- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takže "zbývá dodělat povrchy a zábradlí", což se povede do "konce letošního roku". Laik žasně, odborník se diví. Běžně je to u jediného mostu práce maximálně na dva měsíce, spíše na jeden.
Takže ty "nožky" co teď jsou pod mostem, tam ve finále nebudou a celý most bude stát jen na souši a ve vodě nic? Pro mě (technického antitalenta) to vypadá skoro jako zázrak:)
Ten most, pokud se nemýlím, laicky řečeno nese ten oblouk, proto tam nejsou třeba pilíře....
Bydlel jsem v kolejích 17. listopadu v Pátkově 3, v těsné blízkosti mostu, 5 let a v podstatě každý rok jsem se tam vracel (jako Plzeňák nebo Čechoameričan), dívat se, co je nového. Ale ten most mně úplně unikl! Taková zajímavá stavba...
Ještě náhodou, neznáte někdo odpověď na tuhle otázku? Když otevřete
http://www.youtube.com/watch?v=RcM84dhFfw8
tedy na YouTube moje (lumajs) video Bedřich Smetana: Vltava (2/2), není náhodou ta sci-fi struktura v místě 7:35 tenhle most, než ho někdo zeskromnil? Už ani nevím, kde jsem ten obrázek získal, asi jsem jen hledal Vltava na Google Images.
Tohle miluju. Zlodějna za bílého dne se ututlá a tak dlouho se budou vymývat mozky, že je to nejlepší, nejdokonalejší, nejunikátnější, jediné v Evropě... až to lidé převezmou a začnou na to být hrdí.
.
V civilizovaných zemích se místo unikátních děl, na kterých si architekt udělá jméno, staví typové konstrukce. Ne proto, že by to neuměli. Ale proto, že si dokážou spočítat poměr cena / užitek! Viz i mosty Pražského okruhu. Co most, to unikát. V Německu mají oproti tomu katalog hotových dálničních mostů z prefabrikovaných dílů s hotovou projektovou dokumentací a staví to za desetinu nákladů jak z Lega.
.
Připomíná mi to situaci, kdy si sociálně slabý člověk koupí nejnovější iPhone na úvěr od Providentu jen proto, aby ostatní čuměli! A pak ani nemá na mobilní internet, takže z toho jen volá.
Jenže Praha (a nejen ona) si zaslouží něco hezčího než jen betonový prefabrikát. Jak to dopadá se můžete přesvědčit na libovolné české vsi - krása prefabrikovaných kulturáků i okálů bije do očí. A to už nemluvím o maximalizaci estetického vjemu unifikovanými kravíny a paneláky.
Není, Apollo stojí jednou nohou ve vodě, zavěšení mostovky tyčemi je jiné, konstrukce mostu také, Troský obsahuje dva mosty - jeden z nich je inundační, celkem stojí na třech opěrách. Stavba probíhala také úplně jiným způsobem.
"Na dlouhou dobu poslední most přes Vltavu."
To nerad slyším, protože by to chtělo co nejrychleji most Pražského okruhu u Suchdola. Jinak je to poslední most v Praze a pak je další až v Kralupech.
Ještě v článku nezaznělo, že původně neměl být zavěšený, ale nízký na 2 pilířích v řece, měl stát polovinu a je jedním z důvodů prodražení Blanky jejíž je defacto součástí.
Most pro okruh by to chtělo, to je pravda. Jenže to by nesměli výstavbu severní části okruhu už několik (desítek) let blokovat ekologičtí a jiní aktivisté. Stejně tak jako na zdražení Blanky mají svůj podíl aktivisté z Holešoviček kteří nesmyslně protahovali a napadali jakékoliv stavební řízení.
Umí někdo spočítat změnu délky mosty vlivem dilatace, pokud budeme uvažovat největší rozdíl teplot o 100 C?