Diskuze
Chodci v Praze přechází ulice na více než 190 nebezpečných místech
Děkujeme za pochopení.
K63a31r70e94l 53D78r41d31a
V centru Prahy u mě vedou přechody Hybernská - Opletalova, hlavně ten přes Hybernskou. Vyjíždí tudy mnoho aut z centra, rovný přehledný úsek, viditelně označený přechod a chodcům se zde ze zásady nezastavuje. Nebo přechody Olšanská, stejná situace.
V Praze platí na všech přechodech bez světel, pokud jede několik aut za sebou, řidiči chodcům zásadně nezastavují. Patrně s ohledem na nabořené kufry, ale spíš s pocitem, že budou u ostatních řidičů co jedou za nimi, a které tímto zpomalí, za pitomce a dají jim to "sežrat" při první příležitosti. V Praze se jezdí mstivě, kdo na silnici zdržuje, je bezohledně vytěsňován z provozu a řidiči pak usilují z principu o bezohlednost vůči chodcům, aby měli klid od ostatních řidičů. Chodcům zastaví pravidelně až poslední auto v koloně, které za sebou nikoho již nemá. Takovou pokryteckou slušnost si mohou řidiči v Praze strčit někam. Jako chodce mě tím nutí ten jediný "pseudoslušný" řidič jen k "poklusu přes přechod", abych ho nezdržoval.
Další, co mě děsí, je kličkování mezi chodci na přechodu přes víc jízdních pruhů. Řidič blížící se k přechodu nezpomaluje, ale odhadne, který pruh bude volný, až se chodci pohnou a přejíždí do tohoto pruhu, který pak přejíždí chodcům plnou rychlostí za zády nebo před nosem. Patrně, dle jeho úsudku, nejde o ohrožení chodců ze zákona. (Ostatně, je to zavedený styl zdolávání přechodů při odbočování na zelenou - je třeba projet přechodem dřív, než se tam nahrnou chodci.)
Jinak řidiči jezdí vesměs bez dávání znamení o změně směru jízdy, podle kterého by se mohli chodci orientovat.
Zdá se, že stále plno řidičů nerespektuje pravidla, zákon by se zasloužil větší přísnost, ale vymahatelnost práva je mizivá. Jsem skeptický, co se týká aktivit ohledně bezpečných přechodů. V praxi je to bude vůči chodcům tak jako tak parodie na bezpečnost.
K33a93r64e29l 10D17r84d50a
V praxi to bude vůči chodcům tak jako tak parodie na bezpečnost.
P78e50t96r 69N88e20s15v80a75d40b66a
Hlavním problémem jsou přechody ihned za křižovatkou. Proč nejsou cca 10 metrů za? Přechody na kterých si ještě musí řidič hlídat auta která jedou proti kterým tedy dává při dobočování do leva přednost je na průšvih zaděláno
J14a58k55u30b 81F89e44i96f70a42r
anebo přechod 5 metrů za kruhový objezdem, to je taky lahůdka.
T79o82m47á59š 17Z70e73m25a55n
Nebezpečné přechody znám také, obvykle jsou dle normy, ale někde za zatáčkou či kde nemá chodec dostatečný rozhled. Obvykle to řeším porušením zákona, že přejdu třeba o 20m vedle.
Přechod v ul.Na strži je bezproblémový, protože díky semaforům jsou mezi auty velké mezery a také protože po něm skoro nikdo nechodí (odkud kam by chodil?).
Daleko horší je přechod v ulici Zelený pruh u zastávky na Planině - tam je sice ostrůvek, třicítka a spousta značek, ale díky křoví zasahujícímu až do silnice z přechodu není vidět na přijíždějící auta, na ostrůvku pro změnu překáží přebytečná značka přikázaný směr jízdy, kdy člověk nevidí jestli přijíždějící opravdu brzdí či ne.
B14l53a13ž92e48j 82M44o93t42y60č89k71a
upravy = zužení do jednoho pruhu - vznik kolony kde nikdy nebyla = opět o něco zvýšíme agresivitu řidičů
K11a63t15e55ř77i72n81a 38V64a19š23á18k97o66v58á
a problem je kde ? Podle me v tech ridicich, kteri holt maji tak naspech, ze jim usetrena vterina (kterou stejne prostoji na nejblizsim semaforu), stoji za to riziko.
Priklad z plzenske - autobus odbocuje doleva na jinonickou, machr ridic udela mysku tesne pred nim (a zasahuje tak do prechodu), jen aby mohl odbocit driv. Oba pak cekaji tesne za sebou na dalsim semaforu.
Ono nejde jen o to, ze to uridi, a ze se nic nestane. Jde o to, ze zpusobuje necekane situace, a v tom uleku se temer vsichni zacnou chovat nevypocitatelne.Napr. nekdo spis ztuhne, nekdo zacne uskakovat, atp.
R20o81m48a40n 65P30o35l23á10č64e16k
Když se podívám na ty přechody co jsou v anketě, žádný není výrazně nebezpečný, když se řidič a hlavně chodec bude chovat normálné a s rozumem tak se nic nestane.
O47d46s95t12r46a80n69ě76n81ý 83U53ž60i92v11a42t26e48l
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma
Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize
Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...
Ostrava sestřelila mistra v prodloužení a má mečbol. Nymburk slaví postup
Nymburští basketbalisté suverénně zvítězili na palubovce Olomoucka 107:72 a čtvrtfinálovou sérii...
„Hlavák“ pod pokličkou. Územní změna má Pentě pomoci stavět nad nádražím
Miliardový projekt může proměnit další část centra metropole. Kolejiště hlavního nádraží před...
Politou sochu rudoarmějce Praha restauruje, oprava vyjde na čtvrt milionu
Sousoší Sbratření ve Vrchlického sadech, které na začátku dubna neznámý vandal polil rudou barvou,...
Výzvou bude naučit se pracovat s lidmi v důchodovém věku, říká personalista
Premium Počet zaměstnanců na zelených pozicích, tedy v oblastech obnovitelných zdrojů energie, jako jsou...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!