Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soutěž regulovčíků zaskočila řidiče. Způsobili i malý ťukanec

Na dvou pražských křižovatkách předvedli své umění dopravní policisté. Řidiči si zároveň mohli vyzkoušet, zda by se podle jejich pokynů dokázali v případě potřeby správně řídit. Letošního ročníku soutěže o nejlepšího regulovčíka se zúčastnilo jednadvacet policistů. Vítězem se stal podpraporčík Jaroslav Hulvák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12a34r12c33e44l 71P60a83v34l78í12k 7761264438269

autor je mimo, regulovčík musí dávať pokyny zrozumteľne, postojom (otočním tela) i "obuškom", odvolávať sa na vyhlášku je nanajvýš sprosté!

keď som bol dieťa, vydržal som dlho sledovať regulovčíkov na centrálnej križovatke v nitre, tá križovatka mala cesty rovnakého významu (pravidlo pravej ruky), v slabej premávke mala nastavené rovnaké časy na semafóroch, v hustejšej premávke riadil svetlá "príslušník", a v špičkách sa postavil do stredu. a vtedy boli prestoje minimálne, ukazovaním na jednotlivé autá dával jednoznačné pokyny k jazde, zastaveniu. a najfantastickejšie bolo, ako dával pokyn k zrýchleniu, aby sa nešuchtali - točil obuškom a všetci sa snažili pridať!

na rozdiel od nich si spomínam na folkspolicajtku v berlíne pri zoo (týrpark), tá sa tam nejak otáčala a všetci stáli, tak som v rýchlom slede zaradil jednotku, dvojku, trojku a uháňal s trabim ... dcéry sa pozerali dozadu a vraveli že chcela pískať, ale skoro prehltla píšťalku ...

0/−2
20.6.2013 13:25

I92v23a12n 98P90r31o55c92h38á61z10k81a 3671694475535

Nehodu způsobilo především nedodržení bezpečné vzdálenosti, nikoliv zaváhání řidiče prvního vozu.

+2/−1
20.6.2013 10:37

P75a23v76e76l 66D41e55u43t65s54c14h 8902629761989

No, a proto kolikrát na semaforech čekáme přes 3 světla, protože další auto se rozjede, až když to před ním je pomalu za křižovatkou :-/

+2/−2
20.6.2013 11:03

P64a37v55e35l 52O53b60d78r63ž21á13l55e39k 6166194598122

To je jak jde ... v centru Prahy by se při 100% dodržování předpisů prostě zastavila doprava.

Stačí zmíněné pravidlo, že nesmím vjet do křižovatky pokud si nejsem naprosto jistý že za ní budu moct pokračovat v jízdě.

Projet s tímhle pravidlem třeba z Karláku do Legerovy by bylo skoro nemožné.

+1/0
22.6.2013 22:50

T66o19m 63P33á50l29e48k 1261556699538

Dnes praktická ukázka na křižovatce Prosecká Vysočanská. Podle mě policistka ty gesta nezvládala a někdy nebylo jasné, zdali mává k sobě (pojeď,pojeď), nebo zastavuje gestem s nataženou paží. :-( Pak se vzekala. No dobrý chaos to tam byl. Rv

+1/−1
20.6.2013 9:26

J57i64ř11í 87K46a97r32o81u13b 5414912272324

Polovina diskutujících sebekriticky přiznává, že orientovat se v pokynech policisty není někdy jednoduché, druhá polovina samozřejmě machruje, že to není problém.

.

Takže zde strohá a jednoznačná teorie: http://www.zakruta.cz/silnicni-zakon/90/rizeni-provozu-pokyny-policisty/

.

A zde v praxi volná variace na dané téma: http://www.youtube.com/watch?v=ztwx7RIgqX8

+1/0
20.6.2013 8:52

J69i25ř96í 12V30y51š87í35n 6479933405609

No teda uz je to nakej patek co sem se v autoskole ucil jak to funguje v pripade rizeni dopravy regulovikem :-) Uprime jelikoz jsem to nikdy v zivote nezazil asi bych taky chvili nechapave koukal coze to mam delat nez bych si vzpomel co ty mavance znamenaji ;-D

0/−1
20.6.2013 7:47

K20a89r10e14l 14N15a13s37t15o19u20p63i48l 3530501680201

hmm, ale že by to bylo k smíchu....

+1/0
20.6.2013 7:50

J37i29ř63í 76V71y15š27í59n 6339283525489

Vy jste urcite dneska vstal spatnou nohou ze ? ;-)

0/−1
20.6.2013 7:59

K11a68r38e62l 93N15a47s22t90o12u37p86i22l 3290411200871

a víš že ani ne? ale tak snad se nemusím smát každýmu blábolu nebo že někdo ohrožuje svojí neznalostí ostatní ne?

+1/0
20.6.2013 9:02

J91i66ř13í 43V84y77š82í13n 6419563235389

Ja tim ale nikoho neohrozuju jedine co zpusobym je to ze kdyz si nebudu jisty tak nevijedu takze maximalne budu zdrzovat to neni zivotu ohrozujici ;-) Nic mene kdyz se stim clovek 10 let nesektka a v zivote to nevidel tak asi tezko muzu vedet co ty gesta budou znamenat jedine co sem kdy zahledl byla naka maluvka v knizce nic vic a opravdu se mi jeste nestalo ze bych zazil policii aby ridila dopravu a to mam najezdeno docela pozehnane :-)

0/−1
20.6.2013 11:18

P98e85t54r 79S18o61k69o19l 8932191897561

Vážně pochybuji, že v USA jsou extra inteligentnější řidiči než u nás. Ale když se tam postaví ferda s píšťalkou do křižovatky tak každý bezpečně ví kdy a kam může jet. Ostatně je to jeho práce aby i úplný trotl pochopil kdy má jet a kdy má stát. Nesváděl bych to nikdy na neznalost povelů, ale na jejich prezentaci.

+1/−1
20.6.2013 7:12

K63a72r25e37l 60N48a83s91t97o28u22p40i60l 3810961340531

no jasně, ridič může být kdovíjaký deb... ale může za to vždycky policajt co? je to jednoduché, znalost povelů regulovčíka je jeden z povinných předpokladů vlastnění řidičského oprávnění a kdo je nezná, tak mu má být oprávnění odebráno...

+2/0
20.6.2013 7:31

M83i20c11h15a64l 77P73r38o10k66š 6491324582272

On je často docela rozdíl mezi teorií a praxí. Jedna věc je znát teoreticky, jak ty pokyny mají být, na tom není nic složitého a asi je dokáže pochopit většina lidí i bez toho, aby věděli, jak přesně jsou v zákoně definované. Dešifrovat potom ale v reálu zmatené poskakování a mávaní rukama je už věcí jinou a nezřídka výrazně složitější.

0/0
20.6.2013 7:36

K82a71r93e52l 37N24a19s87t13o94u74p53i16l 3870361660771

viděl sem už hodně křižovatek řízených regulovčíky (i u nás) a ještě nikdy mě to nepřišlo zmatené, na rozdíl od několika řidičů, kteří zmatkovali a nevěděli co dělat

0/0
20.6.2013 7:42

J10a86n 21P68r64i16b45y61l 5670595597867

Někteří řidiči se sice neumí pokyny řídit, ale často bývá taky problém v bengu. Někdy tam poskakuje v křižovatce, promenáduje se a rukama gestikuluje, že to má do předepsaných pokynů dost daleko a znalý řidič prostě nechápe co to ten vořech chce.

Další problém jsou velké křižovatky, kde se kříží 2x4 pruhy. Policat stojící v křižovatce prostě není ze všech míst vidět.

+1/0
20.6.2013 2:32
Foto

A19l82e34š 57H94o63d22i76n20a 9130819268694

V kolonách před oběma "soutěžními křižovatkami" jsem stál a před mýma očima se stal i onen zmiňovaný "ťukanec". Z něj bych policisty skutečně nevinil, ale dost mi vadí, že jsem se spolu s mnoha dalšími stal nedobrovolnou stafáží jejich soutěže. Kvůli ní jsme museli před křižovatkami čekat podstatně delší dobu, než kdyby je řídily semafory. Lidé by neměli být zneužívání jako pokusní králíci policejních soutěží. Organizátoři by si měli pro soutěžení vybrat méně frekventovaná místa nebo denní dobu, kdy jejich soutěžení nezdrží tolik lidí.

+4/−2
20.6.2013 1:46

M10a23t12ě69j 12J29a31š21n40a 8819543574399

Nadpis článku je tradičně mimo. Ťukanec nezpůsobili regulovčíci. Ťukanec způsobil řidič, který jejich pokyny nezná (což rozhodně není chyba regulovčíků). Jestli někdo ty pokyny nezná, co proboha dělá na silnici? Jak mohl dostat řidičák?

+4/0
20.6.2013 0:36

M70a12t38ě46j 90J61a51š37n53a 8179643694809

Resp. samozřejmě viník nehody je ten, kdo nedodržel bezpečnou vzdálenost. Ale ten první řidič, co se rozjel a pak zase zastavil, protože nevěděl, co má dělat, tomu hodně nahrál.

+2/0
20.6.2013 0:40

K39a41r13e64l 33N76a18s86t48o45u44p47i64l 3890561670871

"Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce." vyjímka je pouze když dává přednost protijedoucímu auto při odbočení vlevo a v případě chodců na přechodu.... čili pokud tam zastavil tak se na nehodě podílel taky (i dle paragrafů)...to nedodržení bezpečné vzdálenosti ti tím samozřejmě nevymlouvám, ale vinu vidím 2:1 pro prvního s ohledem na to že  ještě navíc neznal pokyny regulovčíka...

0/0
20.6.2013 7:41

T70o93m75á49š 15Z82e15m17a73n 3445348174585

Z jiného pohledu:

Stala by se ta nehoda, kdyby tam policista nestál?

Je-li odpověď ne, tak by možná stálo za to omezit řízení dopravy policisty na nejnutnější případy (kyvadlová doprava, uzavítky atd..).

0/−3
20.6.2013 1:50

K85a58r61e47l 58N49a81s98t78o89u34p62i62l 3250881100551

co to je za blbost? pokud se nehoda stala proto že nějaký trotl nezná pokyny regulovčíků, tak za to nemůže regulovčík, ale ten trotl a měl by okamžitě přijít o řidičské oprávnění....

+2/0
20.6.2013 7:34
Foto

D24a85v47i95d 49H76o97m86o63l90a 4962812279683

Kdyby byly exkrementy sladké, káleli bychom si do kafe....

To je asi jako kdybych řekl o nehodě, která by se stala pod semafory, že jiným pohledem je otázka, zda by se to stalo, kdyby semafory nefungovaly...a pokud je odpověď ne, pak by se řízení dopravy semafory mělo omezit jen na nejnutnější případy....

To, že ten řidič má znát pokyny regulovčíka a to, že ti za ním mají dodržet bezpečnou vzdálenost, prostě neoddiskutujete...

+1/0
20.6.2013 8:05

M44a52r24t38i85n 61K16o37d19a18t 2477886932957

Jak mohl dostat řidičák...já si to po patnácti letech ježdění už taky nepamatuji. A v životě jsem neměl nehodu. Ani malý "ťukanec". Ale podle vás zřejmě nemám na silnici co dělat... Jak člověk nezná pokyny regulovčíka tak je prostě špatný řidič, je to tak?

0/−3
20.6.2013 4:51

M59a80t29ě52j 91J83a43š77n92a 8719473614219

V podstatě jste. Protože pokud byste se dostal do situace, kdy budete muset jet podle jejich pokynů, představujete obrovské riziko pro ostatní.

+6/0
20.6.2013 6:01

J70a59k61u27b 17V80e18s17e92l28ý 9714740717695

Když víte, že to neumíte, měl by jste se to doučit, jinak jste případné nebezpečí pro ostatní...

+3/0
20.6.2013 6:53

K61a79r19e85l 41N39a19s92t66o41u26p61i73l 3760591190451

jasně, 15 let ses do té situace nedostal a až za pár let přijde a ty kvůli tomu že to neznáš způsobíš nehodu, zabiješ člověka, tak budeš říkat co? že je to tvůj první ťukanec?

+3/0
20.6.2013 7:44

A45n24t23o53n26í48n 57N84o71v86á25k 7511727350347

nejen řidiči, ale i chodci nevědí, co které pokyny znamenají - snad naopak, měli by to znát především řidiči, kteří z toho dělali zkoušky.

Každopádně k čemu to je, stejně si nevybavuji, že bych někde třeba při výpadku semaforů viděl dopraváka řídit provoz.

0/0
19.6.2013 23:41

M29a19r70e18k 40Š91i38m74o79n 2414507688598

Já jsem dneska při čekání na autobus na Čechově náměstí slyšel nějaký píšťalky, ale zdá se mi to nějak daleko.

0/0
19.6.2013 22:24

A75l64e55š 42J26a67v62ů38r36e54k 2472359920470

to byly lokomotivy z Vršovického nádraží ...

+3/0
19.6.2013 23:01

J82i53ř47í 16N51e89u52m35e49i56s50t47e37r 2142325843781

;-D

0/0
20.6.2013 8:36

J45a17k16u25b 21K20u59b94a 5408194654665

No jistě, není nad to když se do nacpaného městského provozu nacpou policisté s plácačkami aby si jen tak zasoutěžili.

+1/−2
19.6.2013 22:21

A79l44e62š 92J66a45v37ů95r86e13k 2622189840210

no, i ti policisté potřebují praxi, občas semafory vypadnou a ani řidičům to neuškodí ... .

+2/0
19.6.2013 23:02

K30a91r69e27l 25N11a31s32t62o56u56p39i76l 3380351940901

a kde to mají cvičit, na křižovatce, kde nic nejezdí? ty jsi taky doubrý moudro...;-D. Oni právě to musí nacvičit ve stresu, aby to zvládli, někde na vsi bych mohl řídit klidně i já...

+2/0
20.6.2013 7:45

M94i22c26h83a89l 70P12r73o20k65š 6481504482302

Chápu to správně, že aby si mohli policisté zasoutěžit, tak šli řídit křižovatku do ostrého provozu a dařilo se jim to tak šikovně, že způsobili dopravní nehodu?

+3/−10
19.6.2013 21:51

P12e61t12r 34M48a73r47u49š48á51k 5773235401400

To rozhodně správně nechápete. Dopravní nehodu způsobilo nedržení pravidel provozu na pozemních komunikacích jejími účastníky. V tomto případě, soudě dle popisu v článku, nedodržení bezpečené vzdálenosti mezi vozidly řidičem na skůtru.

+4/−1
19.6.2013 22:00

P20e87t96r 29M58a76r67u26š89á98k 5143185781550

Ježiš tolik překlepů... Pardóóón. :-)

0/0
19.6.2013 22:02

J22i37r20k66a 23N15o18v19á73k 6752335695529

to máte samozřejmě pravdu. na druhou stranu, vypnout funkční světelnou signalizaci kvůli nějaké soutěži policajtů mi taky nepřijde zcela rozumné. Věřím tomu, že je to naprosto v souladu naprosto se vším, ale rozumné mi to tedy nepřipadá. Jen se tím zbytečně zvyšuje riziko kolize a tím i dopravních komplikací v už tak komplikované pražské dopravě.

+3/−3
19.6.2013 22:04

P30e73t75r 44M47a91r88u42š79á54k 5603525281710

To máte samozřejmě pravdu, ale rozhodně z nějaké kolize nelze vinit policistu! Navíc, jak je to dlouho, co vám tam bouchnula trafostanice a třetina prahy byla "postižena bezproudím"?

0/0
19.6.2013 22:11

J34i93r85k44a 48N69o39v69á91k 6382505125729

jasně, ten policista co tu křižovatku řídil za to skutečně nemůže. ten co tu akci vymyslel a nařídil už trochu jo. jinak trafačka bouchla včera, předtím byly záplavy, prostě furt se děje dost na to, aby bylo třeba vymýšlet umělé překážky :-)

A osobní poznámka - to o té třetině prahy je novinářský kec, nejdřív to byla půlka, pak to stáhli na třetinu a stejně přehání. jednak v postižené oblasti bydlím a jednak pracuji v oboru ;-)

0/0
19.6.2013 22:19

A27l14e79š 86J55a81v53ů97r72e69k 2352379730410

ti policajti si to potřebují procvičit a těžko budou čekat až někde vypadnou semafory. Já v tom problém nevidím, problém je v šoférovi co neví která bije !

+2/0
19.6.2013 23:06

K63a33r93e40l 21N61a62s88t47o48u80p46i34l 3140591430161

právě na té bouchnuté trafačce se ukázalo, že by takové zkoušky měli dělat častěji!!!

+1/0
20.6.2013 7:47

M51a19r50e86k 68Š62i50m80o64n 2724887808958

Shodou okolností obě ty soutěžní křižovatky spadaly do temné zóny :-)

0/0
19.6.2013 22:25

T23o73m23á41š 65Z38e38m15a56n 3705618644515

Pak funguje neřízená křižovatka lépe bez policisty;)

(viz jižní Itálie)

0/0
19.6.2013 22:42

F89e49r16d10i17n72a68n19d 90S31l31a31v22í45k 1345762692809

z velmi častých cest po Praze musím říct, že doprava na křižovatkách kde nefungujou semafory je plynulejší bez policistů než s nimi.

0/0
19.6.2013 23:00

K96a26r58e67l 84N33a60s90t27o77u76p23i13l 3930251170971

z častých jízd po Praze tvrdím, že tomu tak rozhodně není.... "plynulejší" je akorát z některých směrů a z jiných je to mnohem horší, což způsobuje zpomalení dopravy v přilehlých oblastech...

+1/0
20.6.2013 7:49

J98a89n 25F65i87a72l33a 7534647315209

Dříve při tvoření kolon policista semafory vypnul a vzal křižovatku na ruku, dokud kolona nezmizela. Dneska by kolona naopak narostla, jelikož řidiči pokynům policisty nerozumí a reagují váhavě a špatně. Například trojstranná uzávěra, na tuto figuru čučí jak puci a nejedou ti, co můžou a rozjedou se ti, co mají stát.

+1/0
19.6.2013 21:36

P44a16v26e69l 31S93t90a82v53j72a89n48í25k 1830226770901

Dřív byl prd provoz a navíc řidiči byli zvyklí na pokyny policistů reagovat. Já si tuto legraci užil na vojně. Řídili jsme coby regulovčíci učedníci nejrušnější křižovatku. Nechali mě tam vydusit asi 20 minut, když zjistili, že u toho trochu přemýšlím a zmizela zácpa. Co ale byli někteří řidiči schopní vyvádět, to člověk nevěřil. Dneska si to neumím představit, protože spousta lidí neumí projet ani světelnou křižovatkou.

+3/0
19.6.2013 22:19

J23i53ř17í 28N27e30u26m78e70i90s80t60e69r 2932615783941

Tak na soutěži se asi chtějí vytáhnout, ale jednou řídilo křižovatku na Jarově takové jelito, že nebylo poznat, co si to tím pendrekem do luftu čárá. Čili takoví pak zaskočit skutečně umí.

+2/0
19.6.2013 21:23

P68a17v43e70l 96S43t72a31v25j25a54n26í34k 1260716880211

Ono je fuk, co dělá s pendrekem, důležitější je jak stojí. (Pokud se nepokouší o trojitou uzávěru, i když teď se tomu podle zákona teď nijak neříká).

0/0
19.6.2013 22:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.