Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky z letiště by mohly jezdit přes „Semmering“ na hlavní nádraží

Ministerstvo dopravy přišlo s novým nápadem, jak spojit železnicí Letiště Václava Havla s centrem metropole. Vlaky z Ruzyně by mohly jezdit po trati přezdívané pražský Semmering na hlavní nádraží. Podle ministerstva je tato varianta reálnější než rychlodráha, o které se léta uvažovalo. Nápad chce ještě prodiskutovat s městem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95i77c23h11a61l 24D85r32á94b91e20k 2591582353276

Semmering není až tak nový nápad ;-)

http://www.dopravanasbavi.cz/vyzkum/logistika-a-technologie-dopravy/koncepce-obsluhy-letiste-ruzyne-kolejovou-dopravou

+1/0
1.6.2013 15:18

B66r68u48n77o 57J77u67r71á40š46e50k 6814490911543

Včera jela neveřejná prezentační jízda Středokluky - Hostivice - Smíchov - Hlavák (tedy po zde zmiňované trase). Dle plánu měla jízda trvat 1h 12min... To mi rozhodně nepřijde jako rychlé spojení, ani když přihlédnu k údajně zamýšleným modernizacím, o moc se to už zrychlit ani nedá.

+4/0
31.5.2013 20:57

A29n61n76a 98K93i17r69š64o57v21á 9756370535433

Tak ono po té trati se rychle jet nedá..velké převýšení, samá zatáčka :-P

+3/0
31.5.2013 21:24

J63o38s66e29f 57T88r61ö92g97l 8549462376156

Nicméně se dá jet o dost rychleji než včera jeli (v době, kdy ještě jezdily rychlíky od Chomutova přes Kladno na hlavní nádraží, byla obvyklá jízdní doba Hostivice-hlavní nádraží okolo 30 minut).

Jestli neměli  cestou nějaké prezentační zastávky a prostoje. Navíc nemusela být volná kapacita zejména mezi SMíchovem a hlavním nádražím (tady by se hodila nejméně tříkolejka).

+2/0
2.6.2013 0:33

A82n63t20o41n46i40n 50B72l58a82z58e41k 4198962137901

To spojeni mezi Hlavnim nadrazim a letistem je ostuda Prahy! Metro si postavi skoro ke kazdemu panelaku, ale na letiste aby clovek jezdil taxikem.;-€

+6/−4
31.5.2013 16:30

B65o81h49u23s38l75a18v 83K62r91á12l91í35k 2631320629656

Vždyť vám tam jezdí autobusy ze všech stran, i od toho metra. No ale pokud radši jezdíte s těma žlutejma mafiánama, vaše volba.

+5/0
1.6.2013 1:24

M11a85r11e46k 78T39u96r12n70o15v55e17c 7875472900576

Máte pocit, že všechna ostatní mezinárodní letiště v Evropě mají zároveň metro? Já se s tím zatím moc nesetkal... Někde příměstské vlaky, někde jen autobusy... V tomhle Praha není zase tak pozadu. A aspoň na cestu na letiště můžete využít normální jízdné MHD, ne nějaké extra drahé - třeba v Paříži stojí lístek na MHD asi 1,7 € (v Praze 32 Kč), ale lístek na letiště asi 9,2 € (v Praze pořád 32 Kč)...

+2/0
1.6.2013 17:50

V12l41a72d95i24m76í16r 54H36o78l54ý 8374581476947

když bude výrazně levnější a rychlejší výstavba vlakového spojení letiště s centrem ať jej vybudují, jinak bych byl spíš pro metro. Ale hlavně, ať už se konečně něco začne stavět!!!

+6/−1
31.5.2013 15:05

M59a95r74e17k 21T12u53r86n51o52v20e66c 7705622750736

Nevím, jestli je metro až na letiště úplně ideálním řešením... Dříve jsem si to také myslel, ale dnes už tolik ne. Metro má přeci jen docela dost zastávek - a většina lidí se chce dostat někam do centra a z něj třeba ještě někam dál. Další věc je, že metro je hodně kapacitní - a tolik těch lidí na letiště a z letiště zase nejezdí, když to dnes pojme pár autobusů a taxíků...

+1/0
1.6.2013 17:47

J53o20s43e33f 31T59r66ö51g34l 8799552196986

Tak tak. Metro v plánované podobě (tj. A přes Motol) je pro obsluhu letiště nevhodné. Zajížďkou přes Motol ztrácí rychlost (bude srovnatelná s dnešními autobusy). Bude nutné ho zahrabat zbytečně pod zem (koncepce neumožňuje povrchový provoz za působení různých povětrnostních vlivů). Vlaky metra nejsou ideální pro dopravu většiny cestujících s velkou bagáží a nejsou vhodné ani pro delší cesty (málo míst k sezení, většina k stání, pokud by se přidaly sedačky, zase nebude vhodné pro městský provoz). Kapacita souprav nebude vhodně využita (lze předpokládat, že většina cestujících z letiště pojede až do centra, tj. dále než na Dejvickou, nejpozději z té Dejvické bude tedy buď hodně plno, nebo naopak do Dejvic poloprázdno, popř. interval v úseku Motol-letiště velice dlouhý. A přestupy na dálkové vlaky i autobusy budou horší (na trase A neleží v podstatě žádné významnější nádraží, kde zastavují dálkové vlaky). Souhrnně řečeno, jednoúčelový povrchový vlak je vhodnějším i levnějším řešením.

0/0
2.6.2013 0:45

Ř84e68h53o33ř 20V94l21a22s39á79k 2554574541306

Nejrozumnějším řešením (i poté, co ODS prosadila svou hovadskou chalupoidu na Áčku) je zahrnout spojku na letiště do zdvojkolejnění a zmodernizování trati z Kladna do Dejvic.

+5/0
31.5.2013 14:03

M52a13r20e44k 91Š60i15m10o26n 2254237728108

Semering je moc pěkná trať, byl bych nerad, kdyby tam kvůli tomu vznikly nějaké obludné protihlukové stěny.

+19/−2
31.5.2013 13:16

L39u33d82ě41k 55F44u86x66a 9826660434607

Zapomenutá, že? :-) Proč neprotáhnou po povrchu Bčko ze Zličína, samá pole, rovina....

0/−1
31.5.2013 16:48

J66o63l61a23n40a 86R74á75b38o23v48á 2231444635588

To sice jo, ale je to dost daleko, navíc stojí v cestě dálnice D5...

0/0
31.5.2013 18:57

K93a83t52e38ř19i46n93a 81D87u56b48s98k23á 7677635686454

A proč se tomu vůbec říká Semmering? Nespáchal v tom rakouském náhodou sebevraždu princ Rudolf?

0/0
31.5.2013 17:43

K75a83t34e95ř53i86n85a 37D47u96b71s26k84á 7687955916844

Aáá, sorry, to byl Mayerling, až te'd mi došel ten sek:-) To je tak, když člověk dělá chytrýho:-)

+3/0
31.5.2013 17:58

R91a81d40e37k 33J23a72n81a72t66a 9915876614182

"Cestující z letiště chtějí dojet do centra Prahy na metro pokud možno bez nějakého přestupu. Tady se jeví výhodnější hlavní nádraží .... vysvětlil plán Stanjura. "

Ten Stanjura je Pražák? Vypadá to, že Prahu zná jenom přes kouřová skla limuzíny.

Trať 120 (Kladno-Masarykovo nádraží) má z hlediska napojení na metro ideální polohu. Ačko na Hradčanské/Veleslavíně, Béčko na Masaryčce, Céčko na Vltavské.

Trať přes Semmering by význam měla, ale jen pro dálkové vlaky. Vybrané dálkové spoje (která dnes všechny jezdí na hlavák) od Pardubic či Brna by totiž mohly pokračovat až na letiště.

+7/−1
31.5.2013 13:13

J74o53s12e47f 59T38r61ö50g96l 8659112706496

Dálkové vlaky tahat až na letiště není vhodné řešení a to hned z několika důvodů:

1) Mohlo by se přenášet zpoždění na letištní vlaky.

2) Kapacita by byla příliš naddimenzovaná, pravděpodobně by se tahalo n letiště zbytečné železo.

3) Pro dopravu na letiště jsou vhodné trochu jiné vagóny (spíše příměstské) než jsou na typických dálkových vlacích.

Lepší by byl skutečně pravidelný interval (maximálně půlhodinový) kratších letištních vlaků z hlaváku, kde budou dělat dobrý přípoj na tyto dálkové vlaky a zároveň poslouží jako obstojná doprava z centra.

+7/−1
31.5.2013 13:18

R32a65d13e86k 51J17a37n74a80t38a 9175516704612

Ještě že to nevědí třeba v Holandsku (Amsterdam), Francii (Paříž CDG) či Německu (Köln/Bonn, Frankfurt)  a s dálkovými vlaky na letiště normálně jezdí.

Samozřejmě, že regionální vlaky tam u nich jezdí také.

+2/0
31.5.2013 13:21

M24a79r30e93k 48H85r88u95b71y 6827312461628

Dalkove vlaky ovsem nejezdi nejezdi pres ekvivalent Semmeringu. Uz jenom z jmena lze odhadnout, ze to nebude prilis expresni trasa ;-)

+9/0
31.5.2013 13:37

J33a51n 84D73l36o62u73h49ý 8256680783490

Na Orly jezdí pouze zautomatizovaná dráha bez řidiče...;-)

+2/0
31.5.2013 14:15

J79o34s42e92f 25T93r94ö88g76l 8469692756716

V Holandsku fungují dálkové vlaky poněkud jinak než u nás, vzhledem k hustotě zalidnění a vzdálenostem připomínají spíše dálkovou MHD (minimálně hodinový interval, obvykle spíše půlhodinový apod.).

V tom Německu jsou ty vlaky obvykle průjezdné přes letiště někam dál, to je taky trochu jiná situace. Navíc mají na letiště v podstatě normální nádraží, v Praze lze předpokládat spíše jen jednoúčelový terminál, jako třeba v Drážďanech nebo v Moskvě na Šeremetěvu (hlavová zastávka se dvěma nebo třemi kolejemi, pro terminaci dálkových vlaků nevhodná).

A samozřejmě je třeba uvažovat Pražský Semmering který bude obtížné kompletně zdojkolejnit, což neumožní zcela libovolné trasování těch dálkových vlaků.

0/0
2.6.2013 0:29

R61o84b60i35n 92Ž29i65ž14k53a 2148334946636

Ta představa, jak po Semmeringu frčí Pendolino, je úžasná:-)

+7/0
31.5.2013 15:59
Foto

R80o88m96a22n 98H20á50j53e68k 1601554134565

"Nové spojení pražského letiště s hlavním nádražím by podle návrhu ministerstva mělo procházet po trati ze Smíchova přes Jinonice a Jeneč do Rudné u Prahy."

Nepletou se v tom IMHO dvě různé tratě? Semmering do Jenče přece Rudnou zcela míjí?

0/−1
31.5.2013 13:02

M88a36r57e85k 85Š80i18m12o74n 2764237238318

Trať číslo 122 prochází ze Smíchova přes Jinonice a Řepy do Hostivic a pak se stáčí na jih právě do Rudné. Skoro žádné vlaky takhle nejezdí, je to jen formální značení. Každopádně tato trať zcela míjí Jeneč.

+3/0
31.5.2013 13:22

J49i23ř44í 36K29o19ž96e61n22ý 6159915633471

Jak jsem viděl Semmering, tak už jsem myslel, že to bude jezdit přes Rakousko. ;-D Vystoupíš z letadla, zajdeš trošku zalyžovat a pokračuješ na hlavák.

+2/−2
31.5.2013 12:52

T58o35m28á92š 33J14o32h46á40n39e56k 6668284522863

Jednak bych poprosil ministerstvo dopravy, aby si nepřisvojovalo nápad někoho jiného, s tímto řešením totiž přišly železniční firmy v čele se SŽDC - viz loňská prezentace tohoto spojení. Každý, kdo jen trochu zná "Semmering", ví, v jak katastrofálním stavu tato trať je. Rozhodně nejde jen o přejezdy, zdvojkolejnění například mezi Jinonicemi a Smíchovem je téměř nerealizovatelné - historické mosty, zářezy, skály. A pak je tu problém nějakých dvou kilometrů od Středokluk k terminálu, kde by trať musela vést tunelem, jiné řešení je těžko realizovatelné. Takže nějakých dva kilometry dlouhý tunel a nový terminál na Ruzyni, to je investice minimálně několika miliard korun. Takže nápad dobrý jen pro toho, kdo nezná místní podmínky.

+17/0
31.5.2013 11:54

A60l16e22x82a97n76d70r 37K18o42s41t46k15a 5949756309656

Jak to tam přesně vypadá? Byl jsem tam jednou v životě, před mnoha lety. Bylo by nutné tunelovat hluboko, ala metro, nebo jen projet buldozery, udělat zářez, v něm vybetonovat tunel a opět zahrnout zeminou?

0/0
31.5.2013 12:36

M31a47r31e82k 82Š80i52m18o90n 2844187838878

Tunel by musel podjet jednu přistávací dráhu, takže by se musela zavřít. Tím by Praha přišla o dvě různoběžné dráhy, což je pokud vím povinný parametr pro mezinárodní letiště (při silném bočním větru se nedá dobře přistávat). Takže asi ražený tunel by byl lepší. Tonda a Adéla by měli práci.

0/−1
31.5.2013 13:25

P68e11t65r 20N10o16v92o18t65n70y 9871963205607

Co je to za blbost, ze mezinarodni letiste musi mit povinne dve ruznobezne drahy? 8-o

Radeji si informace overte, nez je nekam napisete....

0/0
31.5.2013 13:51

M91a67r27e50k 63Š18i89m44o79n 2304137778348

Máte pravdu, povinný parametr to není, jen doporučený. Jedna dráha je (byla) zavřená právě kvůli tomu silnému větru - startovat nebo přistávat proti větru je rozhodně bezpečnější než s bočním větrem. Pokud by jedna byla zavřená kvůli stavbě tunel a druhá kvůli větru, tak by efektivně vypli celé letiště.

0/0
3.6.2013 15:27

R68a74d17e90k 61J53a29n72a39t79a 9935946694362

Proč by měl být problém 1 dráhu na pár měšsíců zavřít kvůli stavbě tunelu? Pokud se neplatu, teď je taky zrovnat jedna dráha zavřená.

A dvě dráhy nejsou pro mezinárodní letiště povinné ani náhodou. Mezinárodní letiště je v kdejaké řiti (např. nějakém řeckém ostrově ...)

+1/0
2.6.2013 0:38

M57a65r75e43k 84H72r30u59b50y 6737432541748

Uz vidim, jak zdvojkolejnuji Negrelliho viadukt ;-)

0/−4
31.5.2013 13:38

P96a33v30e45l 17J31a80n34s42a 2585799351534

ten dvojkolejnej je (z Mararyčky přes Vltavu do Bubenče)

+2/0
31.5.2013 13:53

M89a86r62e86k 32H55r93u81b42y 6787132861278

Pardon, omyl - mam samozrejme na mysli ten/ty pres Hlubocepy, podle Wiki Horni a Dolni...

0/0
31.5.2013 16:02

A14l14e18š 34J43a56v17ů77r32e49k 2182449860720

už aby tu Ruzyň s Hlavákem propojili, těším se naty obličeje taxikářů ;-D;-D;-D

+15/0
31.5.2013 11:54

G87a11b24r17i95e17l 41H82o43r96t62e50n 9871599913644

Taxikářům je to většinou celkem šumák, nad výdělkem spláčou smluvní zloději. A zmizí naprostá většina šílených letců z Evropské apod.:-)

+6/0
31.5.2013 12:35

A53l26e57x88a26n76d25r 18K24o32s28t74k66a 5469536529456

Přijde mi, že pokud by se to zmodernizovalo a co jde zdvojkolejnilo, tak dobrý nápad. (Myslím že většina délky by zdvojkolejnit šla, most předělávat netřeba.) Rozumné připojení vlaku rovnou k terminálu letiště, převoz cestujících přímo na hlavní nádraží státu.. Ano, to by splňovalo standarty moderní dopravy. Tedy pokud by tam nevozily lidi tou lokálkou, co je na fotce, ale nějakou moderní soupravou.

+7/0
31.5.2013 11:31
Foto

B82r15o79n27i70s17l79a85v 31G69a21b70r91y68š 2562859671

To je fotka z nějaké historické jízdy, tyhle vozy už dávno nejezdí. Jsem sice pro zkapacitnění úseku, ale mám pocit, že to tak trochu ztratí svou romantiku, Pražský semmering je stejně hodnotný pojem jako Posázavský Pacifik.

+7/0
31.5.2013 12:01

A94l91e85x96a55n21d85r 16K91o72s88t65k25a 5959536209156

Ano, jsem také pro historii, ale tady holt asi musí ustoupit zájmu funkčnosti. Hlavní plus bych viděl v tom, že by se praha zařadila třeba k japonským velkoměstům, které mají přímý spoj z letiště do centra.

0/0
31.5.2013 12:35

M14a54r21e46k 82Š19i77m13o94n 2164147468328

Podle mě by bylo snažší zdvojkolejnění a rekonstrukce trati 173 Praha-Smíchov - Rudná a úseku trati 122 Rudná - Hostivice. Trochu se tím ta trasa prodlouží, ale přírodní a konstrukční podmínky na semeringu dvoukolejnost v podstatě neumožňují, navíc Hlubočepské viadukty jsou v podstatě technická památka, musely by se udělat paralelně nějaké další obludné mosty. Ale jsem pro, aby se všechny příměstské trati zrekonstruovaly aspoň na úroveň Praha Benešov. Hlavně to Kladno chybí.

Mimochodem, nedal by se v Holešovicich udělat nějaká odbočka na Holešovické nádraží a pak přes Malešickou spojku to propojit na Hlavák? Případně to udělat naopak - z Negreliho viaduktu udělat odbočku, která by vedla do podzemí hlavního nádraží a tam by vzniklo další nástupiště.

+2/0
31.5.2013 13:34

R63a70d88e98k 51N61o65v47a36k 9924933209780

Holešovice a Hlavák  dneska není žádný problém, z Holešovic vyrazíte směr ústí, za nádražím zařadíte zpátečku, docouváte do buben, a pak popředu směr Dejvice.

Z Hlaváku dojedete na Balabenku, tam přelezete do motoru na druhé straně vlaku a vyrazíte směr Dejvice.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
31.5.2013 16:45

R43a89d29e15k 73N66o60v86a63k 9124733309220

Co se týče Negreliho, tak jakmile postavíte odbočku, můžete zrušit Masarykovo nádraží, pro Hlavní nádraží by neměl být kapacitní problém pobrat jeho kapacitu. A ještě vám zbyde dost pozemků pro developery!!

0/0
31.5.2013 16:52

T81o17m93á60š 14M80á69l69e19k 9281753250542

Myslím si že hlavák by kapacitu masaryčky rozhodně nepobral. Dneska: linka S9 v 15:19 odjižděla z 5S když asi pět minut před tim z 5J jela S3. Jiná kolej nebyla volná a proto když se zpozdí S3 tak ta S9 musí čekat. Nedokážu si představit, že by tam poslali dvakrát tolik vlaků.

+1/0
31.5.2013 19:16

D91a53v66i76d 60B26ö35h13m 2757869833888

Proč nemůže být letiště napojeno přes trať č.120, přes Dejvice a odbočku za stanicí Praha- Ruzyně?

+8/0
31.5.2013 11:23

G42a47b84r44i10e67l 25H78o38r78t57e53n 9751889233494

Protože by nezanedbatelná část tratě musela pod zem, což je velmi náročné technicky kvůli metru a zástavbě. Čili by to stálo opravdu hodně.

+1/−2
31.5.2013 12:38

R18a34d71e52k 88J29a74n16a29t85a 9515566934182

Nemusela. Zakopání pod zem požadovala jen Praha 6. A to ne kvůli obavám z hluku atd. Hluk by rekonstruovaná trat dělal mnohem menší než teď (protože elektrický provoz a moderní vlaky).

Hlavní důvod proč to požadovali, bylo právě to, aby náklady byly příliš vysoké a nedělalo se tudíž nic, trať pomaličku ztrácela na významu, až by ji pak zrušili a přestalana Praze 6 zaclánět. On pan Chalupa a jeho známí totiž nejsou žádné socka, které by jezdilaveřejnou dopravou.

+8/0
31.5.2013 13:17

J15o30s20e70f 71P43o83n35e18r59t 9608460252228

Nejvhodnější by bylo metro - přímé nastoupení na metro. Vlakové spojení je nevhodné. Nelze udělat železniční stanici přímo u letiště, museli by stejně pod zem. Navíc není vyřešeny pozemky na výstavbu rychlodráhy. U metra je to ok.

+3/−7
31.5.2013 11:04

D94a23n11i71e13l 85S94o51b25o40t98a 9239714776240

Peníze jsou až na prvním místě.

+8/0
31.5.2013 11:08

V23i26k67y83r 30B73o37h43u14m26i79l 64S82t25r21a91n52s14k62y 9207168846789

vlaková nádraží jsou dávno vyřešena např. na letišti v Bruselu či CDG v Paříži.

+4/0
31.5.2013 11:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.