Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dřevěné sedačky mohou mít i pražské autobusy. Vyberou si cestující

Pražský Dopravní podnik chce vyměnit látková sedadla v autobusech za jiná. Ve hře jsou koženková a dřevěná. Ošuntělá látková sedadla totiž leckteré cestující přimějí raději stát. Pražané podle anket kvůli hygieně preferují nečalouněné sedačky, aby viděli, na co si sedají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a72n 77H67o16r84k57ý 2916866556885

Látka? Problematická údržba, hygiena.

Koženka? Nepříjemná v létě, lehce poškoditelná.

Dřevo? Obtížně tvarovatelné, kluzké, žádné boční vedení.

U mě vítězí slast.

+5/0
3.7.2013 9:00

J47a94n 12H15o29r64k35ý 2676566686245

Plast. Zatracený našeptávač.

+5/0
3.7.2013 9:01

M29a35r73e18k 24Z38a57h66r71a12d92i12l 6304739825921

;-D... Teď k věci - koženka má nejmíň záporů V

+2/0
3.7.2013 9:25

K53a64r14e85l 39D85r44d10a 6504222337

A co kůže? Věčná, příjemná. Prý je ale drahá. (No nevím, ale boty za 500,- z koženky, co se nosit nedají a od 800,- začínají boty z kůže. To mi nepřijde nepřijatelné.)

0/0
4.7.2013 7:09

M36a66r48t42i51n 83K83u53b52a 6924962697286

Se divím, že tam nedali betonový...

+3/0
3.7.2013 8:53

M44i30l83a85n 54Š91v81a40g46r70o80v13s51k82ý 9842439895738

R^;-D

0/0
3.7.2013 9:12

K66a11r14e30l 10H33a69n51o28u45s30e39k 2106557930847

nejsou dotace, jinak už tam tak 5 let jsou....

0/0
3.7.2013 11:37

P50e19t12r 57Š55k58o40d91a 5897940664380

Koženky ano, ale ať nejdřív vyřeší teplotu v busech, jinak se na tom v létě nedá sedět.

+3/0
3.7.2013 8:33

R98o10m98a19n 62P28o39l67á23č23e29k 1590266120735

Zkuste po Praze narazit na tramvaj T6, která má plastové výplně místo čalouněných. Podle mě ideální varianta. Když to někdo poškodí, tak se vyhodí prakticky zanedbatelný díl sedačky a jede se dál.

U  15T musí pryč prakticky celá sedačka.

Libí se mi ilustrační foto. Oficiální dřevené sedačky do busů vypadají jako lavička...

+2/0
3.7.2013 8:29

J45i20ř16í 69K35r18e66j42č74í41k 2427288184706

Má to jednu potíž - žádná taková tramvaj T6 v Praze není... ;-D

+1/0
3.7.2013 13:55

R22o40m14a65n 40P52o27l46á21č76e80k 1250356700365

Omlouva. Je to rekonstruovaná T3, která má také Fainsy ;-)

0/0
4.7.2013 20:32

K88a51r41e52l 83D93r81d82a 6344412297

Včera jsem jel 15T a testoval jsem "novinku". Sklopné dřevěné sedačky umístěné proti dveřím v prostoru pro stojící cestující či snad dokonce kočárky. Ten sedák je těžký, kovová konstrukce, váží snad tunu. Mechanizmus je úplně na pytel. Ve sklopené poloze není téměř žádná aretace a sedačka hrozí samovolným vyklopením, když třeba tramvaj vjede do zatáčky. Pokud tu váhu necháte padnout samovolně do vyklopené polohy, je to rána jak z kanónu. Málem to utrhne stěnu vagónu.

  Při představě třeba kočárku či malého děcka na které padne tahle sedačka (či celá ta řada sedaček) se mi udělalo zle.

  Fakt nechápu jak Praha může dělat zakázky za miliardy a přitom obšťastňovat cestující takovým šlendriánem? Neměl by někdo z odpovědných manažerů ROPIDu a DPP stát za "pražské sedačky v MHD" konečně už před soudem? :-/

  Ty ankety jsou stejně jen alibismem zakrývajícím mizerné a neodborné řízení pražské MHD.

+3/−4
3.7.2013 8:06

K41a67r33e77l 30D10r31d95a 6114822257

Za co mám minusy? Ty sklápěcí sedačky popisuji technicky špatně nebo jsou zde fandové ROPIDu? ;-)

0/−1
4.7.2013 7:12

K92a85r59e56l 98D97r39d88a 6204822947

Připomíná to tradiční český Kocourkov. Neskutečné šarády jen proto, že DPP neumí roky kvalitně čistit vozy MHD a nutí Pražany jezdit trvale ve svinčíku. Pak to vyřeší anketou o dřevěných sedačkách a nakoupí za naše peníze dřevěné sedačky, které jsou absolutně k ničemu. To byl takový problém ty sedačky řádně otestovat u zakázky za miliardy? Podle mě je nyní v pytli především bezpečnost cestujících. Doporučoval bych při zlomenině žalobu na DPP. Třeba se to klouzající dřevo vymění za něco bezpečnějšího.

  V metru (C) látkové sedačky vcelku fungují. I když za jejich tvar a ergonomii by si návrháři zasloužili také přerazit obě ruce.

  Jenže autobusy to je jiné kafe. Odhaduji, že vagón metra se čistí v Praze tak jednou za čtvrtletí. Autobus je čistý, jen když právě vyjel z výroby. ;-D

  Ten smeták, co roky vozí řidiči autobusů v Praze v kabině odkazuje na skvělý servis DPP. Počítám, že řidič má úklid vozu ve smlouvě a bere za něj příplatek. Proto cestující kličkují kolem smetáku a pražské autobusy připomínají špatně udržovanou popelnici. ;-D

+5/−2
3.7.2013 7:50
Foto

J15a84n 88B10r74a33u76n 1398568783345

Dřevěné sedačky, nejlépe z nehoblovaného dřeva. Aby neklouzaly.;-D

+2/0
3.7.2013 7:48

F20i20l58i22p 42K56r79e93u38z68i52g73e57r 3549928378941

dřevěná sedačka je hezká věc, v tramvaji se ještě dá snést (obzvlášť ty které jsou zdrsněny proti klouzání) ale v autobuse, který drncá na pražských výmolech a zpomalovacích retardérech, to abych si do autobusu nosil vlastní polštářek. To je leda výmysl nějakého architekta nebo manažera který zásadně jezdí autem a do mhd nevleze.

+3/0
3.7.2013 7:41

I82v53a45n 30J46i45r62e48š 6883292351968

Bylo by po problému, kdyby každý kašpárek nevymýšlel hovadiny a používaly by se klasické, osvědčené, funkční, hygienické i esteticky krásné sedačky ze 60. let, u autobusů koženkové, u tramvají plastové.

+6/0
3.7.2013 6:53

R29o71m36a45n 68K75r48a96t85o65c81h18v26í53l 6366617216404

U takových těch málo exponovaných linek bych nechal látkové sedačky, u těch věčně plných proč ne, třeba ta dřevěná.

0/0
3.7.2013 6:12

A55l81e95x80a55n12d43r 13K72o73s94t73k53a 5379546959196

Dřevo je hladké. Už jen v té tramvaji to člověka při každé zatáčce vytlačuje ze sedačky a autobus zatáčí daleko razantněji.

+6/0
3.7.2013 6:48

L95u26k37a88s 78N53o39v19a27k 4709369143928

Latkove sedacky by byly OK, kdyby v MHD nejezdili bezdomači....

Normalni pracujici clovek nejede nikdy tak spinavej aby to byl problem cistit....

+6/0
3.7.2013 3:56
Foto

S10t37a57n72i52s11l48a26v 33M12í64č12e74k 3118225225546

Nové trolejbusy a nové rekonstrukce tramvají v Ostravě mají sedačky plastové a jsou zcela v pohodě. Problém se smradlavými občany mají ostravané taky a toto to celkem příjemně řeší. Co se týče Prahy, tak dřevěné sedačky v tramvajích ForCity a některých rekokachnách jsou též celkem příjemné, jen si na to člověk nesmí sednout "kulatě" - což je vlastně dobrý, jelikož to neútočí na záda. A že je to tvrdé? Odpůrců se ptám: Kolik zhruba strávíte času v tramvaji? Deset minut? Patnáct minut? Dvě minuty z Karlínského Náměstí na metro Florenc? Za sebe říkám, jen tak dál. Ať je to co nejvíc nepohodlné a ať co nejmíň bezdomovců křižuje Prahu sem a tam (rozumněj - nedá se dost dobře spát). Do autobusů dřevo ale nevím nevím... Nicméně vyzkoušet bych to rád vyzkoušel a poté sdělil svůj názor v anketě. Myslím si ale, že do autobusů se hodí spíše plast, nebo dřevo, ale v jiném tvaru než v tramvajích.

+3/0
3.7.2013 1:55

M63a29r44t39i45n 82N51o75v38o65t71n37ý 8409164977784

DP trvalo 10 let, než uznal, to co lidi říkali od začátku - látkové sedačky se nedají snadno čistit a budou furt špinavé. Nejlíp se sedělo v laminátových skořepinách ve starých tramvajích. I když autobus víc drncá, tam asi budou lepší koženkové. Takže zpět k tomu, co tu bylo před lety...

+4/0
3.7.2013 1:23

J64a94n 46M94a63j11e93r 5697797

Ty laminátové budou "výborné" hlavně ve dvou řadách. To bude sranda;-D

0/−2
3.7.2013 3:12

M92a35r33t76i77n 37N95o15v26o72t84n58ý 8799644537164

A proč ne? Dokonce jsem v nějakém městě jel tramvají, kde byli na jedné straně sedačky po dvou, a byly to ty klasické laminátové a nebyl v tom žádný problém.

+2/0
3.7.2013 5:05

R96o24m45a75n 87K91r94a65t32o20c16h75v26í89l 6616357736584

Ano, autobus drncá....

+1/0
3.7.2013 6:13

P52e57t27r 98P59e37t74r 8321248438232

Laminátové sedadla v tramvajích byly katastrofa, prakticky vzhledem k častým poruchám topení, na ně v zimě sedali jen otužilci, v létě zase byly mokré od potu, proto když jsem v tomto období čekal na zastávce, tak jsem se modlil ať přijede tramvaj s čalouněnými sedadly ze historických vozů byly jediné OK pružinové koženkové sedadla z T2.

0/−6
3.7.2013 9:08

M30a83r39t91i88n 66N86o58v92o90t10n39ý 8679534677314

Mě se na nich sedělo dobře, i když se v zimě netopilo, tak přes oblečení to nestudilo, a že by byly v létě upocené nepamatuju, ten hladký laminát nenasákne a pot zůstane v oblečení potícího se, to naopak na těch látkových jsou v létě mokré skvrny od potu.

Ať laminátové, dřevěné či koženkové, podstatné je, aby sedadla byla z materiálu, který nenasákne a je omyvatelný.

+5/0
3.7.2013 9:56

J30i87ř35í 21Š59v84a30g22r 3948870975646

Ve Vidni mame drevene sedacky v tramvaji. Ve Vidni mame drevene sedacky v tramvaji. Ve Vidni mame drevene sedacky v tramvaji. 

Jeste nekdo to chce napsat?

Jo, ale tady se jedna o autobus a na PRAZSKYCH silnicich. V zadni casti autobusu neni neobvykle, ze pri prejeti vymolu vyskocite o metr nahoru. Nechci mit na zadku modriny. Autobus ma jiny styl jizdy nez  tramvaj. To co je v Praze, neni drevo. Anketa je pravdepodobne zmanipulovana. Moznost otestovat sedacky v muzeu? Ty sedacky jsou umistene na simulatoru jizdy, ktery kopiruje jizdu autobusem pres diry v silnici a prudke brzdeni? Tezko.

Nekdo asi investoval do firmy kde se ty silenosti vyrabeji. Jinak to neni mozny. Ale je pravda, ze bezdomovci ty lamino sedacky nemaji moc v lasce.

+3/0
3.7.2013 0:52

J18a11n 65M77a61j52e12r 5357767

Ve Vídni mají dřevěné sedačky v tramvajích a po celém Světě jsou dřevěné lavičky. Do autobusu si můžete vzít vlastní podprdelník, nebo celou cestu stát:-P

0/−3
3.7.2013 3:10

A82l37e33š 73J75a79n67á51č28e59k 3543904166543

V tramvaji chci sedět na bezkonkurenčně nejlepších lamino sedačkách z T3 a v autobusu místo umolousaného hadru nebo tvrdého prkna klasický koženkový sedačky. Nevím co DP pořád špekuluje se sedačkama vyvádět.

+13/0
3.7.2013 0:06
Foto

M43a87r31t63i45n 63B26a95l10c67a32r 5500918350312

Ty sedačky ze dřeva stojí za prd. Ten kdo je navrhoval zapoměl na první poučku pro designéry.... FUNKČNOST!!! Prostě se na nich nedá sedět, zvlášť v obleku, nebo jiném oblečení z hladkého materiálu. Na druhou stranu chápu že údržba je levnější. Těch 17 hal z každé jízdenky pro p. Rittiga by to možná vyřešilo...;-)

+10/−1
2.7.2013 23:29

R76o24m51a42n 53K46r60a12t46o82c15h62v70í76l 6386527726114

Nedá sedět?

+2/−1
3.7.2013 6:14

L56u31c89i40a87n 65P70a59p85a36z64i51a35n 5864427301505

Když dřevěná je ve skutečnosti imitace dřeva se stlačenými pilinami. A také nemají ergonomický tvar, což zkušenosti lidí od dřevěné volby významně odklání.  Ve Vídni jsou opravdu z dřevěného masivu (poctivé dřevo) a hlavně mají ergonomičtější tvar. Nedivím se pak tomu, že Pražené z laminátových a la dřevo lavic nejsou tolik nadšeni jako ve Vídni. Opět platíme daň za přízemnou levnotu za každou cenu, kdyby se sedačky dělaly jak se má, pak by déle vydrželi a na údržbu by byly mnohem levnější jak stávající nechutné potahy. Když už byla kdysi volba za textil, tak se má udržovat  a po čase dávat nový potah, místo toho, stále vidíme ten samý špínou prožraný, takže po takové zkušenosti není divu, že Pražané nechtějí látku nikdy více. Koženka se lepí lidem v teple bez klimatizace (stále standard chudé Prahy) na tělo, je to také nechutné sednout si na něčí pot.

+5/−3
2.7.2013 22:39

K44a13r57e61l 17H81a85n83o79u40s11e55k 2286717250587

zatím se novým odfláknutým autobusům z tunelu JandT (SOR Libchavy) říkalo maslostroj, s dřevěnými sedačkami to budou "šejkry"....

+3/0
2.7.2013 22:35

V48í45t13ě41z46s36l84a70v 92G59o34r46g94o56ň 4277309498352

Vždy záleží na tom,jak je sedadlo tvarované.Pokud by např dřevěné sedadlo mělo vyšší boky a bylo mírně nakloněné směrem dozadu, tak bych v tom neviděl problém. PS: jo a ještě by mělo mít vzadu vyvrtanou odtokovou dírku-pro případ že se na něm nějaký bezdomovec vyčůrá ...;-)

+13/0
2.7.2013 22:27
Foto

S93t49a24n49i48s48l14a55v 17M35í69č14e66k 3638495915866

Odtoková dírka: Pěkně jsem se zasmál, díky. ;-D

+1/0
3.7.2013 1:40

T50o38m87á14š 18Z27e86m67a56n 3575488884335

V tramvaji to moc nevadí, ale v autobuse který drncá, brzdí a zatáčí výrazně více to vadit bude.

+8/−3
2.7.2013 21:53

D22a80v15i92d 77D74o44b98e95š 3635362897

Dřevěné sakra kloužou v prudší zatáčce a při brždění. V autobusu jsem vícekrát viděl i při potažených a koženkách při prudším zabrždění přesedání cestujících naproti. Po randících vagónech tak DP zavádá novinku i na častější seznamování cestujících v autobuse ;-D Patrně potřebuje zvednout demografickou křivku.

+11/−1
2.7.2013 21:43

L28u58c10i88a91n 69P96a13p69a75z90i60a31n 5844327371805

Protože nejsou ze dřeva, ale z nějaké imitace dřeva. Proto kloužou, špatná zcela nevhodná povrchová úprava. kdyby se tvar stal ergonomičtějším a k tomu i kvalita materiálu byla skutečně více dřevem jak imitací dřeva, pak bych preferovat skutečně dřevěné sedačky. Jsou opravdu ve Vídni nejoblíbenější, ale to se s tou pražskou hrůzou ala ODS Dopravní podnik z dřívější doby nedá srovnat.

0/−4
2.7.2013 22:42

J91a90n 64M66a83j23e88r 5977737

Imitace dřeva;-D

+1/0
3.7.2013 3:04

A85l73e56š 86M54e74t61l23i88c67k85ý 4782634874519

To myslej vážně, když brzdí tram,tak lidi  a těch sedačkách kloužou, co teprve v takovým autobuse, který většinou brzdí prudčeji? Co jako,že si to vyzkoušej někde,kde se ta sedačka ani nene..... Bože, to jsou nápady......

+14/−2
2.7.2013 21:39

J84i62ř46í 88K53ü70h91r 2520176280146

Nevím jak to máte u vás ,ale v Ostravě jsou cestující povinni se za jízdy držet.

+2/−2
2.7.2013 23:21

J71a71n 33M43a45j21e89r 5277827

STOJÍCÍ cestující je povinnen za jízdy držet...

+2/0
3.7.2013 3:03

R32o55b82e31r25t 98Š17i94m63e50č11e37k 6135231808318

dřevěné? to se asi zbláznili, se divím, že je dali to tramvají, ale dát je do autobusů je naprostá absurdita!

+10/−1
2.7.2013 21:32

R75o98m54a13n 93N30o49v68á49č12e88k 6885552314745

ve Vidni maji v tramvajich drevo. Je to velmi hygienicke a nemusi se to kazdy roka znovu potahovat. Vyborna volba.

+3/−2
2.7.2013 21:34

K87a45r14e28l 38H79a24n73o53u63s95e88k 2656267760687

vídeňská tramvaj vs. pražský bus, cítíte ten malý, bezvýznamný rozdíl?

+7/0
2.7.2013 22:37

J58i51ř21í 68K21r45e24j88č12í15k 2237818224206

Ještě bych prosil jeden relevantní odkaz na anketu ve které by vyhrálo dřevo... Ve skutečnosti vždy vyhrál plast nebo polstr, ale veřejné mínění lze snadno ovlivnit, že...

+8/−2
2.7.2013 21:21

R27o49m41a74n 22N90o97v93á51č51e61k 6355102494965

Ve Vidni mame ve vetsine tramvaji drevo. Je to hygienicke, dlouhoto vydrzi. Velmi dobry material, ostatne priroda je priroda. Jedine negativum muze byt nizsi pohodli. Ale MHD neni postel a dele nez hodinu v ni vetsinou nepretrzite nejedete.

+3/0
2.7.2013 21:35

A41l83e51š 71M43e40t46l43i62c63k52ý 4312254264339

A taky je to vyleštěné tak,že na tom kloužete při každém zabrždění????

+3/0
2.7.2013 21:40
Foto

A65n42t60o43n45í56n 56S89t14r84e69j63c 8105694175844

Nic snazšího. Stačí trochu umět s googlem.

http://zpravy.idnes.cz/ankety.aspx?id=A20080429_hos_102

0/0
3.7.2013 12:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.