Diskuze
V Praze radši na kole. Do práce nebo na nákup jezdí stále více cyklistů
Děkujeme za pochopení.
K66a17r65e57l 81D38r82d46a
Nemám rád cyklisty v Praze. Jsou stejně agresivní a nevychovaní jako řidiči na silnici, ale navíc se vecpou do rekreačních lokalit, na chodníky, do bezbariérových řešení... Podle mě jsou chodci v Praze čím dál tím více vystavováni většímu nebezpečí.
Včera Hostivař, již je tam tolik cyklistů, že se srážejí na jediné stezce mezi sebou. Rozhodně se necítím bezpečně, když je novodobým sportem kličkování mezi chodci při vysoké rychlosti. Může mi někdo vysvětlit, k čemu je dobrý "výlet do přírody" typu "profrčet Hostivaří 30 km rychlostí nejlépe s děckem ve vozejku"? Děcko se veze, riskuje úraz a má výlet bez vynaložení jediného kroku či pohybu.
Kde se bere poznatek níže, že cyklista nesmí na chodník? V centru je to přece běžné. Dost to razí poslíčci Messengeru. Když už máte kolo, tak se projedete i vestibulem metra. V pátek vyrážely stovky cyklistů vlakem z Prahy. Na nádraží se jinak než po chodníku a MHD nedostanete...
Opět jsem narazil v Hostivaři na stezky čerstvě proježděné a prošlapané středem lesa či středem dosud nezničené louky. Mám známou za Prahou. Cyklistům a motorkářům musí pravidelně s brokovnicí v ruce vysvětlovat, co je soukromý pozemek. Každý mamlas na kole si myslí, že když už dojede na libovolnou louku, tak ji může zničit.
Ř49e74h93o30ř 46V56l92a53s69á75k
Párkrát jsem profrčel Hostivaří rychlostí 20 km/h s děckem ve vozíku. Svým způsobem se jednalo o výlet do přírody, vezl jsem dítě z Prahy na chatu a usoudil jsem, že na kole to bude pohodlnější než v autobuse.Však o tom je ten článek: Že stoupá podíl _dopravní_ cyklistiky, kdy se lidé nejedou jen tak projet, ale prostě někam potřebují a místo, aby tam jeli autobusem, tak tam dojedou na kole.
A mohu vás uklidnit, že volně po lesích a loukách skutečně nejezdím. Co bych z toho měl? A když potřebuji na vlak, tak jedu k hlavnímu nádraží způsobně po magistrále.
J66a51n 19Z24a97b15a40b24a
a úplně nejlepší je ten systém co vymysleli teď v Karlíně. Zrušili jednosměrky kvůli cyklistům a dali tam jenom značky "Zákaz vjezdu motorových vozidel" na jednu stranu. Takže když do té ulice vjedu z té druhé, nic mi nebrání se v půlce otočit a ject zpátky. Když jsem to posledně udělal, tak měšťáci nestačili čumět
J45a44n 92N49o24v67á78k
Musím říct, že dneska jsme se s dětmi po Praze výborně projeli - skoro 30 km a z toho po nějakých silnicích to byl tak max. 2-3 km.
Hostivařská přehrada-Kateřinky-Šeberov-Kunratice-Krč-Spořilov-Záběhlice-Košík-Hostivařská přehrada (A226-A216-A21-A213-A212-A41)
T38o81m16á97š 36Z39e21m68a94n
dopravní odborník Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat, která se zabývá cyklodopravou a zveřejnila magistrátní průzkum, v němž výzkumníci oslovili více než tisícovku respondentů z různých městských částí. Vzorek byl přepočítán podle demografické struktury Pražanů.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/po-praze-na-kole-0i9-/praha-zpravy.aspx?c=A130418_160250_praha-zpravy_kol
Přesněji řečeno, udělali sme si průzkum mezi sebou na svých stránkách.
p.s. také jezdím na kole, ale nevadí mi řidiči, nýbrž šílený systém jednosměrek v centru a vůbec jeho neprůjezdnost ač ulic je dost.
A ne vždy je na to počasí, ne vždy lze kolo v ceně ojeté chrochtávky bezpečně zaparkovat a že po dojezdu je potřeba sprcha a náhradní oblečení.
M72a65r81t79i92n 20K97a51r86á24s97e51k
To je asi hlavní důvod proč cyklistika ve městě bude jako doprava do práce stejně jako její sportovní stránka jen pro nadšence. Jestli ráno vyjdu z domu v oblečení do kanceláře, cvaknu klíčkem, dojedu kam potřebuju v suchu a teple, cvaknu klíčkem znovu a jdu v klidu pracovat, nebo ráno obleču cyklohadry, kancelářské dám do batůžku, vynesu kolo ze sklepa či bytu, dojedu na něm do práce, najdu volný sloup na dobře viditelném místě a kolo k němu pořádně zamknu, vysprchuju se pokud je kde, převleču a jdu pracovat s obavou jestli tam kolo odpoledne bude a jestli nebude lejt jak z konve, to je veliký rozdíl a zdaleka ne každý bude tu druhou variantu chtít podstoupit. (včetně mě)
Pokud by byl na sídlišti uzamykatelný prostor s hlídačem (za rozumnou cenu), ve městě stojany a trochu přizpůsobená infrastruktura, třeba jen na několika hlavních směrech, kancelářské prostory měly kolárny a sprchy co nejsou spíš za trest, snad bych si taky pořídil kolo a ne motorku.
R59a76d96e68k 37S14t39r11n80a31d
Dle metodiky vyzkumu bylo dotazano cca 1000 osob pres internet, ktere byly predem selektovany. Jakou asi vypovidaci hodnotu bude mit takovato studie...
V24i24k86t68o14r 32Š37e40d49i28v85ý
Přesně takovou, jakou AutoMat potřebuje, aby posílil dojem své potřebnosti.
M41a74r41t39i52n 34K93a97r37á53s80e85k
Cyklista, motorista a chodec - věční nepřátelé.
Jako obyvatel malé vsi jsem jezdil na kole všude kde bylo třeba. Pak jsem začal pracovat a bydlet ve městě a na kolo zde naprosto nemám chuť. Když nepočítám že jsem určitě i zlenivěl, vidím jak hustá doprava je k cyklistům nepřátelská a cyklisté motoristům taky nic dobrého nepřináší. Znám to jen ze strany řidiče, jak jsem psal, ale to znamená že znám cyklisty co si myslí že mají přednost na přechodu pro chodce či přejezdu pro cyklisty, že znám cyklisty kteří si pamatují že smí podjíždět stojící či pomale jedoucí auta, ale už neví nic o tom, že je to možné jen za zvýšené opatrnosti (za zvýšenou opatrnost nepokládám jízdu */- nad 10 km/h), a znám cyklisty kteří ještě nezjistili že existují odrazky, natož světla. Jo a když mě cyklista podjede už na pátých světlech a já jej pak vždycky musím opět předjet, není to jeho chyba, ale začínám ho mít plné zuby. Jinak musím uznat že krom extrémů které jsem psal a pár magorů kteří určitě nejsou většina, nemám s cyklisty problém.
Tak a teď sem prosím někdo napište zkušenosti ze strany cyklisty s auty, cyklisty s chodci a chodce s cyklisty.
R39a10d67o11v17a38n 93B41u51b76e67n64í15č50e92k
Chodím pěšky, jezdím na kole, jezdím autem a používám hlavu, tudíž vím, jak co vypadá ze všech pohledů a co to znamená pro ostatní. A podle toho se chovám. Nemám problém.
M58a83r57t32i72n 44K32e36m97p61n15ý
Bohužel, dnešní řidiči aut jsou tak agresivní a bezohlední, že jezdit na kole je o život.
J82a93n 44N43o37v64á39k
Cyklista v Praze musí být maximálně opatrný a ostražitý, ale zároveň asertivní - pokud projíždím nepřehlednou zatáčkou, kde vím, že mě nemůže nikdo bezpečně předjet, nepojedu těsně u kraje ale uprostřed svého pruhu - aspoň to k předjíždění neláká.
J14o64s35e32f 21S34t54r89á97s73k73ý
Občas taky jedu do práce na kole, i když to trvá skoro dvojnásobek než metro. Prostupnost města se postupně zlepšuje, ale:
1) Je nutné vyznačit cyklostezky "nejkratší cestou" - tedy nikoli pro výletníky, ale pro ty, kteří potřebují zvládnout cestu za rozumný čas (nejlépe rychleji než MHD nebo autem). Často stačí pruhy na silnici (nesmí ale jen tak skončit) a zobousměrnění jednosměrek pro cyklisty. Chválím také řidiče - jsou čím dál ohleduplnější - jen tak dál.
2) Pro obíhání úřadů či nakupování stále chybí stojany na kola - u těchto stojanů bych dokonce podporoval kamerový systém (ačkoli jinak beru kamery jako velkého bratra).
3) Tolerování přepravy kol v MHD (a ve vlacích ČD) - to se postupně také zlepšuje.
Není potřeba megalomanské projekty za miliony. Stačí drobnosti - ale systematicky a se skutečným zájmem o rozvoj cyklistiky jako dopravního prostředku.
O46s82k10a78r 77B69r32u63n59a
Kdyby nebylo megalomanskych projektu, nebylo by cim krmit darmoslapy z iniciativy Auto*Mat.
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma
Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize
Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...
Středočeský kraj chystá obří tendr za 60 miliard, bude hledat železniční dopravce
Středočeský kraj letos v létě vypíše historicky největší veřejnou zakázku na nového provozovatele...
Zakázky TSK jen vyvoleným. Za manipulaci tendrů soudí 15 lidí a čtyři firmy
Hlavní líčení v kauze zmanipulovaných zakázek Technické správy komunikací hlavního města Prahy...
Z baráže do reprezentace. K českému týmu se připojí i obránce Ticháček
Do přípravy hokejové reprezentace na mistrovství světa v Praze a Ostravě se zapojí i kladenský...
Po hlavě do kanálu. Hasič zachraňoval kachničky, kolegové ho drželi za nohy
Pražští hasiči dopoledne zasahovali v Kunraticích, kde zachraňovali kachňata, která spadla do...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...