Diskuze

Nový Trojský most v Praze se poprvé postavil na vlastní „nohy“

Stavbaři spustili poslední hydraulické lisy na provizorních podpěrách, které dosud podpíraly nový most přes Vltavu v Praze. Už se spoléhá jen na své vlastní "nohy" - holešovickou opěru a trojský pilíř. Metrostavu zbývá dodělat povrchy či zábradlí, na konci roku začnou po mostě jezdit tramvaje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Takže "zbývá dodělat povrchy a zábradlí", což se povede do "konce letošního roku". Laik žasně, odborník se diví. Běžně je to u jediného mostu práce maximálně na dva měsíce, spíše na jeden.

0 1
možnosti

chytry most, i vlastni nohy ma!

0 0
možnosti

Takže ty "nožky" co teď jsou pod mostem, tam ve finále nebudou a celý most bude stát jen na souši a ve vodě nic? Pro mě (technického antitalenta) to vypadá skoro jako zázrak:)

1 0
možnosti

R19o16b14i59n 95M26a80n67a

22. 3. 2013 15:19

Ten most, pokud se nemýlím, laicky řečeno nese ten oblouk, proto tam nejsou třeba pilíře....

5 0
možnosti
Foto

L92u11b60o82š 77M84o14t98l

21. 3. 2013 18:23

Bydlel jsem v kolejích 17. listopadu v Pátkově 3, v těsné blízkosti mostu, 5 let a v podstatě každý rok jsem se tam vracel (jako Plzeňák nebo Čechoameričan), dívat se, co je nového. Ale ten most mně úplně unikl!  Taková zajímavá stavba...

0 1
možnosti
Foto

L21u36b91o39š 75M36o66t93l

21. 3. 2013 18:26

Ještě náhodou, neznáte někdo odpověď na tuhle otázku? Když otevřete

http://www.youtube.com/watch?v=RcM84dhFfw8

tedy na YouTube moje (lumajs) video Bedřich Smetana: Vltava (2/2), není náhodou ta sci-fi struktura v místě 7:35 tenhle most, než ho někdo zeskromnil? :-P Už ani nevím, kde jsem ten obrázek získal, asi jsem jen hledal Vltava na Google Images.

0 1
možnosti

Tohle miluju. Zlodějna za bílého dne se ututlá a tak dlouho se budou vymývat mozky, že je to nejlepší, nejdokonalejší, nejunikátnější, jediné v Evropě... až to lidé převezmou a začnou na to být hrdí.

.

V civilizovaných zemích se místo unikátních děl, na kterých si architekt udělá jméno, staví typové konstrukce. Ne proto, že by to neuměli. Ale proto, že si dokážou spočítat poměr cena / užitek! Viz i mosty Pražského okruhu. Co most, to unikát. V Německu mají oproti tomu katalog hotových dálničních mostů z prefabrikovaných dílů s hotovou projektovou dokumentací a staví to za desetinu nákladů jak z Lega.

.

Připomíná mi to situaci, kdy si sociálně slabý člověk koupí nejnovější iPhone na úvěr od Providentu jen proto, aby ostatní čuměli! A pak ani nemá na mobilní internet, takže z toho jen volá.

6 24
možnosti

Jenže Praha (a nejen ona) si zaslouží něco hezčího než jen betonový prefabrikát. Jak to dopadá se můžete přesvědčit na libovolné české vsi - krása prefabrikovaných kulturáků i okálů bije do očí. A to už nemluvím o maximalizaci estetického vjemu unifikovanými kravíny a paneláky.

20 1
možnosti

kopie mostu Apollo v Bratislave

1 18
možnosti

R52a55d87e59k 68N72o14v92a77k

21. 3. 2013 17:06

Není, Apollo stojí jednou nohou ve vodě, zavěšení mostovky tyčemi je jiné, konstrukce mostu také, Troský obsahuje dva mosty - jeden z nich je inundační, celkem stojí na třech opěrách. Stavba probíhala také úplně jiným způsobem.

16 0
možnosti

"Na dlouhou dobu poslední most přes Vltavu."

To nerad slyším, protože by to chtělo co nejrychleji most Pražského okruhu u Suchdola. Jinak je to poslední most v Praze a pak je další až v Kralupech.

Ještě v článku nezaznělo, že původně neměl být zavěšený, ale nízký na 2 pilířích v řece, měl stát polovinu a je jedním z důvodů prodražení Blanky jejíž je defacto součástí.

17 2
možnosti

Most pro okruh by to chtělo, to je pravda. Jenže to by nesměli výstavbu severní části okruhu už několik (desítek) let blokovat ekologičtí a jiní aktivisté. Stejně tak jako na zdražení Blanky mají svůj podíl aktivisté z Holešoviček kteří nesmyslně protahovali a napadali jakékoliv stavební řízení.

7 0
možnosti

Umí někdo spočítat změnu délky mosty vlivem dilatace, pokud budeme uvažovat největší rozdíl teplot o 100 C?

0 0
možnosti