- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No tak budou muset vykoupit za cenu stavební a nikoli orné půdy. V těch milionech se nějaká ta kačka ztratí a tohle by nebyl žádný tunel. Prostě ta cena je trošku vyšší, no tak bude muset erár sáhnout hlouběji do pokladny.
Víte, demonstrace obyvatel je celkem sranda, sejdou se a pak rozejdou, ale občas taková blokádička, to už žádná sranda není. To je lepší postavit obchvat, než když auta každej lepší svátek stojí v délce několika kilometrů oba směry.
Problém je jinde. Těch dvacet let je hádání o trasu dálnice D3. Nebýt ekoteroristů, mohla stát už dávno podle projektu a Olbramovičtí by nemuseli umírat na přechodech, trpět hlukem a dýchat zplodiny.
Jasně, za všechno můžou ekoteroristi. Třeba jako u D8 přes České středohoří. Tak dlouho poukazovali na chybnost zvolené varianty, až masívní sesuv půdy ukázal, že asi na jejich námitkách bylo něco pravdy. Kdyby státní úředníci na začátku potlačili své ego, mohla dálnice podle protinávrhu ekologů už stát a nestála by ani tolik, kolik doteď státem zvolená varianta stála, a ani příroda by tolik netrpěla.
Jinými slovy - lokální problém, kdy se nedokáží domluvit mezi sebou sousedé.
Na normální vesnici ještě nedávno vyřešený ostřejší ruční diskusí v hospodě, v roce 2013 ale musí přijet novináři a televize sledovat demonstraci.
Prakticky totéž jako problémy při výstavbě protipovodňových hrází.
Jo, v sobotu jsem stál v té koloně 50 metrů od nich - v zásadě je docela chápu, že to začali řešit takhle.
Jen jsem zvědavý, co to má být "bezpečný přechod" - zpomalovací retardér na mezinárodní silnici určené i pro kamiony nikdo nepovolí.