Diskuze

Praha obrátila. Zóny placeného parkování zatím rozšiřovat nebude

Od začátku roku 2014 měli začít lidé platit za parkování v Praze 5 a 6, na Jarově a další čtvrti měly následovat. Pražští radní to v úterý zarazili. Nové parkovací zóny nezavedou minimálně dva roky. Některé radnice uvažují, že toto rozhodnutí obejdou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IP

Jsem pro modré zóny, ale parkovací průkazy by měly být pro rezidenty zdarma. Žádnou službu oproti minulosti za to nedostávají.

0 2
možnosti
TZ

Modré zóny by se měly smrsknout na oblast Prahy 1 resp. na oblast chráněnou UNESCO.

Všude jinde jen škodí.

3 1
možnosti
JN

J56o38s78e25f 67N86o73v16a21k

17. 4. 2013 12:52

Konečně to snad začnou řešit komplexně za celou metropoli. Ten nesystémovej bordel, co je tam teď, to je běs.

5 2
možnosti
VJ

Koukám, že parkovací dani se v ČR velmi daří. V mém městě je to letošní novinka. Podle mého nebyl dosud s parkováním problém. Argument pro zavedení byl z radnice ten, že v ostatních městech to mají taky. A zda je to k něčemu jinému než k výběru parkovací daně? No jistě, prý to všem pomůže, protože podle radnice to ještě žádné město nezrušilo. A námitky obyvatel? Pche. Kandidujte v příštích volbách a když se dostanete na radnici tak se můžete pokusit to změnit. Lidi si na rozbitých chodnících lámou nohy, ale po silnici se vesele malují různobarevné čáry, osazují značky a parkovací automaty.... Jo jo, krása poděbradské zastupitelské "demokracie".

5 0
možnosti
KD

K73a64r21e35l 48D74r42d33a

17. 4. 2013 11:32

Projekt Prahy 11 ukrývá za řešením "proti Středočechům" šikanu obyvatel Prahy 11 v místech, kde ODS plánuje budování vícepatrových garáží z veřejných prostředků a to proto, aby umožnila bezproblémovou "levnou" výstavbu soukromým developerům na pozemcích s příhodně zajištěným parkováním.

  Odborníci najatí radnicí Prahy 11 označili oblasti "modrých zón" tak, aby modré zóny vyhovovaly těmto záměrům. Vůbec nejde o parkování, ale o developerské projekty např. u Hostivařské přehrady.

  Současné tanečky jsou patrně jen mocenským přetahováním uvnitř ODS.

  Je otřesné zjištění, že Praha 11 za uplynulých 20 let neopravila jediný chodník, nevybudovala jediné parkovací místo, které místním zoufale chybí, ale věnuje své snažení výhradně na developerské projekty a obchod s volnými pozemky. U metra Háje jsou volné plochy, kde by mohly dočasně či trvale parkovat stovky řidičů. Ale zájem věnuje radnice raději na budování "modrých zón" a prodej pozemků, které dnes slouží pro parkování s heslem: "Co by řidiči chtěli? Auto je soukromá aktivita, město nemá povinnost jim zajistit zdarma parkování."

  Zcela těmto "modrým dravcům" uniká, že se o to parkování, které je, nezasloužili a patří k dobrému vychování obce v celém Česku, parkování umožnit, ne ho cíleně znemožnit.

  Pak mi starosta Mlejnský pošle osobní dopis, v kterém se snahám o rozumné řešení parkování na Praze 11 vysmívá. Podlost. :-/

5 0
možnosti
EP

Míst k parkování není ve většině Prahy dost ani pro rezidenty (v Praze 7 cca třetina) a čekal bych, že nejdůležitější potřebou většiny lidí je zaparkovat doma a až poté následuje možnost zaparkovat někam, kam se dovezu. Nikoli obráceně, jak tvrdí naši radní se svými satelitními vilami u Prahy a také jejich sousedé.

5 5
možnosti
MP

Problem je v tom, ze zaparkovani "doma" Vam modre svinstvo neumozni (pokud tam nehodlate zaparkovat v poledne). Jen Vam zpusobi spoustu neprijemnych problemu.

4 1
možnosti
ZJ

Rozhodnutí magistrátu je velmi správné. Zóny patři do centra, ne do okrajových čtvrtí. Nepopírám že toto rozhodnutí vítám i jako Kladeňák pracující v Praze - pozor, autem do Prahy skoro vůbec nejezdím (většinou jedu vlakem, někdy busem), ale i tak by zavedení zón v okrajových částech Prahy bylo krajně nefér vůči obyvatelům středních Čech.

6 2
možnosti
MN

Pane Janoute, vy jste myšlením úplně mimo. Jak by se Vám líbilo, kdybych Vám parkoval přímo před barákem a šel do místní hospody na večeři? Omezovat mě parkováním na placeném parkovišti je podle Vás omezování obyvatel Prahy.

0 5
možnosti
BH

Problém je v tom, že městské části, které modré zóny nemají jsou zahlcené právě těmi auty, které modré zóny vytlačily. Aut je prostě moc.

3 2
možnosti
PK

Pořád přespolní řidiči, přespolní řidiči... ale co udělají s lidma, jako jsem já, kteří mají trvalé bydliště mimo Prahu (v Praze bydlím pouze přechodně a nevyplatí se mi kvůli jednomu roku lítat po úřadech, i kvůli podnikání). Modré zóny nám otravují život. Bydlím na Žižkově a parkuju na Dejvicích, protože na P+R se holt nedá stát přes noc. Stejný problém jako já mají třeba taky studenti, kteří bydlí v Praze, ale dojíždějí sem autem napsaným (například) na rodiče. Trvalé bydliště je kravina, pro povolení stání by snad měla stačit nájemní smlouva. ;-€

11 3
možnosti
RS

Copak nájemní smlouva...ono nestačí ani vlastnictví bytu v zóně.  Já mám byt na Žižkově, ale trvalé bydliště mám zatím u rodičů (v podstatě proto, že jsem líný si to změnit).  Zóny mě netrápí, protože mám vlastní parkovací stání, ale kdyby zavedli ty karty s možností parkování ve všech ostatních zónách, tak bych do toho šel.

6 0
možnosti
RS

Pokud by se pro oblasti mimo centrum vydávala jednotná parkovací karta, takže s kartou ze Žižkova by šlo parkovat v Holešovicích a naopak (což je údajně součástí nové koncepce), byl by to jednoznačně krok správným směrem.

4 10
možnosti
MP

Jenze naprosto nedostatecny. Jediny skutecny krok spravnym smerem je zruseni modreho svinstva vsude mimo nejuzsi centrum.

21 2
možnosti