Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chodci v Praze přechází ulice na více než 190 nebezpečných místech

Hlavní město eviduje více než 190 míst, kde se Pražané necítí bezpečně při přecházení silnice. Ale jen deset přechodů pro chodce se letos dočká uspokojivých úprav, které bezpečnost zvýší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K77a25r31e60l 53D35r77d47a 6784442877

V centru Prahy u mě vedou přechody Hybernská - Opletalova, hlavně ten přes Hybernskou. Vyjíždí tudy mnoho aut z centra, rovný přehledný úsek, viditelně označený přechod a chodcům se zde ze zásady nezastavuje. Nebo přechody Olšanská,  stejná situace.

  V Praze platí na všech přechodech bez světel, pokud jede několik aut za sebou, řidiči chodcům zásadně nezastavují. Patrně s ohledem na nabořené kufry, ale spíš s pocitem, že budou u ostatních řidičů co jedou za nimi, a které tímto zpomalí, za pitomce a dají jim to "sežrat" při první příležitosti. V Praze se jezdí mstivě, kdo na silnici zdržuje, je bezohledně vytěsňován z provozu a řidiči pak usilují z principu o bezohlednost vůči chodcům, aby měli klid od ostatních řidičů. Chodcům zastaví pravidelně až poslední auto v koloně, které za sebou nikoho již nemá. Takovou pokryteckou slušnost si mohou řidiči v Praze strčit někam. Jako chodce mě tím nutí ten jediný "pseudoslušný" řidič jen k "poklusu přes přechod", abych ho nezdržoval.

  Další, co mě děsí, je kličkování mezi chodci na přechodu přes víc jízdních pruhů. Řidič blížící se k přechodu nezpomaluje, ale odhadne, který pruh bude volný, až se chodci pohnou a přejíždí do tohoto pruhu, který pak přejíždí chodcům plnou rychlostí za zády nebo před nosem. Patrně, dle jeho úsudku, nejde o ohrožení chodců ze zákona. (Ostatně, je to zavedený styl zdolávání přechodů při odbočování na zelenou - je třeba projet přechodem dřív, než se tam nahrnou chodci.)

  Jinak řidiči jezdí vesměs bez dávání znamení o změně směru jízdy, podle kterého by se mohli chodci orientovat. 

   Zdá se, že stále plno řidičů nerespektuje pravidla, zákon by se zasloužil větší přísnost, ale vymahatelnost práva je mizivá. Jsem skeptický, co se týká aktivit ohledně bezpečných přechodů. V praxi je to bude vůči chodcům tak jako tak parodie na bezpečnost. ;-)

+4/−1
29.4.2013 7:42

K16a39r60e49l 30D43r97d14a 6644922657

V praxi to bude vůči chodcům tak jako tak parodie na bezpečnost. ;-)

+1/0
29.4.2013 7:45

J43a10k73u53b 28F32e37i48f65a49r 7299789286959

Prosím vás jaké mstivé ježdění? Praha je přetížená auty, řidiči stojí v kolonách které jsou často úplně zbytečné, vytvořené právě díky "opatřením na zklidnění provozu". Typicky se jedná o vyhrazené pruhy kde nikdo nejezdí, zúžení ze dvou do jednoho pruhu, semafory po pár metrech za sebou a "minikruháčky". A bohužel taky někdy zbytečně mnoho přechodů na krátkém úseku.

+6/−4
29.4.2013 7:50

K82a60r58e11l 94D72r28d16a 6284762417

Kruhové objezdy průjezd křižovatkou zpravidla urychlují. Jinak ano, mnoho semaforů v Praze má jen funkci šikany vedoucí ke zpomalení projíždějících řidičů. Tuto logiku nesnáším, protože v důsledku vede k malému respektování předpisů plošně. (Naše radnice tak reguluje třeba průjezd centrem čtvrti a snaží se řidiče odklonit jinam.)

  Pokud jde o mstivost, uvažuji jízdu v čele kolony, když se budu chovat podle předpisů, třeba zpomalovat před přechodem, okamžitě mě ostatní řidiči začnou předjíždět hlava nehlava. Nejlépe druhým pruhem na přechodu kam já právě svým zastavením pustím chodce a tím je nepřímo ohrozím.

  A máme zde další důvod, proč v Praze chodcům nezastavovat, když je víc jízdních pruhů. ;-)

+3/0
29.4.2013 8:26

T88o30m37á35š 96Z66e37m52a21n 3805308854985

Mě příjde logické, že když jede 5 aut a za nimi je velká mezera, že si průchod přes přechod nevynucuji a nehám je přejet.

Přeci nebudu zastavovat X tun když přejdu nerušen za malou chvíli.

+6/0
29.4.2013 9:28

K17a54r20e40l 77D48r86d60a 6414532467

To je podle mě sporné. Agilnější řidiči najíždí na přechod vysokou rychlostí a spoléhají na to, že jim chodci do cesty právě proto nevstoupí (viz ta Hybernská, Olšanská aj.). Chodec si pak připadá jako pitomec. Ono stačí dokázat bezpečně prokličkovat kolonami tramvají ve špičce, natož brát zvýšené ohledy na řidiče.

  Osobně dávám jako chodec přednost případ od případu. Zpravidla autobusům MHD. Úmyslné nezastavování chodcům ale pokud možno nepodporuji.

0/0
30.4.2013 6:40

P82e48t13r 68N29e47s36v81a96d22b38a 2124985226689

Hlavním problémem jsou přechody ihned za křižovatkou. Proč nejsou cca 10 metrů za? Přechody na kterých si ještě musí řidič hlídat auta která jedou proti kterým tedy dává při dobočování do leva přednost je na průšvih zaděláno!!

+6/−1
28.4.2013 20:31

J81a90k35u16b 24F61e73i59f92a49r 7629869386799

anebo přechod 5 metrů za kruhový objezdem, to je taky lahůdka.

+4/0
29.4.2013 7:46

K89a79t56e75ř89i52n57a 63V68a32š73á53k48o88v85á 5781522209285

tak predpokladam, ze proto, ze chodci pak muzou vyuzit treba i dva prechody za sebou... kdyby byly za, uz vidim, jak by ukaznene chodili tam a zpatky.

0/0
29.4.2013 9:35

T18o65m94á34š 35Z39e84m18a88n 3205288664595

Nebezpečné přechody znám také, obvykle jsou dle normy, ale někde za zatáčkou či kde nemá chodec dostatečný rozhled. Obvykle to řeším porušením zákona, že přejdu třeba o 20m vedle.

Přechod v ul.Na strži je bezproblémový, protože díky semaforům jsou mezi auty velké mezery a také protože po něm skoro nikdo nechodí (odkud kam by chodil?).

Daleko horší je přechod v ulici Zelený pruh u zastávky na Planině - tam je sice ostrůvek, třicítka a spousta značek, ale díky křoví zasahujícímu až do silnice z přechodu není vidět na přijíždějící auta, na ostrůvku pro změnu překáží přebytečná značka přikázaný směr jízdy, kdy člověk nevidí jestli přijíždějící opravdu brzdí či ne.

+7/−1
28.4.2013 20:28

B97l12a17ž41e80j 35M19o68t20y28č32k12a 8427707225840

upravy = zužení do jednoho pruhu - vznik kolony kde nikdy nebyla = opět o něco zvýšíme agresivitu řidičů

+5/0
28.4.2013 19:42

K72a23t96e52ř68i29n23a 93V55a31š46á14k44o68v52á 5491652249545

a problem je kde ? Podle me v tech ridicich, kteri holt maji tak naspech, ze jim usetrena vterina (kterou stejne prostoji na nejblizsim semaforu), stoji za to riziko.

Priklad z plzenske - autobus odbocuje doleva na jinonickou, machr ridic udela mysku tesne pred nim (a zasahuje tak do prechodu), jen aby mohl odbocit driv. Oba pak cekaji tesne za sebou na dalsim semaforu.

Ono nejde jen o to, ze to uridi, a ze se nic nestane. Jde o to, ze zpusobuje necekane situace, a v tom uleku se temer vsichni zacnou chovat nevypocitatelne.Napr. nekdo spis ztuhne, nekdo zacne uskakovat, atp.

+1/−2
29.4.2013 9:40

R46o80m54a96n 26P10o59l97á46č71e31k 1910686710335

Když se podívám na ty přechody co jsou v anketě, žádný není výrazně nebezpečný, když se řidič a hlavně chodec bude chovat normálné a s rozumem tak se nic nestane.

+4/0
28.4.2013 17:04

M25a95r31i23e 89V78a87š22í85č59k88o15v33á 3511753822468

Ano, existují nebezpečné přechody. Některá nebezpečí si ale chodci vytvářejí sami. Často vidím chodce přecházející na červenou a když je auto, či tramvaj vytroubí, klepou si na hlavu a ukazují na přechod. Týká se to také rodičů s kočárkem (ten jde samozřejmě první) a i malých dětí s rodiči. A to já tam vždy stojím jako trotl, abych těm cizím rodičům nekazila výchovu...

+6/−2
28.4.2013 15:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.