Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze 6 vznikne nový pruh pro autobusy, studenti začnou jezdit včas

V ulici Jugoslávských partyzánů v Praze 6 vznikne nový jízdní pruh vyhrazený pro autobusy MHD. Potřeba je už delší dobu, protože spoje zůstávají viset v kolonách, nestíhají se vracet a odvážet další cestující. Problém s tím mají mimo jiné studenti zemědělské univerzity v Suchdole, kteří se nestíhají včas dostat do školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E97v47a 21H39i52l38p54e92r81t60o70v49á 6601702377606

Vše je to nebetyčná blbost která nebude fungovat.A P6 není s těma šaškama na radnici ani schopna zařídit správné vodorovné označení při vjezdu na kulaťák.Vymýšlí totální kraviny a kousek pruhu pro nás- BUS-směšný..za čas z toho bude opět parkoviště a měšťáci-další výsměch.Na druhé straně se už parkuje ve dvou pruzích-někdy se ani nemůžeme protáhnout a oni-NIC.Prostě nás tady na P6 zastupují diletanti.

0/−2
16.4.2013 21:50

J30i38ř58í 91K39r47u79m35l 6143102875311

Praha 6 navždy! Každé další řešení mě nepřestává překvapovat! Na rušení parkovacích míst jsou na Praze 6 skutečně experti. Lokalita hned u metra, sjíždí se sem spousta aut z okolí, parkuje se už v jízdních pruzích, druhých řadách, zákazech zastavení, chodnících... teď bude další bus pruh - a další zrušená místa. Měl bych ještě jeden návrh, doporučuji bus udělat platný 24/7 striktně, nejlépe s dorozem MP!

+1/−3
16.4.2013 15:46

T73o51m15á71š 55Z81e37m32a75n 3625358314785

A co raději:

Zrušit jeden z přechodů a vrátit dva pruhy na kruhák.

Vyměnit trávu v kolejišti za asfalt a bus pruhy (včetně zastávek) vést tudy.

Zrušit cyklopruhy a cyklistům (nebo raději všem) zprůjezdnit spleť jednosměrek podél hlavní silnice.

+1/−3
16.4.2013 15:28

J84i54ř14í 83K70r98e91j52č20í30k 2487838174356

V podstatě by nebyl problém až na tu trávu, tam by to bez rekonstrukce trati nešlo. Nové trati, podotýkám. Ale zrušení cyklopruhů i přechodu je předpokládam politicky neprůchodné. Osobně se divim, že Praha 6 kývla už jen na to rušení parkovacích míst....

0/0
16.4.2013 21:24

R67o98b40e13r48t 38H66o71m17o19l64k76a 2150872102371

Takže autobusy prostojí v koloně už jen 25 minut místo 30? No, to je přeci dokonalé řešení! To budou studenti ČZÚ opravdu rádi.

+2/0
16.4.2013 14:31

J54a74r32o70s60l62a35v 30B29r39ü87m39m31e40r 7834323706

Ta Jugoslávská je snad zakletá. Napřed na hlavní tepnu, kde jezdí tisícovky aut, nalinkují cyklostezky, které stejně naštěstí nikdo nevyužívá, jelikož většina cyklistů nejsou sebevrazi. Přitom paralelních, tehdy volných tras, je několik. Pak místo asfaltu na koleje dají pražce a trávu, takže autobusy už nemohou jezdit ve špičkách po kolejích, jak dříve. A zároveň hlavní třídu zúží u Kulaťáku na jeden pruh. A přidají další semafory, aby to ještě více zpomalili, i když naneštěstí to už moc nejde. A teď tohle, co jen prodlouží fronty až někam k řece.

+4/−1
16.4.2013 14:28

J74a12r64o75s32l32a82v 50B28r82ü96m74m15e31r 7854643206

Jugoslávkých partyzánu samozřejmě, pro hnidopichy.

0/−1
16.4.2013 14:29

T92o93m 18P83á63l17e46k 1141816289978

Souhlas kolego. Když P6 vládnou diletanti, kteří skáčou na každou hloupost diletatnů z dopravního, tak se není čemu divit.RvRvRv

+1/0
16.4.2013 14:31
Foto

M77a41r85t78i79n 53Š44u22b96r72t 1785521104865

Autobusy ale po kolejích ve špičkách nejezdily. Ta trať nebyla v takovém stavu ani s tím asfaltem, aby to vydržela. Výjimečné objetí, to ano, ale jakýkoli pravidelný provoz nikoliv.

+4/0
16.4.2013 14:35

J20a43r52o33s54l33a65v 52B65r29ü90m38m61e89r 7474573386

Jasně, že to bylo výjimečně, ale to výjimečně jsem ve skutečnosti osobně zažil docela často. A místo, aby se výměně trati využilo na zprovoznění pro provoz autobusů, tak se to zrušilo úplně.

+1/0
16.4.2013 14:38
Foto

M27a49r64t51i49n 50Š21u94b35r76t 1515511224295

Přáním městské části bylo mimo jiné i snížení hluku v ulici. Je velmi podstatný rozdíl v hluku a vibracích z provozu tramvají na zatravněné trati než na betonové desce, po níž ještě paralelně jezdí ještě busy. Tj. hluk vzrůstá i ze současného provozu busů vedle aut. Dále rekonstrukci TT dělal DP z vlastních zdrojů a trať na betonové desce je nejméně 2x dražší. Pokud si MČ nic takového nepřeje, DP nemá za co toto postavit. Dále má taková trať nižší životnost, v případě oprav sítí daleko složitější řešen, v případě narušení geometrie trati dlouhé a nákladné výluky. Jak píšu níže, stačilo ponecht přechod před kruhákem, jak byl, možné a přípustné to bylo a pak nebylo nutné realizovat provoz busů po kolejích.

+1/0
16.4.2013 14:49

J24a64r83o76s96l13a61v 58B72r73ü21m88m29e58r 7874253816

Já to chápu, ale právě v tom vidím nekoncepčnost, když se nemohou MČ a DP domluvit. Jinak by mne zajímalo, jestli ty kolony nejsou náhodou mnohem více hlučnější, než případný provoz autobusů a tramvají na jednom pásu. A to ještě nezmiňuji, že ten pás používali i záchranné jednotky, teď se musí prodírat kolonami.

0/0
16.4.2013 14:54
Foto

M32a59r25t49i35n 59Š32u67b92r12t 1225581974875

MČ a DP se právě domluvili. Jeden si přál trávu, druhý stejně na nic víc neměl peníze... Kolona je cca stejně dlouhá jako bývala, ale 2x tak delší časově, protože je jen v jednom pruhu. Moc bych si provoz busů na kolejích z hlediska neidealizoval. Znamenalo by to stejnou kolonu vedle, plus ty busy a daleko větší hluk i z každé tramvaje, co by projela. Ano, záchranáři jsou problém, tam je třeba dělat kompromisy. Někdy jsou najít, jindy je to horší, ale přestože je tomu třeba věnovat pozornost, záchranáře brzí primárně ta auta, ne tramvaje, jejich koleje jsou zoufalou záchranou, když to jinak nejde. Tj. mělo by se také hledět na to, aby nebylo třeba zoufalých záchran. To je spirála. nemáme na opravy tram. tratí, chceme je levněji a aby déle vydržely, pak ale vedel často musíme nechat 2 jízdní pruhy, přes ty se zase blbě přechází a musí s epostavit semafior a ten začne zase zdržovat auta a ta udělají kolonu a v ní stojí sanitka, která už nemůže na koleje, bo ty jsou otevřené...

+2/0
16.4.2013 15:11

V11á24c17l71a23v 95Z16e70l59i35n65k90a 2902760373602

Hlučnější možná ne, ale zato obsah zplodin od těch pomalu poskakujících aut a autobusů musel jít slušně nahoru. K tomu navíc značný nárůst provozu například mezi budovami ČVUT, kudy se řidiči dostávají na Evropskou. Moc rád bych znal, který chorý mozek tohle vymyslel.

0/0
16.4.2013 15:11

T90o46m 46P61á68l29e62k 1141736399338

Stačilo by zrušit ten druhý přechod hned u nájezdu na Kulaťák, rozšířit tímpádem nájezd na 2 pruhy a je po problému.

Nééé, úředníci raději zruší cca 50 parkovacích míst (kterých je v Dejvic opravdu nadbytek), přemalují nedávno nové cyklopruhy a dopravní značení, a zavedou vyhrazené pruhy. Super úlet. 8-o8-o8-o8-o

+4/−4
16.4.2013 14:25

M53i38c19h59a45l 23P75a33v87l15á51t 9263113844259

Vymyslet hloupe dopravni reseni se obcas podari. Ale "vylepsit" ho pak jeste hloupejsi upravou, to uz je vykon nebyvaly!

+4/0
16.4.2013 14:22

M88i64l24o68s 67B40r89e64j50c30h22a 7614362415937

Tady fakt nekdo nepremysli hlavou! Uz to zuzeni byl vskutku genialni napad, ktery doprave v Dejvicich opravd pomohl. Spousta lidi ted vyuziva jine objizdne trasy skrz zastavbu, aby se kulataku vyhnuli. Pritom by stacil blbej semafor, nebo by chodci chodili existujicim podchodem jako dosud. Ted jeste zrusej parkovani, vzdyt ono to metro stejne za par let povede dal a tech par let to holt mistni daji nekam na zakaz a budou aspon prispivat MP. Obcas me fascinuje co vsechno si muzu zaplatit z dani..

+5/−1
16.4.2013 14:06

J53a66r48o66s82l26a31v 26B16r54ü77m11m14e72r 7844943296

Tady se fakt už někdo zbláznil. Místo aby zrušili jeden přechod, či na něj dali semafory a nechali tedy 2 pruhy až ke kulaťáku, tak vyhradí jeden pruh na Busy, který setejně nepomůže, jelikož se autobusy zaseknou mnohem níže v zácpě.

+8/−3
16.4.2013 13:57
Foto

M59a82r14t72i48n 59Š69u64b22r47t 1535191254115

Semafor u kruháku? Víte, za jak dlouho by kruhák kvůli němu stál kolem dokola a zároveň se tak protáhla kolona na Jugo. part.? Z kruháku musí auta odjíždět, nemají jaksi kde stát, aniž by neblokovala auta na okruhu. Signalizovat celý kruhák? Ano, též možné, ale rovněž s prodloužením kolony, protože mezičasy na vjezdech jsou při světelném řízení delší než při neřízené podobě. Zrušit ten přechod. Jistě. Chodí po něm o fous méně lidí, než po tom kousek jižněji u busového terminálu. Jenže na tom severnějším je zase více nehod s chodci, zatímco u kruháku nebyla roky žádná, protože tam každé auto většinou zastaví. Tak zrušit oba přechody? Jak ale dostat lidi na druhou stranu? Tak to jen k tomu bláznění... Měl a mohl zůstat přechod u kruháku přes 2 pruhy, protože na něm nebyly nehody a před křižovatkou je to přípustné a nebylo nutné nic řešit.

+1/0
16.4.2013 14:45

J24a95r55o20s96l58a61v 28B42r71ü43m96m62e23r 7624883596

Nemyslel jsem semafor na kruhák, ale jen semafor na ten severní přechod Jugoslávských partyzánů, který by prostě pouštěl chodce, když prý kvůli nějakým předpisům nemůže být přechod přes dva pruhy bez semaforu.

0/0
16.4.2013 14:50
Foto

M76a45r26t41i75n 57Š89u79b28r88t 1955271144825

Už jsem viděl spirálovitý kruhák, semafor na kruháku, přestavbu na běžnou křižovatku, semafor na přechodu jižním i vzdáleném, rozšířený podchod, změny obrub, změnu výjezdu a vjezdu busů, vložené i odtsraněné ostrůvky, buspruhy, různá vodorovná značení, by-pass v kruháku pro busy, posuny sloupů, nové tram. zastávky s výtahy a bez přechodu u kruháku. Vše má nějakou sovislost se sítěmi, stropem metra, náklady na realizaci apod. Pořád vycházelo nejjednodušší nechat přechod u kruháku, jak byl.

+1/0
16.4.2013 15:14

J72a96r39o76s86l18a27v 73B97r69ü96m64m71e11r 7154613166

Tak nechat to jak to bylo, by bylo samozřejmě ideální, ale prý to nejde kvůli bezpečnostním předpisům u nově budovaných/opravovaných cest. Stejně zmr... je i Plzeňská a další, kdy se neustále střídají dva pruhy se zůžením na jeden pomocí betonových zátarasů.

0/0
16.4.2013 16:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.