- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Před 4 lety kdy jsem byl ještě na kamionu jsem nakládal motorky KTM v Rakousku do Španělska, sklad motocyklů měli také ve dřevěných stodolách, to jen tak pro zajímavost že i světoznámá značka KTM dává své výrobky ještě do stodol
Já nejsem odborník přes architekturu, takže nemohu říci, zda ty budovy měly být zachovány, či zda si ochranu nezaslouží. Bolí mě však srdce, když si uvědomím, že je to další případ toho, jak dříve úspěšný průmyslový podnik přestal existovat. Evropa přesouvá svůj výrobní potenciál do Číny a dopadne jako lidská rasa ve skvělém literárním díle Karla Čapka. Cituji: "Mloci jsou již ve Vltavě."
Jawu zabili komanči tim, že od války vyráběli tu samou motorku akorát změnili kulatý světlo na hranatý. Vyjma závodních strojů, jejichž výrobu utnuli v 70. letech. Za komančů nic jinýho nebylo, tudíž kdo chtěl motorku měl JAWU. Po revoluci tato značka zcela pochopitelně neustála konkurenci. Zkrázka 50 let nevývoje se dohonit nedá