Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tunel Blanka centru Prahy od aut neuleví, tvrdí dopravní experti

Až 94 procent řidičů, kteří vyrazí autem po Praze, míří do centra města. Vyplývá to z ročenky Technické správy komunikací za loňský rok. Podle expertů zprovoznění tunelu Blanka toto číslo příliš nesníží. Pomohlo by spíše zpoplatnění vjezdu do centra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J24a64n 82H17e16r17n51a98,13T12h81.28D35i25p21l51.21,59C32y 8113232550387

O tunelu Blanka byly pochybnosti již v roce 1988. Pro vnitřní Prahu nejsou řešením další tunely,!! na které jak se ukazuje stejně Praha nemá peníze.Rv Řešením je svedení tranzitní dopravy mimo Prahu pomocí vnějšího okruhu (pokud možno v severní variantě), R^kde by tento okruh navazoval na dálnice a rychlostní silnice. Pak by se ve středu města mohla v některých částech zejména Starého Města vyloučit doprava mimo MHD. Zásadně tranzitní doprava nemá v centrech měst co dělat a doprava těžkými kamiony už vůbec ne.!! Ve 20. letech  minulého století právě proto,aby nejezdila do centra Prahy velká nákladní auta byla zbudována nákladová nádraží Žížkov, Těšnov, Bubny a na většině pražských nádraží skladiště pro tzv. kusovou přepravu. Řekl bych, že naši předkové, co se týče dopravy v Praze byli mnohem moudřejší než naši současníci, kteří rozhodují o dopravě v Praze dnes.

0/0
22.7.2013 13:09

K66a66r27e55l 81B45a79r26t31á52k 3989293612856

No no, neprosazujte zde komunisty. Ti dělali všechno špatně. Ani banány a hajzlák nebyl!

0/0
23.7.2013 7:49
Foto

J21a77k65u39b 66M53e60l20z97o66c26h 6515835375152

Pokud sečtu průjezdy severozápadem Prahy (širší centrum) po levém břehu Vltavy, dojdu k číslu 2 ... nábřeží a Letná. O průjezdu přes pravý břeh se nemá smysl bavit, protože to je přes centrum a pouze pro ty, který tam špatně zavede navigace nebo kdo tam opravdu musí. Kdo někdy jel přes Letnou a to odkudkoli, ví, že tam to zrovna ideální není (kromě půl třetí ráno), přestože se to poslední dobou o něco zlepšilo rekonstrukcí letenský pláně. Pokud mi někdo bude tvrdit, že vystavět k těmto dvěma trasám alternativu s plynulým průjezdem bez křižovatek nemá smysl, pak mi nezbývá než pochybovat o jeho duševním zdraví ... minimálně přibydou k současným 3-4 jízdním pruhům další 2, což si myslím dokážou i děti na základní škole spočítat, že to je o hodně procent ...

0/0
6.6.2013 22:03

J24a81n 93Z10e18m53a50n 1496885954276

Miluji experty. Stejně je všechno nakonec jinak.

+1/0
29.5.2013 21:51

K67a31r64e95l 81H26o91r88á35k 2471540445822

Jsem pro veřejnou dopravu zdarma. A nejen v Praze. A neříkejte, že to nejde. To jsou výmluvy.

+1/0
29.5.2013 20:20

T88o84m15á56š 29Z88e64m92a95n 3885268384265

Už dnes je z 75% zdarma.

0/0
29.5.2013 21:38

Z35d61e76n67ě37k 26F49l70i36n92t87a 9422693431344

Hlavně, že se mluví o tom, jak je třeba zvyšovat počet P+R parkovišť... ale dojeďte se někdo podívat na Stodůlky, co tam je v podzemí pod City Westem za ohromné parkoviště, které je za mříží a nikdo do něj nesmí. Výsledek - lidé se tam předhání v tom, kdo zaparkuje víc proti předpisům a policajti mají permanentní žně... a proč? Protože město sice slibovalo, Finep stavěl, ale když přišlo na věc, tak město odmítlo dotovat.... prostě asi nenamazali na radnici na správných místech.

0/−1
29.5.2013 17:17

P91e47t78r 75D37v58o27ř29á67k 2456915698167

nakonec zjistí, že se ten tunel nemusel ani stavět, ne?...Tady ODS bere nemohoucím, důchodcům, bez-rukým, bez-nohým...říkají, že se s těma sockama musí zatočit...a tady nalejou 30mld. do nějakýho tunelu, úplně nesmyslně a pak za dalších 5let řekne někdo, že ten tunel mohl stát jen 10mld. A všichni se budou ptát, kam šel ten zbytek? Kde ODSáci berou tu drzost nazývat ostatní sockama, když jejich jedinej způsob jak si vydělat, je rozkrást státní zakázky, a pak je uložit na Kajmanech, Panamskejch ostrovech, USA, ve Švýcarsku...

+3/−5
29.5.2013 16:53

T61o73m35a75s 79T53h98o65m36a57e79s 6264270425278

Dobrý den, Vy když zakopnete o obrubník, tak za to také může ODS, že? Ještě jste myslím zapomněl na Kalouska...

+3/−4
29.5.2013 17:01

P58e21t67r 85D29v30o68ř14á50k 2466615888757

Kalousek snad schvaloval Blanku? To byla ODS, když měla absolutní nadvládu v Praze za Béma, možná ještě, že jí v tom pomohlo pár lidí z ČSSD, ale Kalousek v tomhle fakt prsty neměl...

+1/−1
29.5.2013 17:35
Foto

M44a56r98t90i33n 79Š63u73b29r61t 1655881894345

V této podobě se skutečně stavět nemusel. Je to investice, která svou realizací absolutně neodpovídá vynaloženým nákladům. ba generuje nutné investice další, např. nutnou stavbu obchvatů Vítězného náměstí...

+1/−1
29.5.2013 20:42
Foto

Z35d20e30n95k20a 41J83a11v19ů33r34k82o86v40á 6140317355439

hmmm..tohle se přesně říkalo u Strahovského tunelu i Mrázovky,kdo denně po Praze jezdí si bez těchto tunelů již neumí předestavit ,je to pak přesně vidět,když se v těchto místech něco děje,jak je najednou veškeré okolí v kalamitě

+10/0
29.5.2013 16:30

Ř91e19h88o91ř 11V79l35a92s62á63k 2834904151296

Kdyby se místo Blanky postavilo Déčko, pomohlo by to Praze mnohonásobně víc, protože by to výrazně zvedlo kulturu cestování a bylo by společensky přijatelné motivovat cestující třeba tím mýtným, aby jeli do centra metrem.

Dokonce se na tom mohly z velké části namastit stejné kapsy. Ale bohužel pražská ODS a ČSSD nejen že kradou, ale ještě u toho ani nezvládají svou práci.

+6/−5
29.5.2013 15:53

J24a45n 28J29e26ž83e47k 3311475347425

Tak nám ještě, Řehoři, napiš, kde na tom Déčku bydlíš ;-)

+2/0
29.5.2013 18:29

V62l57a10d69i53m94í27r 36B40u54l41d55r89a 5677935655867

Tunel Blanka a můj názor k příspěvkům. Tunel Blanka rozhodně nějak významně neulehčí centru Prahy, spíše odkloní dopravu v okrajových částech jak o tom hovořil Prof. Moos. Doprava směřující do Prahy po D8 a možná částečně po R10, která směřuje na D5, či R4 je zákazníkem pro Blanku. Tj. Blanka spíš umožní tomuto směru plynulejší průjezd metropolí. Ale rozhodně víc se od ní čekat nedá. V Praze kdysi existovaly, oni sice ještě existují, ale už nejsou tak řidiči vnímány, protože jsou poměrně ucpané, vnitřní a vnější pražský okruh. Vnějším okruhem jsou dnes např. Jižní spojka či částečně použitelná část Severozápadní spojky od D1 po R7. Ale vnitřní okruh se již pomalu a jistě vytratil, a Blanka je něco co ho dostává zpět byť pod zem, tak trochu zasupluje nedokončený Severozápadní vnější obchvat. Praha má X pro a X proti, které bohužel vedou k tomu, že centrum bude stále dosti vytížené. Ať už je to nedostačující kapacita P+R, či pracovní místa v centru, ani vnější obchvaty např. Jižní spojka nejsou samospasitelné. Jedu-li jako řidič ze severu po D8 a potřebuji se dostat na D1 neodbočuji na Jižní spojku kam dnes navádí 100% navigací. Důvod je jednoduchý. Byť se zdržím v Argentinské nebo na Wilsonce, jsem na D1 ve stejnou dobu nebo o pár minut dříve a to s mnohem menším počtem km, než po Jižní spojce, která v případě jednoho šťouchance se ucpe a vytvoří zácpu i o půl hodiny delší než při přímém průjezdu Prahou. Navíc někdo by mohl hovořit o ekologii, zeptám se tedy, jaké palivo musí spálit motor při jízdě centrem na kratší vzdálenost a jaké palivo motor jede-li rychlostí vyšší po obchvatu, navíc mnohdy také s rozjezdy, a který je delší. Odpověď je jednoduchá. Stejné množství a mnohdy i vyšší množství musí spálit motor vozidel jedoucích po obchvatu. Ekologická zátěž je tedy stejná ne-li vyšší, jako např. u hybridů vykazujících téměř stejnou průměrnou spotřebu po městě jako mimo. Z toho je vidět, že na tyto stavby se musíme dívat z více úhlů a hodnotit více aspektů.

+2/−1
29.5.2013 14:38

J50i76r74i 88G82a41z29d41a 8214943484934

n, skoro bych se vsadil, ze tech rozjezdu a mensi prumerna rychlost bude urcite nizsi pokud pojedete skrz centrum....ja bych jel urcite po okruhu...

+1/0
29.5.2013 14:53

J96i38r17i 64G34a80z42d28a 8414533854454

n, skoro bych se vsadil, ze tech rozjezdu a mensi prumerna rychlost bude urcite nizsi pokud pojedete skrz centrum....ja bych jel urcite po okruhu...

0/0
29.5.2013 14:53

J38o71s83e90f 85B73r36o26ž53e64k 7603825652521

Ano, ale ono nejde jen o ty, kdo do Prahy dojíždí za prací. V oblasti jihozápadního města (celá sídliště okolo Stodůlek, Zličín, Řepy atd.), Prahy 5 a 6 žije přibližně 300 tisíc lidí. A tito lidé také jezdí a někdy i denně do P9 a případně pak dál směrem ať už na sever nebo na východ. V současné době není jiná cesta, než centrem. Z D5 na D1 je možné přejet vnějším okruhem, na D11 to ještě jde přes jižní spojku, ale kdo jede z P5 např. na P9, tak prostě jinudy než centrem to nejde. Centrum v tomto případě myslím i nábřeží a Letnou. Pokud se o centru mluví jako o Václaváku a Staromáku, tak tomu Blanka nijak nepomůže. Pokud ale je centrum také např. okolí Hradu včetně Loretáského náměstí apod. tak je to právě naopak, efekt bude velmi výrazný.

0/−1
31.5.2013 10:17

O73n73d67ř50e22j 82V31e86s45e56l13ý 7489347421229

Jednou, za 100 let, bude Blanka pýchou Prahy a bude to samozřejmost.

Asi jako když se stavělo např. Národní muzeum. Pokud si někdo myslí, že tam bylo vše v pořádku, plány byly splněny do puntíku a nikdo se trochu nepřikrmil, ať si sáhne do gatěk, zda se nopoondal.

Čímž nechci říct, že ta stavba Blanky a věci kolem je vopravdu hrubozrná záležitost. Rozhondě je to průšvih a diletantství numero uno. Ale tunel jako stavba se mi libí a těším se na jeho dokončení.

+6/−4
29.5.2013 14:35

M33a67r18e32k 88H52r54u69b44y 6497352311228

Jednou, za 100 let, tu zbytecnou megalomanskou stavbu mozna dokazeme splatit ;-)

+3/−3
29.5.2013 15:48

P77e53t73r 56D81v68o37ř67á54k 2736135738617

takovouhle blbost nemají nikde pod městem v Evropě, naprostej nesmysl srovnání s NM, to je jen tunel na peníze, někdo chtěl vydělat...nic víc...

+1/−5
29.5.2013 16:55
Foto

M16a83r48t44i82n 35Š11u83b40r40t 1915731424635

Nepochybně jde o zcela unikátní stavbu. Kontinuální silniční tunel o délce skoro 10 km s třemi vyústěními do centra města projektovaný na městské intenzity provozu jednosměrně okolo 40 000 aut za den, to opravdu v mnoha městech nemají - respektive osobně nevím o žádném. A budou se s napětím dívat, jak to u nás dopadne...

+1/−1
29.5.2013 20:45

J31a28n 97Z15e71m57a10n 1736675134386

Průser bude, až se tam stane první nehoda.

0/0
29.5.2013 21:53
Foto

M91a52r72t84i64n 23Š44u28b24r89t 1485851954155

Nepochybně jde o zcela unikátní stavbu. Kontinuální silniční tunel o délce skoro 10 km s třemi vyústěními do centra města projektovaný na městské intenzity provozu jednosměrně okolo 40 000 aut za den, to opravdu v mnoha městech nemají - respektive osobně nevím o žádném. A budou se s napětím dívat, jak to u nás dopadne...

0/0
29.5.2013 20:45

V52ě95r20a 92D22v42o63ř17á35k73o46v35á 6753963118144

My laikové to víme dávno.....to nebylo tak těžké zjistit

+3/−4
29.5.2013 13:16

G16a20b80r40i53e42l 58H21o55r75t77e38n 9241489403794

Petr Moos z ČVUT svého času naprosto vážně navrhoval v Praze zavést přednost chodců před tramvajemi, což zcela jasně ilustruje jeho IQ. Doporučuji se jeho návrhy a analýzami nezabývat.

+7/−3
29.5.2013 13:02

M21a19r66e15k 13H62r73u90b95y 6377442461208

Byval ministr, no - to cloveka chca-nechca poznamena ;-)

+1/−1
29.5.2013 13:43

T27o86m68á31š 23Z85e41m75a25n 3735978624615

Blanka je jen jedna z částí městského okruhu.

Její význam je ve psoejní severo východu se severo západem Prahy kde dodnes spojení neexistuje. Resp. se musí protlačit přes Letnou.

Dopravu přes centrum řeší magistrála, která vede okolo centra v místě bývalých hradeb. A jestli chcete odvést dopravu z ní, tak musíte odbudovat i východní část městského okruhu.

+5/−1
29.5.2013 13:01

M81a66r65e85k 77H21r35u16b55y 6637872441978

Daleko vic nez Blanka by Praze pomohla vystavba zachytnych parkovist a serizeni semaforu. Oboji by bylo daleko efektivnejsi, jen se z toho neda vydojit 30 miliard :-/Rv

+4/−2
29.5.2013 12:45

T12o56m16á49š 57Z15e23m73a44n 3585898694915

To těžko, parkoviště neřeší průjezd a seřízení semaforů neřeší neexistenci dopravního spojení na severu Prahy.

Dobře se podívejte na oba konce Blanky a najděte rozumnou trasu mezi nimi.

+3/−1
29.5.2013 13:02

M35a53r47e45k 92H91r17u50b11y 6907332391518

Parkoviste a semafory resi dopravu, ktera v Praze konci. Tranzit ma resit obchvat a ne Blanka.

+4/−2
29.5.2013 13:40

J66a34n 84D21l41o15u43h77ý 8876380283180

Např. tranzit ze Smíchova do Holešovic?

+1/−2
29.5.2013 13:48

L33u49k56á47š 18N31o17v94á18k 4296106612173

MHD, tramvaj č.12

+2/−2
29.5.2013 13:53

Z27d93e51n90ě61k 54Z24a25b28a63v56a 1482594476584

obchvat=okruh A Blanka bude jeho součástí - teď nazývaného tuším městský, když "pražský" je ten vnější

+1/−1
29.5.2013 15:00

M63a58r56e65k 18H26r84u67b66y 6927632821128

Mestsky okruh v kapacite, s jakou je staven, mel smysl pred 20 lety. A touhle dobou uz mel byt davno hotovy Prazsky okruh. Mmch za penize co stala Blanka mohla byt postavena cela - daleko uzitecnejsi - trasa D.:-/

+2/−2
29.5.2013 15:46

A31l56e58x15a83n58d34r 87K48o35s95t76k73a 5929186319926

Ty semafory by řešily podstatnou část, jak průjezd, tak i dopravu co jede do centra a knočí tam.

0/−1
29.5.2013 16:43

E89v68ž70e69n 45P53o69l52á94k 3978108191833

Já teda neznám snad nikoho, kdo by magistrálu používal jen do centra. A zrovna tak Veletržní a spol, z těch se pomalu stává taková další magistrála. Dost dobře si nedokážu představit, kde by těch 95% účastníků věčných kolon parkovalo...

+6/0
29.5.2013 12:33
Foto

J34i68ř89í 41R23ů95ž17i97č43k74a 5870334751204

To jsou ale zvláštní experti. Blanka je třeba pro severní transit, ne na "ulehčení" centru. Pokud se chce ulehčit centrům měst, bude muset někdo začít myslet dřív, než město postaví nebo přestaví, a to jaksi nejde tak rychle. Nějaký parkovací zóny NIC neřeší, řešit je třeba příčiny, ne následky. Navíc jak to tak posledních 20 let pozoruju, podstatný jsou prachy z daní rezidentů do kapes úřadů nebo úředníků a ne to, jak lidi v městech budou žít, jezdit, parkovat...

+6/−1
29.5.2013 12:11

M30a69r41t52i90n 59S44o98u72š24e40k 8608203149455

Takže jsme ztratili 8 let, utratili 40 miliard a je to celé k ničemu?

.

Není pomalu čas na nějakou opravdu promyšlenou koncepci?

.

Pokračovat ve výmyslech komunistických plánovačů, kteří jen dělali bezmyšlenkovitě čáry po městě mi přijde jako překonaný nesmysl.

+1/−3
29.5.2013 11:57

G41a62b35r86i39e51l 71H18o82r61t93e34n 9851919343954

Není to k ničemu, ty údaje z článku jsou vycucané z prstu. Nebo vylhané, chcete-li.

+7/−1
29.5.2013 13:03

H80o22n76z59a 31P35u66r57k28r33á88b68e27k 1269818449965

no a navíc klasicky demagigicky podané, jako by se snažilo idnes dokázat, že ten tunel je k ničemu...holt pokus o senzaci, viz komentář u vizualizace záběru z tunelu.

+3/−1
29.5.2013 14:50

T92o97m43á35š 97Z88e80m78a96n 3325688384645

Zrovna co se dopravy týče bych komunistům nenadával, nechali si plány vypracovat odborníky a nenechali si do toho kecat nimbyisty a aktivisty z automatu.

Navíc dost z těchto plánu bylo zjevných už za první republiky.

+4/−4
29.5.2013 13:09

V20ě23r80a 89D44v79o97ř37á85k19o36v68á 6393203278814

to asi dost těžko, jinak by nemohli hnát magistrálu centrem města a rozdělit Václavské náměstí, že

+5/−2
29.5.2013 13:19

T65o45m22á88š 87Z98e36m61a55n 3235878774525

Magistrála vede v místě bývalých hradeb a odděluje centrum od periferie či širšího centra. Navíc je to ideální spojení pro centrum a jeho okolí.

Chybou je, že je to jediná dopravní tepna v Praze, bylo jich plánovaných více a bohužel už na ně nedošlo.

+1/−6
29.5.2013 13:59

R37a43d87e88k 67D77o54l46e36ž47a64l 2989653210340

Václavské náměstí byla hlavní tepna. A ulice Na Příkopě. Z Národní třídy byl směr tzv. Myší dírou, zpět ulicí 28. října. To už na to lidi zapomněli?

+2/−1
29.5.2013 14:26

M97a39r58e69k 60H24r82u12b92y 6527302351808

Spis je uz dlouho cas na dalsi defenestraci ;-)

0/0
29.5.2013 15:49

T62o81m33á83š 48P17e65l97i34k50á31n 3591130941299

Ročenka Technické správy komunikací je snad hodně hloupý vtip.... jestli že jako Pražák v 94% případů jedu do centra, to se tam jedu jen tak projet? Protože v opačném případě kam ta auta budu v tom centru parkovat? Vzhledem ke stavu modrých pruhů, parkingů a garáží je toto tvrzení přinejmenším úsměvné. O jeho spornosti nebudu polemizovat.

Obvykle se prostě jen potřebuji dostat z jednoho konce města na druhý, protože do centra nemá smysl autem vůbec vjíždět, neboť by ani nebylo možné nikde zaparkovat. Počet míst k volnému parkování je nulové, míst s placeným parkováním je poskrovnu a placené parkingy v nákupních centrech mají také svůj limit a konec konců i účel. Nějak se nám ta auta v tom centru musejí kumulovat. Pokud bych této zprávě věřil... znamenalo by to že největší procento motoristů směřujících do Prahy končí na Václavském náměstí. Musím se jít podívat kolik tam aktuálně parkuje vozů....

Tunel Blanka pomůže, nejen svést dopravu "pod povrch", ale zejména transitu, kdy potřebujete projet jedinou spojnicí mezi jižní částí prahy do té severní... a tady se bohužel již nějaký statistik před lety vyznamenal...

+12/−2
29.5.2013 11:09

L19u73k33á88š 42N24o37v57á83k 4396186912223

a ten transit se tam vezme jak? Někudy tam musí přijet! Navíc spojnice jihu se severem má být vnější okruh, ne městský.

PS:míst s placeným parkováním není v centru málo, ale nikdo za to nechce dávat ty peníze...

+2/−2
29.5.2013 11:15

T59o85m95á25š 57P29e64l72i64k41á24n 3261140671989

To by to pak bylo stejné jako s tím Cimermanovým dolem... jestli že říkám že 94% řidičů míří do centra, znamená to že tito řidiči chtějí v centru zaparkovat. Ale pokud není jejich cílem centrum samotné, jde o transit s cílem mimo centrum. Jen potřebují někudy projet. A tady si troufám tvrdit že jsou staistická čísla účelově otočená nebo jejich význam záměrně zkreslen. Pokud tedy za centrum nebudu brát celé město v jeho hranicích.

Pokud například mířím od Smíchova například na Prosek mám tři varianty.

Petřínský tunel, magistrála, jižní spojka. Z toho dvě se mi po cestě slučují minimálně v prostoru Holešovic. Bohužel.... a to si musíme přiznat že obě vedou centrem. Jižní spojka/Průmyslová sice centrem nevedou, ale všichni víme že je to trasa značně dlouhá a časově nejistá. A když potřebujete třeba na finančák v dejvicích, bude vám vnější okruh skoro nanic. Jsem v takovém případě řidič co jede do centra? A nebo transit?

PS: lol... jak dlouho jste se v centru nepokoušel zaparkovat? I placená místa jsou plná, navíc časově omezená. Praha vnitřní okruh potřebuje jako sůl. A vzhledem k úrovni dopravního schéma v jeho západní části dost významně.

+5/−1
29.5.2013 11:41

L14u17k48á11š 20N87o81v83á77k 4966456472473

A co takhle použít MHD? Respektive jednoznačně preferovat MHD před IAD. A když už někdo musí jet IAD, tak ať si za vjezd do širšího centra zaplatí.

PS: vnitřní a hlavně vnější okruh jsou samozřejmě důležité, ale stejně tak je důležité jejich trasování (ne, nejsem ze Suchdola, ti mě naopak s...u) a celková koncepce. Oboje za posledních 30let katastrofální.

+1/−1
29.5.2013 13:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.