Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nákup nových tramvají pro Prahu navzdory slibům může zdražit jízdné

Z pražského magistrátu zaznívají hlasy, že jízdné v MHD se bude muset zdražit. Město však slíbilo, že se to nestane minimálně do příštích komunálních voleb. Jenže teď řeší financování Dopravního podniku a spolu s tím i problém, jak zaplatit za nové tramvaje, které musí dopravce od výrobce odebrat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a61r15e95k 79H96r55u27b25y 6177602321218

Dalsi statni urednici, co si mysli, ze kdyz zdrazi, tak vic vyberou :-P Predne by to chtelo zastavit penezovody, kudy penize utikaji - jizdenky, opravny, dozorci/spravni rada...Rv

+3/0
25.3.2013 15:11

M28i73l40o67š 17S15e59t68í11k 3849319664320

I vy jeden, že vy byste chtěl, aby oni úředníci, jejich široké příbuzenstvo a kamarádíčci třely bídu s nouzí?

0/0
25.3.2013 17:56

E22v89ž13e47n 11P52o79l36á97k 3728918531343

Takhle to dopadá, když se takové detaily jako financování řeší až po objednání. A skutečně bych chtěl vidět člověka, co vymyslel, že se jich objedná rovnou 250. Kromě enormního dluhu to nakonec povede ke zbytečnému vyřazování starších a mnohem lepších tramvají, co mohly fungovat dalších 20 let...

+5/0
25.3.2013 14:41

M30i78l26o95š 46S71e53t20í13k 3719779534150

No jo, ale čím více kusů, tím větší provize, pardón, "odkloněčné". ;-)

0/0
25.3.2013 17:54

J48a50n 37Š41p39e48c73i67á17n 2520790239639

T3 slouží perfektně, dokonce líp než ty šeredný tramvaje ČKD. Restaurování by bylo daleko lepší řešení. Nový tramvaje nám tlačí proto, aby měly zahraniční lobby-firmy odbyt.JIM se zvedne životní úroveň a zaměstnanost z peněz, který Praha odevzdá za jejich tramvaje. Resp si půjčí a tím se nechá zotročit ještě úrokem.. Fuj ble.. Kdyby radši investovali do nových tras metra !!

+5/−2
25.3.2013 13:45

J79a94n 23K55u81č86e43r85a 8365428727640

T3 nejsou nízkopodlažní

+1/0
25.3.2013 20:29

J23a76n 55Š28p49e22c58i41á61n 2110520949679

Některé vozy jsou. Holt tehdá se s vozejčkářema nepočítalo. A pomoct s kočárkem není nikdy problém. Ti co potřebují nízkou podlahu tvoří necelé 1% z cestujících ;-D;-D

0/−1
25.3.2013 20:32

J84i44ř66í 78K15r77e72j27č62í91k 2557278934926

První větu jaksi nechápu, kdopak vyráběl T3, ne-li ČKD ?

0/0
25.3.2013 20:51

J78a51n 46Š49p72e51c36i36á73n 2830850129189

No ale to Téčko v názvu znamená Tatra. Jinak měl jsem na mysli ty hranatý tramvaje ve kterých uvnitř kňouraj tyristory..

0/0
25.3.2013 20:53

J28i74ř66í 33K91r98e76j59č39í71k 2167598754896

I ty hranatý kňouravý maj v názvu T, konkrétně T6 a vyrobila je ta samá firma.

+1/0
25.3.2013 22:58

I33v15a78n 27F49o86j57t41í24k 9927392473650

Fuj ;-€   ti ODSmani a TOPáci lžou a kradou víc než komunisté za totality Rv

+3/−2
25.3.2013 13:10

J10a29n 79P42o91s43p30í34š26i30l 4451944267447

to nemůžeš vědět, tenkrát ses o tom nedozvěděl..

+7/−3
25.3.2013 13:12

M80a53r23t70i25n 63F76r12a23n14t43i40š60e24k 7655300363155

Fojtik? ten to asi věděl z úv

+3/0
25.3.2013 13:51

M49a74r75e57k 44H55r51u21b40y 6657442831158

Myslim ze cena jizdenky je docela dobre voditko :-P

0/−1
25.3.2013 15:12

D52a80v92i68d 63R53y51c86h46e16t85s25k45ý 9116411290630

Ale loni jsme jej v podstatě zlevnili, protože se zvýšilo DPH a přitom jsme nezdražili," říká Nosek.

 

DÍK!!!!!!!! :-/

+5/−1
25.3.2013 13:09

R13o89b25e94r29t 50V86a46l97e71n58t84a 6966429277184

;-DTaky si říkám, že to moje peněženka nějak nepoznala. Sice v Praze nebydlím, ale tak 4x-5x ročně ji navštívím

0/0
25.3.2013 13:31

M61i61l47o90š 59S22e77t49í67k 3439879594210

No vidíte, jakou kupu peněz jste ušetřil. Ono to 1% zvýšení DPH dělá celých 3,2 haléře na základní jízdence. Přímo těžký balík. ;-D

+2/0
25.3.2013 17:52

P42e23t32r 56H36r75o29m88á84d11k93a 1569692915938

Kolik stojí základní jízdenka? 3 koruny?

0/−1
25.3.2013 20:55

P66e88t14r 88H76r62o83m63á49d68k51a 1359492565618

hehe, ono je tady takovejch žvanilů víc, co neumějí počítat... 1% z 32 korun jsou 32 haléře.

0/0
26.3.2013 19:09

M41i89l74o13š 83S49e11t57í31k 3229389334600

Tak to vidíte, vztek na DPP mi úplně zatemnil mozek. Omlouvám se, váš údaj (32 hal.) je, pochopitelně, správný. Troufám si však tvrdit, byť nejsem žádný matematický genius, že bych to za normálních okolností spočítal spávně. ;-)

0/0
4.4.2013 12:06

L67e89n31k66a 27M20a59l62á 5543216964373

Ty nové tramvaje mají jedinou výhodu . nízké nástupy. Jinak stojí za starou belu, sedadla kloužou - už jsem viděla pár lidí na zemi. Za to by měl člověk platit vyšší jízdné? Když se prodlužují intervaly v jízdních řádech, netřeba zkracovat dopravní prostředky ;-€

+7/−1
25.3.2013 12:57

T78o72m62á14š 11Š35v71e36c 6539201280

Zajímavý nápad, že by se DýPí měl zajímat o cestující. Myslím, že tahle revoluční myšlenka ve vedení ještě nikoho nenapadla. DýPí je firma, která primárně slouží k tunelování. Cestující jsou pouze stafáž, za kterou se rozkrádání snadno schovává.

+9/0
25.3.2013 13:04

M52i84c52h91a19l 67P90a59v52l12á26t 9723283124349

Cestujici plati cca 1/4 skutecneho jizdneho. 3/4 plati mesto. Mesto je hlavni zakaznik DP. A podle toho to vypada..

0/0
26.3.2013 17:06

T24o89m93á17š 29Š92v47e34c 6209851960

Ano, je to tak... Já vím. Ale v důsledku to znamená, že DP jezdí za zcela absurdní ceny, které by si soukromník nikdy nemohl dovolit. Zrušit DP a platit lidem taxíky by v zásadě vyšlo levněji. Pokud autobus popojede 5km a vybere za to bohatě přes 1000Kč, tak to není normální (30 lidí * 13Kč za jízdenku * 4 = 1560). A to si dovolím říci, že po optimalizaci je průměrný autobus mnohem narvanější.

0/0
26.3.2013 17:30

R55o94m50a11n 79S49i48l47n45ý 3247342119911

To, jaký jsou tam sedadla si rozhoduje dopravní podnik, Výrobce dal na výběr několik variant.

+1/0
25.3.2013 13:14

M70a93r67t93i21n 15V54e60v79e86r44k77a 8292338274

Sedačky kloužou jen v tramvajích z prvních dodávek. V novějších vozech je již povrch sedaček řešen protiskluzově.

+1/0
25.3.2013 13:48

D80a28n73i65e94l 62Ř71e50h57á72č62e76k 5357813861107

A jak? Zdrsnili je šmirglpapírem?;-D

0/0
26.3.2013 8:05

T23o97m32á22š 60Š97v35e28c 6659351260

Zásadní problém je v tom, že ten kdo objednal tramvaje v ceně 72 000 000 Kč za kousek by měl už dávno sedět. A to ne ve své nové superluxusní vile, ale s Davidem v kriminále.

+12/0
25.3.2013 12:56

J68a59n 72P81o55s32p66í28š70i57l 4381474297307

David sedí v kriminále?

+1/0
25.3.2013 12:58

T45o94m41á43š 78Š71v72e78c 6729461540

Zatím ve vazbě... ale obecné doufání je, že si posedí i ve výkonu. (myslím tedy Ratha). Dvořák je asi ten co by tam k němu měl přibýt...

+3/0
25.3.2013 13:01

J16a71n 28P54o10s18p40í78š93i21l 4771754267397

už jsem se lekl, že někdo neuniknul spravedlnosti..a vono zatím nic není jasný:))

0/0
25.3.2013 13:08

T20o17m21á39š 71M75a77r12n76ý 7653660915484

a já se lekl, že Michal David za uměleckou tvorbu šel za katr :)

+1/0
25.3.2013 13:09

M92a62r47e95k 23H27r74u82b14y 6217272611278

Ja v to doufam ;-)

+1/−1
25.3.2013 15:13

V59á53c18l51a68v 78D11a32v71i59d 5425179964685

Ve výkonu by se měl lépe. A vzhledem k tomu, kolik mu hrozí, není vyloučeno, že si polovinu trestu odsedí právě ve vazbě a zbytek bude podmínečně propuštěn.

0/0
25.3.2013 13:22

J52a39n 16P60o62s60p24í76š40i97l 4971594117427

kdy tu svoloč přestanem volit?;-O

+5/−1
25.3.2013 12:54

M35a97r88e58k 22H22r31u68b59y 6177862641688

Ja jsem vedeni Dopravniho podniku urcite nevolil ;-)

+1/0
25.3.2013 15:13

J75i42ř29í 39K97r53e74j44č76í52k 2587668474496

Volil jste pravděpodobně majitele DP a ten je za ten závazek plně zodpovědný. DP tramvaje nekupoval. :-/

0/0
25.3.2013 20:49

J28a55n 20K91u66č45e75r33a 8825118307940

já ji nevolil nikdy :)

0/0
25.3.2013 20:31

M74a98t91o31u29š 95B92á83r80t57a 4116980536848

Nápad, že se ušetří objednáním kratších tramvají je skutečně geniální. Jeho autor si možná myslí, že dvoumetrová tramvaj by pak byla přímo zadarmo ;-D

+11/0
25.3.2013 12:39

M66i65l82a49n 32N21o71v92o75t58n67ý 3490501881441

Ne ne, za tu by dodavatel ještě doplácel, aby bylo dost na odměny ...

+8/0
25.3.2013 12:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.