt tucna pokuta. To jen pro zacatek.

0/−7
13.3.2013 15:17

P34a38v49e11l 58M44o26r25a64v92e52c 3602989832498

Jasně, co nejvíce regulace, co nejvíce dozorujících orgánů kteří můžou řidiče buzerovat a případně za tučný bakšiš je nechat být. Vivat korupce!

+3/0
13.3.2013 15:24

P18e10t64r 22R71y59c30h63t83a47r 3983654863787

Problemem je, ze to takhle funguje vsude od Prahy na zapad a od Prahy na vychod je dzungle. Je to jeden z duvodu, proc vetsina cestovek nedoporucuje turistum v Praze do taxiku vlezt.

0/−2
13.3.2013 15:27

J31a84r13o27s94l93a78v 72B55r22ü83m36m28e31r 7834103626

Proto jde Západ do pr... a východ roste soudruhu.

+3/−1
13.3.2013 15:33

P12e45t76r 81R92y60c82h69t62a78r 3283474733957

Ja od zacatku pisi o taxisluzbe, ne o tom, ze na vychode postavili stovky montaznich hal, ktere se po zvyseni platu posunou opet o stovky kilomentru smerem na vychod.

0/0
13.3.2013 15:38

P26a59v76e24l 36M39o23r80a31v22e15c 3852489262468

Už jinde jsem vám psal že toto není argument, resp. důkaz toho že to vyřeší daný problém.

0/0
13.3.2013 15:36

P46e36t65r 26R25y65c34h75t79a53r 3123194663227

Dany problem se ale vyresit musi a to, co jsem popsal vyse zabralo vsude.

0/0
13.3.2013 15:50

P34a25v93e36l 74M19o39r11a71v16e84c 3362729312948

Odkud víte že "to, co jsem popsal vyse zabralo vsude."? Vy pouze vidíte výsledný stav.

Nemůže ta velká nepostivost zde spíše způsobena mentalitou (každého okrást), nedostatečnou kontrolou (nejsou odebírána oprávnění na taxislužbu po prohřešcích) apod. což na západ od nás funguje?

0/0
13.3.2013 15:53

P60e79t54r 95R30y46c41h81t21a18r 3793114933527

Na to, aby kontrola byla funkcni je treba stejna, jednoducha pravidla pro vsechny. Taxiky me zivi v Parizi skoro 35 let.

0/0
13.3.2013 16:02

P47a55v85e20l 71M64o10r79a69v53e88c 3712369962638

Ano, jednoduchá. Bez zavádění cen, obvodů, podmínky na jánevímco..

0/0
13.3.2013 16:03

P53e18t79r 96R13y57c57h51t39a21r 3253144783627

Na zavedeni vyse psaneho by vydelali jak klienti, tak i taxikari. Zaplakalo by mozna dveste ci trista profesionalnich podvodniku.

0/0
13.3.2013 16:15

Ř53e63h11o59ř 10V76l63a47s79á85k 2204334941786

Ve Vašem plameném projevu mi schází dvě informace: 1) Jaké problémy mají ta navrhovaná opatření řešit 2) Jak a proč myslíte, že se jim to povede.

+1/0
13.3.2013 15:26

P73e36t75r 56R68y55c24h53t35a91r 3233554433977

Ad 2/ Ze se to prodari neverim, jelikoz je Praha prolezla korupci.

Ad 1/ Tato opatreni by resila spoustu problemu a hlavne vyresila spoustu problemu v mnoha metropolich. Omezenim poctu by se taxikari bez problemu uzivili bez okradani a na ty, kteri by se o to pokouseli by drive ci pozdeji doslo a o licenci by prisli. Profese by se vycistila.

0/0
13.3.2013 15:32

J37a68r41o53s84l75a90v 90B44r18ü35m46m63e75r 7544413266

čím menší konkurence, tím více okrádání. Nejvíc taxikáři kradli, když jich bylo málo. Prostě se a) domluvili, b) nebyla alternativa.

0/0
13.3.2013 15:34

J26a46n 33L56u59k46á87š 7387313923972

To se mylite, jel jste nekdy taxikem v zahranici (Myslim v civilizovane zemi.)?

Cizinec je zvykly, ze na letisti jsou taxici kontrolovani a nemuze se mu stat, ze by dostal pofiderni taxi, ktere ho oskube. (Napr. na NY-Laguardia mi dispecer dal papirek, kam napsal odhadovanou cenu (rozpeti) a cislo kam volat, pokud cena nesedi.)

V Praze cizince uz v hale odchytavaji 99-kovi taxikari a jeste vypadaji jako ti doporucovani letistem. Uz pred clem jsou vsude cedule, ze AAA radio taxi je doporucena sluzba. Akoratze AAA s.r.o. (99) vypada desne podobne ...

0/0
13.3.2013 16:29

Č49e56s33t17m63í17r 13P81r58o51c90h51á92z97k44a 8838210598301

Typoval bych , že většina přes to pere jen špinavý peníze .

0/0
13.3.2013 15:14
Foto

H76o89n58z47a 81P38r27o60v13a22z81n16í96k 8478681967467

Tip x Typ

+2/0
13.3.2013 15:24

Č68e77s23t56m22í46r 38P44r67o94c41h14á65z47k52a 8538190438771

Děkuji za upozornění . Nebo má Váš příspěvek něco naznačovat ?

0/0
13.3.2013 15:37

J72a66n 73K68o80m78á85r31e54k 5395198459953

co budou regulovat? dokud se uživěj... čili neviditelná ruka trhu

+4/0
13.3.2013 15:11

P60e75t86r 74N90e51s62v43a45d11b53a 2924595646709

Objev roku! Taxislužba se měla regulovat už dávno! Dovolit max. velkým firmám. . Na to že i na ulici stopnu nebo na štaflu sednu již kašlu. Po té co mi s IP Pavlova na Opatov ospalej děda řekl že to bude tak za 1200,- Od té doby jezdím pouze s takovou kde mi na dispečinku řeknou předem kolik mě cesta bude stát.

+2/−8
13.3.2013 15:01

T59o63m67á95š 20Z48e86m41a66n 3515238224655

Vidíte, poradil jste si sám, a nebylo potřeba to regulovat ouředně.

+12/−2
13.3.2013 15:05

J32a68n 68C86h76o65b44o51t 5353198339387

To je jako sdelit malem-obeti prepadeni "Vidite, utekla jste, slecinko, tak jakepak copak, ze tu neni bezpecno" 8-o

0/−4
13.3.2013 15:10

A11n79t46o98n48í48n 56K79o75n37e25č21n41ý 1850867204296

Trestný čin je jedna věc. Cena snad trochu jiná.

Ale sockomunismus dosahuje blaha všeobecnou regulací všeho.

Jediná chyba je praxe, že se ukáže, že to vede jenom do ....

+1/0
13.3.2013 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.