Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dřevěné sedačky budou i v pražských autobusech. Zatím na zkoušku

Ve dvou autobusech pražské MHD se v září objeví dřevěné sedačky. Dopravní podnik chce vyzkoušet, zda se cestujícím takové sezení zalíbí. V anketě MF DNES mezi stovkou lidí byla většina spíše proti. Dřevěné sedačky jsou běžné v nových tramvajích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K62a77r34e73l 41D30r79d44a 6934482957

Dřevěné sedačky jsou nebezpečné. To měl DPP nejdříve zjisti za peníze, co narval do anket, kterými se teď ohání. Staré tramvaje mívaly dřevěné sedačky, ale tvarované tak, že do nich cestující zahučel a ani se nehnul. A stejně se od nich ustoupilo.

Jak tenhle shit mohla Škodovka pustit do provozu nepochopím. Navíc z toho tvrdého a špatně tvarovaného dřeva bolí zadek. Delší jízda je nemožná. Posledně mi uletěla taška, co jsem si na sedačku položil. Stačil rozjezd. Matka, co podobně loví děti po tramvaji je patrně taková sranda DPP. V případě nehody budou cestující na jednu kaši. A opět anketa jak cestující chtějí dřevěné sedačky a dokonce do autobusů?

A proč vlastně? Protože DPP neumí zajistit čistotu ve vozech. Protože Praha neumí řešit bezdomovce bydlící v MHD. A také, že vandalové mají v Praze volné pole působnosti a rodiče svůj dorost nezvládají. Praha je tak chudá a spořivá, že když chce čistý vůz MHD, tak koupí raději nový z výroby než by utrácela za úklid. ;-D

0/0
13.4.2013 8:25

B98r42u87n17o 61J23u71r92á13š84e16k 6824850431223

Tramvaje moc netřepou, zatímco autobusy se klepou v jednom kuse. Na dřevěných sedačkách v autobusech se půlce Prahy ze zadku stanou řízky, obávám se.

+2/−1
12.4.2013 14:33

B84o75h38u52m21i74l39a 42L70i39n57h95o97v37á 8615940433467

A těch naražených kostrčí, možná by měl takový projekt napřed zhodnotit ortoped

;-(

+1/0
12.4.2013 15:07

I62v88a46n 28P60r87o63c17h29á95z78k85a 3491804625655

Nejlíp se sedělo ve starých laminátových sedačkách v tramvajích. Pořizovací cena byla navíc velmi nízká, což je asi důvod, proč už se nepoužívají - nedá se na nich tolik vytunelovat.

+5/−1
12.4.2013 12:28

P90e47t73r63a 89N10o11v14á35k21o27v75á 7188146664658

Hlavně zy totáče z těch vajíček tolik lidí nepřetékalo, dnes se jich do toho spousta nevejde ;)

0/0
12.4.2013 14:04

R54o93m31a36n 92Č87e96r51v12e39n22k72a 5518333654932

Jestli to budou ty samé dřevěné sedačky, co jsou v nových tramvajích, tak potěš pánbůh. Sedčky jsou úzké, kluzké a nemají boční vedení. Nejlepší byly alminátové sedačky ze starých tramvají. Inu, naši předkové při práci ještě přemýšleli a nedali jenom na líbivý design prostý jakékoliv ergonomie.:-/

+8/−1
12.4.2013 10:56

T15o96m35á56š 68Ž32i29t85n79ý 6421610941421

Nyslím že není nad léty prověřenou koženku (za bolševika to byla taková gumová pěna)

Předi jen - tramvaj mí jízdu klidnější a tam kluzké tvrdé sedadlo nevadí. Ale projet na dřevěné sedačce výtluk... Asi nic moc.

+2/0
12.4.2013 12:20

M84a91r13e89k 88F96l77e33k53a28č 2940494962953

jak zpívá Ivo Jahelka:

Hromadná doprava - pořádná otrava,

a kdo se rád mačká, užije si - stačí kačka

0/0
12.4.2013 10:30

L93u13k77á78š 52A94d56a32m34e33c 3137583610617

V některých brněnských trolejbusech jsou koženkové sedačky a v prudkých zatáčkách má vážně člověk co dělat, aby se udržel na místě. Jestli jsou ty dřevěné podobně kluzké, tak si teda cestující užijou. Pořád ale lepší než zahnojené látkové, to je fakt.

0/0
12.4.2013 9:44

M50i11r84o16s62l15a60v 87D28i33o37p26a95n 2196139328772

Navrhuji nalepit smirkový papír zrnitost P40 a je po klouzání.;-D

+5/0
12.4.2013 7:58

M89a78r34e39k 57F18l38e91k82a17č 2330514112143

ke každé jízdence 10cm oboustranky!

0/0
12.4.2013 8:08

M82i44r72o71s64l98a71v 21D80i98o83p10a55n 2106619258322

Taky suchý zip by nebyl špatný.;-)

+1/0
12.4.2013 8:10

M91a75r25e74k 66F77l53e26k59a82č 2110794702873

Je fakt že ten by mohl mít každý vlastní..nafasoval by jej na DP k roční jízdence

+2/0
12.4.2013 8:13

M26i63r33o65s14l25a20v 29H32a32š89p27l 9191169645419

A nebo k Openkartě fasovat gumicuk jako používal Sheldon v BBT.

0/0
12.4.2013 14:12

M22a27r26e38k 79F34l51e30k80a64č 2110834482453

Dřevěné lavice podél oken jako to bylo dřív, vytápět velikáááánským rezistorem pod lavicí a je to. šofér dostane kliku a jedéééém

+1/−1
12.4.2013 7:37
Foto

J47a55n 76B82r72a80u33n 1778718973235

To bude zase příležitost pro vandaly s kudličkama. "Řezbáři" to vezmou do parády a za chvíli bude každé sedadlo originál;-D;-D;-D

+8/0
12.4.2013 7:05

J84i21ř83í 61F49r61a24n46k34l 9413801970160

Pak,alespoň přestanou klouzat!;-D

+5/0
12.4.2013 8:00

T85o41m24á87š 28Ž58i48t37n55ý 6501970211541

Všechno se dá zničit. Látku a koženku prořízneš, dřevo poškrábeš, laminát lze rozkopat....

0/0
12.4.2013 12:22

M20i92r78o30s38l64a75v 76H64a87š27p88l 9101659945979

Rozkopanou sedačku ze staré tramvaje (laminát) jsem viděl snad jen jednou.

0/0
12.4.2013 14:14

B17o30h58u36s27l44a45v 34K81r79á60l52í12k 2911410629336

Mají to dělat z hrubě opracovanýho čerstvýho dřeva a díky pryskřici se žádný klouzání konat nebude.

+3/−1
12.4.2013 1:15

T83o85m47á80š 46Z23e90m97a49n 3895438174675

Dřevěné v tramvaji jsou v pořádku, tramvaj nedrncá, ale v autobuse na pražských silniích bude ta překližka žůžo.

+3/−3
11.4.2013 23:31

A68n31t30o91n19í26n 25B41a93b67á90č86e87k 3742418905901

tramvaj nedrnca ?? Kterou jezdite ? Ja hlavne 12 a ta drnca o sto sest

+3/0
12.4.2013 4:58

T26o16m79á74š 19Z67e55m17a72n 3225908674955

Srovnejte s autobusy.

0/0
12.4.2013 9:32
Foto

T24o52m24á65š 63K28r57o43u10p54a 8740572521930

Nechapu, dopravni podniky hleda uspory kde se da. Pritom prakticky nova sadadla vymenuje za kozenkova. Asi to tam bude uspora v udrzbe, ze se to vyplati. Ale stejne by me zajimalo co udelal s temi, textilnimi sedali, z vetsiny Sorek.

+1/−3
11.4.2013 22:45
Foto

T56o64m40á42š 25K88r81o44u35p43a 8540772631330

Nechapu, d

0/−1
11.4.2013 22:43

P77a65v11e59l 77C74i19m56b85a43l 4105824478957

Vymyslite kraviny - nejdriv textilni vecne upatlane sedacky Arianne, co se do nich clovek nevejde, ted drevene skluzavky - pritom nejlepsi tramvaj uz byla davno vymyslena - T3 a laminatove sedacky. Staci prezbrojit, a ne porad nahrazovat novinkami, co jsou zhola k nicemu, jen stoji 10x tolik.

+20/−3
11.4.2013 22:34

P69a51v49e42l 92K78r73e72j47č77í45ř 2882421893746

Asi tak. A to ještě ta tramvaj naštěstí nemůže tak řezat zatáčky, jako autobus. Docela se na ten zkušební provoz těším. Pro ty, co zůstanou stát, to bude možná docela prča ;-D

+2/0
12.4.2013 0:04

A57n63t13o50n81í34n 53B67a41b57á68č55e59k 3932888925821

drevena sedadla jsou peklo. Nejen deti, i my dospeli po nich neustale klouzeme, hlavne pak v zatacce to je hruza...

+12/−3
11.4.2013 22:26

D94a12v70i62d 95Š75a42f73r90á87n90e52k 5947734347363

Je to docela zvláštní, protože vesměs všude na západě jsou buď látková nebo koženlová. To byl koneckonců i případ ČR.

Zrovna dřevo v autobuse má tu nevýhodu, že "jezdí".

+3/−3
11.4.2013 22:01

H32a42n74a 68K35r78i50v19a56n60k48o20v82a 4701127843810

nj, az se lidi v cesku budou chovat, tak jak ti na zapade....;-)

+1/−1
11.4.2013 22:06

J68a56n67a 97P85r66o21v18a75z57n96í30k35o65v88á 4437769195844

Vážená paní Provazníková,

na základě průzkumů a podání cestujících se zjistilo, že v poslední době nastal odklon od preferování textilních sedadel cestujícími, které ještě před osmi lety byly většinou cestující veřejnosti posuzovány jako nejžádanější. V současné době jsou nejžádanější sedadla hladká, dřevěná nebo umělohmotná.

          Proto DP začal nové a rekonstruované tramvaje osazovat novými dřevěnými sedadly. V příštích letech bude DP zvyšovat podíl nepolstrovaných sedadel tak, aby poměr nepolstrovaných a polstrovaných sedadel byl v poměru 1 : 1 (v současné době je cca 1 : 2), což úzce souvisí s probíhající obměnou starých typů tramvají. 

          Každá nová tramvaj, případně její nové zařízení jako např. sedadlo, musí splňovat požadavky a limity na konstrukci a bezpečnost dané zákonem o dráhách a ostatními prováděcími a souvisejícími předpisy. Bez splnění zde uvedených přísných požadavků a limitů není možné takové zařízení schválit státním orgánem a zařízení uvolnit do provozu.

          Nová dřevěná sedadla odpovídají všem předepsaným požadavkům, které ukládá norma a legislativa s tím spojená. Všechny potřebné podklady k uvedeným sedadlům garantuje výrobce tramvají Škoda Transportation a. s. Plzeň a tyto předkládal při schvalování Drážním úřadem, který dřevěná sedadla homologoval pro provoz v MHD. Pro bližší informace o použitých sedadlech je proto nutno se obrátit na výrobce tramvají, DP není oprávněn předávat informace výrobce třetí straně.

          Při výběru tvaru sedadla byla upřednostněna jednoduchost a univerzálnost pro všechny velikostní a váhové kategorie cestujících, včetně snadné udržovatelnosti a příznivého estetického vzhledu.                    Chtěli bychom upozornit na skutečnost, že hladkost povrchu a poloha sedadla je prakticky stejná jako u původních laminátových sedadel, která jsou v provozu již desítky let. Navíc další dřevěné sedáky u nových dodávek jsou na základě získaných zkušeností již v provedení zvrásněného povrchu strukturovaný

+4/−2
11.4.2013 21:04

J41a43n84a 29P98r59o20v93a73z27n32í88k15o85v82á 4647579785354

strukturovaným neklouzavým lakem.  

           Také jsme oproti jiným typům sedadel provozovaných v DP, u všech dřevěných sedadel snížili výšku posedové plochy sedadla proti podlaze cca o 2 cm, právě pro lepší oporu nohou a tím větší stabilitu cestujících a zvýšení jejich komfortu při sezení. Jako opora sedícím při působení odstředivé síly může potřebným pomoci opěradlo předchozího sedadla.

          Z uvedeného vyplývá, že reagujeme na podněty cestujících a dle svých možností se snažíme vyhovět cestujícím a nabízet vyšší komfort dopravy, i když v praxi se splnění přání cestujících nejeví z dlouhodobého hlediska vždy jako řešení stálé, optimální a vyhovující individuálně každému. Jako  limitující při realizaci změn se v současné době projevují v neposlední řadě i ekonomické možnosti.

         

S přáním pěkného dne

  Zdeňka Králová referent Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost Sokolovská 217/42, 190 22 Praha 9 900740 - odd. Styk s veřejností t +420 296 192 068 m +420 728 566 971 e-mail Kralova@dpp.cz

+4/−1
11.4.2013 21:05

J22a49n12a 46P44r73o10v71a28z17n75í97k51o12v34á 4707739825504

Tolik reakce na můj nesouhlasný email.

+4/−2
11.4.2013 21:06

M75i95l61a35n 34K21r98á27l 8943238261851

Ty jsi si stěžovala na ty sedačky či co?

+2/−2
11.4.2013 21:06

J95a41n45a 83P69r22o36v19a31z57n57í85k32o98v44á 4807239185344

stěžovala. Ptala jsem se, jak je možné, že je chtějí dát i do busů, když jsou opravdu přinejmenším nepohodlné, nebezpečné a oproti stávajícím stojí výměna peníze. Jednou, když řidič zabrzdil jsem z ní slítla (nutno říct ne jediná) a solidně jsme se pomlátili. To jsem nikdy jindy neviděla :/ Každopádně odpověď připravenou :-P

+5/−3
11.4.2013 21:11

J57a40n46a 78P17r27o36v84a59z48n41í63k86o58v93á 4487879295534

mají připravenou ;-)

+1/−1
11.4.2013 21:12

J75a84n51a 82P16r93o82v53a11z75n79í62k48o86v95á 4897119465924

myslim si totiz, ze to, ze si stezujeme na idnesu v diskusi neni k nicemu.... a za ty 2 min mi to stalo, asi tak R^

+6/−2
11.4.2013 21:15

M13i30l82a63n 42K69r42á37l 8133198471561

tak si na ty dřevěný sedačky sedni na ostro, mám to vyzkoušený a vůbec to neklouže, když jsi oblečená tak to logicky klouže po látce.

+8/−1
11.4.2013 21:23

J60a74n29a 34P80r56o63v66a26z68n39í40k94o58v12á 4487599665754

tahle odpověď by mě potěšila víc :D

+3/−1
11.4.2013 21:26

B39o16ž28e86n25k72a 75N14o35v55á28k62o28v30á 3290256948319

:-/ ty dřevěný mám ze všech druhů nejmíň v oblibě..

+6/−4
11.4.2013 20:46

M28i65l59a16n 86K90r64á69l 8253868121621

tak si na ně nesedej

+5/−5
11.4.2013 20:56

K23a50t87e46r70i52n34a 29M11a71t61t36h44e50w30s 3464204735441

Do autobusu, ktere jezdi do prudkych zatacek a brzdi a daji tyhle skluzavky? To bude ranenejch. Vzdyt se na tom neda pomalu udrzet ani v tramvaji, jak to klouze a o detech uz ani nemluvim! Hygienictejsi, nez ty hnusny latkovy, to si radeji ani nesedam, ale kdo zas vymyslel tohle?

+10/−3
11.4.2013 20:37

J52o24s56e94f 95W59e51n13c64e72l 1748830384424

No kdo, někdo se na výměně sedaček napakuje a dopravní podnik ušetří na údržbě protože ty dřevěné sedačky si v každé zatáčce a zabržením vyčistí cestující sami svým oblečením. Nemám je rád klouže to jak ďas a tramvajáci brzí tak prudce že lidi v tom jen lítaj. Raději postojím...

+4/−2
11.4.2013 21:03

V82í30t 97H61o55l67l91e79r 8547102802546

dřevo:? lepší údržba než plast co byl v tramvaji ?

+10/−1
11.4.2013 20:33

M85a70j44k75a 17Š73u28m37b59e59r58o76v22á 3615423201505

Na údržbu asi dobrý, akorát aby z toho v zatáčkách lidi nepadali. On stačí malý podíl umělého vlákna v látce, a klouže to jako ďas:-)

+7/−3
11.4.2013 20:23

J97o12l19a16n68a 52R69á75b45o38v28á 2581804795808

Asi před 20ti minutama jsem jela tramvají s dřevěnýma sedačkama a vůbec jsem si nevšimla, že by klouzaly...!

+3/−7
11.4.2013 20:40

J86o32s40e24f 53W15e24n96c71e76l 1108720784104

jestli jezdíte tak vyjímečně že dnes poprvé tak jste měla štěstí, pokud tím jezdíte denně tak často narazíte na řidiče který se s jemným bržděním moc nepáře a to pak máte vidět jak to lítá...

+6/−2
11.4.2013 21:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.