Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Cestující MHD se v Praze loučili s karosou, přišly jich desítky

Zhruba šest desítek nadšenců do hromadné dopravy se přišlo odpoledne naposledy svézt autobusem Karosa B732. Poslední desítka těchto autobusů zamíří po dvaceti letech služby k likvidaci. Svého zástupce v muzeu pražské MHD mít ale nebude. K vidění je tam totiž velmi podobný typ s automatickou převodovkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T10o26m24á50š 68V45a27l53d47e93r 7683890339

Tak typ 831 byla hrůza. Pořád to vytáčení motoru, aby mohla převodovka přeřadit. Cuky a další nepohodlí při jízdě a vše dost korodovalo.

0/0
21.4.2013 23:31

T56o95m42á17š 59V80a78l71d36e42r 7173100109

Pardon, oprava 731 místo 831.

0/0
21.4.2013 23:33

M98i79c92h94a30e89l 12L54e57h97o53v72e58c 7771379701541

...nebyly poslední v Praze, dopravce Jaroslav Štěpánek jich ještě několik má, sice už mají taky něco za sebou, ale pořád spolehlivě jezdí, především na lince 110, kterou jezdím skoro denně! ;-) http://seznam-autobusu.cz/dopravce/Jaroslav_Stepanek

+1/0
20.4.2013 14:26

M27i16r74e58k 51Z82á35v80o85d64n28ý 7722827160498

No těch u nás (nebo alespoň obdobných hranatých typů) v Brně ještě jezdí :) A co teprve trolejbusy? U některých nejde poznat, zda to nejsou nějaké kousky půjčené z muzea :o)

0/0
20.4.2013 13:06

L68u45m47í60r 52V73i77t86h78a 2977977886432

V Brně vůbec jezdí zvláštní věci :-) Hlavně ty šaliny, to je fakt lidová tvořivost :-)

0/0
23.4.2013 10:39

P10e12t51r 10Ž80á93k 1898922345509

No ono to není tak horké, MHD v Praze nejezdí jen DP ale i třeba Veolia a v příměstské dopravě také ještě jezdí.

+1/0
20.4.2013 12:03

J37o19s68e48f 13S46c35h84m24i46d32t 5883427883202

Já tomu asi nerozumim. V článku to skoro vyznívá, že už žádný Karosy nejezděj a už jezděj jen ty nový nízkopodlažní, ale to je trochu v rozporu s mojí zkušeností, že nějakejch Karos jezdí pořád až až Takže jakože vyřadili nějakej jeden konkrétní typ Karosy a existujou ještě jiný typy, který jezděj pořád dál? Jakej je mezi nima rozdíl?

+2/0
20.4.2013 10:03

V12í73t 48P28a94v59l52i93š 3911799820221

Jezďej jich mraky a i novejch, jen už se nejmenujou Karosa, ale jezdí pod značkou Irisbus. Ta patří italskému Ivecu. Pořád jde ale o autobusy z Vysokýho Mejta.

0/0
20.4.2013 10:15

M27a90r88e26k 56K44l93u19f51a 3828344744506

Ano, v Praze jezdí nadále Karosy, ale jezdí třeba už jen modifikace typů B931, B951 či B961 a potom také Citybusy (Renault či Iveco)

0/0
20.4.2013 11:30

M53i23l83o51š 21P21e69c61h89a77r 6299500736387

Karosa mi chybět nebude, ale jestli se mi po nějakém autobusu dodneška stýská, tak je to RTO.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Škoda_706_RTO

+2/0
20.4.2013 7:00

M90a84r25e76k 67K30l33u17f92a 3348304744546

Mně se stýská po vozech ŠM11  ;-(;-(

+3/0
20.4.2013 11:31

M48i78l68o29š 49P73e77c50h45a68r 6519790686237

Souhlasím, ešemky jsem měl taky rád.

0/0
20.4.2013 22:07

J60i37ř23í 69Z74ý82k16a 9129343361160

s tím jsem jel předloni na zájezd R^

0/0
20.4.2013 19:07

P66a53v26l46a 30F58u31k45s65o30v82á 5310589791760

Nové autobusy s cedulí "s přispěním EU" jsou samý schodek.Nedovedu si představit jak bude hledet místo někdo s berlemi. Jediné dvě místa na sezení beze schodů jsou u prostředních dveří - dvě sklápěcí sedadla

+2/0
20.4.2013 6:50

J94o86s55e25f 72N95o97v17á72k 9785799641540

Zhruba šest desítek nadšenců do hromadné dopravy se přišlo odpoledne naposledy svézt autobusem Karosa B732. 

V Brně se v nich mohou povozit dosytosti. 25 kousků je stál v provozu.

+3/0
19.4.2013 23:57

J91o48s45e54f 42N22o81v29á61k 9145259201300

http://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/prehled.php?autobusys

+1/0
19.4.2013 23:58
Foto

B44r13o91n77i16s63l89a97v 86G28a56b19r62y20š 2672469521

Šotouši... ;-D;-D;-D

+2/−4
19.4.2013 22:14

L67e50n93k75a 52P27e84l38a87n45t96o56v42á 5829393152521

můžu si ho koupit a udělat víkendový "busboat"? ;-D

+2/0
19.4.2013 20:58

J60a94n 24K94o72s 6258733563157

...nejlepší byl Ikarus, ten měl uvnitř i kolotoč. :-)

+10/0
19.4.2013 19:01

D12a24v82i19d 46R74y25c53h91e84t17s48k27ý 9276921510540

a charakeristický smrad, který bych poznal i dnes

+10/0
19.4.2013 19:02

S45t26á13ň20a 58L71o31u56n93o34v29á 3298471971940

R^

+3/0
19.4.2013 19:03

J92o18s43e82f 73N32o45v64á88k 9975689201170

a línej byl, do kopce jsem jej předjel na kole. Taková Karosa Š 706 RTO byla proti němu F1. ;-D

+4/0
19.4.2013 23:42

A55n55n97a 80K14n60o82f71l40í68č53k51o60v62á 7518507940344

Ale tchán s tím rád jezdil. Náhon na prostřední kola a motor pod podlahou = vyvážený vůz. Novější kloubáky - motor, převodovka až za 3.nápravou. 

 Navíc mněl uzavřenou kabinu, takže nezmrzal jak ted' , kdy při každém otevření předních dveří jej průvan málem vytáhne z jakoby kabiny.

+4/0
20.4.2013 2:44

M54a86r21e55k 18K83l19u77f31a 3988614244216

Ta černá kabina s šoupacími dveřmi byla fakt super, moc se mi líbila  R^

0/0
20.4.2013 11:21

L89u61m24í10r 48V35i48t24h86a 2247327616492

Škoda 706 RTO nebyla Karosa. Byla to Škoda. Eventuelně polský Jelcz, to když byla výrova ertéóček v ČSSR ukončena a převedena do Polska.

0/0
23.4.2013 10:42

D88a40v22i69d 93P24l92a72c24h32ý 2942106464239

A ona vysoko pres ktery jsem jako decko nevidel :)

+3/0
19.4.2013 20:26

D70a36v38i83d 20P26l57a63c89h45ý 2612126244569

Okna

+3/0
19.4.2013 20:26

H20o66n72z87a 93P68r93i78b64y60l 8156460300485

a porad jezdi v Budapesti, a dost pochybuju ze jsou mladsiho data.

0/0
19.4.2013 20:35

M74i38r28o10s12l22a76v 87U57r39b21a44n 1916357501759

lidove zvany "cabajka"

+2/−2
19.4.2013 21:19

V17o90j10t45ě62c56h 59V17i15n77c29z91e 4702776780739

Tím jsem jezdil hrozně rád :-)

Tohle je mazec

http://img32.imageshack.us/img32/6088/ik293.jpg

+2/0
19.4.2013 22:04

K95a19r87e60l 27H61o10r12á79k 2321190425752

Kde to jezdilo? 8-o

0/0
12.6.2013 21:11

V58o76j67t38ě88c52h 23V46i83n84c28z78e 4212936330919

V nabídce firmy Ikarus byl i tento velkokapacitní dvoučlánkový autobus typu 293. Provozován byl v Budapešti a poté v Teheránu. Pohon zajišťoval ležatý přeplňovaný motor M.A.N. s automatickou převodovkou VOITH umístěné mezi 1. a 2. nápravou. 3.náprava byla tuhá - vlečená, 4. náprava říditelná - vlečená. Spojení 1. a 2. článku bylo opatřeno horizontální hydraulickou stabilizací.

0/0
12.6.2013 21:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.