Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky z letiště přes Semmering nakonec nepojedou, nevešly by se na trať

Vlaky z ruzyňského letiště nakonec přes tzv. Pražský Semmering zřejmě nepojedou. Pro půlhodinový interval, ve kterém by spoje mezi letištěm a hlavním nádražím měly jezdit, nemá uvedené spojení dostatečnou kapacitu. Vyplývá to ze studie proveditelnosti, kterou dokončuje Správa železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V28á12c90l78a42v 86V55r10á68n31a 7948679232986

Tak proč neudělají v úseku Praha hlavní.Praha Smíchov přímé vozy? Vlak do Berouna by měl v úseku PHN-PS 2x 471 a zadní Elefant by se na Smíchově odpojil a jel na Letiště ;-)

0/0
21.7.2013 14:01

J29a78n 86Z26e25m23a48n 1686265444656

Co bude dřív? Rychlodráha na ruzyňské letiště, nebo posunuté brněnské nádraží? Nebo trasa D metra? O všem se léta jen kecá.

0/0
19.7.2013 8:57

J77i96ř24í 89M59o50l81o 9729326161567

Ten kdo vymyslel takhle klikatou cestu rychlodráhy, ať zapomene na slovo rychlodráha. To bude zase jenom modernizace pomalého spojení Prahy s Kladnem.

+2/0
15.7.2013 14:37

J14a46n 38P48i21v21a36r64n95í28k 1538693583981

No vono stačí vyhlídkové metro z Kulaťáku na letiště Ruzyně

0/0
16.7.2013 8:44

J57i65r93k60a 42D58v85o56ř23á63k 4895400203198

Není důvod si myslet, že to pomalé a drahé metro bude na letiště kdykoli dotaženo.

0/0
16.7.2013 16:22

J79i22r94k90a 91D71v74o49ř86á75k 4125360423608

Na slovo rychlodráha se mělo zapomenout už před 15 lety. Nikdy to rychlodráha nebyla. Jde o normální příměstský vlak, kterému stejně na cestě na letiště v zástavbě nikdo víc než 80 km/h nepovolí, a na zbylé trati do Kladna pojede standardně: 100-110 osobák, podstatně méně než 160 km/h rychlík. Rovnější trať v zásadě není potřeba, dvoustovka by se na Kladno stejně nevyužila.

0/0
16.7.2013 16:13

J47i46ř33í 36M65o90l11o 9849876211887

S kamarádem jsme dávno tento problém vyřešili, ale pochybuju že by to někoho zajímalo. Trať by byla tramvajová a ne vlaková (menší náklady na zabezpečení a tonáž dráhy). Vedla by buď z Divoké Šárky nebo Dědiny a mohla by končit až v Kladně u Oázy, kde navazuje MHD Kladno.

+3/0
15.7.2013 14:12

M56a70r56e33k 73H57r79u11b27y 6847822321628

To musela byt opravdu velmi draha studie, kdyz prisla s tak objevnym zaverem 8-o;-)

+2/−1
15.7.2013 0:26

J77i85ř33í 17M78a27c58e15k 3265345184751

Upřesnil bych: Při organizaci práce, jakou předvádějí České dráhy, by se vlaky z letiště mezi vlaky z Berouny nevešly.

+2/−4
14.7.2013 18:55

P40a63v74e28l 17H94l34a82v12s44a 4119274269228

Mezi Smíchov a hlavák se opravdu už technicky nice nenacpe, je potřeba třetí most přes Vltavu. Po té ttrati jezdí hustá osobka na Beroun, rychlíky na Plzeň, švejci na protivín a na Smíchov se jezdí odstavovat soupravy z hlaváku plus sem tam náklad. Vlakový zabezpečovač má daný limit.

+2/0
14.7.2013 19:00

M27i32r35o25s75l63a24v 70Z58i79k67m92u16n69d 7629823404453

Ale nacpe, stačí tam udělat trojznaký autoblok s návěstidly po 500 metrech > zábrzdná vzdálenost činí pro rychlost 60 km/h "podle zákona" 400 metrů a provozní interval 5 minut zkrátíte na 2 - 3 minuty a místo 12 vlaků za hodinu jich tam procpete dvacet. Jenže celé to vyžaduje kompletní rekonstrukci jednak "Semmeringu", jednak staničního zabezpečovacího zařízení na Smíchově - je tu cca 60 let stará sovětská releovka - návazně na to na Vyšehradě.

Odhazem se celá ta "zabezpečovácká" sranda dá finančně odhadovat tak na jednu miliardu korun ...

 S vlakovým zabezpečovačem to nemá nic společného. Ten je na lokomotivě a slouží ke "kontrole bdělosti strojvedoucího", resp. přenosu návěstních znaků na kódované trati ...

K cestě z Ruzyně přes Masarykovo nádraží se musí připočítat ještě minimálně 15 minut na přesun na hlavní nádraží. Nutno počítat z konce stávající 7. koleje na Masaryčce, resp. budoucí 8. a 9. koleje (poslední vůz) na sedmé nástupiště na hlavním nádraží. Kdo to stihne pěšky s kufrem vážícím 15 kilo rychleji než za 15 minut, tak ať se přihlásí.

+7/−1
14.7.2013 19:32

P47a57v43e93l 14H81l19a88v58s49a 4609424839158

Tak uvažuje se se stanicí Výtoň a tam by to ani s lepším autoblokem při dvou kolejích přes Vltavu nestačilo.

Ale jinak bych považoval za nejlepší původní záměr spojení přes Dejvice. Pro turisty je Masaryčka dobrá a na hlavák se může udělat travelátor nebo nějaké kolejové nadzemní nebo podzemní spojení (vím, že to není s kolejemi jednoduché, už s eto různě všude probíralo, ale řešitelné to je).

+1/0
14.7.2013 20:00

M90a65t98ě35j 79V11o58n54d60ř68i15č94k59a 4244880638306

Pane Macku, jízdní řád sestavuje SŽDC (správa železniční dopravní cesty)! Tady toho České dráhy moc nevymyslí.

Tolik pro lidi, kteří si ještě po deseti letech nevšimli, že všechny koleje, výpravčí,  zaměstnance, starající se o koleje a sestavování jízdního řádu nemají na starosti České dráhy!!!;-€

+3/0
15.7.2013 10:54

J28i14r64k78a 68D78v33o27ř52á15k 4855140743208

Souhlas, kromě detailu u těch výpravčích. Jejich převod pod SŽDC se plánoval sice dlouho, ale uskutečnil se teprve předloni.

0/0
16.7.2013 16:22

M25i94r61o12s49l70a36v 13G38r86o92s95s73m88a19n32n 8942109944

Ano, nakonec nezbude než se vrátit ke koncepci z 90. let, která je podle mého názoru v principu jediná správná. Tedy moderní dvojkolejná elektrizovaná trať přes Dejvice.

+10/0
14.7.2013 16:55

G28a41b37r29i36e32l 86H75o18r36t94e71n 9491859583884

Za což budou obyvatelé Dejvic, včetně mě, velmi vděční. Protože pokud se to bude zakopávat do země, bude to z hlediska hluku při stavbě srovnatelné s tunelem Blanka, a pokud ne, znamená to zvýšení vlakového provozu pod okny o takových 500%.:-/

+2/−6
14.7.2013 19:24

P98a97v22e48l 92O92b25d75r77ž85á72l14e43k 6176304208852

Ta trať je tam od roku 1866 ... kdo z místních tam bydlí déle a mohl by tak být překvapen, že s bydlením u železniční trati je spojen hluk?

+8/0
14.7.2013 21:15

M19a55r78e86k 75T35u79r62n93o28v75e42c 7255532190256

No, ta Blanka jako tunel je přeci jen o dost širší, než jak široký by musel být tunel na dvoukolejnou trať...

+1/0
15.7.2013 6:57

J98i19r33k82a 60D12v35o25ř61á50k 4505580813418

Blanka je automobilová obluda, s tou železnici vůbec nemá smysl srovnávat. Provoz na železnici by stoupl, ale zdaleka nevěřím, že o 500%, to by nebylo snad fyzicky ani možné, když už teď tam jezdí jedním směrem 4 vlaky nestejnou rychlostí. Nové tratě jsou ale podstatně tišší. Navíc by ubylo hodně autobusů včetně hluku a smradu.

0/0
16.7.2013 16:47

V10l15a84d84i40m40í79r 12H33o72l41ý 8844971736497

mám nápad. Co prodloužit na letiště metro?

+1/−3
14.7.2013 19:32

P42a62v41e62l 88H44l96a96v37s34a 4169294629348

nedostatečná poptávka, na o dost dražší metro je potřeba větší počty cestujících. Navíc tou chalupoidou do Motola už je to zabitý.

+4/0
14.7.2013 20:07

A34n84t30o79n62í27n 69L57e39j23s78e44k 1963859607505

Mě by jako laika zajímalo, jaký je rozdíl. Rozchod to má stejný, v čem je problém napojit koleje metra na vlakovou dopravu a udělat nějakou linku, která bude umět jezdit po obou systémech?

+1/0
14.7.2013 20:59

P74a14v61e74l 28O87b18d95r92ž96á13l18e56k 6596334208262

Metro má odlišný průjezdný profil a napájecí kolejnici. Už dneska je problém uhlídat těch pár stovek metrů u dep, kdy vede metrotrať na povrchu. Pustit tohle mezi pole u Ruzyně je šílenost.

+2/0
14.7.2013 21:13

V76l98a87d21i14m45í55r 78H84o32l28ý 8824531466217

ok, panove, beru vase argumenty. ale neslo by metro vest po povrchu v uzavrenem tubusu, treba jako na konci trasy B?

0/0
15.7.2013 23:18

J46i86r59k12a 67D86v15o45ř75á33k 4865640243608

Další zdražení? Proč? Vlak je rychlejší, levnější a na venkovní prostředí "zvyklý".

0/0
16.7.2013 16:25

M10a78r89t67i28n 29N86e71r38m69u68t 9157957438659

záleží, jestli má metro vlaková nebo tramvajová kola (vlaková jsou spojena napevno levé a pravé, tramvajová mají diferenciál jako auto) Vlaková sjíždějí koleje trochu šikmo, tramvajová rovně.

+1/0
14.7.2013 21:20

I88v22o 49Z59d90e71b69o10r30s52k38ý 3703621210871

Opravdu mají tramvaje diferenciál? Myslel jsem, že sřípání v křižovatkách je způsobeno právě dvojkolím.

0/0
15.7.2013 0:41

M27a79r40e27k 84T52u38r25n35o26v34e73c 7575882430616

No nevím, jak přesně je to u starých tramvají (třeba T3), tam dvojkolí dost možná i bude - ale u těch nových, kde je snaha o nízkopodlažnost - být ani nemusí. Třeba tkaové ty pěkné tramvaje ve Vídni - tam je na obou stranách krabice, ve které je vlastní elektromotor a pohání právě to jedno kolo na té straně a mezi nimi žádné spojení není, protože už je tam podlaha... Myslím, že ty naše nové 15T (a možná i 14T) budou možná používat něco podobného...

0/0
15.7.2013 7:00

J79i86ř20í 47M14o32l88o 9399786681257

15T mají diferáky (každé kolo má vlastní motor jako ve vídni jak někdo psal), 14T nikoliv. Navíc 14T nemá otočné podvozky jako staré T3 nebo nové 15T prostě 14T byla předražená a nepoužitelná hračka na pražské koleje.

+1/−1
15.7.2013 14:35

J88i58ř34í 60K50o52c87u73r77e58k 6225594965238

15T nemají diferenciál, každé kolo má vlastní hřídel a hřídele nejsou fyzicky spojené.

Jinak každá jiná tramvaj v ČR má vždy dvě kola na jedné hřídeli.

+1/0
15.7.2013 15:15

M43a66r97t21i21n 85N89e46r98m81u34t 9767787758179

To skřípe okolek, jinak bez diferenciálu by ty zatáčky ve městech nešly vůbec projet (tramvajová kola jsou válcová)

+1/0
15.7.2013 9:04

I38v54o 72Z69d10e45b67o98r22s17k45ý 3553861230231

Díky za vysvětlení všem.

Našel jsem si něco o dvojkolích a podvozcích, docela slušná věda (za 150 let už se něco vyzkoumá). Pokud jsou tramvajová kola válcová a nemají profil UIC jako železniční, tak to nesnadné navázání tratí dává smysl.

0/0
15.7.2013 15:04

J66i36ř23í 33K70o65c89u27r67e81k 6345514595518

Pokud se tam vejde napájecí kolejnice, tak se tam už nevejde normální vlak. A naopak. Muselo by se buď překopat celé Metro nebo všecky vlaky. V napájecí kolejnici je navíc 750 V. Což není zrovna málo, na to, aby to mohlo být něchráněné mezi poli.

0/0
15.7.2013 15:17

A36n72t72o22n66í48n 13L49e89j95s76e74k 1663849147745

Tím "udělat nějakou linku, která bude umět jezdit po obou systémech" jsem myslel soupravu, která by jezdila jak v metru, tak na dráze. Aby to mělo dva různé sběrače nebo aby to splňovalo dva průjezdní profily udělat lze. Ovšem pokud ty kolejnice jsou různé a nelze udělat kola, která by jezdila po obou, jak tu někdo psal, tak to není cesta. O napájecí kolejnici na poli nebyla nikdy řeč.

0/0
15.7.2013 17:03

P40a13v33e84l 24O96b62d55r14ž51á47l36e15k 6866754938172

Nejde ani tak o dvojkolí, ale především o napájení ...

Dát M1 na střechu pantograf ... kam by ho schoval když zajede pod zem?

Naopak - při výjezdu na železniční trať by se musely u celé soupravy demontovat boční sběrače.

Ne náhodou je na Kačerově splítka právě kvůli profilu železnice x metro.

0/0
15.7.2013 23:04

J57o85s43e72f 42K30o74m19á27r45e26k 5554942974159

Pořád tam nevidím žádnou zastávku přímo související s letištěm...

+3/−1
14.7.2013 16:32

J23i91r51k30a 28D73v36o38ř19á27k 4175240103758

Článek je o trati do Kladna, ne o té odbočce na letiště.

0/0
16.7.2013 16:50
Foto

M43a13r30t82i66n 19K97o69k12e96š 3818574751960

Technická: Podklad odvozeného díla plánku nemá uveden zdroj... http://www.google.com/permissions/geoguidelines/attr-guide.html - What does the attribution text need to say?

0/0
14.7.2013 14:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.